Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Nyt se on vihdoin käsissä! Vielä en ole edes kokeillut mutta varmasti PES2:n jälkeen peli vetää puoleensa tunteja. Hauskasti kävi kun muistin luennolla, että PES4:n julk. päivä tänään ja ei muuta kun lähimpään "maitokauppaan" (CM, Oulu) ja peli ostoon, eli aina tuo ennakkotilailu ei ole järkevää..
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

JuRka sanoi:
Tuo option file minullakin on, ihan hyvin tehty.
Vähintäänkin kaikki PES3:ssa olleet joukkueet ovat päivitetty miltei aidoiksi.


Onkos pelaajien ulkonäköä päivitetty? Ja kai Eremenko Jr. löytyy Suomesta?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Tuomas sanoi:
Onkos pelaajien ulkonäköä päivitetty? Ja kai Eremenko Jr. löytyy Suomesta?
On, ranskan pelaajat(mm. Pires, Henry) ovat miltei fotorealistisia.
Ja kyllä löytyy, kohtalaiset statsitkin ovat miehellä, 60, 70 ja 80.

Ja Karmalle tiedoksi, maalivahdit seuraavat liian monia palloja katseellaan, jopa viidellä tähdellä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

JuRka sanoi:
On, ranskan pelaajat(mm. Pires, Henry) ovat miltei fotorealistisia.
Ja kyllä löytyy, kohtalaiset statsitkin ovat miehellä, 60, 70 ja 80.

Ja Karmalle tiedoksi, maalivahdit seuraavat liian monia palloja katseellaan, jopa viidellä tähdellä.

Entäs Suomi? Kai ne lärvit oikein, Eremenkoa myöten?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Tuomas sanoi:
Entäs Suomi? Kai ne lärvit oikein, Eremenkoa myöten?

Jos tarkotat näitä vähemmän tunnettuja esim.Saarinen,Riihilahti ja Kuqi niin eipä niitten naamat muistuta oikeestan ollenkaan oikeita.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Totta puhuu käkikotka, Litti ja Hyypiä ovat jotenkin itsensä näköisiä, mutta muut pääasiallisesti päin mäntyä.
Eremenkon lärvissä on jopa hieman yritystä, ehkä rankasti silmiä siristämällä voisi luulla. ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

JuRka sanoi:
Totta puhuu käkikotka, Litti ja Hyypiä ovat jotenkin itsensä näköisiä, mutta muut pääasiallisesti päin mäntyä.
Eremenkon lärvissä on jopa hieman yritystä, ehkä rankasti silmiä siristämällä voisi luulla. ;)

Mutta itse peli on LOISTAVA!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Nyt pistäkäähän vinkkejä sen slowdownin vähentämiseen jos tiedossa on!! Aivan hirveää katseltavaa on, kun pelin nopeus tippuu ainakin puoleen normaalista esim. kulmatilanteissa tai vapareissa kuudentoista lähellä. Aivan kuin katsoisi hidastuksena ottelua!

Paljon on ollut puhetta eroista 50 ja 60 Hz:n välillä. Itse pelaan 50 Hz:llä, koska ainoastaan se näkyy TV:ssani värillisenä :)

Ulkolaisilta foorumeilta olen kuullut myös, että kamerakulmalla olisi jotain tekemistä asian kanssa. Pahin ongelma tämä slowdown tuntuu olevan niille, jotka pelaavat wide-kamerakulmalla (varmasti useimmat, minä mukaan lukien). En ole itse sitä testannut, koska mielestäni wide on ainoa kuvakulma, jolla oikeasti voi pelata.

Mutta, kertokaahan, jos jotain tiedätte, miten tuota slowdownia saisi vähennettyä edes siedettävään mittakaavaan...
 
Fljiiliksii

Johan taas tuntuu oudolta pelata uutta PES:ä.

Noh, ensinnäkin maalivahdit torjuu ihan älyttömiä vetoja joita itse jeesuskaan ei saisi kiinni. Sit välillä ote herpaantuu ja veska vaan seuraa katseellaan pallon mennessä maaliin vaikka veto tulisi suoraan syliin. Ei hyvä.

Toiseks ottaa päähän taas tää pelin nopeus, liikaa vauhtia.

Kolmanneks: syötöt lähtee välillä lujempaa kuin vedot.

Neljänneks: pelaajat tekevät yliluonnollisen nopeita liikkeitä kääntyessään.

Viidenneks: pallo kimpoilee pahemmin kuin Siwan "ylläripöntöstä" saatu superpomppupallo.

Kuudenneks: tuomari on idiootti kun puhaltaa peliä välillä samanvärinen paita päällä kuin toisella joukkueella.

Seitsemänneks: tuomari antaa koneen rapata huolella ilman mitään seuraamuksia, mutta kun itse juoksee vastustajan vierellä ja se sattuu kaatuun niin pilli soi lähes aina.

Kahdeksanneks: tilanteiden uusinnan katsominen ei onnistu jos pallo on mennyt millinkään yli pelialueen. Ei vaan kerkee painaa starttii ajoissa. Ja muutenki toi replay on kärsiny koska esim. treeneissä jos jauhaa vapareita olisi kiva katsoa uusiksi maaliin menneet laukaukset että olisko vielä enemmän varaa laukoa lähemmäs tolppaa.

Muutenhan peli on hyvä kaikin puolin mutta nämä edellä mainitsemani asiat ottavat päähän eniten, ainaski mua.

Juu ja eihän siitä ryhmäorgiatuuletuksestakaan ole päästy vieläkään eroon :D
 
Vastaus: Fljiiliksii

Truck sanoi:
Johan taas tuntuu oudolta pelata uutta PES:ä.
Monet varmasti kummastelevat uutta pessiä alussa, näin on aina ollut. Itse en muista yhtäkään pelisarjan peliä, mikä ei olisi aluksi tuntunut "huonolta". Myönnän, että itselläni PES4 vaatii tähän menessä eniten aikaa totutteluun.

Toiseks ottaa päähän taas tää pelin nopeus, liikaa vauhtia.
Omasta mielestä nopeus on ihan kohdillaan, pallo liikkuu.

Jotkut liikkeet tosin kyllä ovat turhan nopeita, tietyillä pelaajilla käsien liike on kamalaa (kokeilkaa Pireksellä sarja nopeita käännöksiä).Moket häiritsevät, eikä niille taida voida tehdä mitään...

Plussaa on ehdottomasti puolustuspelin viilaaminen. PES3:ssa kun pääsi liian helpolla vain rämppäämällä R1:stä ja X:ää...

Pelissä voi muuten tehdä samanlaisen kynän, kuin Ronaldinho erään urheilumerkin mainoksessa (millä tahansa pelaajalla). Jäi suu auki, kun tein sen vahingossa. :p Muutenkin itse harhautukset näyttävät purevan paremmin pakkeihin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Onko muidenkin mielestä pelaamista vaikeutettu, varsinkin vetoja?
Itse huomasin ainakin selvän eron PES3:een.
Vedot joutuu nyt ajoittamaan päästämällä neliöstä irti juuri kun pallo on osunut jalkaan.
Ja maalivahtien yli-inhimillisyys ärsyttää hieman mutta kyllä nekin pystyy ohittamaan kovalla paikkansa tietävällä vedolla.

Ja ne ketkä kaipaavat kunnon vastusta antavaa konevastustajaa(lue: maaleja tekevää konetta), kannattaa ehdottomasti aukaista kuuden tähden vaikeusaste.
Hävisin tiukan 3-2-matsin Birmingham Cityllä Blackburn Roversia vastaan ja kone käytti maalipaikkansa tarkasti, niin kuin pitääkin.
Robbie Savage teki 1-1 tasoitusmaalin syksypuskulla Heskeyn laukomasta paluupallosta ja Heskey kavensi tilanteeksi 3-1 Miklun komean syötön päätteeksi pelin loppuvaiheilla.
Rankkareiden torjumista on muuten parannettu, estin tuossa pelissä kokonaan reaktiotorjunnalla Blackburnin neljännen maalin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Karma sanoi:
Kuinka monella tähdellä olet pelannut?

Veskat seisovat ainakin neljällä tähdellä. Mutta tosimiehetkin pelaavatkin vitosella.

Kirjoittelen tästä PS2FINiin arvostelun myöhemmin.

- Esa
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Kukaan ei näköjän ottanut kuuleviin korviinsa valituksiani pelin tökkimisestä rangaistusaluella. Ehkä siksi, että sitä muilla ei esiinny. Ei nimittäin minullakaan enää niin mittavassa määrin. Huomasin muutamia juttuja.

Jos pelaat wide kamerakulmalla, ja angle on esim. se max 9 niin tod. näk. tökkii aika pahasti. Slowdown vähenee mitä lähemmäs defaultia tuon anglen vie.

Joukkueet vai stadion? Merkillistä on se, että tietyillä joukkueilla pelatessa tuota slowdownia esiintyy herkemmin kuin toisilla. Koska olen pelannut vasta muutamia tunteja, en osaa sanoa, johtuuko se kentällä olevista joukkueista, vai stadionista.
Stadionteoriaa puoltaa se, että toiset stadiot vaativat hieman enemmän mallintamista lähellä päätyrajaa, jos esim. yleisö on lähellä kenttää, tai sitä on muuten vain paljon.
Toisaalta esim. Milan- Real M.-ottelussa slowdownia tuntuu esiintyvän tavallista enemmän. Voisiko esim. monien pelaajien yksilöllinen mallintaminen olla syy tähän hidastumiseen. Nämä joukkueet kun ainkin ovat täynnä sellaisia tunnettuja pelimiehiä, joille joitain yksilöllisiä eroavaisuuksia on voitu enemmänkin tehdä.

Arvailua tämä kaikki, mutta pääasia on, että pahimmasta slowdownista pääsee muuttamalla kamerakulmaa lähelle defaultia.


Muuten pelistä:

+ Pallo ja pelaajat liikkuvat aidommin. Molempien fysiikka paljon aidompaa kuin aiemmin. Enää ei esim. pelaajalla ravata suunnasta toiseen noin vain, vaan kestää jonkun aikaa hieman jarrutella ja sitten lähteä uudestaan.
+ Uusi syöttösysteemi.
+ Ei enää käsivirheitä. Minulla ainakin alkoi mennä PES3:ssa hermot alituisiin käsivirheisiin joihin ei edes itse pystynyt mitenkään vaikuttamaan.
+ Maalivahtien paremmuus. Enää ei tehdä helppoja maaleja kovin paljoa.
- Maalivahtien paremmuus. Laserkatse monissa tilanteissa syö miestä, mutta toki silti maalinteko hyvinkin mahdollista. Maalivahtien seisominen ei muuten haittaa, mutta maalin tekeminen tuntuu maalivahdin vain seisoessa vähän hölmöltä. Esim. laukaus 15m alakulmaan, mokke ei liikahdakaan. Moken paikalleen jääminen voisi näyttää oikeasti hyvältä, jos veto todellakin olisi kova, ja maalivahti vain seuraisi katseellaan tarkasti palloa edes hieman itseään jännittäen. Mutta molari tuntuu suunnilleen viheltelevän ja katselevan muita maita, kunnes huomaakin, että kappas, pallohan on maalissa..

Jos tuota slowdown ongelmaa ei olisi olemassakaan, niin pelin arvosana ainakin 9,5!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Itelle ei kyllä maalintekeminen ****-tasolla tuota mitään vaikeuksia yleensä.Joskus tekee tosin tiukkaa.
***-tasolla koitin ekassa matsissa ja tein heti ekassa matsissa ekasta hyökkäyksestä maalin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

blayer sanoi:
Kukaan ei näköjän ottanut kuuleviin korviinsa valituksiani pelin tökkimisestä rangaistusaluella. Ehkä siksi, että sitä muilla ei esiinny. Ei nimittäin minullakaan enää niin mittavassa määrin. Huomasin muutamia juttuja.

Jos pelaat wide kamerakulmalla, ja angle on esim. se max 9 niin tod. näk. tökkii aika pahasti. Slowdown vähenee mitä lähemmäs defaultia tuon anglen vie.

Joukkueet vai stadion? Merkillistä on se, että tietyillä joukkueilla pelatessa tuota slowdownia esiintyy herkemmin kuin toisilla. Koska olen pelannut vasta muutamia tunteja, en osaa sanoa, johtuuko se kentällä olevista joukkueista, vai stadionista.
Stadionteoriaa puoltaa se, että toiset stadiot vaativat hieman enemmän mallintamista lähellä päätyrajaa, jos esim. yleisö on lähellä kenttää, tai sitä on muuten vain paljon.
Toisaalta esim. Milan- Real M.-ottelussa slowdownia tuntuu esiintyvän tavallista enemmän. Voisiko esim. monien pelaajien yksilöllinen mallintaminen olla syy tähän hidastumiseen. Nämä joukkueet kun ainkin ovat täynnä sellaisia tunnettuja pelimiehiä, joille joitain yksilöllisiä eroavaisuuksia on voitu enemmänkin tehdä.

Arvailua tämä kaikki, mutta pääasia on, että pahimmasta slowdownista pääsee muuttamalla kamerakulmaa lähelle defaultia.
Stadionit vaikuttavat ja tuo kamerakulman taitto, kun laittaa taiton defaultiksi niin ei pätki ainakaan minulla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Siis lähinnä Jurkalle kysymykseni Eremenkon lärvistä suuntasin, hänellä kun sattuu olemaan tämä optionfile. No miten on jurka, Eremenko???
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Tuomas sanoi:
Siis lähinnä Jurkalle kysymykseni Eremenkon lärvistä suuntasin, hänellä kun sattuu olemaan tämä optionfile. No miten on jurka, Eremenko???
Vastaus sama kuin aiemminkin, rankasti saa silmiä siristää että voisi luulla Junioriksi. ;)
Eli naamaa ei ole muutettu mitenkään, näissä Option Fileissä harvoin niitä muutellaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 4

Tuomas sanoi:
Siis lähinnä Jurkalle kysymykseni JEremenkon lärvistä suuntasin, hänellä kun sattuu olemaan tämä optionfile. No miten on jurka, Eremenko???
Laita lyhyet, tummat hiukset ja parta niin johan näyttää juniorilta..
 
Ylös Bottom