Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 online

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Lingoon sanoi:
Kävin äsken ensimmäisen kerran tuon turnauksen jälkeen kokeilemassa verkkopeliä, mutta siitä oli hauskuus kaukana. Minä valitsen ensimmäisenä SEURAjoukkueen, niin vastustajan oli taas pakko ottaa Brasilia. Voi jum***uta noita idiootteja.

Siihen päälle vielä 1-1 -tilanteessa toisen puoliajan alkuun (yllätys yllätys) todella paha lagi, niin iskin surutta PS2:n sammuksiin. Ei tuota viitsi pelata kuin esimerkiksi näissä meidän turnauksissa tai tuttujen kavereiden kanssa, muissa olosuhteissa tuo on verkkopelinä aivan p**ka... :mad: Yksi puolikas matsi riitti, odotellaan seuraavaa KonsoliFINin turnausta.


-----> takaisin Battlefieldin pariin
Kun vastus ottaa brassit, niin ei muuta kun nettipiuha irti pleikkarista ennen matsin alkua. Siinä vastus saa luvan ihmetellä, kun on kokoonpanot sun muut säätäny valmiiks eikä matsi alakkaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Lingoon sanoi:
Siihen päälle vielä 1-1 -tilanteessa toisen puoliajan alkuun (yllätys yllätys) todella paha lagi, niin iskin surutta PS2:n sammuksiin.

Mikä juttu siinä on ko mulla ainakin on ihan tapana, että toinen puoliaika menee todella takkuiseksi. Ekapuoliaika toimii ihan hyvin, mutta sitten toisen alusta alkaen sitä ei pysty pelaan. Sen takiin tavaksi onkin tullu, että ekal puoliajal oon johdos, mutta toisen puoliajan häviin aina.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

100%PSG sanoi:
Mikä juttu siinä on ko mulla ainakin on ihan tapana, että toinen puoliaika menee todella takkuiseksi. Ekapuoliaika toimii ihan hyvin, mutta sitten toisen alusta alkaen sitä ei pysty pelaan. Sen takiin tavaksi onkin tullu, että ekal puoliajal oon johdos, mutta toisen puoliajan häviin aina.

Johtuu siitä että sinun nettisi pitää yllä toisen puoliajan ja vastustajan netti toisen puoliajan. Joten jos pelikumppanisi sattuu jotain waremaan koneellansa pelin aikana on lagi taattu.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Aah, päivä pelastettu. Menin ihan huvikseni ottamaan edes yhden matsin PESsiä verkkoon. Ensimmäisessä matsissa sitten kaveri valitsi salamannopeasti Brasilian, mutta eipä tuo enää jaksa yllättää.

Lopputulos: Brasilia 1-4 AS Roma

Siihen oli sitten hyvä lopettaa pelaaminen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Kymmenestä viimeisestä matsista ei taida olla ainuttakaan voittoa, rupeaa vähän nyppimään. Tosin sitä enemmän nyppii se, että niistä kymmenestä vastustajasta kahdeksan on pelannut Chelsealla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

itse en ole chelseaa vastaan pelannut vähäään aikaan (ihme) tosin milanit ja juve on tullu noin 7/10
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Harvinaisen vähän jengi kuitenkin pelaa Real Madridilla.
Positiivinen yllätys. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Nyt mulla palaa käämi ihan tosissaan. Jalkapallo on joukkuepeliä, mutta PES ei ole jalkapalloa nähnytkään! :mad:

Pelasin just kaks matsia täyttä aloittelijaa vastaan (kaverilla vasta yksi matsi alla ennen noita pelejä). Hallinta ylivoimaisesti mulla, peli pyörii nätisti. Vastustajalla taas ei ollut yritystäkään pelata kunnolla, vaan huuteli "GOOAALL!" aina kun mahdollista, ja veteli liukutaklausta niin usein kun vain pystyi. Siis joku ihan lapsia asialla, ei epäilystäkään. Olin sitten pallon kanssa missä päin kenttää tahansa, oli tilanne sitten mikä hyvänsä, niin liukkaria tuli koko ajan. Kun ei osunut (harvemmin osui kun oli tuollainen nyyppä), niin ei muuta kun vaihdetaan toiseen pelaajaan ja painetaan heti uudestaan ympyrää vaikka välimatkaa olisi 20 metriä.

Kun tää sankari sitten sai pallon, ei muuta kuin pitkä perään ja Henryllä täysin järjettömistä paikoista hirveä pyssy - ja pallo verkon perukoille. Niin käsittämätön vit**us tällä hetkellä ettei sanat riitä kuvaamaan. Ensimmäisessä pelissä tein kolme maalia, joka normaalisti riittää voittoon. Vastustajapa tekikin kaikista neljästä laukauksestaan maalin, eli loppunumerot 4-3. Prkl. Toisessa matsissa hävisin 3-1, tällä kertaa kaveri onnistui kolmesti neljästä laukauksestaan. Ottaa päähän ihan urakalla että dominoit koko ottelua alusta loppuun, ja silti tuollainen idiootti vie voiton yhden pelaajan takia!

Tässä pelissä taidoilla ON väliä, se nähtiin mm. siinä kun Keimo kaatoi minut ekassa KonsoliFINin turnauksessa huonommalla joukkueella 6-0...mutta kyllä tää silti on niin läpimätä peli että huhhuh. PES on yksilöiden juhlaa, piste. Et tartte joukkueeseen paljon muuta kun tälläisen superviimeistelijän, ja sitten mennään voittojen tiellä.

Toinen selkeä merkki siitä ettei PES ole realistinen, on noi formationit. Olen välillä koittanut hakata päätä kiveen ja pelata täysin sillä formationilla jolla suosikkijoukkue repii voittoja tosielämässä, mutta turhaan. Ja heti kun vaihdat johonkin hölmöön, hyökkäävämpään systeemin jolla oikeasti tulisi takkiin 100-0, niin johan tulee voittoja virtuaalikentillä. Just joo...

Kylmä tosiasiahan on se, ettei tämä ole lähelläkään jalkapalloa. Parempaakaan peliä ei vain valitettavasti ole tarjolla.

Pelit on aina pelejä. Tosielämä on, Luojan kiitos, erikseen.


Edit:
Nyt vaan sitten odotellaan sitä kun kaikki huudatte kilpaa "et vaan osaa". :) En väitäkään olevani mikään mestari tässä pelissä, mutta kyllähän teistä itse kukin varmasti myöntää että PESsillä ja oikealla jalkapallolla on vielä valovuosien välimatka.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Ite heitin PES5:sella vesilintua ja vein sen divariin jo jokunen aika sitten...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

joo onhan tossa eroja oikeeseen futikseen aivan älyttömästi, mutta silti se on hyvä! itekin on huomannu että hyvällä viimeistelijällä pelit useimmiten voitetaan. ite pelaan liverpoolilla ja sielä on cisse. voima 96 ja tarkkuus 78
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Mun mielestä hyvien ja huonojen pelaajien eroja pitäisi tasoittaa. Sillä päästäisiin jo paljon lähemmäs oikeata jalkapalloa kun nuo älyttömät yksilösuoritukset eivät olisi arkipäivää.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Tuli vähän mieleen Egyptin peli tosta selostuksesta. Ja hirveä tuuri pitää käydä jos kahdeksasta vedosta seitsemän uppoaa, ihan sama kuka on vetäjänä. Mutta eihän se Henry omassa joukkueessa ainakaan haittaa. :rolleyes:

Taktiikoissa olen samaa mieltä. Suunilleen se menee niin että mitä hyökkäävämpi taktiikka niin sen parempi. Siinä yksi syy etten itse jaksa säädellä niitä.

Ja se fakta jonka itsekkin jo totesit.. se on vaan peliä. :p
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Lingoon sanoi:
Ja heti kun vaihdat johonkin hölmöön, hyökkäävämpään systeemin jolla oikeasti tulisi takkiin 100-0, niin johan tulee voittoja virtuaalikentillä.

Ihan tässä ohimennen sanoen ota huomioon se, että online-peli on aivan erilaista kuin peruskaksinpeli samalla ruudulla. Lagi tekee puolustamisesta yhtä helvettiä ja erityisesti se, että pelkkää X:ää rämpyttämällä voi päästä parempaan lopputulokseen kuin harkituilla hyökkäyskuvioilla, osoittaa miten paljon negatiivisemmin online-peli eroaa offlinesta. Nettipelin "hienoudet" pitää siis opetella erikseen. Sinänsä PES5 tarjoaa huomattavasti kehittyneempää joukkuepeliä, ainakin puolustuspelin muodossa, kuin aikaisemmat vuosipäivitykset.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Enemmän minä olen samalla koneella pelannut kaverin kanssa kun netissä, eli tiedän.

Silti.

Edit:
Joskus tässä lähiaikoina taisin tännekin sanoa että PES5 on verkkopelinä täysin pas*a, ja pitäydyn kannassani. Hyi hitto.

Kaverin kanssa samalla koneella tämä on ok. Jalkapallopelinä kehno, mutta muuten vaan moninpelinä ja ajanvietteenä oikein mainio.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Verkkopeleissähän kaikki lähtee peliseurasta. Jos on hyvä peliporukka niin homma toimii yhtä hyvin kun jaetulla ruudulla. Ja lagi tässä pelissä on hyvin pieni ongelma moniin muihin verrattuna. Vihreällä pingillä ei ole koskaan esiintynyt mitään pelaamisen merkittävää lagia. Jos esiintyy niin kannattaa tarkistaa omat yhteydet.

Kun kaikki kriitikot ja suurin osa pelaajista sanoo Pessiä parhaaksi urheilupeliksi, niin eihän ne täysin väärässä voi olla. Tietenkään kaikkia ei voi miellyttää ja munkin mielestä pelissä on vielä paljon parantamista. Yksi ärsyttävin asia on että joukkueet on ihan samantasoisia. ihan sama pelaatko Juvea vai Djurgårdenia vastaan ja monesti vielä jälkimmäisen kanssa tulee tiukempaa taistelua. Mutta fakta on että tämä on parasta jalkapalloa pelikoneilla. Jos ei diggaa niin lajinvaihto vois olla paikallaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Ymmärrän kyllä millanen PES on pelinä. Suurin, paras ja kaunein urheilupeli, ei siinä mitään. Olen itsekin samaa mieltä.

Mutta se ei poista sitä tosiasiaa ettei Pessikään ole lähelläkään oikeata jalkapalloa. Lähempänä toki kuin kilpailevat sarjat, mutta silti auttamattoman kaukana siitä mitä pitäisi olla. Mikään peli ei ole millään tavalla realistinen. Ja näin "iän karttuessa" sitä on kokenut sen olennaisen valaistumisen, että parhaat pelit eivät yleensä edes ole niitä jotka pyrkivät realismiin tavalla tai toisella. Parhaat pelit on niitä, joiden tekemisessä on keskitytty tekemään hyvä PELI, eikä mitään muuta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Lingoon, mitkä joukkueet oli kyseessä kun Henry vei sun puolustusta?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Arsenal - AS Roma

En valittaisi jos olisi ollut normaali suhde laukauksissa ja maaleissa, mutta kun tosiaan ekassa pelissäkin onnistui jokaisesta kudista...

Tai en valita enää muutenkaan, ne matsit oli ja meni.


Edit:
Tää ketju taitaa muuten olla nykyjään väärässä osastossa, eipä täällä enää paljon matseja sovita.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

Lingoon sanoi:
Arsenal - AS Roma
Oliko Henryllä miesvartiointi? Jos ei koskaan käytä esim. miesvartiointia niin ei ole itse oikeata futista nähnytkään ;)

Siis tokihan tuollainen osumaprosentti on älytön mutta eipä ainakaan itsellä ole tullut tuollaista edes vastaan. Siinä olen samaa mieltä että parhailla pelaajilla on statsit liian korkeat mutta siitä pääsee eroon muokkaamalla statseja. Paitsi nettipelissä ei voi, joten ongelma on nimenomaan nettipelikohtainen. PES on kuitenkin pelimekaanikaltaan helevetin hyvä futispeli vaikkei se täydellinen olekaan. Ei ole vielä tullut yhtään futaajaa vastaan joka olisi väittänyt muuta, varsinkaan mitään "PES ei ole lähelläkään oikeata jalkapalloa" -tyylistä :D
Ei sillä, ei PES tule ilmeisesti olemaankaan niin lähellä oikeata futista kuin se voisi olla (vaikka alustan suoritusteho antaisi myöten) koska Seabass taisi jossain haastattelussa hiljattain todeta että he haluavat pitää tietyn arcademaisuuden pelissä :(
Itseäni kismittää eniten se että lyhyissä peleissä äijät pystyvät juoksemaan täysiä yliluonnollisen kauan väsymättä kunnolla. Siksi kaipaisin kunnon pro-liigaa/cuppia jossa matsit olisivat 30 min mittaisia :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 online

LoZo sanoi:
Vihreällä pingillä ei ole koskaan esiintynyt mitään pelaamisen merkittävää lagia. Jos esiintyy niin kannattaa tarkistaa omat yhteydet.

Jaa, kyllä se peli on mielestäni selkeästi erilaista vihreällä pingilläkin pelatessa. Eron huomaa jo omalla servulla pelatessaankin. Ainakin PC:n FPS-moninpeleihin verrattuna, on lagi huomattavan paljon ratkaisevampaa ja havaittavampaa. En sitten tiedä onko yhteyteni jotenkin vaillinainen - Sonera 512/512, epäilen. Lagin kokeminen on varmasti jokseenkin yksilöllistä riippuen pelityylistä ja monesta muusta tekijästä.
 
Ylös Bottom