Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Komea oli tuo montaasi ja pelien erot tulivat ehkä hieman kärjistäen selväksi. Minun Fifani ei näyttänyt tuolta, en osannut harhautella :D Pes silti jäi ja Fifan möin, tottakai.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Mitenkä myclub pelimuodossa pystyy vaihtamaan formationia kesken pelin? Ja pystyykö omasta clubista jotenkin myymään pelaajia?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Mitenkä myclub pelimuodossa pystyy vaihtamaan formationia kesken pelin? Ja pystyykö omasta clubista jotenkin myymään pelaajia?

Valitettavasti tuossa pelimuodossa formationia pystyy vaihtamaan ainoastaan vaihtamalla valmentajaa. Tämä ei kesken pelin onnistu. Toki voi hyvin rajoitetusti pelaajien paikkoja muokkailla, mutta itse pelipaikan vaihto (esim. tehdä amf:stä cf) ei ole mahdollista.

Pelaajia voit myydä squad managementistä tai squad lististä painamalla neliötä (muistaakseni) ja valitsemalla 'release', pelaajan tason mukaan tulee korvausta. Default -pelaajista tais saada 0 gp:tä tosin.

Taidan olla koukussa kyseiseen pelimuotoon. :p
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Valitettavasti tuossa pelimuodossa formationia pystyy vaihtamaan ainoastaan vaihtamalla valmentajaa. Tämä ei kesken pelin onnistu. Toki voi hyvin rajoitetusti pelaajien paikkoja muokkailla, mutta itse pelipaikan vaihto (esim. tehdä amf:stä cf) ei ole mahdollista
No toihan on älyttömin juttu ikinä, miksei sitten vaikka manageria vois kesken pelin vaihtaa :)
Muuten kyllä hauska pelimuoto, vastustajien joukkueetkaan eivät ole samallalailla täynnä supertähtiä, niinkuin Fifan futissa ja sitä myöden ei ihan joka peli ole pelkkää läpisyöttöä toisensa perään.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Eikö tässä pelissä tule vapareita juuri mistään? Rankkareista puhumattakaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Eikö tässä pelissä tule vapareita juuri mistään? Rankkareista puhumattakaan.
Eipä juuri. Ainakin vapareita saisi tulla enemmän kuin oikeissa peleissä, tämä on videopeli ja tahdon päästä koittamaan vaparimaalia n. joka toisessa matsissa. Tuomarien linjalle pitäisi saada joku slideri.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Onko kukaan tehnyt tässä saksarilla maalia, itse nyt pelannut noin 200 peliä enkä ole kertaakaan saksipotkua nähnyt, siis edes yritystä maalista puhumattakaan.
Mistä napista saksari lähtee?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Vastustajan toppari kerran purki pallon pois saksarilla kauhean painostuksen jälkeen. Muuten ei ole tullut nähtyä.

Pitäisi varmaan super cancel pohjassa ohjata pelaaja vähän tilanteen alle ja ajoittaa vedon painallus todella hyvin. Näin ainakin itse veikkaisin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Uusi kamera tullu päivityksen myötä fan view. Aika kaukana mutta parempi kuin blimp. Näkyy ainakin koko kenttä siitä mutta ehkä vähän lähempänä olis voinu olla. No faneilla ei tunnetusti oo varaa enää parhaille paikoille ne on pukumiesten hinnoissa. Jotain muutakin oli päivitetty mutta en muista mitä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Fan view kamera tuli edellisessä isossa päivityksessä, joka taisi olla jo joulukuussa. Se kamera on tehty erityisesti Samsungin kurvikkaita televisioita varten.
http://pes.konami.com/pes2015/fan-view-camera-now-available-in-pes-2015/

Täytyy katsoa mitä tämä uusi päivitys sisältää, tosin Konami ei yleensä itse gameplay uudistuksia kaikkia kerro. Yleensä siellä on vain, että "gameplay improvments".
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Fan view kamera tuli edellisessä isossa päivityksessä, joka taisi olla jo joulukuussa. Se kamera on tehty erityisesti Samsungin kurvikkaita televisioita varten.
http://pes.konami.com/pes2015/fan-view-camera-now-available-in-pes-2015/

Täytyy katsoa mitä tämä uusi päivitys sisältää, tosin Konami ei yleensä itse gameplay uudistuksia kaikkia kerro. Yleensä siellä on vain, että "gameplay improvments".
Ainakin puskut menee nyt maalia kohti useammin. Onlinessa saa vastustajien pelaajien nimet pelaajien pään päälle, mutta ei nimimerkin tilalle vaan yläpuolelle. Eli turha ominaisuus jonka otin heti pois.

En kerennyt eilen testamaaan, mutta pystyyköhän nyt käyttämään muokattua kuvakulmaa onlinessa.

Pitääpä fan viewiä kokeilla kun 55 -tuumaisella pelailen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

En ymmärrä miksi blimp ja fan view ovat lukittuja. Hieman zoomia niin olisi täydellinen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Kylläpäs tässä on tuskallisen vaikea puolustaa, jos neliöllä painostaa ja painaa x, niin myös oma manuaalisesti käytössä oleva pelaaja reagoi siihen. Olen pelannut pessejä aina niin että manuaalisesti yhdellä varmistan kun kone prässää, mutta tässä se ei tunnu toimivan koska se käytössä oleva pelaaja reagoi myös. Onkohan mulla jotkut asetukset väärin?

Aikoinaan tuli pelattua tuhansia tunteja pessejä enkä muista että puolustaminen ois näin tuskaista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Älä paina x, koneen painostamiseen riittää pelkkä neliö. Ja yleisesti maltti on valttia, ei saa höntyillä ja R2 pohjassa riistäminen on tehokasta/helpompaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

En ymmärrä miksi blimp ja fan view ovat lukittuja. Hieman zoomia niin olisi täydellinen.

Sanopa muuta, itsellä jäänyt tämän pelaaminen kokonaan, kamera suurin syy, mutta kyllä tästä alkoi löytymään muitakin ärsyttävyyksiä ihan tarpeeksi. Fifaan en kyllä koske pitkällä tikullakaan, joten futispelit on tauolla :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Niin siis mites tässä pulustettiin? Viime Pesseissä neliöstä revittiin ja rististä sai "lazy legin". Nyt tuntuu siltä, että neliöstä ja x:stä tapahtuu samat asiat, eli kaveri repii minkä kerkee, mutta jos palloton pelaaja on vähänkin ruipelompi, ei palloa saa kaverilta. Olen kuitenkin oppinut oikea-aikaisen prässin ja tuon topparin "kurkipotkun", mutta mites noi 1vs1 repimiset?

Ja sitten nuo lisenssit. Onko niistä kuulunut mitään uutta? Konamilta kait sanottiin, että näin alkuun ei pystyisi lataamaan omia kokoonpanoja koska Sony, mutta tulevaisuudessa tulisi jotain mahdollisuuksia. Onko asia edenny mihinkään? Bundesliiga olisi kutkuttava, mutta en jaksaisi itse lähteä räpeltämään Editin kanssa, ja tekemään jokaisen pelaajan askel askeleelta. Vaikkakin yhden viikonlopun käytin siihen, että päivitin Valioliiga joukkueet nykypäivään.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Niin siis mites tässä pulustettiin? Viime Pesseissä neliöstä revittiin ja rististä sai "lazy legin". Nyt tuntuu siltä, että neliöstä ja x:stä tapahtuu samat asiat, eli kaveri repii minkä kerkee, mutta jos palloton pelaaja on vähänkin ruipelompi, ei palloa saa kaverilta. Olen kuitenkin oppinut oikea-aikaisen prässin ja tuon topparin "kurkipotkun", mutta mites noi 1vs1 repimiset.

Mielestäni neliö ei ole koskaan repinyt. Neliö on aina ollu tuplapressure, eli lähin tekoälypelaaja tulee avuksi tai lähtee karvaamaan palloa jos itse ihmistä ei kiinnosta puolustaa. X-pohjassa menee iholle ja joskus repii. Kaksoisnapautus äksällä yrittää riistää pallon oikea-aikaisella koiven venyttämisellä tai kamppaa vastustajan. Itse en aina edes käytä äksää vaan juoksen vastustajan rinnalle ja siitä palloon r1+r2 pohjassa. Silloin juoksee enemmän vapaasti.

Läpisyöttöjä ja seinäsyöttöjä kannattaa ennakoida ottamalla alin puolustaja haltuun ja juosta omaa maalia kohti neliö pohjassa ja toivoa että tekoäly puolustaa hyvin. Myös dpadista nuolet oikealle ja vasemmalle nostaa/laskee linjaa, millä on helppo joko tehdä paitsioansa, pitää linja korkeana tai perääntyä kun vastustaja hakkaa seinäsyöttökomboa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Yllättynyt miten paljon muistuttaa oikeaa futista netissä ja miten vähän kyrpii häviö koska vastustaja usein on aidon tuntuisesti parempi käyttäen joukkueensa vahvuuksia. Jalkapallon lainalaisuudet tietävä osaa oikealla taktiikalla pelata siedettävästi paljon pelannutta vastaan. Mahtavaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Itsellä edellinen PES oli PES6 Xbox 360:lla. Se oli mukavan perinteinen ja master league toimi hyvin.

Tästä pelistä havaintoja:

-Puolustaminen välillä helvetin vaikeaa (alkaa sujua harjoittelun jälkeen vähän paremmin)
-Toisaalta hyökkääminen ja tehokkaiden maalien tekeminen vaikeampaa (syötöt manuaalisempia kuin ennen mielestäni, menee välillä ihan perseelleen)

Nuo hieman välillä kyrsineet varsinaisen pelaamisen suhteen, periaatteessa kuitenkin kiinni omasta taidosta ja hyväkin että on haastetta :D

Kuitenkin yksi asia on ylitse muiden joka jaksaa harmittaa. Ilmeisesti tämä kauan porattu presentaatio on ollut niin tärkeää uudistamista että se on kannattanut tehdä sujuvan valikkotoimivuuden menetyksellä. Master Leaguen valikko on aivan liimainen, kun taustalla pyörii joku hemmetin stadionvideo ja ja diskopoppi. Ei tällaisessa pelissä ja nykyajan konsoleilla saisi mitkään valikot jumittaa kyllä sekuntiakaan. JA ei se itse ottelu niin näyttävää ole että siinä minuuttitolkulla tarttis ladata
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2015 - The Pitch Is Ours

Kyllä nyt taas kiehuu, en tajua miksi läpisyöttöjä ei voi laittaa manuaalisiksi normaalien syöttöjen tapaan ja sitten ne pelaajien parin sekunnin jäätymiset pallonmenetyksen jälkeen, voi jumalauta.
 
Ylös Bottom