Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Nyt on jo tultu pelattua aika monta matsia tänkin vuoden pessiä. Muutama matsi vain tietokonetta vastaan, todella paljon online- matseja.

Online toimii nykyään aika hyvin, itse joutuu max. 10s odottamaan vastustajaa ja itse matsitkin toimivat lagitta. Tästä kyllä viime vuodesta erittäin paljon parannusta. Vähän ärsyttää joissain tilanteissa tuo ohjattavan pelaajan vaihtuminen aivan väärään paikkaan, mutta ei onneksi koko aikaa sitä tapahdu.

Eniten ärsyttää se, että jos olen pelannut vaikka 100 online- matsia, 85 matsia on ollut Real Madridia vastaan, 10 Barcelonaa ja loput 5 Milanolaisia joukkueita vastaan. Muutama poikkeus ollu, nekin ovat sitten olleet ManU tai maajoukkue. Itse pelaan nykyään Romalla ja sitä ennen AC Milanilla. Milanilla oli vielä helpohkoa voittaa Real, mutta Romalla se tuottaa vaikeuksia, vaikka vastustaja olisikin huono.

Sitten vielä kysymys, miten nuo divarit menee tuossa onlinessa ja onko niillä jotain merkitystä? Itse olen D2:sessa.

EDIT. Semmoinen hyvä puoli noissa vastustajissa on, että vain muutama on keskeyttänyt pelin ollessaan tappiolla, eli 99% peleistä on saanut pelata loppuun.

Toinen kysymys vielä, että miten noihin competitioneihin pääsee mukaan? Pari kertaa olen koittanut ilmoittautua ja aina on tullut virhe ruutuun, että "Ilmoittautuminen on suljettu."?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Liekö kukaan muu ehtinyt edes GT5:ltä PES:iin koskea...? :D

Kausi alkaa jo olemaan loppusuoralla, ja ennen viimeistä ~7 sarjaottelua ja FA-cupin finaalia Evertonia vastaan Wolvesini löytyvät piikkipaikalta. Perässä niskaan hengittävät ManU (2p), sekä Chelsea että ManC (molempiin 5p). Eurokentillä kausi päättyi toisella pudotuspelikierroksella pettymykseen, kun Liverpool täräytti pallon jatkoajalla kahdesti verkkoon.

Talven siirtoikkunassa tuli joukkueeseen vahvistukseka Huno Sanchez (CF/SS, 92), Lidoanho (AMF, 87?), Islero (CB/DMF, 84) sekä Cosbo (CB, 84?). Tosin takaiskuna Grossosta (SB, 82) jouduin luopumaan taloudellisista syistä, sekä pelaajan pois haluttua. Seuraava hankinta joka täytyy tehdä on CMF-tyyppisen pelaajan hankinta, sillä tällä hetkellä Law Kit (DMF) hoitaa käytännössä koko keskikenttää, sillä muut 2 keskikenttäpelaajaa ovat Lidoanhon ohella Stjanovic/Mujangi Bia/Shimizu, jotka ovat kaikki AMF/SMF-tyyppisiä ratkaisuja.

Sitten joitakin asioita joita pitäisi mainita:

1. Onkos muut saaneet vielä sitä päivitystä itselleen? Ainakaan itselläni ei ole vielä tullut, vaikka vissiin olisi jo pitänyt.

2. Seuraav(aan/iin) PES:hin toivoisin puskutilanteiden hiomista. Tällä hetkellä ovat jotenkin tunnottomia eikä pelaajien välinen kokoero oikein tule esiin. Omaan silmään näyttää, että tällä hetkellä pelaajat vain seisovat kiltisti odottamassa, että edessä oleva kaveri puskee. Enemmän sellaista kontaktin tunnetta mukaan!

3. Taklaukset ja tuomarilinja. Huoh. Edelleen harmittaa niin vietävästi koneen jumalaisuus liukutaklauksissa. Kone ei riko ei sitten millään, vaikka miten tulisi takaapäin jaloille. Aina osuu palloon ja itse jää ihmettelemään tapahtunutta. Itse sen sijaan tarjoilen vapareita vastustajalle pelissä useita, kun X:ää toimivammaksi katkaisunapiksi on löytynyt liukutaklausnappi O. Sehän siinä vain on, että vaikka tulee sivusta, niin ei palloonosuminen mitään merkitse. Vapari ja parhaimmillaan keltaista lappua näytille. Joku roti tähänkin. Lisäksi X-nappula on jotenkin ärsyttävä, sillä repimisestä ei meinaa saada korttia millään. Pilkkuja toki sillä tulee taas naurettavankin usein. Mutta etenkin karkaavan pelaajan repimisestä vain rohkeasti raskaampaa sanktiota, niin kuin oikeastikin.

4. Maalivahdit. Torjuvat kyllä hyvin, mutta jotenkin toivoisi näkevän enemmän todellista peliä virheineen. Ja etenkin syöksytilanteita pitäisi saada lisää. Nyt jos veskari tulee vastaan, niin about kerran kerrasta siihen palloon ehtii. "Virhelaskelman" olen tainnut kerran nähdä, jossa hyökkääjä ehti ensin. Lisäksi hauska grafiikkabugi, jossa vekari hyppää pallon kanssa 16 alueen ulkopuolelle, mutta yhtäkkiä teleporttasi takaisin.


Jos jotakuta kiinnostaa ottaa netissä matsia, niin pistäkää viestiä ja kaverikutsua Makefobialle. Kyllähän sitä pitää kokeilla muiden taitotasoa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

näyttäisi siltä, että jos hyökkäät esim. vasemmalta oikealle, tattia suunnatessa vasempaan alaviistoon veto menee kohti oikeaa alanurkkaa. Jos suuntaat sen oikeaan alaviistoon veto lähtee ylös kohti oikeaa ylänurkkaa. Sama myös päinvastoin kun suuntaat vedon joko vasempaan tai oikeaan yläviistoon.

No huuuhhuh toivottavasti tämä helpottaa pelaamista :D Itsekkin olen iät ja ajat pelannut tyylillä osoittaa tattia vaan maalia kohti, tiedä sitten onko sitä ollut muissa fudispeleissä mut anyway ihmetellyt olen kun joskus vedot lähtee hyvin ja joskus taas päin sitä itseään.

Entäs sitten nuo kierteet, jos niitä nyt edes saa itse väänneltyä, mihin suuntaan siinä tattia sitten heilutetaan? Toivottavasti joku enemmän asiaa tutkineena tietää kierteistä ja niiden antamisen mahdollisuuksista enemmän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

No huuuhhuh toivottavasti tämä helpottaa pelaamista :D Itsekkin olen iät ja ajat pelannut tyylillä osoittaa tattia vaan maalia kohti, tiedä sitten onko sitä ollut muissa fudispeleissä mut anyway ihmetellyt olen kun joskus vedot lähtee hyvin ja joskus taas päin sitä itseään.

Entäs sitten nuo kierteet, jos niitä nyt edes saa itse väänneltyä, mihin suuntaan siinä tattia sitten heilutetaan? Toivottavasti joku enemmän asiaa tutkineena tietää kierteistä ja niiden antamisen mahdollisuuksista enemmän.

Tottakai se missä asennossa sun pelaaja on maalia kohden, vaikuttaa myös oleellisesti mihin sitä tattia pitää osoittaa. Mut treenikentälle vaan vääntelemään sitä tattia niin kyllä siitä jonkun näköistä käsitystä alkaa tulemaan. Ei ne vedot tietenkään aina mene sinne minne haluaa.

Kierteet taitavat onnistua pelkästään vapareissa ihan vaan tattia vääntämällä sinne suuntaan minne kierteen haluaa.

Jos "putoavaa lehteä" haluaa kokeilla niin niin paras mahdollisuus siihen on kulmapotkun jälkitilanteissa. Jos olet antamassa kulmaa ja puolustus siivoaa sen siihen rangaistusalueen ulkopuolelle, ja se pallo tulee suoraan sun pelaajallesi, niin volleysta voi kokeilla siten, että painat laukaisunappia ja päästät sen irti juuri ennen kuin kontakti pallon kanssa tulee, niin saat aikaan kovan yläkierteen palloon. Tällä tapaa on tullut muutamia todella näyttäviä maaleja. (ihan hirvee lause, pahoitteluni siitä. Toivottavasti saatte jotain selvää ;))

Ja olipas mulla jotain purnattavaakin; tolpat ja ylärimat kolisee ihan naurettavan usein. Ja välillä vaikka olisi kuinka vapaa paikka tahansa niin tolppaan kilahtaa. Ok, se olisi joskus ihan hieno juttu mutta kun niitä tulee lähes joka matsissa useita kertoja. Ärsyttävää.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tsiisus oon nyt tehnyt perinpohjaista tutustumista ja googletutkimuksia tämän vetojen tähtäys -valaistumisen jälkeen ja vastaankin tuohon kierrekysymykseen itse.

" For me, during shooting, i will usually press 2 directional buttons, charge up the shoot button, and release one directional button before releasing the shoot button. For E.g, I hold down Up and Right, charge up shoot button, releases Up, and releases Shoot, while still holding down Right. This makes the ball curls right." Näin sanottiin pesmastery.comin sivuilla

Aikamoisen testaamisen ja vetoja monesta eri kulmasta kokeiltuna yllättävän hyvällä prosentilla kierre ja veto meni niinkuin yritti. Tietysti kuten aiemminkin todettua, pitää ottaa huomioon ukon asento+sijainti+voima.

Kokeilkaa ihmeessä jos onnistuu kanssa mutta itse teen saman tatilla ja se marginaali missä sen tatin pitää heilahtaa on ihan helvetin pieni, että virheitä sattuu suht usein.

ps. jos tuon enkkuohjeistuksen suomeksi haluaa niin kysyä vaan :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Miten tähän saa Copa Libertadoresin joukkueet "Exhibition"-pelimuotoon eli näytösotteluun? Other European Teamsista löytyy kyllä kaikki Mestareiden Liigan joukkueet Exhibitionissa, mutta Other American Teamsista löytyy vain 3 etelä-amerikkalaista seuraa. Edit-muodossa pääsee kyllä muokkaamaan noiden Copa Libertadores-joukkueiden kokoonpanoja yms, mutta Exhibitionista en löydä näitä joukkueita, kun haluaisin pelata näytösotteluita...
 
Miten tähän saa Copa Libertadoresin joukkueet "Exhibition"-pelimuotoon eli näytösotteluun?
Ei onnistu kuin ainoastaan niillä kolmella joukkueella. Syynä lisenssit, jotka oikeuttavat Etelä-Amerikan joukkueiden käytön ainoastaan niille varatussa pelimuodossa - Copa Libertadoresissa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tulipa tätä netissäkin kokeiltua ensimmäisen kerran ja kivan lagittomasti sujui pelaaminen. Samalla huomasin, että onlinen puolella on käytössä eri kokoonpanot kuin offlinessa ja onlinen kokoonpanot ovat siirtojen osalta aika hyvin ajan tasalla, toisin kuin originaalit offline-kokoonpanot. Kysyisinkin nyt, että saako pelin itsensä puolelta ladattua noita online-kokoonpanoja käyttöön offlineen, kuten esim. NHL 11 saa?
 
Kysyisinkin nyt, että saako pelin itsensä puolelta ladattua noita online-kokoonpanoja käyttöön offlineen, kuten esim. NHL 11 saa?
Xboxilla onnistuu valitsemalla päävalikosta Extra content ja sieltä kohta Data pack. Muistelisin, että pleikkarillakin hoitunee aika lailla samalla tavalla. Toinen vaihtoehto on sitten ladata jokin Option file, jossa siirrot on ajan tasalla, jolloin saattaa saada samalla vaivalla myös mm. kunnolliset pelipaidat joukkueille.


Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Xboxilla onnistuu valitsemalla päävalikosta Extra content ja sieltä kohta Data pack. Muistelisin, että pleikkarillakin hoitunee aika lailla samalla tavalla.

Jep, onhan siellä sellainen, mutta kun olen jo ladannut sen uusimman datapackin silloin, kun pelin ostin ennen joulua. Siellä siis lukee, että uutta datapackia ei ole saatavilla, koska tämä uusin on jo asennettu.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Jep, onhan siellä sellainen, mutta kun olen jo ladannut sen uusimman datapackin silloin, kun pelin ostin ennen joulua. Siellä siis lukee, että uutta datapackia ei ole saatavilla, koska tämä uusin on jo asennettu.

Sitten siihen ei saa niitä onlinessa olevia kokoonpanoja, jolloin ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä tuo Option Filen lataaminen esim. täältä. Eiköhän sieltä jotkut ajan tasalla olevat rosterit löydä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Kolmas kausi Wolverhamptonin peräsimessä takana, ja tulos hyvin edelliskauden tapainen, eli pienoinen pettymys. Liigasta selkeä voitto, Chelsea jäi ManU:n kanssa 10p päähän. FA Cup meni totaalireisille, kun City jätti tylysti toiselle kierrokselle. Mestarien Liiga kompensoi hivenen, mutta finaalissa koettu pilkkukisatappio Chelsealle jätti karvaan maun kaudesta.

Neljäs kausi olisi suunnitelmissa aloittaa huomenna, ja kauden tavoitteet ovat selkeät. Vähintään 2 pystiä kotiin ja team rankingissa nousta vielä viimeiset kaksi sijaa, eli 3 --> 1. Josko tämän jälkeen saisi Messin tulemaan joukkueeseen... :rolleyes:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Hyvät ja tiukat pelit pelattiin DimSumia vastaan eilen. Etenkin jälkimmäisen pelin katkera tappio lisäajan lisäajalla kyllä kirvoitti mieltä, vaikka joukkueiden tasoeronkin aiheuttamana olin kyllä altavastaajana koko pelin. Saisivat Arsenalin maalille vain jonkun, joka osaisi jotakin oikeastikin kopata, niin olisivat Valioliigan paras seura. Noh, ehkä Szczesny (tjsp.) kehittyy seuraavaksi laatuvahdiksi.

Onko kukaan saanut mitään selkoa tuohon pelaajien arvosana-systeemiin? Ihmettelinpä vain, että kun viimeistä kymppiä pelaamaan tullut keskikenttä pelaaja latoo 2 häkkiä, ja arvosana perinteinen 6.5 niin ei oikein täsmää. Toinen ikiklassikko on maalivahti, joka nollapelin pelanneena ja pilkun torjuneena nappaa sen 7.0, niin eihän se ihan kohdilleen ole mennyt. Urbaani legenda kyllä kertoo, että PES5:ssä joskus sai hyökkääjäni 9.0, mutta saattoi kyllä olla untakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Urbaani legenda kyllä kertoo, että PES5:ssä joskus sai hyökkääjäni 9.0, mutta saattoi kyllä olla untakin.

PES2008:ssa tein aikoinaan Owenilla 9 maalia kaveria vastaan pelin päättyessä 10-1. Owenin arvosana oli tuolloin 9.5. Että sellasta logiikkaa!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Voiko nettipelissä pelata 2vs2 pelejä niin, että molemmat samalla puolella olijat pelaavat kotonaan?

Sen tiedän, että 2vs2 pelit onnistuvat ns. samalla sohvalla pelattaessa.
Ja toimiiko tässä perus kuuloke/mikki systeemi. Olisi kaverin kanssa halukkuutta pelata netissä muita vastaan, mutta asumme 50km päässä toisistamme, joten ei aina jaksaisi matkustaa "samalle sohvalle" pelaamaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Alustusta pieneen suureen itkuvalitukseen:

Neljäs kausi Wolveseilla hivenen yli puolen välin, ja saldo on seuraava: 26W-5D-0L. Maalipörssejä dominoi CF:ni Wiego 32 rysällä, ja syöttötilastoja DMF Law Kit 13 syötön turvin, joista suurin osa kulmien jälkeisistä tilanteista. Talvitauon alkaessa Expected Earnings näytti iloista +103milj€, joten piti laittaa tuulemaan. Messi ei edelleenkään halua pois Barcasta (IRL melkoinen "ihme", mutta pelissä olisi saattanutkin), mutta C. Ronaldo lähti tulemaan. Nyt näyttääkin taloudellinen odotusarvo -3milj€. :) Onneksi Mestarien liigasta on tulossa turnausbonusta, sillä ainakin pudotuspelikierroksen ekalla kierroksella näyttää ihan hyvälle: Juventus otti kuokkaan kotonaan 6-0.

Sitten pieneen, mutta sitäkin katkerampaan Konamin aivopieruun. Toki olen tyytyväinen, että Ronaldo saa pelata Wolvesilleni Mestareiden liigaa, mutta immersiota syö ikävästi kun kaveri kuitenkin edusti jo toista seuraa lohkovaiheessa. Ei kai pitäisi ajatella moista pikkukämmiä, mutta muuten niin hyvässä pelissä syö miestä.

Toinen itkuparkuraivari-asia ei ole niinkään pelkästään PES:in ongelma, mutta nettipeleihin pitäisi saada joku järki. Esimerkiksi PC:n propagandaräiskintä America's Armyssä peli-ilon tappajia rangaistiin oikein, eli pelihahmo oikeasti laitettiin vankilaan istumaan mikäli omia meni tappamaan riittävästi. Tokikaan en halua, että virtuaalifutaajia vankilaan laitetaan, mutta lähtökohtainen idea on oikea. Esimerkiksi peleihin moinen sääntö, että tappiotilanteessa tapahtunut yllättävä nettiyhteyden katkeaminen toisi jonkinlaisen sanktion. Yksi tai kaksi katkeamista nyt voi oikeastikin mennä varianssin piikkiin, mutta vaikkapa viidennen jälkeen kuukauden reissu banaanivaltioon olisi enemmän kuin kohdillaan. Toinen olisi vain tyly rasti tappiosarakkeeseen. Liekö sitten vain liian suuri isku penkkifutaajan pienelle itsetunnolle pelata se viimeinen vartti peliaikaa (3min) kokolailla varmassa tappioasemassa. Kai siinä sama järki on kuin siinä, että puistoon täytenä viedyt kaljapullot ovat liian painavia tyhjänä poisvietäväksi. :(
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Mitäs mitäs? Meikä ainaki saa voiton nettipelistä, vaikka kaveri katkaisisi nettiyhteyden kun ei pärjää. Kerran olin 2-0 johdossa ja kaveri laittoi koneen ilmeisesti kiinni, niin napsahti 3-0 voitto. Myös eräs kaveri lopetti jo ennen pelin alkua (demon aikana), niin silti napsahti voitto tilille. Muistaakseni myös 3-0 tuloksella.

PS3 siis kyseessä, niin kuin topiikista voisi äkkinäinen arvata...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Tuli aloiteltua tuo Master League Online, yllättävän toimiva konsepti. Ehkä kymmenkunta matsia tuli pelailtua ja oli brittiä, turkkilaista ja ranskalaista, eikä lagannut yhtään.

Kesti vaan hetken kun tajusin että ne alkuperäiset äijät saa heivattua mäkeen ja niistä saa rahat pois heti. Aika tiukallahan rahat tuossa silti on, maalivahdin ja kaks äijää sain vasta ostettua ja jotenkin tarvis pärjäillä...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Pakko kyl heittää tähän väliin vaikkei mitään varsinaista aihetta ole:

Mä myönnän lopettavani jotkut nettipelit kesken koska sielä on vaan niin vittumaisia pelaajia liikenteessä välillä, maalireplayt katotaan ja ne ***** pikaviestit.. sekin riittää et vie tilanteet 100-0 mut miksi pitää vääntää veistä haavassa.

Peli itsessään on aivan mahtavaa fudisviihdettä ja mielestäni paras jalkapallopeli mitä markkinoilta löytyy.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]

Onkohan kellään edellisvuosien versioiden perusteella tietoa, että nyt kun kuukauden vaihteessa eurosarjojen siirtoikkunat sulkeutuvat, niin aikookohan Konami julkaista tähän jotain päivitystä, jolla saisi offlinepeleihinkin ajantasalla olevat kokoonpanot?
 
Ylös Bottom