Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kortti henkilökohtaisuuksiin menosta jaettu, ei tarvitse tähän enää tarttua. t: TeRm0z, Kfin ylläpito

Tartun ihan vain sen verran, jotta miksi muut viestit poistettiin/siirrettiin, mutta henkilökohtaiseksi mennyttä viestiä ei poistettu?

edit: Juu ei sitä pakko ole poistaa jos esimerkkinä haluatte pitää. :)

Ei se mulle mikään yllätys ole, että mun mielipiteistä ei pidetä, tuppaan useasti ne kirjoittamaan siten, et muut ihmiset kuvittelee, että ajattelen ne ainoina totuuksina ja helposti ottavat nokkiinsa. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tartun ihan vain sen verran, jotta miksi muut viestit poistettiin/siirrettiin, mutta henkilökohtaiseksi mennyttä viestiä ei poistettu?

Muut viestit siirrettiin PES vs FIFA ketjuun, jonne ne kuuluvat. Tuon ajattelin jättää varoittavaksi esimerkiksi tyyliin "ei näin", mutta jos haluat, laita vaikka privaa ja voin senkin poistaa.
Eli tämä ketju on pyhitetty PES 2011 keskustelulle! Iänikuiselle PES vs Fifa väännölle löytyy tuo oma ketjunsa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Siis jos ei pidä L1 pohjassa nii laukauset on sellasia tsippejä, muttakun pitää L1 pohjassa nii saa hyvän vedon.

Joo olen vaihtanut näppäimet type Bhen :rolleyes:
 
Siis jos ei pidä L1 pohjassa nii laukauset on sellasia tsippejä, muttakun pitää L1 pohjassa nii saa hyvän vedon.

Joo olen vaihtanut näppäimet type Bhen :rolleyes:

Kyl täytyy jotain hämärää nyt olla, koska tosiaan tuo L1 on se chippaus nappi. :S Mut eipä noita näppäimiä saa siten kyl siten muokattua et tuo L1 ois käänteinenkään. :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kiitos tästä jälkimmäisestä.Edelleen paikoista ei saanut hyödynnettyä niinkuin pitäisi, mutta näiden R2 ja tatti neuvojen jälkeen suunta on oikea, ja tuli olo vihdoin, että mahdollista tää on kun nää kaks juttua oppii.

Jotenkin ei vain aivot halua totella ja osoittaa "väärään" suuntaan tattia. Tämä kun on kuitenkin sellainen, et noi tarttis tulla selkäytimestä, ja nyt vielä joudun joka tilanteessa erikseen "muistamaan", et ai niin, näin piti tehdä. Se kestää liian kauan ja tilanne on yleensä ohi kun mietin näppäimiä..

Mut oli hieno fiilis pelata kun oppi taas jotain uutta, kiitos :)

PES:ssä on ollut pitkään tuo tapa suunnata vetoja mutta nyt tosiaan tuntuu että ala- ja yläkulmiinkin voi paremmin tähdätä. Koitas ajatella niitä suuntia silleen, että käännät ohjaimen niin että L3 on alahaalla ja R3 ylhäällä (siis pitkittäin käteen) ja siitä alat niitä suuntia sinne selkäytimeen painaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

No nyt on ensimmäinen kausi Wolverhamptonilla takana. Pettymykseksi sijoitus oli 6., vaikka vielä ennen muutamaa viimeistä kierrosta oltiin kiinni Mestarien liiga -paikassa. Harmi, että viimeisille kierroksille napsahti 2(!) epäonnistunutta pilkkua, eli heihei 4 pistettä. Noh, Euro-kentille on paikka kuitenkin, joten parempaa kautta odotellessa.

Pelaajamarkkinoiden aikana joukkueeseen löytyi vahvistuksina muutamia todellisia huippufutaajia, jotka tosin lienevät "klassikko"-pelaajia. Nimiä ei vielä pysty muistamaan, mutta kivahan se on kun kärjestä löytyy pelaajat taidoilla 88-86-73/69 ja keskikentältä vielä kaikki 80-87 väliltä. Pakistossa luotetaan edelleen Palmierin johtamaan keskitason porukkaan. Ainakin kauden eka ottelu Arsenaalia vastaan päätyi komeaan 5-2 voittoon, josta viimeinen kavennuskin tuli pelkästään pelleilyn johdosta. Toivottavasti oli tulos varianssia, sillä tappaa tuollainen ylivertaisuus peli-innon aika tehokkaasti. Tosin maaleistani 2 voidaan laittaa täysin Arsenalin piikkiin. Maalissa ollut Chec tuli vastaan ja purki pallon pelaajani kautta maaliin. Toinen tuli laidasta tulleen keskityksen johdosta, jonka Gunners-pakki hienosti tiputti maalin eteen ja S. Taylor kävi kiittämässä.


Noh, Valioliigan voittoa tavoitellessa pitänee jatkaa pelaamista.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Huoh. Nyt on tullut pelattua noin 20 ottelua netissä, joista noin 4 on voitettu. Tasapelejä ehkä 5 ja häviöitä noin 11.

Suurin osa matseista on pelattu 2 vs 2 muodossa, eli minä ja siskoni olemme haastaneet muita pareja maailmalta. Kaksinpelissä juuri on pari todella ärsyttävää "ominaisuutta", jotka tekevät siitä todella v-mäistä ellei voita.

1. Pelaajien yhtäkkinen vaihtuminen. Esimerkiksi yksinläpi tilanteessa, sanotaan että minulla on pallo. Yhtäkkiä pelaajat vaihtuvat, että maalia päin juokseva pelaaja onkin siskoni, eikä me huomata tätä ja tilanne menee hukkaan. Näin tapahtuu kokoajan, noin 20 kertaa yhdessä ottelussa.

2. CPU- pelaajat... Ovat todella tyhmiä. Meillä on tullut tapauksia jolloin he seisovat 20-30 metriä paitsiossa. Muutenkin tekevät todella tyhmiä juttuja, esim eivät seuraa vastustajan pelaajaa maalialueelle, jonka seurauksena vastustajalla kaksi vapaata pelaajaa vitosen viivalla, ja maalihan siitä syntyy.

3. Maalivahdit. Meillä on tullut tilanteita vastaan missä maalivahti tulee pitkää palloa vastaan, se pomppaa hänen yli, ja hän nyrkkeilee pallon päätyviivan yli, vaikka vastustajaa ei näy lähimaillakaan. Joskus he myös päästävät ihan liian helppoja maaleja (jopa sellaset maalivahdit kuin Casillas). Esimerkiksi veto 16 metristä maatapitkin, he ohjaavat sen jalalla maaliin, tai sitten se menee jalkojen välistä.

Tälläset "pikku"seikat tekevät pelistä välillä TODELLA ärsyttävän. Mutta se ei haittaa kun voittaa, sillä voiton jälkeen tunnelma on ihan katossa :D

Ei muuta tällä kertaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Pientä tilannepäivitystä.

Liigaa pelattu 12 ottelua, joista saldona tällä hetkellä 10-1-1, ja tällä 2p erolla liigajohto. Blackburn vei kauden tokassa ottelussa voiton viime hetken maalilla ja illan viimeisessä pelissä Aston Villa nousi 1-0 tappio tilanteesta aina 3-1 johtoon, mutta viimeisen vartin maaleilla tasuriin oli tyytyminen. Karmaiseva peli, mutta näitä tulee. FA Cupissa on paikka 3. kierrokselle, jossa vastaan asettuu Chelsea. Toka kierros ratkesi D2:n joukkuetta vastaan vasta pilkuilla, shame on me. Euro liigassa lohkovaiheen ekat 3 peliä pelattu, näistä 9 pistettä maalierolla 9-0.

Liigassa hyökkääjäni Dajhan (tjsp, miten ei voi muistaa? Heti unohtuu kun koneen sammuttaa) johtaa sekä maali-, että syöttötilastoa pistein 9+5. Myös Schwarz ja kolmas hyökkääjä (joku serbialainen, iski muistikatkos) on listalla korkealla. Molemmilla 6+5.

Mukavaa on ollut pelata, kun tulosta syntyy ja joukkue hyökkää. Huomannut, että ainakin omaan peliini (4-1-2-3) sopii hyvin, kun nostaa heti alkuun hyökkäysintoa pykälällä (eli siis 4/5). Kyllä siellä vieläkin kuhnitaan ja välillä saa epätoivoisesti huutaa pelaajia tekemään nousuja, mutta kun maaleja syntyy niin ei voi valittaa.

Vaparitkin on alkaneet jo upota, nyt jo 2 tehtynä. Tämän lisäksi tolppaan kilahtanut 2 ja veskari tehnyt muutaman todellisen ihmetorjunnan muutamaan. Kyllä se siitä kun vielä vähän saa harjoitella. Kulmurit sen sijaan aiheuttaa edelleen päänvaivaa, kun koko kaudella on tasan 1 kulmasta tehty maali tehty. Ja pelejä takana sentään lähes 20.

Onkos muille muuten tipahtanut Long Ranger -trophya? Itse sain tänään, ja vaikka pelissä 3 maalia teinkin, niin ei kyllä yhteenlaskettu etäisyyskään ole 35m. Yhtäkkiä vain pelin jälkeen tipahti. Ihme bugi, mutta ei voi valittaa.
 
Pientä tilannepäivitystä.


Onkos muille muuten tipahtanut Long Ranger -trophya? Itse sain tänään, ja vaikka pelissä 3 maalia teinkin, niin ei kyllä yhteenlaskettu etäisyyskään ole 35m. Yhtäkkiä vain pelin jälkeen tipahti. Ihme bugi, mutta ei voi valittaa.
Melkoiseen liitoon olet Wolvesin saanut,
pakko myöntää. Taitaa melko lailla kaikki mahdollinen osua kohdilleen, mitä nyt noita työtapaturmia silloin tällöin tapahtuu. Kuuluu futikseen vai miten se meni? (Chelsea oiva esimerkki oikeilla pelikentillä :p.) Ja oman long range trophyni sain Zlatanin kaukolaukauksen ansiosta.

Oma kausikin kulkee paremmin kuin edellinen, vaikka juuri Second City derbyssä tulikin kuokkaan Birmingham cityltä. Ratkaisun (2-1), lisäajalla tietenkin, maalin perukoille tikkasi Downing.. Sama pelaaja, jonka viime kauden tammikuussa myin paikallisvastustajalle. Kuitenkin, Euroopan kentillä ei tällä kaudella pelata, mutta FA Cupissa ollaan jo 8 parhaan joukossa. Matkalla kaatuivat Doncaster Rovers (2-0) ja ManU (1-0). Seuraavaksi vastaan tulee Coventry, jolla alla voitot Norwichista ja Blackburnista.

Kauden saldo valioliigassa on seuraavanlainen: 18pst; 4W, 4L, 6D 19-14. Sijoitus 10. Selkeästi vähemmän kolisee omissa kuin viime kaudella, mikä on erittäin hyvä asia. Puolustus ja maalivahti osastolla ei ole valittamista. Harmikseni noin puolet viime kauden pelaajista jättivät joukkueen varoittamatta, kun eivät hyväksyneet jatkosopimuksia. Mainittavia lähtijöitä olivat Agbonlahor, Friedel ja Dunne. Tämän hetkisessä miehistössä ei ole valittamista, ja tammikuun siirtoikkunassa saadaan ennestään hyvään porukkaan ainakin kolme vahvistusta: Diogo Salomão, Diaby ja Belhadj. Kirjoitellaan lisää, kun saadaan kautta pelailtua. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vaikka vielä edellisessä viestissä olin suht hyvässä vauhdissa valioliigan osalta, niin nyt se edelliskaudelta tuttu masentava syysvire alkoi.. Eli syyskausi tuli pelailtua ja kun vertaan viime syksyyn, niin tästähän tuli huonompi aloituspuolikas nyt kuitenkin. Numeroina: 20pst; 4W, 8D, 6L, 23-21. Sijoitus 14 ja Eurooppa on jälleen karkaamassa. Viimeisestä seitsemästä ottelusta ainoastaan 5 pistettä. Nyt tässä täytyy yrittää parantaa peliä joulutauon jälkeen, ja katsella vähän tuota pelikirjaa. Positiivista kuitenkin, että nyt olen saanut puolustuksen kuntoon ja omissa ei kolise kovinkaan usein. Myöskin hyökkäyksessä Heskey (7+2, as. 6.4), Carrol (5+2, as. 6.1)ja Young (5+5, as. 6.5) ovat olleet kauden valopilkkuja. FA Cupissa on myöskin tullut tulosta, sillä seuraavaksi edessä on välierä Liv'poolia vastaan. Coventry kaatui puolivälierän trillerissä 4-3. To be continued..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Pari peliä lisää takana, ja ennen joulutauon tarkempaa tilannepäivitystä muutama maininta.

Ensinnäkin tuli vissiin hehkutettua liikaa, sillä heti alkoi katastrofaalisesti pelit. Fullhamia vastaan katkera 2-2 tasuri kotona, vieläpä 2-0 johdosta! Onneksi Euro liigassa sentään joku random joukkue tuli voitettua, silti nihkeästi 1-0. Tähän perään valituksen aihe nro 1: kansainväliset pelit. En tiedä mitä siellä tekevät, mutta omassa joukkueessani ei kukaan joudu jättämään väsymyksen takia pelejä välistä, vaikkei pelaajia olekaan kuin vaihtopenkin lisäksi 2 villtikentällistä. Mutta auta armias kun pelaajat lähtevät kansainvälisiin peleihin, mikä siis tällä kertaa tarkoitti 9 pelaajaani. Takaisin kun tullaan niin kaikilla stamina-mittari puolessa välissä ja kestoväsymys siinä 15-20% hujakoilla. Muutoin tätä ei näy koskaan. Vaikuttaisi sitten edes myös koneen joukkueisiin, mutta ainakin ManU lähti Old Traffordilla A-poppoolla liikenteeseen. Itse taas sovellan ja säestän sellaista porukkaa kentälle, että oli suorastaan ihme ettei Lothar ja täysalavireinen Burchet olleet kentällä. Muutoin löysi Resevi-Ruskinkin sellaisen pelipaikan ettei ole ennen kuvitellutkaan.

ManU siirtyikin ekalla puoliskolla 1-0 johtoon, eikä itselläni tosiasiassa ollut yhtäkään todellista paikkaa, ehkä Grosson noin 35m rajoilta tykittämää aasipotkua lukuunottamatta. Kulmuri jatkoi hyväksi todetulla linjalla --> Not even close. 80+ pelattu ja laidalta viilettävä S. Fletcherillä yritän saada maatiais keskitystä (OOO) maalille. Noh, ilmassahan se lähtee (OO). Kiroilen jo valmiiksi kun näen kuka odottaa maalilla: Mattson! Didn't see this train coming, sillä Mattson on junioriakatemiasta bongattu pakki, joka tosin pelasi laidassa tässä ottelussa. Noh, mies saa kuin saakin pallon sisään, ja tasurin juhliminen voi alkaa. Todellakaan tätä parempaan ei ollut tsäänssejä näissä olosuhteissa.

Valituksen aihe nro 2: pelaajien vireet. Voisi kuvitella, että vuonna 2010 olisi jo tarjolla parempia ratkaisuja vaikeuttaa peliä, kuin pelaajien keinotekoinen huonontaminen. Okei, totta kai vieraissa pelaajat ovat "huonompia" kuin kotistadionilla, jopa oikeassa elämässä, mutta se, että Top Playerillä omat ovat kotonakin huonossa vireessä on jo aika paljon ärsyttävämpi piirre. Mielestäni (voin olla väärässä, teilatkaa ihmeessä jos näin on) helpommalla vaikeusasteella omat olivat keskimäärin paremmassa vireessä. Tähän koko vire-systeemiin olisi kyllä mielestäni aika saada jo uusi ratkaisumalli, esimerkiksi "elävät" virekäyrät. Jos kliininen viimeistelijä upottaa ekaan varttiin hattutempun, niin totta kai oikeastikin pelaajan "vire"/pelimoraali paranee. Ja taas jos maalivahdille käy kuten San Marinon veskarille tänään, niin ei siinä paljoa tsemppauspuhteet auta vaan vire suoraan sinne Chilen kaivosmiesten kuilua kohti.

Ja valituksen aihe nro 3, jota ei jaksa hirveästi valittaa. Tympii vain koneen jumalaisuus, kun pystyvät tekemään liukutaklauksia ties mistä. 16-alueen sisällä meinaa välillä harmittaa, kun mies liukuu takaapäin suoraan palloon. Harvoin näkee La Ligassa tuollaista itseluottamusta. Itse kun napsin varoituksia liukuessani edestä päin.

Tiedän, että filmaaminen herättää muissa paljon aatoksia, mutta olettekos vielä onnistuneet siinä? Itse kertaalleen kokeilin "todellisessa" tilanteessa Gutierrezillä, eli miestä revittiin antaumuksella, ja 16-alueen sisällä tatit pohjaan. Pilliin vihellys, Jon Champion huutaa pilkkua, itse tuuletan, ja tuomari näyttää hyökkääjälleni keltaista. Hauska tilanne kokonaisuudessaan. Hauska huomata, että selostajatkin ovat välillä tälläkin tavalla täysin pihalla tilanteesta.
 
Milläs napeilla tässä pystyy filmaamaan? :confused:

Molempia tatteja painamalla.

Edit. Mikä tossa on, että vaikka tuo Tathalas'n viesti on kirjoitettu 12.04, niin minä ja Mäksä onnistutaan vastaamaan samalla minuutilla 12.30 :D Ja kerran olen lukuisissa filmausyrityksissäni onnistunut. Kerran jopa tyhmänä filmasin pelaajalla, jolla oli keltainen kortti alla. Kaikki arvaavat, miten siinä kävi..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onko totta, että pelissä ei voi pelata kautta jossa molemmilla on oma joukkue ja toinen pelaa vastustajilla? Ainakin ennen on PESsejä pystynyt näin pelaamaan? Nyt vaihtoehtoina on pelata jotain tanan yksittäisiä matseja tai sit kautta samalla puolella..

EA:n kaikissa peleissä pystyy pelaamaan kausia kahdestaan, sekä tämänkin pelisarjan peleissä on pystynyt, mut mitä v..!! Jos ei ole mahdollista niin täällä olis PES kaupan!!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onko totta, että pelissä ei voi pelata kautta jossa molemmilla on oma joukkue ja toinen pelaa vastustajilla? Ainakin ennen on PESsejä pystynyt näin pelaamaan? Nyt vaihtoehtoina on pelata jotain tanan yksittäisiä matseja tai sit kautta samalla puolella..

Yritin tätä samaa kysellä aikaisemmin ja mun tietääkseni moninpeliä eri puolilla ei pysty toteuttamaan missään pelimuodossa yksittäisiä matseja lukuunottamatta. Se on ihan älytöntä, varsinkin kun melkein pelkästään ollaan pelattu Pessiä moninpelinä turnausmuotoisesti. Ohjaimia ei yksinkertaisesti saa siirrettyä ja on tätä muistaakseni ollu aikaisemmissakin Pes peleissä.

Mä en vaan ymmärrä tällaista kehitystä... Pelillisiä muutoksia tottakai tulee, mutta se että yhtäkkiä otetaan joku vaihtoehto pois toteuttaa peliä ei mene vaan mun päähän. Konami tekee monia näitä "uudistuksia" tähän malliin, kun nykypäivänä pitäis pystyä luomaan vaihtoehtoja. Joissakin asioissa, kuten taktiikoiden luomisessa manuaalisesti on menty isoja askeleita eteenpäin, mutta toisissa ollaan taas tiputtu kivikaudelle.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mahtavaa. Näyttäisi patch korjaavan täsmälleen ne asiat, jotka tässä ovat hieman rassanneet. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Yritin tätä samaa kysellä aikaisemmin ja mun tietääkseni moninpeliä eri puolilla ei pysty toteuttamaan missään pelimuodossa yksittäisiä matseja lukuunottamatta. Se on ihan älytöntä, varsinkin kun melkein pelkästään ollaan pelattu Pessiä moninpelinä turnausmuotoisesti. Ohjaimia ei yksinkertaisesti saa siirrettyä ja on tätä muistaakseni ollu aikaisemmissakin Pes peleissä.

Mä en vaan ymmärrä tällaista kehitystä... Pelillisiä muutoksia tottakai tulee, mutta se että yhtäkkiä otetaan joku vaihtoehto pois toteuttaa peliä ei mene vaan mun päähän. Konami tekee monia näitä "uudistuksia" tähän malliin, kun nykypäivänä pitäis pystyä luomaan vaihtoehtoja. Joissakin asioissa, kuten taktiikoiden luomisessa manuaalisesti on menty isoja askeleita eteenpäin, mutta toisissa ollaan taas tiputtu kivikaudelle.

On kyllä syvältä.. Aina pitäis olla mahdollisuus ottaa molemmat joukkueet haltuun vaikka kuinka olisi yksinpeli. Pelaaminen on aina parhaimmillaan kun ihmiset ovat vastakkain..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tulipa tässä jokunen ilta sitten hieno maalitilanne. Kahdella hyökkääjällä pääsin maalin edustalle ja siinä vaiheessa ensimmäinen hyökkääjä laukoi kohti maalia. Maalivahti torjui pallon, joka kimposi takaisin samalle hyökkääjälle. Uusi laukaus ja pallo osui ylärimaan kimmoten toisen hyökkääjän jalkoihin. No tämä kaveri sitten laukoi kohti maalia, mutta puolustaja ehti väliin ja pallo kimposi takaisin hyökkääjälle numero 1, joka viimein sai maalin aikaiseksi. :D

Ei ole kyllä tuollaista tilannetta tullut koskaan eteen missään jalkapallopelissä. ;)
 
Ylös Bottom