Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Professorin kommentit Xboxista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petteri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe
Ja mitä minä olen kuullut, niin jenkkiversio ainakin oli pysynyt päällä päivän tai jotain LANailtaessa..

Kokonaisen päivän?!? Ei voi olla totta!!!

Uskomatonta.... ..pitäisiköhän soittaa Guinnessin Ennätyskirjan tekijöille ja ilmoittaa nämä mahtiuutiset!

Ei vaan.. kyllähän tuo päivän verran päällä pysyminen Microsoftin tuotteesta puhuttaessa onkin melkoinen saavutus ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Joo sorry, esitin asiani vähän epäselvästi threadin ekassa viestissäni. Tuo PS2:sellekin tuleva LOTR-peli on se EA:n peli, kun taas tällä hetkellä vain Xboxilla ja GBA:lle tuleva Fellowship of the Ring on Universal Interactiven julkaisema.

EA:n peli pohjautuu leffaan, Universalin kirjaan.

h0hh0h0h0h0h0...

Eli siis - Lord of the Rings tarvitsee paljon graafisia resursseja, mistä syystä tulemme näkemään sen vain Xboxilla ja GBA:lla? :D

Mahtaa vaatia tehoja.. toivottavasti GBA-versiosta ei jouduta karsimaan paljoa jos se käännetään Xboxille :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
II- Battery life
Users are complaining that the battery life (ie: the internal clock) is extremely short lasting. Apparently, it doesn't even last for a full day after about an hour of the machine being on.

Siis tässähän ei ole kysymys siitä, etteikö Xbox pysyisi päällä koko päivää, vaan siitä ettei koneen sisäinen paristo pysty pitämään perusasetuksia (kello yms.) ajantasalla Xboxin oltua ilman verkkovirtaa tarpeeksi kauan.
Ilmiö lienee tuttu kaikille vanhojen videoiden, tietokoneiden tms. omistajille.
Ja väitteen todenperäisyyteen en ota kantaa...

Re: Re: Professorin kommentit Xboxista

Originally posted by Oliver

Siis tässähän ei ole kysymys siitä, etteikö Xbox pysyisi päällä koko päivää, vaan siitä ettei koneen sisäinen paristo pysty pitämään perusasetuksia (kello yms.) ajantasalla Xboxin oltua ilman verkkovirtaa tarpeeksi kauan.
Ilmiö lienee tuttu kaikille vanhojen videoiden, tietokoneiden tms. omistajille.
Ja väitteen todenperäisyyteen en ota kantaa...

Tuo on totta. Jos Xboxin kiskoo pois sähköverkosta, kellonaika katoaa tietyn ajan jälkeen. Mutta se ei siis todellakaan liity mitenkään Xboxin muuhun päällä pysymiseen. LOL. :)

Xbox on ollut ehkä vakain konsoli kaikista tämän sukupolven koneista joita olen omistanut. Tämä ei tarkoita että DC ja PS2 kaatuilisivat muka jotenkin poikkeuksellisen usein, mutta joskus harvoin kuitenkin on pelit jumahtanut, PS2:lla etenkin EA:n pelit kuten NHL2002 jumahteli pari kertaa (ja jotkut DVD-leffat). Xbox on ollut mulla käytössä kohta 3 kuukautta, ja uskokaa tai älkää, kertaakaan ei ole jumittunut tai muuta epänormaalia käytöstä havainnut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

Kokonaisen päivän?!? Ei voi olla totta!!!

Uskomatonta.... ..pitäisiköhän soittaa Guinnessin Ennätyskirjan tekijöille ja ilmoittaa nämä mahtiuutiset!

Ei vaan.. kyllähän tuo päivän verran päällä pysyminen Microsoftin tuotteesta puhuttaessa onkin melkoinen saavutus ;)

No eikös tuossa vihjailtu jostain temppuilemisesta vaikka kone on ollut kaks päivää markkinoilla..? Vai mitä sillä "pelit ei toimi; kone ollut 2pv markkinoilla" jutulla tarkotettiin? Ja kun tarkistin niin se oli reilut kaks päivää ollut putkeen päällä ilman ongelmia...

Jälkikirjoitus: koska olen hidas&tyhmä tajusin vasta nyt kirjoittaneeni xboxin päällä pysymisestä, enkä pelien toimivuudesta. Ehkä pitäis keskittyä vaan yhteen asiaan kerrallaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Professorin kommentit Xboxista

Tuo on totta. Jos Xboxin kiskoo pois sähköverkosta, kellonaika katoaa tietyn ajan jälkeen. Mutta se ei siis todellakaan liity mitenkään Xboxin muuhun päällä pysymiseen. LOL. :)

Xbox on ollut ehkä vakain konsoli kaikista tämän sukupolven koneista joita olen omistanut. Tämä ei tarkoita että DC ja PS2 kaatuilisivat muka jotenkin poikkeuksellisen usein, mutta joskus harvoin kuitenkin on pelit jumahtanut, PS2:lla etenkin EA:n pelit kuten NHL2002 jumahteli pari kertaa (ja jotkut DVD-leffat). Xbox on ollut mulla käytössä kohta 3 kuukautta, ja uskokaa tai älkää, kertaakaan ei ole jumittunut tai muuta epänormaalia käytöstä havainnut.
Kelloista en tiedä kun en ole kokeillut mutta...joo..itseasiassa kaikkien xbox-parjaajien iloksi voin todeta että:
XBOX JÄMÄHTI KERRAN (= 1 kerta) (NHL2002) tämän toistaiseksi kaksi kuukautta kestäneen omistussuhteen aikana...ei siitä M$ tuotteesta ole mihinkään...heh...;)
ps. yrittäkää hakeutua Wreckless-pelin pariin niin näette että kehitystäkin tapahtuu konsolirintamalla...:)

Re: Re: Re: Re: Professorin kommentit Xboxista

Originally posted by jonjes
XBOX JÄMÄHTI KERRAN (= 1 kerta) (NHL2002) tämän toistaiseksi kaksi kuukautta kestäneen omistussuhteen aikana...ei siitä M$ tuotteesta ole mihinkään...heh...;)
Mun PS2 menee roskiin myös, sillä NHL2002 kaatuilee siinäkin silloin tällöin.

Joo sorry, esitin asiani vähän epäselvästi threadin ekassa viestissäni. Tuo PS2:sellekin tuleva LOTR-peli on se EA:n peli, kun taas tällä hetkellä vain Xboxilla ja GBA:lle tuleva Fellowship of the Ring on Universal Interactiven julkaisema.

EA:n peli pohjautuu leffaan, Universalin kirjaan.

Ahaa. Okei. Mutta hyvä että LotR-pelien tarjontaa on laajaa. Toivotaan myös että se on tasokasta.

Enpä oikein tiedä miten tähän threadiin pitäisi suhtautua. Toisaalta olen samaa ikäluokkaa kuin muutkin - reilut kolmikymppinen - mutta sitten taas... no joo. Ehkei siitä sen enempää.

Oikeastaan en oikein tiedä miten koko konsolisotaan pitäisi suhtautua. Kaikki markkinoilla olevat konsolit ovat kuitenkin hyviä laitteita, ja erot vähän etäämmältä katsottuna kuitenkin oikeasti aika pieniä. Aikahan on kuitenkin se tärkein ja mittavin investointi mitä noihin laitetaan, ja tärkein saatu vastine - myös ohitse kaikkien teknisten ominaisuuksien - se kokonaisviihde mitä kone tarjoaa. Jos siis hauskaa piisaa niin eiköhän ostos ole onnistunut.

Ehkäpä kaikkein jyrkimmät kannanotot johtuvat siitä, että ollaankin vähän epävarmoja omasta valinnasta, ja sitä halutaan perustella muille ja vähän itsellekin?

Re: Re: Re: Re: Re: Professorin kommentit Xboxista

Originally posted by Ronkka
Mun PS2 menee roskiin myös, sillä NHL2002 kaatuilee siinäkin silloin tällöin.

Ahaa eli PS2 NHL2002 on muillakin kaatuillut. Noh tää vaan vahvistaa käsitystäni että kaatuilut konsolilla (ja myös PC-puolella) ovat enemmänkin kökön peli-koodin vikaa kuin joku hardwaren vajavaisuus.

Originally posted by Chemo
Ehkäpä kaikkein jyrkimmät kannanotot johtuvat siitä, että ollaankin vähän epävarmoja omasta valinnasta, ja sitä halutaan perustella muille ja vähän itsellekin?

Jep. Itse yritän välttää sota-threadien aloittamista, mutta jostain syystä luonteeni lujuus on niin heikko etten voi vastustaa vastaamista kaikista tyhjäpäisimpiin sota-threadeihin.

Kun joillakin on ristiretkenä varoitella "muita astumasta paskaan", eli ostamasta jotain tiettyä konsolia, ja vielä perustella väitteitään keksityin tai erittäin oudoin perustein....joskus innostuu vastaamaan vaikka parempi olisi jättää ne omaan arvoonsa. Henk.koht. mulla ei ole mitään PS2:sta tai mitään muutakaan konsolia vastaan, eihän sitä konsolia pelata vaan niitä pelejä mitä sille konsolille saa.

Kun jotkut PS2-ristiretkeilijät eivät edes osaa kunnolla sotia, keksivät kaiken maailman satuja, kun sen sijasta voisivat käyttää aseinaan faktoja kuten vaikka PS2:sen tällä hetkellä ylivertaista pelitarjontaa ja laajaa pelitalojen tukea.

:)

Mulla ei ole NHL2002 peliä, mutta muita PS2 pelejä on n.20 kpl, eikä yksikään niistä ole kaatunut 15 kk aikana.
Tuntuisi siis vika olevan enempi pelissä kuin koneessa.

Etkös Code sanonut että NHL2002 on jämähtänyt sulla xboxissa?

Originally posted by juupajaapa
Mulla ei ole NHL2002 peliä, mutta muita PS2 pelejä on n.20 kpl, eikä yksikään niistä ole kaatunut 15 kk aikana.
Tuntuisi siis vika olevan enempi pelissä kuin koneessa.

Etkös Code sanonut että NHL2002 on jämähtänyt sulla xboxissa?

Jos olisin ilkeä sanoisin että nyt tökkii jo suomen-kielen luetun ymmärtäminen. Mutta jätetään nyt sanomatta. ;)

Jonjes kertoi että hänellä NHL2002 on kaatunut. Itselläni PS2:lle se jumahti yleensä siihen kohtaan kun peli latasi ottelua, siihen kohtaan missä on jäähallin kuva ja pelaajien kuntoa esiteltiin. Muilla sama kohta?

Ja edellisessä viestissäni olen samaa mieltä juupajaapan kanssa, pelikoodi tökkii varmasti useammin kuin itse rauta. :)

Jep. Itse yritän välttää sota-threadien aloittamista, mutta jostain syystä luonteeni lujuus on niin heikko etten voi vastustaa vastaamista kaikista tyhjäpäisimpiin sota-threadeihin.

Kun joillakin on ristiretkenä varoitella "muita astumasta paskaan", eli ostamasta jotain tiettyä konsolia, ja vielä perustella väitteitään keksityin tai erittäin oudoin perustein....joskus innostuu vastaamaan vaikka parempi olisi jättää ne omaan arvoonsa. Henk.koht. mulla ei ole mitään PS2:sta tai mitään muutakaan konsolia vastaan, eihän sitä konsolia pelata vaan niitä pelejä mitä sille konsolille saa.

Kun jotkut PS2-ristiretkeilijät eivät edes osaa kunnolla sotia, keksivät kaiken maailman satuja, kun sen sijasta voisivat käyttää aseinaan faktoja kuten vaikka PS2:sen tällä hetkellä ylivertaista pelitarjontaa ja laajaa pelitalojen tukea.

:)

No niin, koska luulen että osa piikistä oli tarkoitettu mulle niin vastaan takaisin.

Mielestäni olen myös vain vastannut xboxmiesten, Slaisseriini ja Codeliini etunenässä, perättömiin väitteisiin PS2:sta ja sen epäonnistuneesta suunnittelusta (4MB muistin vähyys on jo klassikko). PS2 omistajana minulla ei ole mitään syytä olla epävarma hankinnastani, olen siihen erittäin tytyväinen. Tämänhetken ja tulevat pelit tulevat tyydyttämään pelaamishimoni vielä vuosiksi eteenpäin.

Vastaavasti voisi ajatella xboxkannattajien puolustavan konsoliaan sen takia että he ovat niin epävarmoja sen tulevaisuudesta.

Mikään laite ei ole täydellinen, ei PS2 eikä xbox. Toisissa täydellisyyteen on kuitenkin pyritty paremmilla ratkaisuilla.

PS2 pelitarjonta ja pelitalojen tuki on faktaa, niin on myös se että PS2 tekniikaltaan on ennenkaikkea kiinnostavin, vältän nyt sanomasta 'paras' etten tulisi heittäneeksi bensaa tuleen (vaikka fakta on sekin, että PS2 on paras)

Tunnustaudun avoimesti MicroSoftin, jos nyt en aivan vihaajaksi, niin ei-kannattajaksi. Uskon että täällä kova-äänisimmät xboxkannattajat ovat myös Sony vastustajia periaatteiltaan. Vaikka väittäisivätkin omistaneens Pleikarin mutta myyneensä sen 'koska sen pelit suxxs'

Okohan xboxin kaatuminen ihan sisäänrakennetu ominaisuus.
Tiedättehän usan oikeusjärjestelmän ja sen huikeat korvausmaksut. Rakentamalla xboxiin 'automatic safety reset' toiminnon MS voi vähentää allaolevan tapauksen kaltaisia onnettomuuksia:

http://www.theregister.co.uk/content/54/24220.html

P.S.Sori Code, se olikin Jonjessin viesti missä NHL2000/xbox.

PS2 omistajana minulla ei ole mitään syytä olla epävarma hankinnastani, olen siihen erittäin tytyväinen. Tämänhetken ja tulevat pelit tulevat tyydyttämään pelaamishimoni vielä vuosiksi eteenpäin.

Jos olet noin helvetin uber-tyytyväinen PS2:seesi, luulisi ettei intoa riittäisi ristiretkeen mitään konsolia vastaan?

vaikka fakta on sekin, että PS2 on paras

Tulihan se sieltä, se fakta suustasi. Et sitten voinut vastustaa kiusausta. LOL.

Tunnustaudun avoimesti MicroSoftin, jos nyt en aivan vihaajaksi, niin ei-kannattajaksi.

Suuri osa Xboxin peleistä on ei-MS-pelejä. Eli siis pelaat todellakin konsolin merkkiä, et itse pelejä.

Vaikka väittäisivätkin omistaneens Pleikarin mutta myyneensä sen 'koska sen pelit suxxs'

Mulla on vieläkin tallella PS2:n demo-cd ja rekisteröintitietoni löytyvät Egmontilta. Ei kai se nyt niin käsittämätön ajatus ole että joku myy jumaloimasi PS2:n, tuon parhaista parhaimman konsolin pois? Tsekkaa vaikka tämän boardin osto/myynti-palsta.

Okohan xboxin kaatuminen ihan sisäänrakennetu ominaisuus.

Hups taas lipsahdit tutulle paskanjauhamis-linjallesi. Minkäs susi luonnolleen voi.

Ja vääristä faktoista puheen ollen, montakohan "faktaasi" löytyy muista keskusteluista jotka joku on kumonnut ja sitten olet vain jättänyt vastaamatta kysymyksiin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

No niin, koska luulen että osa piikistä oli tarkoitettu mulle niin vastaan takaisin.

Mielestäni olen myös vain vastannut xboxmiesten, Slaisseriini ja Codeliini etunenässä, perättömiin väitteisiin PS2:sta ja sen epäonnistuneesta suunnittelusta (4MB muistin vähyys on jo klassikko).

Etkös sinä juuri väittänyt että PGR on suunnilleen yhtä hieno kuin MSR..? Väititkö muuten myös, että et anna hypen sokaista silmiäsi ja sitten haukuit xboxin pelejä, joista olit lukenut ennakkoarvosteluja ja kehuit ps2:n pelejä samoin perustein..? Ehkä se oli sittenkin joku muu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Kyllä väitin, tai en oikeastaan väittänyt vaan ilmaisin oman mielipiteeni jossa edelleen pysyn.

No jompikumpi sun mielipiteistäs on väärä, kun ne on vähän ristiriidassa..?

Pitää viel lisätä tämmönen naama tähän. :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Etkös sinä juuri väittänyt että PGR on suunnilleen yhtä hieno kuin MSR..?
PGR on kyllä paljon hienomman näköinen kuin MSR. Muun väittäminen olisi valhetta.

Edit: kuhan fiksasin ton lainauksen.

No niin, koska luulen että osa piikistä oli tarkoitettu mulle
Ny huijaat ;)

Mielestäni olen myös vain vastannut xboxmiesten, Slaisseriini ja Codeliini etunenässä, perättömiin väitteisiin PS2:sta ja sen epäonnistuneesta suunnittelusta (4MB muistin vähyys on jo klassikko).
Perättömiin? no ei ne ihan perättömiä ole sillä niille sentäs löytyy lähteet, toisin kuin sinun jutuillesi. (4MB:stä nyt tajuaa aasikin että tuossa käytössä se on liian vähän ja se näkyyy PS2:n peleistäkin)

Vastaavasti voisi ajatella xboxkannattajien puolustavan konsoliaan sen takia että he ovat niin epävarmoja sen tulevaisuudesta.
Niin, huomaatko, me nimenomaan PUOLLUSTAMME konsoliamme kun taas esim. tämän alueen suosituin keskustelu on PS2-heebon (Hifi_mies) HYÖKKÄYS Xboxia vastaan. Eli kummat ovat epävarmempia koneestaan, ne jotka hyökkäävät muita koneita vastaan haukkuen ne paskaksi ja huonoiksi kehuakseen tällä omaa konettaan vai ne jotka puollustavat konettaan tältä paska puheelta?

... on faktaa, niin on myös se että PS2 tekniikaltaan on ennenkaikkea kiinnostavin

vaikka fakta on sekin, että PS2 on paras
Ettei olis mielipiteitä? Mistä tiedät ettei Xbox ole minun mielestä tekniikaltaan kiinnostavin?

Ja miten voi olla faktaa että PS2 on paras kun se on tehottomampi ja vaikeampiohjelmoida kuin Xbox ja Xboxista löytyy myös enemmän ominaisuuksia! (tähän aiheeseen liittyvät keskustelut voi sitten nakata tähän threadiin.)

Tunnustaudun avoimesti MicroSoftin, jos nyt en aivan vihaajaksi, niin ei-kannattajaksi. Uskon että täällä kova-äänisimmät xboxkannattajat ovat myös Sony vastustajia periaatteiltaan. Vaikka väittäisivätkin omistaneens Pleikarin mutta myyneensä sen 'koska sen pelit suxxs'
Se että sinä vihaat jotain konsolia ja sen pelejä (joista suuri osa tulee myös PS2:lle ja vain muutama Xboxin peleistä on MS:n käsialaa) ei tarkoita sitä että muut niin tekisivät. Jotkut saattavat jopa olla oikeasti kiinnostuneita niistä peleistä eikä siitä kuinka "iso ja paha" koneen valmistaja on. (ikä oli?)

Mitäs niin vihattavaa Sonyssa on? Se että se pölli Squaren ja muutaman muun pelifirman Nintendolta? No voi sääli, niinhän se on että vahvat porskuttaa ja heikot jää jalkoihin. Sitäpaitsi Sonyhan tekee yhtiä parhaimmista televisioista ja löytyy multa Sonyn mini-stereot, ihan hyvät on, mutta kaukosäädin on hieman kranttu sen suhteen mihin sillä sohii.

Originally posted by Solid Snake

PGR on kyllä paljon hienomman näköinen kuin MSR. Muun väittäminen olisi valhetta.

No koita ahtaa se PS2-fanaatikon/Xbox&MS-vihaajan kalloon jonka todellisuuden taju on sumentunut liiaksi jotta pystyisi ymmärtämään ja käsittelemään ympäristöstään saamaansa informaation. :D

Ylös Bottom