Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

What is PESMagic?

This generation has not been a good one for fans of football games and there’s one reason for that – there has been no PES Magic. PES itself has lost its Magic and FIFA, while vastly improved and a great game in its own right these days, just doesn’t have it. This state of affairs is widely agreed upon at PLAY and at all our sister magazines, but never before has the precise nature of PES Magic been discussed. I started to wonder if PES Magic was nothing but rose-tinted nostalgia, so I asked around the office to see if we could come up with a definition that was anywhere near concrete.
First to reply was PLAY’s own editor-in-chief Aaron Asadi who simply said, “Scripting.” He’s probably trying to be funny there, but his was a point elaborated on by X360’s Dave Shaw, whose life pretty much revolves entirely around football,
“The ability to know that a match is being orchestrated from on high, but not care as it feels fair regardless. This generation, it’s been initiative upon initiative until the experience is barely recognisable.”
Interesting that with all this talk of ‘Total Control’ in PES 2011, that we have two people acknowledging that surrendering a degree of control to a higher PES power is, or at least, an important part of the PES Magic experience.
But it’s all about striking a balance. One that perhaps makes you feel more in control than you necessarily are. As PowerStation’s Editor Ryan Butt puts it,
“PES Magic – being able to control the flow and natural pace of football and knowing that the ball will behave exactly as you intend it to via a combination of body position, the area you strike the ball and the curvature that you put on it. No PES game has possessed this magic since the PS2, everything feels too detached and clunky now, meaning FIFA is the best we have to put up with, which in itself leaves you feeling detached.”
You can tell he’s really thought about that, can’t you?
My next reply came from PLAY news editor Jon Gordon,
“To crush your enemies, see them driven before you, and to hear the lamentation of their women.”
At first I thought he’d completely misunderstood the question, but I read it back a few times and gave it some more thought and, you know what, I think he might be onto something there.
Then I heard the lamentation of PLAY’s Ian Dransfield,
“It had TRUE UNDERDOG SPIRIT, facing up to the evils of the megalomaniacal FIFA and triumphing by playing a far better game of football than the properly licensed property. Then it went ‘next-gen’ and, with it, shit. It has never recovered. They need to take a year off, rip it to pieces and build a new engine from scratch, as this one just doesn’t work very well.”
Maybe that’s what went wrong. PES was really gaining ground on FIFA towards the end of the last generation. Perhaps Konami panicked, fearing that if PES overtook FIFA it would lose its underdog spirit, so it was deliberately scuppered. No, actually that makes no sense at all.
X360’s Steve Burns makes sense though,
“For me, PES Magic is the frisson of excitement gained from getting the game and noticing its little intricacies, whether you distinguish said intricacies as being different from the last game or just utterly, beautifully analogous to the real game. Recent games haven’t had the magic because A) It’s turned into kick and rush arcade nonsense that bears no real resemblance to the actual game, and B) the game hasn’t changed all that much since Pro 6. However, I sensed a tiny bit of the magic this year: it needs a lot of work but the commitment to the passing game and knowing individual players strengths reminded me of PES of old. NOSTALGIA!”
See. That all makes a lot of sense. Finally, NowGamer.com editor-in-chief Nick Jones, who’s the first person I can remember using the term ‘PES Magic’,
“Do you know what, I don’t actually remember. Let me have a think and I’ll get back to you.”
Oh. He did remember eventually though,
“Me, jumping out of my chair, screaming at Miles Guttery, calling him a **** when he scored some late jippy goal. Being lost in that moment, totally believing in what’s happening on screen and having that passion about it.”
Miles Guttery was unavailable for comment. We should point out that he’s not really a **** though. That was just the PES Magic talking.

@simo h Googlettelin tossa aikani, enkä löytänyt tietoa 1080p tuesta. :(

@simo h Googlettelin tossa aikani, enkä löytänyt tietoa 1080p tuesta. :(
Joo harmi. Jos vielä input-lagi ja nettiviive on samaa luokkaa kuin pes 2010:ssä ps3:lla, niin ei ole oikeastaan mitään syytä olla ostamatta pc:lle tätä peliä. Olis kiva tietää tosiaan tosta input-lagista ja nettiviiveestä, että millä mallilla PES 2011 ps3-versiossa ovat.

Joo harmi. Jos vielä input-lagi ja nettiviive on samaa luokkaa kuin pes 2010:ssä ps3:lla, niin ei ole oikeastaan mitään syytä olla ostamatta pc:lle tätä peliä. Olis kiva tietää tosiaan tosta input-lagista ja nettiviiveestä, että millä mallilla PES 2011 ps3-versiossa ovat.

Yhdessäkään pelistä julkaistussa ennakossa ei ole taidettu lagista valittaa, eli hyvin suurella todennäköisyydellä se on saatu korjattua, eikä pitäisi olla enää 2011-versiossa ongelmana.

Nettipelaamiseenkin Konamin pojat ovat ilmeisesti panostaneet tänä vuonna kovasti, onhan mukana myös Online Master League. Tosin sitä miten hyvin tuossa nettipelin toteutuksessa on onnistuttu, ei taideta tietää ennen kuin ihmiset pääsevät nettipeliä testailemaan.

https://twitter.com/JonMurphy_PES
- "About a week away from next news".
- "Pes shop back and improved.". "Yes. Points are back. Think they're called Gamepoints"
- "replays do still have a 30 second limit"
- "Online is being improved and test results are very positive."

Tämä on toivon mukaa sitä mitä on nyt vuosia odotettu. Viime vuonnakin oli ihan jees odotukset, mutta demo sai aikaan järkytyksen kun oli pelaillut jo fifan demoa.

Kuitenkin 2010 oli loppujen lopuksi aika jees ihmispelaajaa vastaa, mutta ps3:lla tuntu olevan monenlaista vikaa. Viivettä, komennot menee välillä väärin ja kursoria ei saa joskus haluamalleen pelaajalle tarpeeks ajoissa jolloin vastustaja pääsee käytännössä yksin läpi.

pc:llä huippupeli ja toimiva paketti, mutta jotain jäi silti vie uupuun.

Ennakkotilata ei uskalla kun konami osaa aina yllättää negatiivisessa valossa, mutta eiköhän tällä hypetyksellä vois jo sanoo että tulee todennäköisesti hommattua. (toiv. menee jo edes tasoihin fifan kanssa)

"The new stadium editor is great. It gives you all the tools to create the stadium you want. Lots of edit options."

"Play as an African team in PES 2011 and you can hear the Vuvuzela's. Nice."<----- JEEEEEEEEEEES! :D

PESFan.it (PESFan_it) on Twitter

[video=youtube;bH0-VCnmVzA]http://www.youtube.com/watch?v=bH0-VCnmVzA&feature=player_embedded[/video]

Joku uskaltanut pelaamastaan versiosta laittaa videota, näitä lisää kiitos! Tosta ei nimittäin tule kuin vihaiseksi. :)

Ja huomenna (4. Elokuuta) on sitten tulossa lisää fiilistelyjä pelistä, ja nimenomaan siitä versiosta, jossa mm veskat ja tuomarit on kunnossa (siis pitäisi olla). Eli uudesta versiosta joka tapauksessa. Toivottavasti näiden tavanomaisten kirjoitusten lisäksi nähdään myös gameplayta.

Siinä!
[video=youtube;gkpixOv7VU0]http://www.youtube.com/watch?v=gkpixOv7VU0&feature=player_embedded[/video]

Hyvältä näyttää! :) Toivottavasti tosiaan molarit ja muu tekoäly on vielä kunnossa siihen päälle. Hyvällä tuurilla tänä vuonna ihan oikeasti kaksi kunnon futispeliä markkinoilla. Milloin viimeksi on ollut niin hyvin pullat uunissa futispelien osalta -- ei koskaan? :rolleyes:

En kauheita johtopäätöksiä ton suhteen viel tekis molarien osalta

Portugalin 1-0 maali, joka syntyy videon ajassa 6:10, on kyllä karmeeta katsottavaa maalivahdin osalta. Mutta tosiaan se on vain yksi maali ja Romerollahan on tapana välillä jäätyä :)

Peli on graafisesti kaunis ku sika pienenä, mut edelleen noi pelaajien animaatiot ja niiden sulavuus tökkii omiin silmiin. Jotenkin kuunneltuani noita Winning Eleven Next-Gen Blog podcasteja oisin odottanu enemmän tältä gameplay videolta. Siellä on puhuttu miten tää on se PES, joka syrjäyttää oman kaikkien aikojen suosikkini PES 5:n(suhteutettuna omaan aikaansa tietenkin). Ja että tämä olisi se ensimmäinen kunnon next gen PES.

Mutta yksi kunnon video vasta esillä, eikä muutenkaan ennen demon testausta voi vetää kunnon johtopäätöksiä. MikeThaFifa pistä lisää videoita kehiin heti ku löydät! :)

MikeThaFifa pistä lisää videoita kehiin heti ku löydät! :)

Pistelen kyllä, mutta jos ei mua kuulu tai näy niin täältä: PESFan - Pro Evolution Soccer Fansite - Powered by vBulletin ja Winning Eleven Next-Gen Blog löytyy varmasti jos videota ylipäänsä on nettiin uppailtu. Ja sen verran vielä, että gameplayn pätkä ei ole vielä pelin lopullinen versio, vaan eräänlainen väliversio E3 -buildin ja lopullisen version välistä. Ainakin näin itse olen ymmärtänyt.

Mun mielestäni animaatiokin oli aika sujuvaa. Esim. haltuunotoissa oli mukavasti variaatiota ja pallo ns. eli niissä vähän. Eli ei sen puoleen moittimista. Peli oli myös näyttävä ja pelaajilla selvästi pituuseroja, tosin ei kauheasti muuten ruumiinrakenteessa, mutta se nyt aika pieni asia itselleni. Naamat tehty tosi hienosti myös. Kentän ulkopuolisista asioista mielestäni kiva idea nuo harhautuspresetit, voi sitten käyttää tietyn pelaajan oikeita "peruskikkoja" ilman turhaa säätämistä. Samoin taktiikkaruutu oikein hieno. Ja alkuvalikko mielestäni fudispelien hienoimpia, jos ei hienoin.

Ainoastaan kaksi asiaa mitkä vähän vaivasi. Kun pelaaja kuljettaa palloa maata pitkin, niin pallo on jotenkin vähän kuin suossa olisi... tai kenttä kuin imisi palloa itseensä. Tuo pallo ei siis jotenkin tuossa liiku luonnollisen omaisen näköisesti. Melko pieni asia, mutta pisti heti silmiin.

Nyt jo voisin sanoa että jos pelattavuus vain kohdillaan, niin ostan pelin, JOS maalivahdit ovat kunnossa. Videon perusteella en lähde sanomaan vielä mitään lopullista, mutta yksi asia ihmetyttänyt jo useamman vuoden. Eli miksi maalivahti sivuttaissyöksyssä menee usein kuin pesispelaaja, eikä niinkuin oikeasti maalivahti menisi eli rintakehä kenttää kohden? Melko räikeän oloinen virhe ja pistää pahasti silmiin, varsinkin jos maalivahdit ovat edelleen yhtä heikkoja kuin 10:ssä.

Demoa odotellessa. Tässä on tosiaan valtavasti potentiaalia, mutta tuo maalivahtiasia tulee ratkaisemaan sen ostopäätökseni. Toivottavasti se saadaan kuntoon ja tänä vuonna voin poistattaa kaupan hyllyltä molemmat fudispelit.

Tässä erään PESFan -foorumin käyttäjän ajatuksia videosta (suomentamaan en taivu ;)):
  • The way Mark Van Bommel comes in and tackles and just barged other players like Ozil out of the way. The animations for tussles looks excellent compared to PES2010, the way Van Bommel used his upperbody strength to win the ball and retain possesion looked so realistic.
  • The national anthems looked excellent, no need to have a gimmicky World Cup game, and the commentary sounded good before the game, although I hope they have different entrance lines for different games to keep things fresh.
  • The animations for crosses looked SPOT ON especially Podolski's cross for Muller, the way he angled his body for it, obviously shows how much Konami have been working on that aspect.
  • The way Muller volleyed it, in previous PES games no doubt he would have gone for a diving header or not even bothered doing anything. This means there's scope for some fantastic goals as players POSITION their bodies according to the situation and it looks far more fluid and organic than before.
  • Although whoever was playing that game didn't have much in the way of footballing IQ, the passes and the freedom of where the ball can go looked excellent. I loved the look of Ozil's chipped through ball to Klose, the new freedom of passing looks excellent in the video.
  • The little "stop" before Danny's goal, much like PES6 is clearly back in and the DEFT through ball that you wouldn't have been able to do in other versions.
  • The fact FOULS are clearly in the game this year!
  • The animations when players tackle each other, and when fouls occur looks realistic and natural, and the way the game doesn't break up because of a free kick or a penalty it looks far more continuous than before.
  • The dribbling to me clearly looks 360 degree like, especially with the better players. From what I could see there seems to be at least 4 different speeds to dribbling with the slower speeds meaning far more freedom and little touches taken, meaning you can go wherever you want on the pitch.

E: Ja tuossa videossa pelitempo oli 0 (vaihto +2:een tuossa loppupuolella), asteikko -2,-1,0,1,2, ja vaikeustaso LOW. Tämän takia Messi seilasi erittäin helposti ohi Portugalin puolustuksen. Tuo 0 nopeus vaikutti hiukan liian nopealta omaan makuun, joten luultavasti -1 tai -2 sopii meikäläiselle. Jää nähtäväksi.

Onko tässä samanlaista replay-hommaa, kuin Fifassa, että pystyy tallentamaan kovolle? Viimeisin Pessi tosiaan on 5, jossa tämä mahdollisuus oli. Jos ei ole tullut infoa, niin onko 2010:ssä ollut tätä?

Ylös Bottom