Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tathalas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Tuohan se vitsi pitikin olla, että eikö muka linkistä nähny mistä tuubasta on kyse. :rolleyes:

Tuuba? Nyt taitaa kaveri olla väärällä foorumilla?

Tässä ollaa aika toivo parasta, pelkää pahinta fiiliksillä. Hyvältä on parannukset kuulostanut, mutta miten ne sitten käytännössä toimii. Olisi kyllä mahtava saada se fiilis PES pelailuun, kun oli aikanaa PS2 aikaan.
 
Tuohan se vitsi pitikin olla, että eikö muka linkistä nähny mistä tuubasta on kyse. :rolleyes:

Tuubaasta? Kympissä oli vikoja, ja paljon. Siltin ei ottanut puoliakaan niin paljon päähän pelata sitä kuin fifa 10:iä tai WC:tä jotka on ihan tuubaa, kymppiin moni asia parannettu joten kelpaa, kunhan sais ennakkovarattua
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

[video=youtube;HeKlXnswyRc]http://www.youtube.com/watch?v=HeKlXnswyRc&feature=player_embedded[/video]
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Tuubaasta? Kympissä oli vikoja, ja paljon. Siltin ei ottanut puoliakaan niin paljon päähän pelata sitä kuin fifa 10:iä tai WC:tä jotka on ihan tuubaa, kymppiin moni asia parannettu joten kelpaa, kunhan sais ennakkovarattua

Nää "täysin tuubaa" FIFA:n tai PES:n tasoisista peleistä nyt on juuri sitä tuubaa, mitä näihin ketjuihin ei tarvita. Joskus voisi kokeilla ihan oikeasti kirjoitella asiaakin.

Kuten itsekkin totesin, niin videoista ei voi mitään absoluuttista sanoa, mutta monta asiaa se kertoo. Esim. tuo aiemmin ollut video kertoi siitä kuinka pallo toisaalla elää hyvin ja toisaalla sitten ei ihan niin hyvin. Samoin se kertoi että vapaa syöttösysteemi antaa PES:n ihan uuden ulottuvuuden syötöissä. Melko merkittävää kun pystyt oikeasti syöttämään esim. pelaajalle x oikealla tai vasemmalla jalalle. Voit antaa syötön vähän eteen, vähän taakse, suoraan paikalleen, suoraan vauhtiin, suojatulle puolelle tai prässilliselle puolelle, jne. Käytännössä sitten itse koetaan miten tuo toimii, mutta ainakin tuo ihan uuden ulottuvuuden teoriassa mukaan peliin. Videoissakin tuosta ainakin osa nähtävissä(Özil taisi pistää yhden suorastaan maagisen läpisyötön ilmassa tuossa jossain videossa).
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Tuon selostajan vois suosiolla jo hyllyttää. Vanha kurppanen Jon Champion. :D
Ja mihin se selostus katoaa ku peli on alkanut? Tuleeko muilla äänet pahasti jäljessä tossa videossa?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Ja mihin se selostus katoaa ku peli on alkanut? Tuleeko muilla äänet pahasti jäljessä tossa videossa?

Ei tainnu PES 2010:n demossakaan olla selostusta ollenkaan, niin luulempa, että selostusta kuullaan vasta koko versiossa. Ja toivottavasti selostajat eläytyvät myöskin vähän tilanteen mukaan. Mutta tuskimpa aivan noin.. ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Ei tainnu PES 2010:n demossakaan olla selostusta ollenkaan, niin luulempa, että selostusta kuullaan vasta koko versiossa. Ja toivottavasti selostajat eläytyvät myöskin vähän tilanteen mukaan. Mutta tuskimpa aivan noin.. ;)

Yksi keino on sitten ottaa selostus kokonaan pois ja peliäänet/yleisöäänet täysille. Mielestäni ihan kokeilemisen arvoista.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Vähän tuntuu, että toi selostus on taas suoraan napattu aikasemmasta versiosta ja mukaan lisätty vaan pelaajien nimiä. On kyl kaikista tympeimmän kuulonen selostaja ikinä ja ei osaa kauheen hyvin eläytyä. Tämä siis mun mielipide, ollut jo pidemmän aikaa. Pessi6:sta eteenpäin pelaillut.

Ja siinä nyt ei ole mitään fiilistä jos ottaa selostuksen kokonaan pois.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Ja siinä nyt ei ole mitään fiilistä jos ottaa selostuksen kokonaan pois.

Miksei? Voihan sitä kuvitella olevansa siellä katsomossa katsomassa peliä? Itse ainakin mielummin ilman selostusta, kun ärsyttävällä ja huonolla selostuksella.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Jessus sentää, kirjotetaa sitte jotain tosta videosta.

Heti alkuu toi valikossa valitsemisääni on ihan kamala. (ei merkitystä, mut kunhan sanoin)

Managerin toiminnot pelin kulkuun on ihan hieno idea. Mutta jos pystyy laittaa all out attackin 20 minuutista 25 minuuttiin tarvii olla aika meedio. Nuo tehdään pelin aikana eikä ennen peliä. Possession/long ball taktiikat tulee ihan omista kontrolleista miten peliä pelaa; pelaako lyhytsyöttöä alakerran kautta vai laittaako pitkää ku Voikkaan Pallopeikot.

Kokoonpanot ottelun alussa vilahtaa niin nopeaa ettei niitä kerennyt edes lukea. Ellei niitä sitten painettu ohi. (ei suurta merkitystä, mut kunhan sanoin)

Mulllerin veto alussa tapahtuu epärealistisen salamamaisen nopeasti. Syötöt näyttää aika voimakkailta paikoitellen. Samoin puskut. Pelaajien juoksuasento on tyhmän näkönen. Ihmeellinen matalajuoksutyyli ihme muna-asennossa eteenpäin nojaten, varsinkin kun painaa spurttia. Jalat käy ku tuhatjalkasella ainaki tossa Hollannin pelis. Onko pelinopeus eri, siitä en tiiä. Juoksussa pallollisen pelaajan määrämittanen eteen on aina samanpitunen pelaajan taidoista riippumatta? Vähän näyttäs siltä. Kulmikkaat liikkeet juoksussa; juoksusuuntia liian vähän?

Özil jäätyy hetkeksi tehdessään maalin. (ei merkitystä, mut kunhan huomasin)

Kattokaa Messin harhautustilanne. (Feints?) Kun tekee harhautuksen puolustaja ei tee mitään?

Jälkimmäinen Messin tilanne: Messi näyttää muutenkin juoksevan reilusti nopeammin puolustajia. Puolustajat näyttäs olevan sunnuntailenkillä kun Messi kipittää ohi. Puolustaja ikäänkuin on kentällä, mutta ei tapahtuneessa tilanteessa? Ei yritä edes venyttää jalkaa Messin eteen? Tässä ei oo Fifasta tuttua jockey-nappia? Tyhmän näköstä kun puolustaja ei edes yritä olla "isona" edessä.
Se, että toppari on hyökkääjää vastassa, niin se ei oo mikään seisova tikku minkä ohi juostaan. Vaan se on ympyrä, jonka jalat ulottuu kehän laidoille ja kädet vähän lyhyemmälle, kuten uuden fifan videoissa asia on todella hienosti kuvattu.

Graafinen ilme on kunnossa. Yleisökään ei ole enää pikselimössöä, mitä se jossain versiossa oli vielä. Ja pesseissä oon aina tykänny siitä, että yhden pelaajan pelipaikan hienosäätö tapahtuu nopeasti. Fifassa sitä joutuu aina tallentamaan sen formaation ja siinä menee aikaa ja kauheesti ylimäärästä näpyttelyä.

Moni ei tunnu ymmärtävän jalkapallossa sitä, että pallon painaa ja suorilta jaloilta ei voi laukoa kovaa. Esim kun oot katsomassa livena matsia niin katsomosta kommenttien perusteella tajuaa, että ihmiset ei ymmärrä sitä kentällä tapahtuvaa fysiikkaa kun eivät ole itse pelanneet. Luulen, että sitä tapahtuu myös täällä. Mun mielestä tää pessi näyttää siltä, että nää tekijät ei ymmärrä myöskään tai eivät saa luotua realismia tähän. Se on sitte eri juttu onko se tarkotuskaan, vaiko yrittääkö pessi olla sitä arcadefutista mitä se vuosia sitten todellakin oli, vaiko yrittääkö se tavoitella tätä realismia, minkä Fifa mielestäni osaa paljon paremmin.

Fifassa tietysti omat buginsa ja huonoutensa. Mutta ei lähdetä ikuiseen Fifa vs Pes kilpaan, koska tää on edelleen arcade-futista ja Fifa on realistisuuteen perustuvaa ja siitä tulisi vain ikuinen oravanpyörä kuten joka vuosi täällä ketjuissa on nähty.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

En oo vieläkään ihan varma kumman futispelin ostan. Fifa on vanha tuttu ja laatu on huippuluokkaa, varsinkin online puoli. Kun taas PES on lähes tuntematon ja laatu vaihtelevaa demoista päätellen. Mutta kun olen ehkä hieman kyllästynyt Fifaan kun tuli 09:iä pelailltua kaikkein eniten koska se oli paras online puolella. Fifa 10 taas oli pienoinen pettymys.

Noh, kai ne demot sit lopulta ratkaisee voittajan.
Ellei käy niin kuin viime vuonna kun Fifa 10:n demo oli hauska ja maaleja oli helppo tehdä (esim.Antti_J Fifa 10 demo goals | EA SPORTS Football World) ja sitten koko peli oli pettymys siihen verrattuna. PES taisi tehdä tempun toistenpäin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

iancurtis1980 (Pesfan.com) sanoi:
How many slots for emblems, kits, music and chants will we have?

dragonskin (myöskin Pesfanin foorumilta ja seniori-käyttäjä) sanoi:
When you create and save a kit logo, it just saves to the hard drive (like a stadium). You don't get a screen like this to choose a slot, it just saves. When you create an emblem, you have to choose a slot (1-46) to save it to, so we're assuming that you can have more than 200 kit logos.

PESFan - Pro Evolution Soccer Fansite - View Single Post - PES 2011 Preview - Editing Explained...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Laitetaan ihan omaksi viestikseen:

DRIBBLING & DEFENDING IN PES 2011

In my 100+ hours of playing the game, the first 5 hours was the most brutal. The learning curve of playing PES 2011 is a steep one, and something that will require great patience. Playing this years game the same as PES 2010, or any before it, will result in complete failure, as PES 2011 is on a different planet.

The two biggest elements of the game that will require re-learning (besides passing) will be dribbling and defending. Check out a brief explanation of both after the jump.


Defending In PES 2011

When Seabass detailed that the defensive nature of PES was getting an overhaul, I should have been much more wary when trying to tackle when playing PES 2011 for the first time. Without question, almost without thinking, you will start playing PES the same way as you always have done. Especially for the guys who have been into the series for so long.

Not since PES3 have I felt a need to change the way I play, and further more not since PES5 have I felt the need to learn to defend. PES 2011 brings in this new 3-way defending system, and the quicker you realise it’s there for a reason, the faster you’ll understand this side of the game. Playing the same as always, you’ll soon find opposing players walking past you despite your best efforts. This had me thinking more than once that the defence system was broken/buggy.

This was amplified when, playing as Milan vs Barca, players like Iniesta and Messi were almost impossible to dispossess. Wave after wave of attacks, I came out of the game lucky to lose just 3-0. Deciding to then play as Barca against Sevilla, I realised this air of invincibility could be felt by all, not just the CPU. After being able to avoid tackles and escape challenges, it hit me. This is real life football.

I sat the controller down, and started to think about it all. How would you, if you were a manager of an average team, play against the likes of Barcelona? Containment. Look back at Inter Milan’s performance at the Camp Nou in this year’s semi-final, and you get what I mean. It’s not a case of tackling the player, but more limiting their influence and ability to get past you.

This is PES 2011.

First off, let’s talk about this new defensive system, and just how it needs to be used to work in the game. First of all we have holding X and pushing the stick back towards your own goal. It’s a key feature against the very skilful and quick players in the game. The ability to avoid challenges with intricate precision is available to every player with decent technique, meaning rushing in will be punished, so this manoeuvre becomes very key when playing. Accompanying this with Square to bring a teammate over works very well.

The second defence manoeuvre is called tracking, and is done by just holding X. Now here’s the big change that takes the most time getting used to: holding X does not tackle! That’s right, all this does now is track the player closely, without committing to a challenge, or even committing to try and intercept a pass or dribbling path.

The final manoeuvre is actually tackling and committing, and that’s done by holding X and pushing the stick towards the opposition player in possession of the ball. This is the key point to fully comprehend and understand. And while all are easy to take in, all 3 take hours of practice to master.

When you think about it, this new system is pure genius, and brings out this core simulation aspect PES has been missing for so long. The complexity isn’t rocket science, but the implementation is done in such a way that so much of real football is represented in the game. No matter how good you are as a gamer, people like Messi and Iniesta will be able to walk past you if you dive in without any thought – as they would in real life. Sure the better defenders are able to combat lesser attackers, individuality will always be king in PES, but players with high technique and dribbling stats will always be able to make room for themselves. It’s up to you to limit that room to less damaging areas of the pitch.

Dribbling In PES 2011

Like to shout it out loud and clear, PES 2011 has 360 degree dribbling in the game. And it’s been implemented exactly the way everyone would expect it to in a PES game. Each intricate movement is key, and is influential into what happens on the pitch.

One of the key reasons I feel Seabass did bring in this new defensive system is down to the new dribbling system and freedom for movement for the highly skilled players. He has always wanted every players strengths and abilities to shine through, and for this a lot of work has gone into dribbling with high technique players.

Iniesta and Messi have a fantastic feeling when in possession of the ball, keeping the ball close and being able to move into any direction in an instant. Even when faced with a number of defenders around you, the ability to manoeuvre in between them is possible, if they all commit to try and tackle you. If they don’t, the ability to move away from danger and find a team mate with a pass is always an option.

This ability at first made the game’s defensive side feel broken, as trying to rush in and muscle the player off the ball (ala FIFA) is impossible to do if they are in full control of the ball. The idea is to back off until an excessive movement is made to beat you, giving you the opportunity to tackle. Again, just like real life.

This new dribbling representation is more about technique, rather than dribbling accuracy, so even the slower classy midfielders can avoid congested areas and pressure by turning quickly away and spraying a pass.

It was fully understanding dribbling that actual made me get defending in the game, respecting a high technique player is key to learning in how to dribbling, and how to defend against them.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

We are just for you in Frankfurt and can relax on the rooftop test in glorious conditions with the best PES players in Germany to the latest code from Pro Evolution Soccer 2011th are extensive impressions of the players then we will soon read.

At this point there are two real treat that we can present you and the entire PES World exclusive:
1) Current list of PES Stadium 2011-19 Stadiums

Old Trafford
Wembley
Rose Park
Mary Bristol
Camp Nou
Santiago Bernabeu
Nuevo Estadio del Triunfo
Stade Louis II
Stade de Sagittaire
San Siro
Giuseppe Meazza
Stadio Olimpico
Stadio Orione
Estadio de Dragao
Estadio Jose Alvalade
Estadio da Luz
Amsterdam
Ville Marie
Konami Stadium

2) a list of the extra content (unlockable features in the PES Shop)

-various hairstyles (including Funstuff how different hats, pumpkin, knights, Moai, ...)
-different games (in what sense a different game physics is connected, we were able to test yet): pillows, leather ball from '54, candy, paper ball, and beer keg
-Mode extension packages (4x for 'Become a Legende' mode, 2x for the' Master League ')
-3 additional menu backgrounds with Lionel Messi
-7 Classic teams (England, France, Germany, Italy, Netherlands, Argentina and Brazil)
-40 packets with Classic players

Kieli on googlen kääntäjän käännös saksasta englanniksi. Tässä vielä linkki kyseiselle sivustolle.

Ja Old Trafford alla.
y2xk2nmf.jpg
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Jessus sentää, kirjotetaa sitte jotain tosta videosta.

Heti alkuu toi valikossa valitsemisääni on ihan kamala. (ei merkitystä, mut kunhan sanoin)

Managerin toiminnot pelin kulkuun on ihan hieno idea. Mutta jos pystyy laittaa all out attackin 20 minuutista 25 minuuttiin tarvii olla aika meedio. Nuo tehdään pelin aikana eikä ennen peliä. Possession/long ball taktiikat tulee ihan omista kontrolleista miten peliä pelaa; pelaako lyhytsyöttöä alakerran kautta vai laittaako pitkää ku Voikkaan Pallopeikot.

Manageritoiminnothan vaikuttavat kaikin puolin loistavilta ja ovat ylivoimaisesti se suurin tekijä, jossa PES on FIFAa valovuosia edellä. Tuohan siis toimii niin, että voit alussa määrittää taktiikan, joka otetaan käyttöön, jos vaikkapa ollaan tappiolla 70 minuutin kohdalla. Ei tarvitse mikään meedio olla, että pystyy jo ennen pelin alkua päättämään, että tuossa tilanteessa hyökätään. Tai jos lopussa ollaan johdossa vaihdetaan automaattisesti puolustavaan taktiikkaan. Helpottaa huomattavasti, kun itsestään selviä taktiikkamuutoksia ei tarvitse enää pelin aikana käydä erikseen suorittamassa.

Possession/long ball -taktiikat eivät myöskään riipu siitä miten peliä pelaa, vaan totta kai pelaajat hakeutuvat eri tavalla paikkoihin ja sijoittuvat eri tavalla riippuen siitä millaiusta taktiikkaa käytetään.

Kokoonpanot ottelun alussa vilahtaa niin nopeaa ettei niitä kerennyt edes lukea. Ellei niitä sitten painettu ohi. (ei suurta merkitystä, mut kunhan sanoin)

Mulllerin veto alussa tapahtuu epärealistisen salamamaisen nopeasti. Syötöt näyttää aika voimakkailta paikoitellen. Samoin puskut. Pelaajien juoksuasento on tyhmän näkönen. Ihmeellinen matalajuoksutyyli ihme muna-asennossa eteenpäin nojaten, varsinkin kun painaa spurttia. Jalat käy ku tuhatjalkasella ainaki tossa Hollannin pelis. Onko pelinopeus eri, siitä en tiiä. Juoksussa pallollisen pelaajan määrämittanen eteen on aina samanpitunen pelaajan taidoista riippumatta? Vähän näyttäs siltä. Kulmikkaat liikkeet juoksussa; juoksusuuntia liian vähän?

Özil jäätyy hetkeksi tehdessään maalin. (ei merkitystä, mut kunhan huomasin)

Pelinopeuden säätämisellä vähintäänkin pystyy tuohon syöttöjen kovuuteen vaikuttamaan, jos syötöt liian kovilta tuntuvat.

Juoksuasento ja yleensäkin animaatio näytti mielestäni ihan hyvältä. Toki FIFAn tasolla ei vielä animaatioiden osalta olla, mutta edellisestä versiosta eteenpäin on menty reilusti ja pientä viilailua varmaan on luvassa myös vielä ennen julkaisua.

Juoksusuuntien puutteista ja kulmikkaista liikkeistä on paha mennä sanomaan ennen kuin peliä on kokeillut. Tosin useimpien ennakoiden mukaan 360 Dribbling toimii tänä vuonna niin kuin pitääkin, mutta saa nähdä. Mahdollinen kulmikkuus voi johtua myös siitä, että videon pelaaja saattaa pelata d-padilla, niin kuin monet vanhat PES-fanit jostakin syystä edelleen jääräpäisesti tekevät.

Kattokaa Messin harhautustilanne. (Feints?) Kun tekee harhautuksen puolustaja ei tee mitään?

Jälkimmäinen Messin tilanne: Messi näyttää muutenkin juoksevan reilusti nopeammin puolustajia. Puolustajat näyttäs olevan sunnuntailenkillä kun Messi kipittää ohi. Puolustaja ikäänkuin on kentällä, mutta ei tapahtuneessa tilanteessa? Ei yritä edes venyttää jalkaa Messin eteen? Tässä ei oo Fifasta tuttua jockey-nappia? Tyhmän näköstä kun puolustaja ei edes yritä olla "isona" edessä.
Se, että toppari on hyökkääjää vastassa, niin se ei oo mikään seisova tikku minkä ohi juostaan. Vaan se on ympyrä, jonka jalat ulottuu kehän laidoille ja kädet vähän lyhyemmälle, kuten uuden fifan videoissa asia on todella hienosti kuvattu.

Puolustuksen heikkous videolla johtuu toivottavasti alhaisesta vaikeustasosta ja siitä, että kyseisessä kohdassa on tarkoitus esitellä juurikin tuota feint-systeemiä. Messin ja muiden supertähtien vikkelyys saattaa pahimmassa tapauksessa kyllä olla taas vedetty överiksi, mutta toivotaan, että heitä vastaan jotenkin on mahdollista puolustaa. Puolustukseenhan tässä versiossa on kuitenkin panostettu reilusti ja luotu uusia puolustuskontrollejakin. Toivottavasti nuo myös käytännössä toimivat niin kuin pitääkin.

Jockey-nappi pelistä löytyy ja ainakin 2010-versiossa on myös erittäin toimiva.

Graafinen ilme on kunnossa. Yleisökään ei ole enää pikselimössöä, mitä se jossain versiossa oli vielä. Ja pesseissä oon aina tykänny siitä, että yhden pelaajan pelipaikan hienosäätö tapahtuu nopeasti. Fifassa sitä joutuu aina tallentamaan sen formaation ja siinä menee aikaa ja kauheesti ylimäärästä näpyttelyä.

Moni ei tunnu ymmärtävän jalkapallossa sitä, että pallon painaa ja suorilta jaloilta ei voi laukoa kovaa. Esim kun oot katsomassa livena matsia niin katsomosta kommenttien perusteella tajuaa, että ihmiset ei ymmärrä sitä kentällä tapahtuvaa fysiikkaa kun eivät ole itse pelanneet. Luulen, että sitä tapahtuu myös täällä. Mun mielestä tää pessi näyttää siltä, että nää tekijät ei ymmärrä myöskään tai eivät saa luotua realismia tähän. Se on sitte eri juttu onko se tarkotuskaan, vaiko yrittääkö pessi olla sitä arcadefutista mitä se vuosia sitten todellakin oli, vaiko yrittääkö se tavoitella tätä realismia, minkä Fifa mielestäni osaa paljon paremmin.

Fifassa tietysti omat buginsa ja huonoutensa. Mutta ei lähdetä ikuiseen Fifa vs Pes kilpaan, koska tää on edelleen arcade-futista ja Fifa on realistisuuteen perustuvaa ja siitä tulisi vain ikuinen oravanpyörä kuten joka vuosi täällä ketjuissa on nähty.

En itse varsinkaan noita ps2-aikakauden PESsejä miksikään arcademeiningiksi leimaisi. Vaikka PES onkin aina ollut helposti omaksuttava, niin syvyyttä ja oppimiskäyrää on kuitenkin löytynyt todella paljon ja sarjan parhaiten onnistuneet tekeleet ovat nimenomaan simuloineet jalkapalloa oikein onnistuneesti.

FIFAn näennäinen realismi perustuu lähinnä ylitehokkaaseen prässäämiseen, jonka takia puolustaminen on naurettavan helppoa. Prässääminen tosin aiheuttaa myös sen, että puolustajat sinkoilevat kentällä mihin sattuu ja jättävät paikkoja helpoille läpisyötöille. PESsissä prässääminen ei ole yhtä tehokasta, ja puolustus perustuukin enemmän oikeanlaiseen sijoittumiseen ja puolustuslinjan yhteispeliin, mikä on ainakin omasta mielestäni huomattavasti realistisempi näkökanta, vaikka oikukas tekoäly välillä tekeekin asiat vaikeiksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Milloinkahan saataisiin nettipeliin sellailen systeemi että pärjätäkseen listoilla ei tarvitsisi pelata neljää tuntia päivässä. Mielestäni kannustavin nettipelisysteemi on esimerkiksi clanbasessa. Se perustuu täysin samaan systeemiin kun tenniksessä rankataan pelaajia.
Itse aikanaan Pessi nelosessa ja vitosessa pääsin kipuamaan clanbasen ranking systeemillä cb 1 sialle. Sain suurta motivaatiota pelaamiseen juuri tuon ranking systeemin takia. Siispä siellä listoilla sitten keikkuikin oikeasti euroopan parhaita pelaajia(itseäni lukuunottamatta) eikä niitä jotka olivat jaksanut tykittää peliä monta tuntia päivässä...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

BAL IN PES 2011

It’s not a game mode I myself have focused on in the past, and not one I’ve enjoyed playing in recent times. PES 2010’s crippling response times, and punishing animations for the less skilled players made such a mode a chore playing at the start. I never had the patience with it, and therefore missed out on a mode many spend most of their time on in PES.

After the jump I delve into the first part of my career, and let you know just why many could find this to be a hidden gem in the game modes this year.

Starting off, creating your player and starting your career is the same as last year. Which at first is bad, mainly because the face import feature is still primitive. Using a picture of myself, importing it to use showed the same editing limits as last years option – a small section of the face to import, and no option to add facial hair. Sort it out Konami! Once I’d fought that process, and dress my virtual me as the football gods intended, I was ready to delve into my actual career.

First up, it’s about choosing you position, and fans will be happy to know every position is available to you, apart from keeper. The choices are:

CF – Prolific Goal scorer
SS – A withdrawn forward who plays off the Centre Forward
WF – Creates chance out wide by beating opposition side backs
AMF – Conducts the attack from an advanced position
SMF – Players looking to attack from out wide
CMF – An all round midfielder who provides both defensive and attacking prowess
WB – A variation of the side back with a more offensive role
DMF – Sits deep in midfield, protecting the back line
SB – Defends the wide areas, whiles also providing width in attack
CB – Centrally positioned defenders, who guards the 18 yards box
SW – The teams last line of defense

I decided to go as a SS, as I’m usually wanting to play centre mid and be involved with all play. This time though, I thought I’d try and grab some goals, and have more of a chance of influencing things further up the pitch.

The next screen ask you to choose what type of player you want to become. Choices are:

All rounder
Create a well balanced all round player

The Finisher
Create a clinical finisher

Creative midfielder
Create a good passer

Dribbling
Create a skilful dribbler

Shooting star
Create a pacey speedster

Heavy tank
Create a strong powerful player

Human dynamo
Create a tenacious battler

Wanting to make the most out of the dribbling in the game, I chose dribbler.

The final choice you make regarding your player is using 14 slots to fill up a bar that builds up areas in your skill-set, allowing you to determine what you want to prioritise on. These are called focus points. The choices are:

Shot
Pass
Defense
Dribbling
Power
Speed
Stamina


Each one has 5 slots, but I spread them out evenly at first, and used the rest on dribbling and power. The game then calculates this and accumulates stats for your BAL player. I came out as an overall 60 rated player, with my highest stats being dribbling accuracy and speed, both being 81 and 80 respectively.

Now the big change from last year straight away is the fact there’s no training match, you go straight into contract discussions with clubs. You have 6 choices, all with their pros and cons. As you would expect, all the teams are mid level, with stand out names being Cagliari from Serie A, and Wigan Athletic from the EPL. In the end though I signed for a team in the fake PES League, mainly because of the percentage of playing time being higher.

When you go through each contract, the yearly wage is the same (mine was 37, 037 euros for a 2 year contract), but the intricacies differ immensely. So as I mentioned, you get a percentage score of how much playing time you will get. 5 of the teams stated 10%, while the fake team (called Blookrows) said 43%. You also get a list of their playing style (most say quick counter attack) and also what competition they are in, i.e. Champions League or Europa Cup. Once I signed that contract it was time to start playing!

When you see the main BAL menu screen, it’s reminiscent of the new ML screen, with an ever changing main screen depending on whats going on in the week, plus a scrolling bar at the bottom to go through choices. I checked the schedule, and realised we had 2 friendly games before the season started. Without delving too far into it, I went straight into the game option.

As you’ve seen from the BAL screens showing the whiteboard and manager, that’s the first thing you see once you start the game, as the manager talks to you very quickly about what he wants you to do. Seeing the formation screen, I was being played as a right winger, and told to get the ball to our star man on the left wing. Once this cut scene ends you’re thrown straight into the game.

Now before I go on, I want to say I changed the game camera to wide cam, as I’m not a fan of the BAL cam. For those who do play in that cam though, there is a new feature. By holding L2, you can move the camera wherever you want to, giving you some of the peripheral vision most of the single player modes lack.

There’s also a new addition that I welcome for the game mode, and that’s telling your players to press the opposition. Like in the normal mode, pressing square allows you to bring in a second player to press. Pressing square in BAL makes the player closest to ball press the opposition, which allays any frustrations when you don’t have the ball.

Onto the game then, and from the get go the new engine makes this mode ever so playable. The responsiveness, together with the new freedom of passing makes even playing as a low skilled youngster very enjoyable, with any frustration of the previous game gone within moments of playing as your BAL player. The coach instructions also adds a layer to the game that’s been severely lacking thus far, giving you a clear way of playing as soon as you receive possession. And it’s not easy, I can tell you. Receiving the ball on the opposite wing to my target, you have the choice of playing a short pass to keep the ball, or try that hollywood ball in the hope of it finding your target. Due to my dribbling skills, keeping the ball was much easier than before, so working infield to fire off a pass was my main battle plan, and worked a treat.

Throughout the game, depending on the outcome and if a goal is scored from either side, the coach will continually change tactics and instructions, which again keeps things fresh and your position and role ever changing. Adapting to any role given will be key to your success.

There’s been many questions about the AI, and for me it’s never been an issue in my short time with the game (around 10 games into the season). With my team not being very good, their ability to pass you the ball when requested, and even create chances and stop the opposition seems to be adequate for a team of that level. Being able to be a key member in the team is hugely satisfying, finding yourself being the core of what’s good gives you a feeling of satisfaction. Coupled with that, it’s also noticed.

After each match you’re given a score, and the manager will tell you how well you’ve done. If you’ve nailed it, he’ll say something like “did not much wrong, well done”. There will also be a side note, again talking about aspects of your performance. Naturally, being fresh faced to BAL, the desire to run around and get stuck in to help win the ball took over commonsense for me. After a busy performance the manager said “did great work defensively, did well to help out the team”. A nice touch, but perhaps not something you would want to see if you’re an aspiring second striker!

After 4 games, my hard work paid off. 4 straight 7.5 ratings, and only one match where I was subbed, I had a real ‘punch fist in air’ moment. Before the match the manager went through his pre-match talk, only for me then to realise I was the main man! So, rather than being told to pick out someone, the entire team was told to pick me out at every opportunity! My only instruction was then to make sure I was always in space to receive the ball.

As the match kicked off, I knew it was going to be my most enjoyable, as players instantly were trying to get the ball to me – with me never having to call for the ball once! Despite being very early in my career, this made me feel like a superstar in a small club, and gave you the feeling of an important player in the team for the first time. Sure enough, with all the opportunities being carved up for me, I scored my first goal as a pro, and leaped out of my seat as it hit the net. A true sense of achievement!

After the game, which I did end up getting subbed off, the manager said “great goal, you did well!”. Well chuffed! Since that game, I’ve been center of attention since, and so far am building up my player through these focus points after each week. This seems to be the only weakness in the mode, as I’d like to see my stats being built up naturally, rather than me having to keep allotting them. It doesn’t seem to be effecting my stats yet too, as I still haven’t budged from being overall 60. Here’s hoping this comes into effect in January, or after the season ends.

And that’s where this BAL feature ends. A short but very pleasant venture into the mode, and one I will look forward to getting stuck into in the coming weeks. Anymore questions, head over to the Q&A thread in the forums.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Olipas oh jeahilta hyvää tekstiä yllä. Vaikken kaikesta olisi samaa mieltä, niin silti erittäin paljon asiaa ja hyvin perusteltu omaa kantaa.

Melko triviaali asia, mutta on nuo valikot todella hienot. Siis alkuvalikko, joukkueiden valinnat, jne. Muutama muukin screeni todella timanttia. En ole aiemmin edes kauheasti pelivalikoihin urheilupeleissä kiinnittänyt huomiota, mutta aiemmissa PES:ssä olleet kyllä suorastaan rumia. Nyt ovat kyllä todella hienot ja suorastaan tekee mieli keskittyä noihin valikoihin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Konami announce ML Online Beta! – Winning Eleven Next-Gen Blog


Ja hopi hopi linkistä KLIK! Online Master leaguesta siis betaa! :eek:

E:
Once again, PESFans are being offered an exclusive opportunity to take part in an online test for Konami!
There are a limited number of beta places available.

The Master League Online test will take place for 10 days from Monday 16th August, closing on Sunday 29th August at 2400GMT. We'll need our testers to feed back their thoughts on how it's all working via a survey at the end of the test period. Xbox 360 users will also need a Gold Live account to play online.

If you are interested in taking part then register here

Registration closes at 11am on Monday 16th August. We will then contact the selected winners via email with more details on how to take part.

En ole sitten varma, tarvitseeko rekisteröityä myös tuonne PESfanin sivulle.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Sen verran tuohon Online Betaan, että 1000 käyttäjää molemmilta konsoleilta (ps3 ja boxi 360) valitaan betaan ja kuka vaan voi osallistua.
 
Ylös Bottom