Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Ajattelin monen vuoden fifailun jälkeen vaihtaa pessiin, ja kiinnostaisi tietää on manager career pelimuodosta mihinkää? Sitä tulee fifassa pelattua joka vuosi paljon vaikka melko roskaa onkin. FUTin ohella ainut pelimuoto mitä pelaan.
Ei se PESsin puolella kovin paljoa parempi ole. Gameplay toki vie voiton niin voi olla kivempi itse matseja pelata. FIFAssa laajempi "jalkapallomaailma" niin se tuo itselle ainakin paljon lisää. Ei PS:llä ole tullu pelailtua niin en tiedä miten paljon option filet tuohon auttaa, saako sitä kautta lisättyä kymmeniä uusia sarjoja? PESissa myös siirrot tuntu hieman epärealistisilta, nousin Ligue 1:een Sochaux:lla ja kesällä kaapattiin mm. Ousmane Dembele joukkueeseen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Onhan tuossa master leaguessa melko epäloogisia asioita mukana, esim. minulle tarjottiin kauden puolivälin jälkeen managerin pestiä argentiinan liigan ylivoimaisesta kärkijoukkueesta, koska miksi jatkaa voittavan managerin alaisuudessa? (Olin tosin juuri luotsannut napolin maailman ykköstiimiksi, mutta silti)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Harmi homma :/ Kait se sitten FIFA on edelleen millä pitää mennä. Kuitenkin aina käytännössä pakko päivittää siihen uusimpaan osaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Laitoimpa tossa just PES 2018 Demon lataukseen. Ilmestyny vissii tänään tonne Storeen?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Ai saatana, mä tein perjantaina ihan urheiluruutukamaa -futsalmaalin harkoissa, puikot kusipäältä jne. että virtuaalipippeli tääläkin pystössä ladataan demoa :p Erittäin kovat odotukset on pelistä ja tuskin tulee pelaava kansa pettymään. Väittäisin, että tämä on nyt se oikea suurempi harppaus eteenpäin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Jep mutta argumenttisi ensimäisessä viestissä viittasit aivan selvästi sanaan myös.
Jonka jälkeen kerroit että fifa on panostanut moneen asiaan ja nyt kerrot että se on sit panostanut huonommin muihin kuin selotukseen [emoji23]��
Total fail.

Oooo snäääp mä rakastan tämänlaisia tilanteita, tälle mun aiemmassa viestissä mainitsemalle "kusipäälle" on laitettu kans kentällä jauhot suuhun :D

Dr. Dre ft Eminem & Xzibit - What's the Difference

-

Pelasin matsin demoa ja heti ekan pelin perusteella voi sanoa, että tekoälyn kanssa on tultu selvästi eteenpäin. Se on erittäin tervetullutta ja nyt kun sen konkreettisesti näkee ja kokee niin pitää antaa pisteet siitä, että ovat saaneet tämän kehityksen ohella ihan hyviä pessejä ulos tuon 3-4v aikana.
Professional tasolla pelaaminen edellisvuoteen verrattuna oli piirun verran helpompaa, ehkä se on tosiaan parempi tasapaino tekoälyä vastaan pelatessa. Parempaa fysiikan tunnetta, nyt esimerkiksi massalla pelaajat juoksevat pallosta ohi helpommin tekoälynkin ohjastamana. Vahvasti tuntuu, että tuomaritoimintakin olisi parempaa enkä huomannut tulevan näitä tekoälyn taktisia liukuhihnavihellyksiä.

Äkkiä ny lataukseen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Aika tuttua PESsiä Demon perusteella!

Tämä oli kiva myös huomata, että suurista muutoksista huolimatta pelaaminen on tuttua pessiä.

Sitten kiinnostaisi tietää, varsinkin tyypit jotka ovat pelanneet edellisiä enemmän tai vähemmän manuaaliohjauksilla, tuntuuko sekin nyt vähän paremmalta vai kuinka?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Tuo huomattava parannus pelaajien ohjaukseen hitaissa liikkeissä ja pienissä tiloissa tuo huokeaa vapauden tuntua manuaalisyöttöihin, keskityksiin ja vetoihin. Se mahdollistaa entistä paremmin sen, että ei tarvitse turvautua väkisin ylöspäin puskemiseen ja juoksunappulan käyttöön.

Toisaalta taas manuaalisyöttöjen lukitukset tuntuivat menevän ihan samaan tapaan kuin viime vuoden versiossa. Välillä saa syötöissä kiroilla, kun vastustajan pelaaja lukittuu palloon voimakkaammin ja syötönkohde ei saa sitä ottaa edes supercancelilla. Eihän niitä usein tule edellenkään, mutta mitä monipuolisemmin sekä vapaammin tykkää syötellä niin sitä herkemmin voi tulla systeeminrajat vastaan.

Manuaalivedot vaikuttavat paremmilta ja nyt niilläkin on mahdollista tehdä maaleja monella erilaisella tavalla. Vedoissa puolestaan Pessin ongelmana on aina ollut se, että JOKAISESSA potkussa pelaaja saa aina täydellisen osuman palloon oli tilanne mikä tahansa. Peli tarvitsisi tulevaisuudessa pelaajien kunnollisen tasapainon hallinnan mallintamista, jotta vähän huonommista asennoista ei voisi vetää aina sitä kauden upeinta vetoa/maalia.

Demo vaikutti pirun hyvältä, paljon pieniä yksityiskohtia parannettu joita tykkään ihailla Pessejä pelatessa. Pelin yliterävyydestä en edellenkään tykkää PS4 Prolla 1080p televisiolla (kalibroinnit kunnossa ja missään muussa ei samaa "vikaa" ole).

Must buy!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Ac3way: Tuo yliterävyys saattaa johtua siitä, että se on ihan natiivisti 4K-peli, joka sit supersamplataan 1080p-tarkkuuteen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Juu ei se näköjään ollut pelkkää sanahelinää että "koko PES on rakennettu uudestaan". Fyysiikka nyt ainakin on tehty kokonaan uusiks. Sekä pallon pelaajien. Ison pelaajan oikeasti kestää kääntyä. :D Itse kun pelaan niin että kaikki on manuaalina niin tietty haaste koko ajan päällä. ;) Laukauksissa on mun mielestä enemmän tehoa ainakin live kuvassa. Näyttää vaaralliselta kun veto lähtee.

Tässä on naurettavan helppo hävitä peli väärän taktiikan takia. Eikä ole mitään yhtä ominaisuutta mikä olisi ylivertanen suhteessa muihin. Kaikissa peleissä jokainen pelaaja on tuntunu yksilöltä. KAIKKI liikkuu omalla tavallaan ja syöttää miten syöttää. Esim Özil älkää syöttäkö niin että pallo on oikealla jalalla :D

Tähän mennessä oon pelannu seuraavat pelit:
Liverpool Inter 3-0
Boca - River 0-4 tässä epäonnistu kaikki mahdollinen.
Argentiina - Brasilia 1-1 Laukaukset Brasilialle 1-11 :D Ainoo laukaus 25 metriä maalista takatolpasta sisään :D
Barca - Dortmund 2-2
Barca - Dortmund 2-1
Saksa Argentiina 2-0

Nollille oon siis jääny vaan kerran. Uusinnat on tässäkin ihan törkeän hienoja ;)

Pakko tää on julkkarina ostaa. :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Semmoinen kysymys tuli mieleen näin muutaman pelin jälkeen, että tuleeko teillä muilla peleissä rikkeitä ollenkaan? Itsellä nyt neljä peliä pelattu, enkä minä taikka kone ole saanut ainoatakaan vaparia. Paha moka Konamilta jos tuomarit antaa kaiken mennä läpi. :(
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Semmoinen kysymys tuli mieleen näin muutaman pelin jälkeen, että tuleeko teillä muilla peleissä rikkeitä ollenkaan? Itsellä nyt neljä peliä pelattu, enkä minä taikka kone ole saanut ainoatakaan vaparia. Paha moka Konamilta jos tuomarit antaa kaiken mennä läpi. :(
Tulee niitä kun pelaa pallon riittävän pieneen tilaan. :D eikä pelkkää safetyä
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Huomattava ero viime vuoteen jolloin tuli riittävästi vapareita, nyt näkee ihan selkeitä fyysisiä rikkeitä joita ei vihelletä. Replaysta pitänyt välillä tarkistaa, kun näyttänyt niin tökeröltä. Toki vapareita edelleen onnistuu hankkimaan, mutta on tuo takapakkia viime vuoden versioon verrattuna.

Toinen mikä tuohon vaikuttaa, että PES 2018 ei ole enää aivan niin fyysinen. Pelaajat eivät kokoajan nahistele ja tule toiseen runkoon kiinni niin se automaattisesti vähentää rikkeiden mahdollisuuksia.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Tulee niitä kun pelaa pallon riittävän pieneen tilaan. :D eikä pelkkää safetyä
Joka ***** liukutaklauksesta rike! Ei edelleenkään ole realismia noissa liukutaklauksissa. Kymmenen metrin liukuja kuivalla kentällä, anna mun kaikki kestää.. Sitten puhdas liukutaklaus ja pallo pois, ei kun tuomari päättää viheltää vaparin. Ihan tulee änäri mieleen tuosta tuomarityöskentelystä. Seuraava napina tulee noista yhden kosketuksen syötöistä, koska sinä voit mennä niillä koko kentän läpi. Eli vähän kuin flipperiä pelaisi. Kolmas aihe on, että aivan liian helposti löytyy vapaata tilaa kentältä. Joku voi tykätä, mutta aika tylsän näköistä kun tekoäly lähtee aina samoilla raiteilla tiettyyn kohtaan. Missä on leikkaukset poikittain? Neljäs aihe, vaikeustasot. Ainut järkevä vaikeustaso on varmaan ammattilainen, koska tuo top player saa vain vihaiseksi. Tulos ei ollut huono 0-1 tappio, mutta palloa en saanut haltuun kuin viisi kertaa koko ottelun aikana. Kone syötteli yhden kosketuksen flipperiä ja teki tuon maalin. Itse lauoin kolme kertaa maalia kohti, joista yhden rimaan. Sellainen tunne tulee välillä, että tekoäly mukautuu vaikeustason mukaan, eli helpommalla vaikeustasolla se oikeasti osaa pelata, mutta vaikeammalla häviää järki. Aivan kuin änärissä:D Minun mielestä suurin ero tämän ja Fifan välillä on pelitempo. Osa pelaajista on tottunut pyörittämään palloa puoli päivää, joka sopii tähän. Toisekseen nykypäivänä kaikki eivät pelaa sillä tyylillä oikeassa futiksessa, joka taas näkyy Fifassa suoraviivaisempana pelinä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Seuraava napina tulee noista yhden kosketuksen syötöistä, koska sinä voit mennä niillä koko kentän läpi. Eli vähän kuin flipperiä pelaisi.

Syttöavut pois niin vähenee nuo flipperisyötöt ja muutenkin saa vähän lisävapautta syöttämiseen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Joka ***** liukutaklauksesta rike! Ei edelleenkään ole realismia noissa liukutaklauksissa.

Wowowowo hol up! I kan smell sum fifa -sweat.

Tässä olet väärässä, nimittäin mulle tuli mm. tilanteita missä liukui gomeasti vähän ennen kuin vastustaja ehti syöttää pois pallon tieltä ja juoksi itsensä jalkoihin, mikä sinänsä on realistista tänä päivänä mutta ei tullut vihellystä vaikka komeasti lensi. Myönnettäköön, että on se pessimäisen tarkkaa silti tuo viheltely mutta katsotaan taas kun saadaan se viimeinen kopio pelistä käsiin :p
Manuaaleilla pelaaminenkin on paremman tuntuista tänä vuonna joten taas voi suositella edes kokeilemaan.

Kyllä se vain näin on, että jo muutaman pelin perusteellakin voi sanoa, että paljon on tultu eteenpäin jokaisella osa-alueella. Ainut mitä tässäkin on mainittu, että tekoäly vieläkin tarraa palloon mutta kuten gamescomin haastatteluissa todettu niin tänä vuonna kaiken balanssi on jotain mahtavaa ja nyt jos koskaan peliä pitää vain kokeilla ja todeta tämä kaikki. Fysiikkaa oli viimekin vuonna mutta tänä vuonna se on paljon tarkempaa ja kuten barcakin tuossa totesi niin pienessä tilassa liikkuminen on huomattavasti erilaisempaa kuin viimevuonna.

On tämä tsiisus hyvä peli, barca mä tiedän, että sä odotat tätä peliä vähintään yhtä paljon kuin mä! ;D

Edit. Pikku juttu mutta ite tykkäsin tästä "next player indicator" nuolesta, tekee jotenkin sulavampaa pelaajien seuraavaa siirtoa ajatellessa niin hyökkäys- kuin puolustustilanteissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Tuossa multa pari peliä Full Manual Gameplaytä. :) Peliaika 10 minuuttia ja vaikeustaso on TOP PLAYER.

Barca - Inter

[video=youtube;Al5PVfyiwrg]https://www.youtube.com/watch?v=Al5PVfyiwrg[/video]

Dortmund - Liverpool

[video=youtube;C-uydwy32Nk]https://www.youtube.com/watch?v=C-uydwy32Nk[/video]

Mukavan vaikeaa koko ajan kun joka syöttö voi olla harhasyöttö. ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Vaikka ekana demopäivänä vaikutti hyvältä niin mitä enemmän pelaa niin sitä vähemmän tästä nauttii ja ei tee edes mieli pelata lisää. Näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä, mutta peli on rikki, epätasapainossa ja liian arcadea.

Keskikenttäpeliä ja pelin rakennusta ei ole, vaan pelaajat ovat jatkuvasti ilmaiseksi auki ja helppo syötellä eteenpäin. Pelin flow on aivan liikaa päädystä päätyyn ja hyökkäyksiä on aivan liian helppo viedä vastustajan 16-alueen rajalle asti.

Parannettu dribblaus systeemi ja pressuren heikentäminen on tehnyt sen, että tekoäly ei enää riitä puolustamaan vaan sitä pitäisi parantaa. Keskikenttä näyttäisi olevan kovin leveällä linjalla puolustaessa, vaikka taktiikka kertoo ihan jotain muuta.

Tämä demo on herättänyt paljon pettymystä ja tunteita pintaan Pessin hardcore pelaajissa. Mm. Operation Sportsissa on hyvin kirjoitettu näistä asioista ja pitkänlinjan Pessin sekä Fifan pelaaja Matt10l on tehnyt taas videoita sekä streameja näistä ongelmista, eikä näiltä ole myöskään välttynyt erinäiset internetin keskustelupalstat. Onneksi en itse vielä ehtinyt ennakkotilamaan, sillä tällä hetkellä ei kiinnosta ostaa näin pahasti epätasapainossa olevaa peliä.

Pelin kokoversion koodi lähetettiin tarkastettavaksi samalla viikolla kuin demokin, joten levyversio ei tule eroamaan demosta. Sen sijaan Konami kyllä kuuntelee palautetta ja lupasi ainakin bugeja korjata day 1 päivityksellä, toivottavasti myös itse gameplayn ongelmia korjataan. Vähän kyllä epäilen, että PES 2018 jää liian arcadeksi hyvästä pohjasta sekä uudistuksista huolimatta.

http://www.operationsports.com/pes-2018-demo-impressions/
https://www.youtube.com/user/Matt10L
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2018 Where Legends Are Made

Vaikka ekana demopäivänä vaikutti hyvältä niin mitä enemmän pelaa niin sitä vähemmän tästä nauttii ja ei tee edes mieli pelata lisää. Näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä, mutta peli on rikki, epätasapainossa ja liian arcadea.

Tästä pitkälti samaa mieltä. Itselleni isoimpana häiriötekijänä on jo täällä aiemmin mainisemani rikkeiden ja vapaapotkujen vähyys. Niitä tulee ihan maksimissaan 1 per joukkue per peli. Ja futiksessa niitä kuuluisi oikeasti tulla vähän väliä, ja ovathan erikoistilanteet ovat pelin suola. Tuossa taannoin testasin pitkästä aikaa PES 6:sta, ja ihan rehellisesti täytyy sanoa että se on edelleen kaikkien aikojen paras futispeli pelattavuudeltaan. Ei meinannut pystyä lopettamaan sen pelaamista. Ulkoasu on karu tämän päivän mittapuulla, ja pelimuodotkin suhteellisen simppeleitä, mutta herranjestas se on hauska pelata! Koskaan ei voi tietää mitä kentällä seuraavaksi tapahtuu, kun taas näistä nykypeleistä jollain tapaa puuttuu se "yllätysmomentti". Voisi Konami tehdä kulttuuriteon, ja julkaista sen uudelleen päivitetyillä joukkueilla. :)
 
Ylös Bottom