Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Aiai kova vire päällä, 7 tappiotonta peliä putkeen ja pari voittoa 1 Divarilaisista :cool:

4 peliä 15:sta on päättynyt muihin lukemiin kun 1-0 tai 0-0 joten aika tiukkoja matseja on ollut. Prkl meinasin kans saada ronaldolla knuckleball -maalin valdesin yli mut prkl sai näppinsä peliin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mulle kelpais kyl jotain yleisiä pelillisiä vinkkejä. Muutenkaan oo näis futispeleis mikään hyvä (fifa 10 oli eka kosketus 10vuoteen koko futispelaamiseen, konsolilla eka kosketus).

Regular tasolla voitan huonoillakin joukkueilla, tai pelaan jotain barcaa vastaankin 0-0 tasan.

Professional tasolla sit taas pelistä ei tuu mitää. Koitin alottaa nyt taas Mestareiden Liigaa, ja samaan lohkoon tuli jotain suht pikkuseuroja, joita en ollu kyl liiemmälti koskaan edes kuullu, ja niiden taitotasot oli kyl todella surkeita.

Itellä AC Milan. Kaikki alkulohkon pelit päättyi 0-0 tai 0-1 tappioon. Eli maaliakaan en saanu aikaan. Oikeastaan matsissa kuin matsissa mun pallonhallinta oli jopa yli 70%:ia, ja laukauksia tuli tuhottomasti, ja tolpat kolissut joka matsissa, mut ei vaan uppoa. Eli vaikuttaako tossa oma tatinpyöritys jotenkin sitä et meneekö ohi vai ei, kuten fifassa.

Toinen on se, et aikaisemmin kun oon eri joukkueilla tota professionalia koittanu, ni aina jos pääsen jostain kumman syystä 1-0 johtoon, niin teen mitä vaan niin viimisen vartin aikana ne tasottaa ja mahdollisesti menee ohi. Siinä vaiheessa kun ne alkaa painostamaan kovemmin niin mun puolustuksesta ei tuu mitään.

Yleensä maalit viel tulee tilanteesta jossa en vaan saa oikeaa pelaajaa valittua. Tai sitten se etten osaa puolustaa kun keskialueelta toinen lähtee puolustamaan. Näen hyvin et laidassa menee vastustaja, mut en saa niitä syöttöjä mitenkää estettyä vaikka tiedän et sinne se tulee lähtemään. R2:sta pidän pohjassa, mut ei auta, sit prässinappeja kans.

Muutenkin nyt tuntuu et ihan kokoajan tulee paikka missä vastustaja saa vähintään loistavan tilanteen kun ensin oma äijä ei tule valituksi, välillä vaikka on valittuna niin ei tottele kontrolleja vaan juoksee mihen sattuu. Tai sitten katsoo vierestä kun pallo lipuu ohi.

Lisäksi paljon semmoisia et just ja just näpäytän syöttönappia, mut se jolle syötän ni hyppää yli ja odottaa et toinen ottais sen, vaikka se toinen saattaa olla 30m päässä, noh pallonmenetys siitä aina tulee.

Välillä myös jos taklaa ja pääset vaikka toisella äijällä palloon kiinni, niin lähes aina se jumittaa vastutajan jaloissa, sit vastustaja nousee ylös ilman et voit tehdä mitään, ja lähtee kuljettamaan palloa kun omat äijät ei liiku mihinkään.

Täytynee treenailla lisää...noi asiat ärsyttää mut siltin tuntuu parhaalta futis peliltä mitä oon pelannut..fifassa kun viimevuonna ärsytti kahden sivun verran asioita :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Muutenkin nyt tuntuu et ihan kokoajan tulee paikka missä vastustaja saa vähintään loistavan tilanteen kun ensin oma äijä ei tule valituksi, välillä vaikka on valittuna niin ei tottele kontrolleja vaan juoksee mihen sattuu.

Kyllähän toi ottaa aikansa, että pääsee peliin sisälle varsinkin jos et ole hirveästi pelannut.

Eniveissön olettaen, että sä puhut nyt nettipeleistä tietenkin? oon heti ekoissa peleissä huomannut, että paljon tykätään käyttää läpisyöttöä kun se on suht helppo saada osumaan mutta se on myöskin "helppo" katkaista jos vaan lähtee juoksemaan ja seuraamaan puolustajaa niin saa monesti katkaistua hyvin. Tykkään käyttää itse tässä semi-assisted asetusta cursorin vaihtelussa.

Tilanteen muutenkin tuntuu rakentuvan monesti barcamaisella syöttelyllä keskusalueella mutta kun ton pessiin sopivan puolustustyylin ja mekanismin hoksaa niin kyllä ne siitä alkaa sujumaan. Eli siis neuvon, että lähet heti vaan juoksemaan puolustussuuntaan pelaajalla ja katot sitten vähän tarkemmin et millä pelaajalla juokset jne. Tällä tyylillä saa monesti nopeasti pelaajat pelin alle ja katkomaan vastustajan hyökkäyksiä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Lisäksi paljon semmoisia et just ja just näpäytän syöttönappia, mut se jolle syötän ni hyppää yli ja odottaa et toinen ottais sen, vaikka se toinen saattaa olla 30m päässä

Tosta vielä, että toi tapahtuu napilla R1 eli pelaaja päästää pallon ohitseen oli takana pelaajia tai ei. Toiminto on myös kätevä läpisyöttöjä annettaessa eli saa otettua pallon ns. haltuun koskematta palloon.

Edit: Lisäystä tohon vaikeustasohommaan, perus offlinematsithan on tekoälyä vastaan haastavia, varsinkin professional tasolla ja siitä ylöspäin koska tekoälyllä tuntuu olevan välillä ärsyttävänkin nopeat refleksit ja tarkat ajoitukset yms. joten et ole ainut puolustusvaikeuteen turhautunut :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mitäs täällä ollaan mieltä jonkun näköisestä turneesta? Voisin sitten tuonne peliseura puolelle väsäillä ketjua. Täytyisi kyllä pari ottelua ottaa alkuun netissä ihan reenimielessä, että tottuisi siihen nopeuteen. Vai saako, jos esim tekee oman turnauksen (online) valita pelinopeuden?

E: Samalla näkisin muutes sen, miten pessin online toimii megan netillä. Jaahas siellä olikin jo ketjua. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mitäs täällä ollaan mieltä jonkun näköisestä turneesta? Voisin sitten tuonne peliseura puolelle väsäillä ketjua. Täytyisi kyllä pari ottelua ottaa alkuun netissä ihan reenimielessä, että tottuisi siihen nopeuteen. Vai saako, jos esim tekee oman turnauksen (online) valita pelinopeuden?

E: Samalla näkisin muutes sen, miten pessin online toimii megan netillä.

Turnaus kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta, sielä on pystössä jo ketju missä voi sopia erikseen matseista/turnauksista joten sinne vaan aiheesta vääntämään jos kiinnostaa!

Luulis saavan muutettua pelinopeutta jos ystävämatseja pelaa mutta ranked niin epäilen, että ei saa muutettua. Villi veikkaus joten jos joku on kerennyt turnausta onlineen väsäämään niin infoa ihmees.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Miten tässä MLO:ssa ois tarkotus kerätä rahaa pelaajia varten?? Voitosta saa 40,000€ :(
En haluu ees rupee laskee, montako peliä pitäis pelata tai siis voittaa, että saan ostettuu edes millin hintasen äijän..

Noi alun pelaajat on niin savea, ettei ne pysty ees juosta.. Siihen vielä lagi, niin herää taas kysymysmerkkejä..

Myös Game Speed on liian nopea, minkä takia peleistä tulee suoraviivasta juoksua.

En käsitä :confused:

ps. katoin just, et joku jantteri on kymmenessä päivässä pelannu 39 millin arvosen jengin..

ps2. Pelistä saa taas niin karmeen kuvan, kun:
-alottaa Become a Legendin paskalla äijällä ja jengillä
-alottaa master leaguen paskalla jengillä
-ja vielä siihen päälle MLO:n paskalla jengillä
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Eilen pelailin kolme online-peliä ja oikeastaan ensimmäisen kerran keskityin enemmän pelaamiseen kuin vain kannatuslaulujen toimivuuden testaamiseen. Tässä vähän omia ensivaikutelmiani pelistä:

Peli näyttää ja tuntuu hyvin realistiselta. Tietysti joitakin epäkohtia tässä on kuten jo mainittu pelaajien jähmettyminen pitkissä avauksissa odottaen täysin paikallaan toisiinsa nojaten, että pallo putoaa päähän. Monesti myös jos vastustaja pääsee syötönkatkoon, niin pelaaja jolle syöttö oli tarkoitettu meneekin eteenpäin kuin raiteilla ja reagoi syötönkatkoon vasta parin sekunnin viiveellä, vaikka se olisikin omassa ohjauksessa. Oikean pelaajan valinta tuntuu myös paikoitellen olevan todella hankalaa.

Vaikka vedot (tai pallo) tuntuikin ensialkuun vähän leijoilta, niin kunhan ymmärtää painaa vetonappia vain sekunnin murto-osan, vedot näyttävat ja tuntuvat hyviltä. En muuten ymmärrä milloin vedoissa voi/kannatta laakasta ihan täydellä teholla?? Vai voiko tatilla vaikuttaa siihen, että täydellä teholla laakastu veto lähtisi maanuoliaisena? Itse en ole siinä onnistunut...

Maalivahdit torjuvat ehkä hieman liikaa eteen, mutta onneksi puolustajat siivoavat todella hyvällä prosentilla nämä pallot. Muuten, varsinkin venytyksissä, torjunnat näyttävät hienoilta ja pallo elää torjunnoista varsin realistisesti. Hidastuksista mielellään ihailee näitä torjuntoja :)

Sitten pelinrakenteluun, joka ainakin tälläselle PES noviisille (joskus aikoinaan 5:sta vähän pelannut) ja muutenkin enemmän jäällä kuin viheröillä viihtyneelle on varsin tuskallista, mutta silti viihdyttävää. Myös maalien tekeminen on todellakin kovan työn takana eikä maaleja käydä tosta vaan tekemässä (Pro tasolla, offline). Eilen pelatuissa kolmessa online-pelissä en myöskään tehnyt maaliakaan :eek: Hieman yllättäen se ei syö peli-iloa lainkaan, vaan jo läheltäpiti tilanteissakin elää ihan täysillä mukana, puhumattakaan siitä riemusta jos sen pallon saa verkon perukoille :D Jos maalien tekeminen ei ole helppoa noviisille, ei se näytä olevan helppoa myöskään taitavammille pelaajille. Yhdessä eilen pelaamassani online-ottelussa vastutaja pelasi Milanilla ja itse valitsin joukkueeksi Interin. Vastustaja pyöritti mua kuin pässiä narussa ja rakenteli nätisti peliä käyttäen koko kenttää hyödyksi, välillä laitojen kautta ja välillä pikkusyötöillä keskeltä. Vain hyvä tuuri (maalipuut) ja maanmieheni Júlio Césarin loistotorjunnat piti lukemat siedettävinä, hävitessäni vain 0-2. Sainkohan pelissä yhtään tilannetta?, mutta silti pelistä jäi hyvä fiilis :cool:

Voisiko sitä peliltä enempää toivoa? No, ehkä vähän, mutta kerrassaan mainio futispeli, josta on varmasti iloa pitkään. Ainakin ensi vuoden PES:iin asti, jos pikkuasioita olisi siinä hiottu vieläkin paremmiksi... :p
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Jos maalien tekeminen ei ole helppoa noviisille, ei se näytä olevan helppoa myöskään taitavammille pelaajille.
Jep, tuo on kyllä varsin hyvä homma, ei se viheriöillä harvinaista ole että että pienempi maa/seura pistää kunnolla kampoihin isompaansa vastaan.

Ajattelin ite ainakin ekat online-matsit pelata ihan "kilpparia" suosiolla. :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Voiko tässä pelissä kutsua (invite) kavereita pelaamaan?

Online-menussa on accept invite, mutta mitään muuta oleellista ei.
En edes tiedä että tarkoittaako tuo yllämainittu juttu juuri tavallisen invitationin hyväksymistä vai onko kyseessä joku muu juttu.

On hiukan tuskallista sopia kaverin kanssa manuaalisesti noita pelejä tyyliin "teen sinne ja sinne lobbyyn matchroomin ja pistän salasanaksi sen ja sen"...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Lopultakin sain valmiin pelin ja voin poistaa demon kovolta. Heti alkuun sanottava, että niissä muutamassa matsissa mitä ehdin pelaamaan, oli vanhaan kunnon PES-tyyliin suuria tunteita ja yllättäviä hetkiä. Kun laukaisee yliajalla 30 metristä kauhealla kanuunalla voittomaalin yläkulmaan, ei riemulla ole rajaa. Vastaavasti loppuhetkillä hutiloiden puolustettuani pääsi vastustaja nokikkain veskarin kanssa, eikä erehtynyt. Mieleni teki vajota suohon.

Lisäksi mielihyvää tuottaa se, että myös AI-vastustaja kämmäilee hätäripurkuja: vedin vaparin, jonka veskari hädin tuskin torjui yläkulmasta. AI-pakki purkaa pallon päätyrajalta suoraan meikäläisen laiturille, jolla annan nopsan keskityksen kärkihyökkääjälleni, joka ampuu volleylla pallon verkkoon, veskarin vielä keräillessä itseään nurmen pinnasta. Nam.

Tämä on se fiilis ja nämä niitä hetkiä, joita olen jalkapallopeliltä kaivannut lähes neljän vuoden ajan. Kiitos Konami, lopultakin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Voiko tässä pelissä kutsua (invite) kavereita pelaamaan?

Online-menussa on accept invite, mutta mitään muuta oleellista ei.
En edes tiedä että tarkoittaako tuo yllämainittu juttu juuri tavallisen invitationin hyväksymistä vai onko kyseessä joku muu juttu.

On hiukan tuskallista sopia kaverin kanssa manuaalisesti noita pelejä tyyliin "teen sinne ja sinne lobbyyn matchroomin ja pistän salasanaksi sen ja sen"...

Tota olen itsekkin pohtinut, ainut mitä oon löytänyt on just toi communityn teko ja sielä matchroomin teko eikä välttämättä tarvita salasanaa kun voi potkia pois jos joku random nyt sattuu tulemaan
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tilanteen muutenkin tuntuu rakentuvan monesti barcamaisella syöttelyllä keskusalueella mutta kun ton pessiin sopivan puolustustyylin ja mekanismin hoksaa niin kyllä ne siitä alkaa sujumaan. Eli siis neuvon, että lähet heti vaan juoksemaan puolustussuuntaan pelaajalla ja katot sitten vähän tarkemmin et millä pelaajalla juokset jne. Tällä tyylillä saa monesti nopeasti pelaajat pelin alle ja katkomaan vastustajan hyökkäyksiä.

Aloin tossa illalla, ja äsken vielä paremmin miettimään tota omaa pelaamistani. Tän jälkeen tajusin et hetkonen. Demossa pystyin kuitenkin Bayernilla voittamaan Barcan. Ja nyt en oo voittanu Bayernilla, Barcalla, Milanilla, Realilla edes surkeimpia joukkueita. Et joku nyt mättää.

Pelasin sit pari matsia siinä ja yritin pelata normaalisti, mut keskityin enemmän mun pelaamiseen, kuin itse peliin. Sit välähti! Pelaan kuin fifa 10:iä.... Spurtti ja prässäysnapit pohjassa. Enhän mä demoa näin pelannut.

Sit Real Madrid joukkueeksi (katotaan huonompia joukkueita ku opitaan hiuka pelaamaan), Mestareiden Liigaan.

2-1, 3-1 ja 4-0 voitot suht keskitason joukkueita vastaan.

Pelillisesti asiat mitä muutin: Spurttinappia en käyttänyt kuin harvoin, silloin kun sillä oikeasti pääsi kaverista eroon. Rauhoitin peliä niin paljon miten pelasin demossakin, eli rauhallista syöttelyä mieheltä toiselle, jos tila tuntuu loppuvan niin palataan omalle alueelle ja uusiksi, välillä laidasta, välillä keskeltä.

Sit puolustuksessa jätin prässinapit pois, juoksin pallon alle, tulin vastaan ja näpäytyin prässi nappia kohdalla, pallo itselle. Eli puolustus alkoi toimimaan paljon paremmin.

Parasta viel oli kun kahdessa ekassa matsissa ekan 5min aikana mun päätyyn tuli maali, mutta nousin voittoihin.

Sit aloin myös taas käyttämään L2 syöttöä, sekä L1+kolmio "vippauksia" tyhjään tilaan, josta syntyi monta läheltä piti tilannetta ja tämä yksi maali:

[video=youtube;sH4TiFiMQqw]http://www.youtube.com/watch?v=sH4TiFiMQqw[/video]

Olin jotenkin pelistäni täysin jättänyt pois noi "vapaat" syötöt L2:lla, ja ne mahdollistaa kuitenkin monessa tilanteessa paljon järkevämmän syötön.

Nyt peli taas maittaa kyllä loistavasti, kun aikaisemmin mainitsemat ongelmat ei ilmene juuri ollenkaan, kun oppii pelaamaan pessimäisesti, eikä pelaa kuten fifaa.

Illalla kyl taas ihmettelin et fifassa kun vedin tolppaan, tai maalivahti torjui ilmiömäisesti, tai oli avopaikka ja kämmäsin huonolla potkulla esim. Niin fiilis oli "no jaa, uusiks vaan". Nyt pomppasin sohvalta pystyyn ja olin et "EEIIII V*TTUU" ja siltin olo oli äärimmäisen positiivinen kun oli niin hieno fiilis saada tommonen paikka ees :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onkos muilla jotka on asentanu WENB OF:n tullu sitä ongelmaa, että uusilla tehdyillä stadikoilla pelatessa peli jää lataamaan pitkäks aikaa sinne alun tunnelikuvaan? Kuva jähmettyy ja kaikki äänet katoo hiljalleen. Kyl se peli sieltä aina lähtee käyntiin, mutta latailu kestää kauan. Ainakin monella valioliigan kentällä mulla tapahtuu tätä, muita ei oo tullu vielä testattua.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onkos muilla jotka on asentanu WENB OF:n tullu sitä ongelmaa, että uusilla tehdyillä stadikoilla pelatessa peli jää lataamaan pitkäks aikaa sinne alun tunnelikuvaan? Kuva jähmettyy ja kaikki äänet katoo hiljalleen. Kyl se peli sieltä aina lähtee käyntiin, mutta latailu kestää kauan. Ainakin monella valioliigan kentällä mulla tapahtuu tätä, muita ei oo tullu vielä testattua.

Eipä ole mulla sattunut ainakaan tuommoista ja aika monilla OF kentällä pelailtu.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tulipas kans huomattua tuommoinen yksityiskohta, että kun online peleistä ainakin saa jtn GP pisteitä? niin niillä saa sit ostettua jotain ihme packeja, että saa esim. MLO:n alotettua maksimirahoilla. Extra contenteissa taisi olla jos oikein muistan.

En sitten tiedä kuinka onko paljon painoarvoa mutta ainaskin niille jotka ei jaksa selailla päävalokon sopukoita :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Samoja pisteitä saa offlinestakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

BaL ura lähtenyt nyt todenteolla käyntiin.

Alkukausi pelattiin harjoitusotteluja joukkueen kanssa. Siellä kokeiltiin niin kärjessä kuin laitapakkinakin pelaamista. Henkilökohtaisesti tuo hyökkääjän paikka oli huomattavasti kiinnostavampi, vaikka puolustuskin sujui kohtuullisesti. Oma pelaajani pelailee kuitenkin jatkossa laidalla, kuten alussa toivoinkin. WF oli siis pelipaikka, jonka aluksi pelaajalleni valitsin.

Varsinainen kausi alkoi ja kokoonpanoon en vielä tässä vaiheessa mahtunut. Valmentaja kehotti minua harjoittelemaan SMF pelipaikan, joka sopisi heidän taktiikkaansa ja avaisi samalla minulle ovet joukkueen rinkiin. Parinkymmenen viikon tiukka harjoittelu uutta pelipaikkaa varten, jonka jälkeen mukaan seuraavan ottelun avaukseen. Ottelu oli Coupe de Francen (Ranskan cuppia) neljännesvälierä(?) As Monacoa vastaan ja hienon ottelun jälkeen taululla 2-0 lukemat kotijoukkueelle (lorient). Tämän jälkeen olen päässyt useasti avaukseen mukaan (6 ottelua liigassa, keskiarvosana 6.3) ja vaihtoon yleensä siinä n. 70 minuutin kohdalla. Maaleja on syntynyt 1 ja maalisyöttöjä 2. Viimeisinmässä pelissä kaatui st Etienne 0-1 ja voittomaalin pääarkkitehtina minä upealla läpisyötöllä. Samantien, kun syöttö lähti jalasta, nousin sohvalta seisomaan ja toivoin, että tee nyt siitä maali! Cpu ei erehdy! Mahtava fiilis! Jos olisin syöttänyt puolikin sekuntia myöhemmin, olisi tuomio ollut paitsio. Valmentaja oli todella tyytyväinen. Arvosana 7 ja ottelun man of the match!

Stuart Baxter on myös huomannut kykyni ja olen kahdessa Suomen harjoitusmaaottelussa ollut avauksessa. Siellä ei maalia ole vielä syntynyt ja keskiarvosana myöskin 6.3.

Tästä jatkamme!

Ps. Upeita muuten nuo photo galleryyn tallentuvat kuvat. Niitä voi sitten uran loppupuolella katsella ja muistella pelaamiaan otteluja. :p
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onko tämän verkkopeli kertakäyttökoodilla, vai ihan perinteisesti ilman mitään tuommoisia? Ärsyttää nuo EA:n pelit, niin eiköhän fudispelin valinta ole selvä jos tässä ei koodeja/maksullista verkkopelilupaa tarvitse verkkopeleihin.
 
Ylös Bottom