Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Joo tuota, tuli tuossa pelattua tämän vuotinen Pessi läpi. Ajattelin kerrankin pelata Pessiä niin realistisesti kuin vai voi. Otin joukkueeksi Valencian ja kokeilin ensimmäistä kertaa fluid formationia. Hyökkäyksessä käytin 3-4-3 formaatiota, ja puolustaessa tiivistä träppiä 1-5-4. Taktiikan hioin nopeisiin vastaiskuihin ja pallokontrolliin vastustajan kolmanneksella. Tulos oli melko mykistävä, olen yli 10 matsia pelannut Super star tasolla Barcaa ja Los blancosia vastaan, ja kaikkina kertoina olen voittanut. Yleensä voitto on tullut yli kahdella, jopa kolmella maalilla.

Jotkut puhuivat, että Super star tasolla vastustaja turvautuu roiskimaan palloa linjan taakse ja tekemään vastustamattomia maaleja. Uudella taktiikalla Barca ja Real olivat aivan hukassa. Neppailu omassa päässä yleensä kostautui siihen, kun he koittivat saada pallon keskeltä lävistäen yleensä kärjelle ja siitä yrittäen jatkaa hyökkäystä laitoihin yms. Jos vastustaja näin teki, laitoin armottoman prässin pallolliseen ja tukin syöttösuunnat lähimmille miehille. Tällöin aina sain pallon. Ja aina kun sain pallon, tuli myös maalipaikkoja. Varsinkin Barca yritti kaikkensa; kukkupalloja, tikitakaa ja laitojen kautta. Mikään ei onnistunut.

Tuntuu käsittämättömältä, että pienellä ja piskuisella Valencialla moukaroin noinkin ylivertaisia joukkueita. Pelaan kuitenkin manuaaleilla, joten annan vähän tasoitusta tietokoneelle. Toisaalta pystyn antamaan millin tarkkoja syöttöjä ja keskityksiä, mistä yleensä maalinikin syntyvät.

Kaikki jotka tuskailevat maalin teossa ja niiden ehkäisemisessä, kokeilkaa fluid formationia. Tai ehkä ei kannata, se saattaa viedä peli-innon. :rolleyes::rolleyes:

Hyvä kirjoitus. Pitää varmaan iteki kokeilla fluid formationseja.

Mites onko Pessiin tulossa vielä päivityksiä?Mulla alustana PS4.
Mitä nyt päivityksen jälkeen pelannu niin matsit ovat olleet tiukempia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Anniversary edition tuli napattua storesta ja kyllähän tuossa melkein kolme tuntia meni, kun valioliigan editoi kuntoon. :D MyClubiinkin tuli mukavasta starttirahaa, Neymar ja Inzaghi ehkä ne isoimmat kaappaukset.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Anniversary edition tuli napattua storesta ja kyllähän tuossa melkein kolme tuntia meni, kun valioliigan editoi kuntoon. :D MyClubiinkin tuli mukavasta starttirahaa, Neymar ja Inzaghi ehkä ne isoimmat kaappaukset.

Itsellä Inzaghi ainoana "legendana" (?) joukkueessa, ollut hirvittävä pettymys. Ei osaa syöttää ollenkaan ja aina paitsiossa. :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Vähän kyllä hirvittää että kauanko Konamilla menee että Tammikuun siirrot on pelissä mukana?
Ettei taas mee yli 2 kuukautta
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Ingamesta löytyy se pieni kartta joka kuvaa pelaajia pieninä mylpyröinä. Onko mahdollisuutta vaihtaa jonkun joukkueen väriä niissä mylpyröissä? Olen jo hetken aikaa kiristellyt hampaita, kun latasin aidot pelipaidat Britanniaan, mutta kartasta löytyy samat oletus värit joukkueille.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Ingamesta löytyy se pieni kartta joka kuvaa pelaajia pieninä mylpyröinä. Onko mahdollisuutta vaihtaa jonkun joukkueen väriä niissä mylpyröissä? Olen jo hetken aikaa kiristellyt hampaita, kun latasin aidot pelipaidat Britanniaan, mutta kartasta löytyy samat oletus värit joukkueille.

Muutitko paitojen base colorin oikeaksi ennen kuin pastetit kuvat päälle? Tuo base color vaikuttaa ainakin katsomon fanejen yms väreihin, voi olla että myös kartan pallukoihin.. Monta kuukautta aikaa siitä, kun itse tuli joukkueita editoitua, mutta en kyllä ainakaan muista, että olisi kovin väärän värisiä palleroita kartalla näkynyt.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Muutitko paitojen base colorin oikeaksi ennen kuin pastetit kuvat päälle? Tuo base color vaikuttaa ainakin katsomon fanejen yms väreihin, voi olla että myös kartan pallukoihin.. Monta kuukautta aikaa siitä, kun itse tuli joukkueita editoitua, mutta en kyllä ainakaan muista, että olisi kovin väärän värisiä palleroita kartalla näkynyt.
Tuota base coloria ei sitten jälkikäteen enää voi vaihtaa, ellet poista kokonaan sitä peliasua jolloin tietty joudut laittamaan kaiken taas uusiksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Viimesimman päivityksen myötä maalivahdit ovat parempia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Viimesimman päivityksen myötä maalivahdit ovat parempia.

Totta voitin eilen tekoälyä vastaan laukaukset 14 - 4 mutta pelin vain 2-0
Muutama aika uskomaton torjunta pelissä. Jos CR7 laukoo yläkulmaan niin yleensä menee sisään. Eilen ei mennyt. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Totta voitin eilen tekoälyä vastaan laukaukset 14 - 4 mutta pelin vain 2-0
Muutama aika uskomaton torjunta pelissä. Jos CR7 laukoo yläkulmaan niin yleensä menee sisään. Eilen ei mennyt. :)

No eiköhän nyt ole sopivan vaikea peli!!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Nyt olen saanut Master Leaguea vähän alulle, hemmetin kivaa ollut pelata. Laitoin taas vaikeimman tason ja 0 nopeuden, kun se näytti toimivan nyt paremmin ML:ssä mitä yksittäisissä peleissä.

Mukavan erilaisella tavalla joukkueet pelaa, kun on itse väsännyt jokaiselle Bundesliiga joukkueelle oman taktiikan tai oikeastaan kolme eri taktiikkaa jokaiselle joukkuelle.

Selostaja nostaa hienosti pelaajia esiin kauden tilastojen perusteella ja muutenkin Master League on täynnä hienoja yksityiskohtia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Kuulostaa joltain maksetulta ylihehkutukselta tämä. Pelkästään jo lisenssien puute tappaa tuon faktan, että on paras urheilupeli ikinä. PS4/Xbox One-versiota ei ole tullut kokeiltua, mutta ainakaan PS3-versio ei mikään supermegahyper MyClubissa ole. Maalivahdit edelleen kaatuvia puunrunkoja ja tuo MyClub on vaan liian puutteellinen ollakseen hyvä pelimuoto.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Kuulostaa joltain maksetulta ylihehkutukselta tämä. Pelkästään jo lisenssien puute tappaa tuon faktan, että on paras urheilupeli ikinä. PS4/Xbox One-versiota ei ole tullut kokeiltua, mutta ainakaan PS3-versio ei mikään supermegahyper MyClubissa ole.

Se on niin makuasia, mitä arvostaa, kuten tuolla futispelisarjojen taisteluketjussa on moneen kertaan todettu. Osalle ne oikeat logot, kannatuslaulut ja muut ovat se tärkein juttu, osalle taas se kentällä tapahtuva toiminta. Molemmissa peleissä on omat vikansa, mutta voin ihan puolueettomasti todeta viime vuosien perusteella, että itse gameplayn puolella PESsissä on paljon vähemmän näitä vikoja. Ainakin, jos tarkoituksena on pelata "realistista jalkapalloa", eli sillä tavalla, miltä se oikea ottelu telkkarista katsottuna näyttää.

Huomautan myös että nykysukupolven versiot PESsistä ovat hyvin erilaisia vanhemman sukupolven versioihin nähden. Pidän sinua jäävinä kommentoimaan PES 2016 peliä, jos et ole PS4/X1-versiota kokeillut.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Kuulostaa joltain maksetulta ylihehkutukselta tämä. Pelkästään jo lisenssien puute tappaa tuon faktan, että on paras urheilupeli ikinä. PS4/Xbox One-versiota ei ole tullut kokeiltua, mutta ainakaan PS3-versio ei mikään supermegahyper MyClubissa ole. Maalivahdit edelleen kaatuvia puunrunkoja ja tuo MyClub on vaan liian puutteellinen ollakseen hyvä pelimuoto.

Ainakin tuolla Pleikkari (PS4 versio) puolella saa Logot sun muut oikein jos jaksaa vähän duunia tehdä. Itelläni meni siinä ekat kolme tuntia kun sain Valioliigan logot ja paidat oikeaan järjestykseen. :) Pikku juttu se lopulta on Itse kuulun niihin joille se nurmella tapahtuva toiminta on etusijalla. Kaikki muu jos on mahdollisemman realistista on vaan lisää plussaa.
Ensin se kentän tapahtumat kuntoon sitten voi kehittää jotai muuta. :)

Itelleni se rakkain kilpailu UCL on kuitenkin lisenssoitu. Ajattelin tuossa väsätä Borussia Dortmundin omaan versiooni kun kerkeen. :)

Tuossa tekstissä minkä linkin tänne laitoin on tuo että Master Leagueen saisi niin sanotusti "free Formation" moodin päälle jolloin peli tuon tekstin mukaan muuttuu paljon arvaamattomammaksi.
Mistähän tuon asetuksen löytäis? :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Tuossa tekstissä minkä linkin tänne laitoin on tuo että Master Leagueen saisi niin sanotusti "free Formation" moodin päälle jolloin peli tuon tekstin mukaan muuttuu paljon arvaamattomammaksi.
Mistähän tuon asetuksen löytäis? :)

Käsitin, että tuolla tarkoitettiin "fluid formationia". Se löytyy EDITin kautta aika nopeasti. Olisiko ollut joukkueen taktiikoiden muokkaamisessa eka pallura vasemmalla, siihen X/A ja ylimpänä pitäisi olla Fluid Formation ON/OFF. Free Formationia minä en ole pelistä löytänyt.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Osaisko joku sanoa löytyykö tästä pelimuotona netin välityksellä jotain kausimuotoista (vastustajana tietokone) jota voisi kaverin kanssa pelata samalla puolella?

On hakusessa joku peli, muttei tunnu mistää löytyvän fifa, nba live/2k, nhl..:(

Edit: Master league?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Osaisko joku sanoa löytyykö tästä pelimuotona netin välityksellä jotain kausimuotoista (vastustajana tietokone) jota voisi kaverin kanssa pelata samalla puolella?

On hakusessa joku peli, muttei tunnu mistää löytyvän fifa, nba live/2k, nhl..:(

Edit: Master league?

Tuota pelimuotoa ei kyllä löydy oikeastaan mistään pelistä valitettavasti. NHL:ssä oli ainakin 13 versiossa. Share play varmaan ainoa tapa jos peli vaan tukee sitä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2016 - Love the Past, Play the Future!

Mun täytyy myöntää, että tämä PES2016 on ollut pahimpia pettymyksiä koskaan. Kaiken hypen jälkeen ostin heti ensimmäisestä mahdollisesta alennusmyynnistä itselleni. Kolme kertaa olen pelin asentanut ja yhtä monta kertaa poistanut, kun todennut, etten halua sen muistuttavan, kuinka hukkaan rahani heitin.

Nettipeliä pääsääntöisesti pelaillut ja onhan se hirveää. Paras taktiikka tuntuu olevan vetää jatkuvasti vetää sukille ja sitten nakuttaa läpisyöttöä automaatilla. Tuomari ei käytännössä vihellä rikkeitä lainkaan, tai ainakaan kortteja. Tekoäly on konetta vastaan selvästi parempi kuin Fifassa, mutta nettipelissä heikkoudet tulevat esiin. Aivan liian monta kertaa omat pakit juoksevat pallollista vastustajaa karkuun, jäätyvät kesken juoksun ja päästävät vihun läpi tai eivät yksinkertaisesti reagoi vieressä vapaan olevaan palloon.

Pelaajien ohjaaminen tuntuu paikoitellen hirveältä. Koko ajan on sellainen olo, että peli haluaa vain suorittaa animaatioitaan loppuun (etenkin nuo horjumiset), eikä pelaajaan ole kontrollia. Välillä käy niin, että vastustaja antaa liian lyhyen läpisyötön ja omassa ohjauksessa oleva puolustaja juoksee karkuun pallosta, vaikka mitä teet.

Pahiten tässä häiritsee se, että peli ei oikein palkitse, kun ihmistä vastaan pelaamisessa tuntuu olevan aika vähän mahdollisuuksia vaikuttaa pelitapahtumiin. Vedot, syötöt, keskitykset tuntuu ennakkoon päätetyiltä. Ja turha ehdottaa manuaaliasetuksia ratkaisuksi, koska sitten saa illat istua etsimässä mahdollista vastustajaa. Tämän lisäksi todettakoon, että tapa, jolla PES:ssä on toteutettu through pass manuaaleilla on jotain ihan hirveää.

Aika paljon ollaan kamujen kanssa Fifaa manuaaleilla hakattu, vaikken pelisarjasta muuten juuri perustakaan. Muutamana iltana olen pakottanut testaamaan uusinta PESsiä iltamissa ja tuomio on ollut joka kerta tyly: ei tällaista peliä kiinnosta pelata, jossa pelin ratkaisee tekoäly, ei pelaajan osaaminen.

Pakko kysyä, että teenkö mä jotain väärin vai mitä? Ja olenko tän mielipiteen kanssa ihan yksin.
 
Ylös Bottom