Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Tarvitseeko niissä nopeissa vapareissa itse juosta siihen pallolle, vai juokseeko pelaaja ihan itse? Välillä kaikki jäävät rikkeen jälkeen ainoastaan katselemaan suu auki. Silloin ajattelin, että täytyykö nyt painaa jotakin. Yleensä se päättyy siihen, että uusinta pamahtaa ruutuun. Normaalisti se uusinta alkaa heti tuomarin vihellyksen jälkeen. Ja niissä tilanteissa tulee nopea vapari, kun pallo jää suunnilleen samaan kohtaan, jossa rike on tapahtunut. Cpu yleensä potkii sen pallon mennessään sinne sivurajalle, etten vaan ehdi antamaan nopeaa vapaapotkua..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Vielä yksi kysymys: Oletko nähnyt cpu:n filmaavan? Itse olen nähnyt kerran, kun cpu:n pelaaja kaatui keskialueella. Seurauksena kyseinen pelaaja menetti pallon, mutta korttia hän ei saanut.

Zlatanin olen kerran nähnyt filmaavan kuudentoista sisällä ja sai siitä keltaisenkortin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Itse itseäni toistaen: Yksi asia pitäisi saada jalkapallosta pois - filmaaminen. En käytä, ja hyvä että se on tehty vaikeaksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Itse itseäni toistaen: Yksi asia pitäisi saada jalkapallosta pois - filmaaminen. En käytä, ja hyvä että se on tehty vaikeaksi.

Tismalleen samaa mieltä. Tuo on typerin asia mitä PES:iin on otettu mukaan.

Jos nyt joku kuitenkin haluaa kokeilla niin...
PES 2010:ssa filmaaminen onnistuu kunhan vain tietää milloin pitää kenttään heittäytyä. En ole sitä tässä demossa kokeillut. Eli kun juokset pallollisena ja vastustaja pitää kiinni paidasta on aika heittäytyä. Toimi suht monesti kun sitä on huvikseen kokeillut.

Ja todettakoon se vielä perään, että en todellakaan käytä sitä itse. On vaan tullut kokeiltua että toimiiko se filmaaminen ylipäätään. Ja valitettavasti se toimii.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Olen varmaan mielipiteeni kanssa vähemmistössä, mutta minua ei sinänsä tuo filmaamismahdollisuus PESsissä haittaa. Asiaan tosin voi vaikuttaa sekin, että kukaan ei vielä minua vastaan pelatessaan ole tuolla tavalla onnistunut hyötymääna.. Niin kauan, kun tuo siis pysyy riittävän vaikeana toteuttaa onnistuneesti, niin mielestäni tuo on ihan toimiva ominaisuus. Filmaaminen kuitenkin on väistämättä osa nykyjalkapalloa vaikka ei siihen millään muotoa kuulukaan, joten sinänsä tuon ominaisuuden löytyminen pelistä on ihan perusteltua.
 
Filmaaminen kuitenkin on väistämättä osa nykyjalkapalloa vaikka ei siihen millään muotoa kuulukaan, joten sinänsä tuon ominaisuuden löytyminen pelistä on ihan perusteltua.
Harvinaisen totta.

Taas yksi peli demoa takana Munchenillä Barcelonaa vastaan. Tasapeli 0-0. Buttin muutaman haamupelastuksen ansiosta Barcan pojat eivät maalia saaneet aikaan. Itselläkin oli omat paikat, mutta "hyvissä" vapareissakin oli Valdes mukana. Samoin kuin muissakin tilanteissa. On se jännä, miten peli peliltä voi pelaaminen parantua. Joka ottelu on aina himpun verran edellistä parempi, vaikka tulos ei ehkä olekaan toivottu. Se on vaan sellanen jännä fiilis. :) Top playeria en ole vielä koettanut, kohta voisi olla senkin aika. Prolla tässä ollaan pelailtu. Olisipa jo ensi viikko ja torstai..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Lähtihän sen PES parin vuoden Fifailun jälkeen tilaukseen. Demoa on sen verran tahkottu että eiköhän se tule makoisalta maistumaan. Jostain briteistä tilailin hintaan 39€.

Kyllä tämä uusin PES 11 tuntuu pitkästä aikaa (vaikka tätä samaa virttä kaikki toistavat) hyvältä näiden muutaman happoversioiden jälkeen. Jos tämä olisi nyt se kunnon next-gen pessi. Toivon myös että nettipeli toimii nykyään jo suht laadukkaasti pahemmin nykimättä.

Demoa olen pelaillut vaikeimmalla tasolla ja pelit päättyvät aikalailla maalin voittoihin/tappioihin tai tasapeleihin. Eli melko tasaista. Välillä paikkoja on aivan sikana, mutta ei uppoa niin ei uppoa. Demossa olen huomannut että kun pelaa e-amerikan jengeillä, niin peli on itselleni ainakin huomattavasti helpompaa kun paremmilla joukkueilla. Ehkä AI on vain käsi huonommilla joukkueilla?

Muutamia +/- demon perusteella:
+kesot,vedot ja muutenkin pallon suht "ryhdikäs" olemus
+munaravi laidasta laitaan ei ole enää niin helppoa, joutuu enempi jauhamaan
+taktiikkaruutu ja varsinkin pelaajien vapaa sijoittelu kentällä
+veskat parantunut, vaikkakin joskus tulee hazardeja
-tuomarien turhan herkkä peliin puuttuminen
-jotkut animaatiot kuten juoksu, melko kankean oloista
-jotain muuta mitä en nyt muista :confused:

Että näin. Sen verta vielä et demosta poistaisin heti yyberturruttavan loppuanimaation (tiedän että pelin voi sulkea ja käynnistää uudestaan) ja lisäisin EA-tyylisiä awardseja ja muita pikku käyttöliittymäparannuksia. Loppupeleissä itse kenttätapahtumathan ovat tärkeintä niin samapa tuo. Uutta arviointia sitten kun finaaliversion on käpälissä.

Turnausta sitten pystyyn? Eiks joo? Onko muuten tietoa voiko tuossa tehdä turnauksia/cuppeja nettiin vai pitääkö ne toteuttaa old skool tyylillä?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Itselläkin oli omat paikat, mutta "hyvissä" vapareissakin oli Valdes mukana. Samoin kuin muissakin tilanteissa. On se jännä, miten peli peliltä voi pelaaminen parantua. Joka ottelu on aina himpun verran edellistä parempi, vaikka tulos ei ehkä olekaan toivottu. Se on vaan sellanen jännä fiilis. :) Top playeria en ole vielä koettanut, kohta voisi olla senkin aika. Prolla tässä ollaan pelailtu. Olisipa jo ensi viikko ja torstai..

Joo, kyllä se Valdes on välillä kuin muuri maalinsa suulla. Torjunu muutamat kerran selälläkin maalinteko yritykset. Mutta ylipäätään mukavan vaihtelevia pelit, todella tasaisista matseista 3-0 voittoihin ja 0-3 häviöihin Top Playerilla(Munchenilla pelataan, luonnollisesti).

Uusia huomioita:

+Vastustaja ei sentään ole mikään ylijumala Top Player tasolla, ehkä hieman haastavampi voisi olla.
+Messi yllättävän helppo pitää aisoissa.
+Ensimmäinen pilkku saatu verkon perukoille(oli kyllä ihan pulla).
+Vapareita on kiva antaa vaikka ne eivät maaliin menisikään.

-Ibra, jätkältä ei meinaa lähteä pallo millään pois välillä.
-Tuomaripeli, Arcelona saanut todella paljon vapareita tilanteeseen nähden mitä on tapahtunut, kun itse taas pelaavat usein siinä rikkeen rajamaastossa-> ei silti vaparia.
-Muutama epämääräinen paitsio(bugi?).(Tilanteita siis jossa en ole ollut lähelläkään paitsiota. Saatan tietää mistä johtuu, sillä tilanteet olivat suhteellisen samanlaiset)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Pessi meni juuri tilaukseen. Usean demon kokeilun jälkeen ei voi kun todeta että hyvälle tuntuu. Painavin syy oli itselle toki tuo kaipuu Master Leagueen. Fifassa tuo Career-mode ei juuri tarjoa minkäänlaista syvyyttä mielestäni. Pelattavuudeltaan Fifa on kyllä hyvä, mutta ISS ajoista asti näitä pelejä pelanneena niin jokin taika näissä pesseissä vain on. Tuntuu jo pieneltä kliseeltä tämä pes taian hehkuttaminen, mutta silti! :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Pes Magic! Pessitaikaa.. Se niissä vanhoissa just koukutti :D ja noista uudemmista on puuttunut..

Nyt muutama peli pelattuna FIFA 11:sta ja onhan se kaikinpuolin hyvän tuntuinen mutta silti tekee kokoajan mieli pelata PESsin demoa ja sitä samaa München vs. Barca ottelua. Kyllä se sitä wanhaa pessintaikaa taitaa olla...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Nyt muutama peli pelattuna FIFA 11:sta ja onhan se kaikinpuolin hyvän tuntuinen mutta silti tekee kokoajan mieli pelata PESsin demoa ja sitä samaa München vs. Barca ottelua. Kyllä se sitä wanhaa pessintaikaa taitaa olla...
Toi siinä onkin, kun moninpaikoin se fifa on parempi, mut ku pleikan käynnistää niin pessi on se mikä on "pakko" laittaa päälle. Jostain syystä Pes 2010:n kanssa jo mulla kävi se..Se sentään oli niin kuraa et itteä oikeesti hirvitti, ja Fifa 10/WC tuntui siin vaiheessa kympin peliltä pessiin nähden. Siltin joka päivä sama juttu, Pes sinne sisään meni
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Jon Murphy kertoo twitterissään, että rainbow flick on koko versiossa vaikeampi toteuttaa kunnolla. Konamin tiimi käy myöskin läpi pelin pikku vikoja. Korjausta luvassa? Ja kohtahan ne online serveritkin aukenevat ja saamme kuulla porukan mietteitä online puolesta.
Edit: Jon lupailee myös ensimmäistä dlc:tä 2-3 viikon päästä. Mitä nuo dlc:t muuten pitävät sisällään? Bugien korjaamista? Päivityksiä kenkiin/paitoihin?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Edit: Jon lupailee myös ensimmäistä dlc:tä 2-3 viikon päästä. Mitä nuo dlc:t muuten pitävät sisällään? Bugien korjaamista? Päivityksiä kenkiin/paitoihin?

Bugejahan noilla on yleensä korjailtu ja yleisesti peliä hiottu paremmaksi. Viime vuoden versiossa ainakin muistaakseni mm. maalivahteja paranneltiin päivityksellä. Myös uusia lisenssoituja joukkueita on lisätty ja peliasuja ja kokoonpanoja päivitelty ajan tasalle aiemmin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Kuinkahan tuo lisenssipuoli muutoin on PESsissä hoitunut: onko pelissä ollut uuden sukupolven versioissa jokin download rosters -tyyppinen kenttä josta saa ladattua viimeisimmän päivitystiedoston? Ainakin PS2:lla oli tämä Option file-säätö, mutta tietääkö joku olisiko tämä päivitys/lisenssiasia nyt hoidettavissa kätevästi netin kautta, pelin omista valikoista? Yllättävän paljon vaikuttaa fiilikseen pelata ihan vaikka Arsenalilla kuin jollain East-London Redsillä...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Onkos demossa nähtävissä tämä jog bugi (vai mikä se nyt oli)? Eli pystyykö laitaa pitkin juoksemaan lipulle asti ilman että kukaan painostaa?

Ja jos tuo bugi löytyy, niin vaikuttaako vaikeusaste asiaan? Eli häviäisikö vika vaikeusastetta nostamalla? :confused:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Kuinkahan tuo lisenssipuoli muutoin on PESsissä hoitunut: onko pelissä ollut uuden sukupolven versioissa jokin download rosters -tyyppinen kenttä josta saa ladattua viimeisimmän päivitystiedoston? Ainakin PS2:lla oli tämä Option file-säätö, mutta tietääkö joku olisiko tämä päivitys/lisenssiasia nyt hoidettavissa kätevästi netin kautta, pelin omista valikoista? Yllättävän paljon vaikuttaa fiilikseen pelata ihan vaikka Arsenalilla kuin jollain East-London Redsillä...

Vastaus olisi löytynyt tästä ketjusta pienoisella etsimisellä... varsinkin kun pari sivua aiemmin on kuviakin näistä postattu, mutta toistetaan nyt silti: Konamilla ei ole, eikä tule lisenssiä kaikkiin joukkueisiin. Näitä ei ladata valikoista, vaan ne tulevat pelin päivityksinä. Päivityksiä tulee toki kauden mittaan ja kourallinen joukkueita tulee mahdollisesti saamaan lisenssin kauden aikana, mutta FIFAn kattavuudesta on turha edes haaveilla.

MUTTA. Netistä löytyy useita sivustoja, joille pelaajat lataavat pitkin kautta to-del-la hyvin tehtyjä option filuja, aina siirtoja, asuja sekä pelaajien kasvoja myöten. Yleensä ensimmäinen versio on ollut saatavilla jo viikon kuluessa pelin julkaisusta. Täältä löytyy vaikka mitä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3 Hype]

Vastaus olisi löytynyt tästä ketjusta pienoisella etsimisellä... varsinkin kun pari sivua aiemmin on kuviakin näistä postattu, mutta toistetaan nyt silti: Konamilla ei ole, eikä tule lisenssiä kaikkiin joukkueisiin. Näitä ei ladata valikoista, vaan ne tulevat pelin päivityksinä. Päivityksiä tulee toki kauden mittaan ja kourallinen joukkueita tulee mahdollisesti saamaan lisenssin kauden aikana, mutta FIFAn kattavuudesta on turha edes haaveilla.

MUTTA. Netistä löytyy useita sivustoja, joille pelaajat lataavat pitkin kautta to-del-la hyvin tehtyjä option filuja, aina siirtoja, asuja sekä pelaajien kasvoja myöten. Yleensä ensimmäinen versio on ollut saatavilla jo viikon kuluessa pelin julkaisusta. Täältä löytyy vaikka mitä.

Kiitti. Hmm...no ehkäpä minunkin on valintaa Fifan ja Pesin välillä tehdessäni luotettava vain siihen vanhaan hyvään "PES magic"-fiilikseen.
 
Ylös Bottom