Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tathalas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Professionalilla saa veivattua aika makeita häkkejä mut vastus on turhan hepponen. Top Playerilla taas maalit tulee pitkälti keskityksistä. Taitaa olla meikäläiselle olla parasta tyytyminen PES 2010:een!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Professionalilla saa veivattua aika makeita häkkejä mut vastus on turhan hepponen. Top Playerilla taas maalit tulee pitkälti keskityksistä. Taitaa olla meikäläiselle olla parasta tyytyminen PES 2010:een!

Äläs luovuta ;) Kyllä se siitä lähtee kun jaksaa veivata ja treenata! Tässä pelissä on taktiikoilla helvetin suuri vaikutus peliin. Itse pelaan Tottenhamilla ML:aa ja takana 8 peliä ja yksi puskumaali vasta ja asialla aasin näköinen keihäs eli Peter Crouch. Kausi on alkanut todella hyvin kun valioliigassa on 4 voittoa ja yksi tasapeli maalierolla 6-0. Mestareiden liigan karsinta oli Fenerbachea vastaan ja siitä jatkoon yhteismaalein 2-1 ja nyt olisi sitten ensimmäinen lohkopeli Inter Milania vastaan. Yllättävää on se että ei ole kuin tuo yksi maali mennyt omiin ja puolustus on ollut todella tiivis. Ennen tuota WENBin päivitystä pelasin ML:aa Milanilla ja se kausi jäi kesken kun piti saada Bundesliga kehiin, silloin verkko heilui omassa päässä ankarasti vaikka taktiikka oli loppuvaiheessa aika puolustusvoittoinen. Mutta ehkä tuo omakin pää rupeaa helisemään kun tulee kovempia joukkueita vastaan, vaikka CL:n lohkoon ei hirveän pahoja joukkueita sattunut tulemaan kun sinne änki seuraksi Inter, Auxerre ja Stuttgart. Kunhan kausi etenee niin laitan infoa miten rullaa :) Ja tasona TP, 10 minuutin erillä ja pelinopeutena -2!
 
Kaik valittaa et puskuilla tulee vain maaleja. Pes10:ssä 80% tuli puskuista, nyt noin 110h pelaamisen jälkeen pelitilanteesta puskumaaleja muistissa on 2-3, yhteensä kuitenkin alta 10 tullut, kulmapotkuista tasan kerran :D

En tiedä johtuuko jostain taktiikasta tms, mut en vaan saa päällä mitään aikaan, enkä kulmapotkuista
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mitenkäs onko teillä muilla ongelmia kulmapotkujen ja pitkien rajaheittojen puolustamisessa? Itellä tuntuu, että omat pelaajat aina jäätyilee noissa tilanteissa, eikä välillä reagoi mitenkään vaikka kuinka renkkais ohjainta. Ongelmia on noin kerran ottelussa, mutta se harmittaa sitäkin enemmän kun yleensä ne ratkasumaali tulee just tommosesta jäätymisestä. Eli oisko jotain neuvoja erikoistilanteiden puolustamiseen?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mitenkäs onko teillä muilla ongelmia kulmapotkujen ja pitkien rajaheittojen puolustamisessa? Itellä tuntuu, että omat pelaajat aina jäätyilee noissa tilanteissa, eikä välillä reagoi mitenkään vaikka kuinka renkkais ohjainta. Ongelmia on noin kerran ottelussa, mutta se harmittaa sitäkin enemmän kun yleensä ne ratkasumaali tulee just tommosesta jäätymisestä. Eli oisko jotain neuvoja erikoistilanteiden puolustamiseen?


Itelle uppoa käytännössä kaikki kulmapotkut, joissa vastustaja pääsee vain puskemaan tai potkaisemaan maalia kohden, ja lähes kaikissa muissa tilanteissa vastustaja pääsee kyllä puskemaan, mut menee sit ohi maalin tms.

Eli ehkä 1/100:sta pääsen itse väliin, tuo on todella raivostuttavaa kun melkein tietää et maali tulee. sama juttu 16 rajan tuntumassa olevissa vapareissa, ei siinä voi mitään tehdä kun 9/10:stä on maalissa vaik ois surkein joukkue koko pelistä vastassa.

Ongelma on esim kulmapotkuissa se, että tietää mihen pallo tulee, mutta kun ohjaat pelaajan sinne, niin kulmapotkun lähdettyä, pelaajavalinta hyppää toiseen, ja se minkä olen juuri ohjannut oikeaan paikkaan, siirtyy sieltä ja jättää sen tilan tyhjäksi.
 
Ongelma on esim kulmapotkuissa se, että tietää mihen pallo tulee, mutta kun ohjaat pelaajan sinne, niin kulmapotkun lähdettyä, pelaajavalinta hyppää toiseen, ja se minkä olen juuri ohjannut oikeaan paikkaan, siirtyy sieltä ja jättää sen tilan tyhjäksi.
Totta. Ja välillä ei ole kyllä hajuakaan, mihin se pallo tippuu. Itse teen aika usein niin, että vaihtelen koko pallon ilmassaoloajan (liekö edes yhdysssana) pelaajaa ja purku nappulaa hakkaan samalla. Joskus toimii, joskus ei. Ja jos sen pelaajan saa oikeaan kohtaan R2:sta apuna käyttäen, niin välillä se pelaaja vaihtuu itsellään. Pelaajanvaihto namiskaa saa kyllä hakata. :p

Vapareissa käy myös joskus niin, että muurissa jättää hyppäämättä se, jonka pään yli pallo sitten leijailee maaliin.. Todella vaikeita puolustaa nämä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Itelle uppoa käytännössä kaikki kulmapotkut, joissa vastustaja pääsee vain puskemaan tai potkaisemaan maalia kohden, ja lähes kaikissa muissa tilanteissa vastustaja pääsee kyllä puskemaan, mut menee sit ohi maalin tms.

Eli ehkä 1/100:sta pääsen itse väliin, tuo on todella raivostuttavaa kun melkein tietää et maali tulee. sama juttu 16 rajan tuntumassa olevissa vapareissa, ei siinä voi mitään tehdä kun 9/10:stä on maalissa vaik ois surkein joukkue koko pelistä vastassa.

Ongelma on esim kulmapotkuissa se, että tietää mihen pallo tulee, mutta kun ohjaat pelaajan sinne, niin kulmapotkun lähdettyä, pelaajavalinta hyppää toiseen, ja se minkä olen juuri ohjannut oikeaan paikkaan, siirtyy sieltä ja jättää sen tilan tyhjäksi.

Pelataankohan me edes samaa peliä? :D

Vastustajan kulmureista ei ole tarvinnut juuri huolehtia sen jälkeen kun Palmieri tuli puolustukseen. Purkunappia vain pari kertaa ja ei hätää. Viimeksi tainnut vastustaja tehdä maalin kulmurista parisenkymmentä yritystä sitten.

Vapareissa kone on ollut täysin toivoton. Paraatipaikalta (semmonen n. 22m) hakee aina jotain rändöm-keskityksiä --> maalipotku tai suora vastahyökkäys noin 90% kerroista. Ja sillon kun kaverin kanssa tulee pelattua kaksin, niin toinen ottaa pakin ja juoksee oman maalin eteen pitämään tolpan reunaa. Suurimman osan maalia kohti menevistä vedoista saa näin blokattua. Tosin paljonpa on varaa puhua, kun omista vapareista menee 95% VIP-katsomon puolelle. Tänään hurrasin koko rahan edestä kun vapari olisi mennyt tolpan juuresta sisään, jollei Birminghamin veskari olisi sitä kopannut. Ehkä kohta menee eka vaparimaali sisään... ;)

Tasona siis Top player, jolla Birmingham kaatui lopulta 5-2. Kiitokset menevät 2min sisään tehdyille maaleille by Castolo ja Mujangi. Tällä hetkellä oma X-men joukkueeni Wolverines sijaitsee liigassa sijalla 4. Piikkipaikalla oleva Arsenal on 4 pisteen päässä, ja kauden toinen kohtaaminen vielä jäljellä. Samoin kuin 10 muutakin ottelua.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Ongelma on esim kulmapotkuissa se, että tietää mihen pallo tulee, mutta kun ohjaat pelaajan sinne, niin kulmapotkun lähdettyä, pelaajavalinta hyppää toiseen, ja se minkä olen juuri ohjannut oikeaan paikkaan, siirtyy sieltä ja jättää sen tilan tyhjäksi.
Se äijän vaihto manuaalille!! Tämä on ollut selviö jo ekoista ISS peleistä lähtien! ;)
Tuosta automatiikasta ei ole kuin harmia pitkässä juoksussa, pienemmällä vaivalla napauttaa sitä olkanappia...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Se äijän vaihto manuaalille!! Tämä on ollut selviö jo ekoista ISS peleistä lähtien! ;)

siis sehän nimenomaan on manuaalilla...tai siis semi-assisted, täys manuaalilla tulee jatkuvasti mulla tilanteita missä AI ottaa pallon haltuun, ja sitä en missään tpaauksessa halua, aina kun saan omal pelaajal pallon, niin haluan ohjata sitä.

Muutoin pelaisin BaL:ia, ja vihaan sitä just AI pelaajien takia, joten ei kiitos. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Se äijän vaihto manuaalille!! Tämä on ollut selviö jo ekoista ISS peleistä lähtien! ;)

Tuo on toiminut mainiosti aikaisemmissa PES:ssa mutta nyt musta tuntuu, että esim. tässä 2011:ssa se on jotenkin "kankeaa". Juurikin sen vuoksi, että joutuu rämppään sitä ukkelinvaihtonappia ettei AI lähde sössiin sitä palloa. Ehkä se on vaan taas tottumiskysymys.

...täys manuaalilla tulee jatkuvasti mulla tilanteita missä AI ottaa pallon haltuun, ja sitä en missään tpaauksessa halua...

Eli kutakuinkin mitä Mäksä tuossa tuumasikin.

Ja noihin kulmiin; mulla ei myöskään ole ongelmia niiden kanssa. Suht helppo purkaa. Itse käytän varsin paljon (lähes joka tilanteessa) Super Cancelia.

Yks juttu mikä pitäis saada tähän peliin on viimeisen miehen saaminen käyttöön yhdellä nappiyhdistelmällä puolustettaessa. Varsin tympeetä kun vastustaja saa nopean vastahyökkäyksen, jolloin laitapakki ja toppari lähtee karvaamaan laitaan, ja päästää keskustan tyhjäksi. Mikä järki? Parempi olisi itse ottaa (nopeasti heti kun haluaa) topparin haltuun ja pitää mahdolliset hyökkäjät kurissa keskustan alueelta ja antaa neliö pohjassa AI:n karvata sitä laitaa jossa pallollinen hyökkääjä etenee. Nyt menee monesti tilanne siihen pisteeseen, että saat rämpyttää vaihtonappia turhaan kun se valitsee aina sen "väärän" miehen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Miten tuon ML:n rahabugin pystyi korjaamaan?

Yritin etsiä ketjusta ohjetta, mutta ei löytynyt. Brescialla aloitin ja rahaa oli 8milj. Ok summa, mutta silloin parhaat pelaajat maksoivat 1 miljoonan. Kun taas Juvella koitin rahaa oli 140 miljoonaa ja parhaat maksoivat noin 10 miljonaa..

Nyt kun uudella profiililla katsoin Brescian rahatilanteen, on ilman ladattuja filuja 14 miljoonaa käytössä ja tällöinkin kallein pelaaja Messi maksaa alle 2 miljoonaa. On hieman hölmöä jos pelaajien hinnat skaalautuvat käytössä olevien rahojen mukaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mietinkin, että onko noissa jotain pielessä. Aston Villalla pelatessa Cristiano Ronaldon hintalapussa taisi olla 7 ja kuusi nollaa, vaikka sellainen 7 ja seitsemän nollaa olisi lähempänä oikeaa. Millainen hinta Mäksällä oli Ronaldolla, kun Realilla pelasit?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

siinä 10 miljoonan luokkaa aluksi, sit ku se pelas hyvän kauden niin puolivälissä kautta myin sen johonkin reiluun 20 milliin, sit ostin sen takas alta 20milliin ja myin taas yli :D

Mutta, siis esim Higuainin arvo oli jotain 7miljoonaa, ja hänestä kauden päätteeksi tarjottiin 29miljoonaa. Ja nyt kun omassa joukkueessa Rooney on pelannut ihan surkeasti niin hänestä tarjottiin vain lähes se mitä maksoin siitä.

Eli tuntuis peliesitykset jotenkin vaikuttavan asiaan..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kauden toinen puolikas avattu! Tammikuu ei tarjonnut mitään suuria hankintoja tai myyntejä. Tosin tarjouksia tuli Youngista (Inter Milan) ja Carew'sta (Real Madrid), mutta kumpaakaan en vielä myynyt, vaikka hieman pettyivätkin. Sitten hankinnat ja myynnit: Joukkueeseen Palmieri (junnuista) ja Ben Khalifa lainalle Wolfsburgista. Joukkueesta muualle matkustivat Downing (myyty Birminghamiin), Weimann (lainalle AZ:iin) ja Lichaj (lainalle Panathinaikosiin). Kauden toinen puolikas alkoi erittäin hyvin. Neljästä ottelusta 8 pistettä (2W, 2D, 0L) maalierolla 6-2. Liverpool kaatui Villa Parkilla peräti 3-0. Melkeinpä täydellinen ottelu. Ero seitsemänteen sijaan on enää 4 pistettä, eli hyvässä vauhdissa ollaan. Tästä jatkamme. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Pelaajanvaihto itselläkin tolla semi-assistilla, ja juuri em. tilanteissa vaihtuu välillä automaattisesti miten sattuu. Esim. vastahyökkäystä puolustaessa taas ei varmana saa ekalla tai edes toisella yrittämällä vaihdettua pelaajaa lähimpänä pallollista olevaan. Vielä kun tuntuvat hieman jäätyilevän ohjauksen vaihtuessa kesken juoksun niin välillä meinaa hiukan pipoa kiristää.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kysymys BALlista.

Tein omasta ukosta keskushyökkääjän ja alussa valitsin ominaisuudeksi kovan viimeistelijän. Ekan kauden jälkeen siirto Valenciaan ja hyvien onnistumisten johdosta nyt ollaan aina avauksessa. 8 peliä joissa tehty 5 maalia.

Jostain syystä ukon top speed kehitys on pysähtynyt 74 vaikka sitä treenaisi niin paljon kuin pystyy. Ikää pelaajalla on vasta 18 ja overall on 73. Haluisin kuitenkin vielä vähän lisää top speediä. Onko enää mitään tehtävissä ?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Jossain kohtaa muistan lukeneeni, että juurikin top speed on sellainen ominaisuus, jota on hyvin vaikea kehittää. Tämä johtuu siitä, että nopeaksi pelaajaksi synnytään, joten hyvinkin paljon se, millaisen pelaajan teet alussa määrää pelaajasi nopeuden. Joku muukin ominaisuus oli samanlainen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Jossain kohtaa muistan lukeneeni, että juurikin top speed on sellainen ominaisuus, jota on hyvin vaikea kehittää. Tämä johtuu siitä, että nopeaksi pelaajaksi synnytään, joten hyvinkin paljon se, millaisen pelaajan teet alussa määrää pelaajasi nopeuden. Joku muukin ominaisuus oli samanlainen.

Pientä off topiccia, mutta ei ole ihan näinkään. Siis että synnyttäisiin tietyn nopeuden omaavaksi ja se olisi täysin riippumatonta harjoittelusta, jne. Toki geenit määrittelevät paljon, mutta nuorena voi vielä kehittää nopeutta selvästi. Kuitenkin herkkyyskausi sijoittuu niihin ikiin mitä tässä pelissä ei käsitellä(eli siis reippaasti alle sen 16vuoden). Sinänsä kyllä ihan oikea linjaveto siis Konamilta. Huippunopeutta kun ei enää yli 20-vuotias juurikaan pysty kehittämään, ihan pienistä nyansseista puhutaan, esim. juoksutekniikkaa hiomalla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Juu no meinasinkin lähinnä juuri Pessin BAL pelaajaa, joten tuon "synnytään" -sanan olisin voinut jättää pois. :p
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kunpa ne vaan sais laitettuu pessiin saman äijänvaihtosysteemin kuin Fifassa..

Suuri määrä maaleja jää tekemättä ja suuri määrä tulee myös päästettyä, koska ei saa valittua haluamaansa pelaajaa :mad::mad:

Luulisi olevan helppo homma toteuttaa..
 
Ylös Bottom