Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Progressive scan Xboxiin.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurdt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yhteenveto

Saisko yhteenvedon tästä hieman iäkkäästä aiheesta? Eli jos haluan pelata modaamattomalla PAL XBOXilla pelejä monitorista VGA-liitäntää käyttämällä, onnistuuko se (nykimättä) tuolla www.digital-x.de -saitin VGA-BOXilla? Siinä ilmeisesti on optinen ulostulo toisin kuin lik-sangin ja kumppaneiden myymissä vastaavissa...? Saisiko tuollasta Suomesta jostain? DVD-leffoihin en Boxia käyttäisi.
 
Re: Yhteenveto

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Saisko yhteenvedon tästä hieman iäkkäästä aiheesta? Eli jos haluan pelata modaamattomalla PAL XBOXilla pelejä monitorista VGA-liitäntää käyttämällä, onnistuuko se (nykimättä) tuolla www.digital-x.de -saitin VGA-BOXilla? Siinä ilmeisesti on optinen ulostulo toisin kuin lik-sangin ja kumppaneiden myymissä vastaavissa...? Saisiko tuollasta Suomesta jostain? DVD-leffoihin en Boxia käyttäisi.
Tällä hetkellä tilanne on lukemani perusteella se, että Digital-X:n boksi vaatii mod-piirin ja videomoodin vaihdon NTSC:ksi. Liittyy jotenkin Microsoftin tekemään development kitin muutokseen. Vanhoilla peleillä pelkkä VGA-adapteri riitti. Kannattaa varmaan tarkistaa asia ennen tilaamista.

Jos pelkästään monitorilta aiot pelata, kannattaa ehdottomasti ennemmin hankkia TV-kortti. Tuollaisen VGA-boksin kautta kuvan virkistystaajuus on vain 60hz, eikä sitä välkkymistä jaksa katsella Erkkikään. TV-kortin avulla voit pelata pelejä niin korkealla virkistystaajuudella kuin haluat.

t. Ola
 
No voi vee! Miten toi MS voi olla noin syvältä!? Ketä se nyt haittaa, jos joku pelaa monitorilla? Miksi se ominaisuus on pitänyt poistaa?

Mua ei millään tavalla haittaa 60 hz proge taajuus. Sehän on aivan luksusta 50 hz lomitettuun kuvaan verrattuna. Oon pelannut Dreamcastin ja GameCuben pelejä samalla menetelmällä ilman mitään ongelmia. Mitään TV-kortteja en rupee hommaamaan.. ja nyt taitaa se XBOXikin jäädä hankkimatta.

Tai onhan vielä vaihtoehtoina modaus tai jenkki-koneen hommaaminen..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
PAL-leffoila ei, peleillä kyllä...paitsi harvoissa luokattomilla PAL-käännöksillä kuten Halo. Muissa PAL-peleissä en ole tähän mennesä huomannut ongelmia.

Johtuisiko siitä, että se PAL-Halo toimii Proge -tilassa nykimättömänä modaamattomass PAL-konsolissa HD-packilla, kun vaan käy kytkemässä laajakuvan ja PAL60 -tilan päälle dashista. Olen itse tämän asian kokeillut 3 eri konsolilla, joten on ihan paskapuhetta että mikään peli ei ilman modausta Progena PAL-koneella toimisi.

Aika outoa sinänsä kyllä jos se alkaa nykimään kun se on pistetty NTSC-tilaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Johtuisiko siitä, että se PAL-Halo toimii Proge -tilassa nykimättömänä modaamattomass PAL-konsolissa HD-packilla, kun vaan käy kytkemässä laajakuvan ja PAL60 -tilan päälle dashista. Olen itse tämän asian kokeillut 3 eri konsolilla, joten on ihan paskapuhetta että mikään peli ei ilman modausta Progena PAL-koneella toimisi.

Aika outoa sinänsä kyllä jos se alkaa nykimään kun se on pistetty NTSC-tilaan.
XBOX EIanna PAL tilassa progressiivista signaalia. Progea saa ainoastaan, kun muuttaa modatun koneen NTSC-tilaan.

PAL-tilassakin HD-pack kyllä toimii ja PAL-puolen dashboard jopa kysyy jotain 480p tilasta, mutta se ei todellakaan ole progea. Lomitettua tavaraa sieltä tulee edelleen ja asia ei siitä muutu, vaikka kokeilisit 100 boksilla.

Ja mitä PAL-Haloon tulee, niin se nykii PAL-60 tilassa sekä NTSC tilassa. PAL-50 tilassa on ok. Tosin nykyminen on melko lievää ja telkkarilla jopa aika vaikea havaita. Projektorilla sen sijaan sen huomaa välittömästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
XBOX EIanna PAL tilassa progressiivista signaalia. Progea saa ainoastaan, kun muuttaa modatun koneen NTSC-tilaan.
Itsekin hiljattain opin, että modaamattomasta PAL-koneesta SAA progressiivista kuvaa, itsetehdyllä tai esim. Digital-X -firman valmistamalla VGA-adapterilla.

Tuo VGA-adapteri eroaa HDTV-packista siten, että se laukaisee Xboxissa jonkun kikka-kolmosen(Gog-moodi tjsp), joka puolestaan aktivoi 480p-moodin.

Ongelma on kuitenkin siinä, että läheskään kaikki pelit eivät tue tällaista VGA-adapteria - uusimmissa Xbox development kiteissä tuo ominaisuus kun on poistettu.

Niin, ja PAL Halo ei modaamattomassa koneessa pyöri 60hz-tilassa (edellämainitun VGA-adapterin kanssa käytettynä saattaa pyöriä, en tiedä). Se pyörii 50hz-tilassa, vaikka PAL60 olisikin valittuna. PAL60-valinta vaan jotenkin sekoittaa Halon pasmat - videoulostuloon sillä ei ole vaikutusta. Devaajien moka.

t. Ola
 
Eli jenkki-pelit ilmeisesti jatkossakin suunnitellaan tukemaan proge-kuvaa, mutta PAL-pelit ei. Nerokasta! Mitäköhän muuta ne vielä keksii eurooppalaisten kiusaksi?

Jos siis kytken modatun PAL-boksin NTSC-tilaan ja pelailen jenkeistä ostettuja pelejä, pitäisi kaikki näkyä VGA:lla hyvin? Kylläpä on helpoksi tehty.

Jos jollain on VGA-kaapeli myynnissä, olisin kiinnostunut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
XBOX EIanna PAL tilassa progressiivista signaalia. Progea saa ainoastaan, kun muuttaa modatun koneen NTSC-tilaan.[/i]

En voi muuta kuin miettiä, mikä seuraavista vaihtoehdoista kuvaa parhaiten syytä tähän postaukseen:

1) Et osa lukea tai ymmärrä lukemaasi
2) Epäilet että valehtelen

No, vedetään sen verran takaisin, että voi olla että tavallisella kaupasta ostettavalla HD-pack -kaapelilla ei sitä progea ehkä saa ulos (minulla ei ole ko. kaapelista kokemusta), mutta ainakin progekaapelilla jossa on oikea mode id saa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Lomitettua tavaraa sieltä tulee edelleen ja asia ei siitä muutu, vaikka kokeilisit 100 boksilla.

Jos on vaikea uskoa, niin tule itse katsomaan paikan päälle. Käytössä on digitaalioskilloskooppikin, että voit itse tutkia signaalia. Muutamia helppoja asioita jonka sillä näkee on esimerkiksi juovataajuus n. 31 kHz ja vertikaalisynkki 60Hz.

Kumpaa ko. juovataajudella pitäisit todennäköisempänä resoluutiona, 480p vai 960i ?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
En voi muuta kuin miettiä, mikä seuraavista vaihtoehdoista kuvaa parhaiten syytä tähän postaukseen:

1) Et osa lukea tai ymmärrä lukemaasi
2) Epäilet että valehtelen

No, vedetään sen verran takaisin, että voi olla että tavallisella kaupasta ostettavalla HD-pack -kaapelilla ei sitä progea ehkä saa ulos (minulla ei ole ko. kaapelista kokemusta), mutta ainakin progekaapelilla jossa on oikea mode id saa.
Joo, ennen kun aloitat äijänä vittuilun, niin kannattaa tosiaan katsoa mitä itse on tullu kirjoiteltua, vai onko kenties itsellä lukihäirä? Eli PAL-konsoli HD-packilla ei tosiaan edelleenkään saa progea ja se on aivan 100varmaa tietoa.

Nyt kun kirjoitit todellisen setupin, niin ei ole enää vaikeuksia uskoa että progea tulee. Oon kyllä kuullut jotain juttua noistä 'modified HD-packeistä' mutta valitettavaa, että nistä ei ole apua uusissa peleissä. :(
 
Jees, taisi tulla vähän turhan agressiivinen vastaus. Rupesi vaan v*tuttamaan kun on itse kokeillut ja todennut asian ja silti ei uskota. (Eli käytännössä väitetään että valehtelen..)

Mutta anyways, tuo on edelleenkin netistä löytämäni ohjeen perusteella rakennettu HD-pack, jonka perään olen oman VGA-viritykseni rakentanut. Kyseisestä HD-packistä tosiaankin myös saa ilman VGA-viritystäkin progressiivikuvan ainakin Halossa.

Pahoitteluni jos viestistäni sai käsityksen että tarkoitin kaupan HD-packkiä...

Ja kaikesta huolimatta, seuraava väite on edelleen virheellinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
XBOX EIanna PAL tilassa progressiivista signaalia. Progea saa ainoastaan, kun muuttaa modatun koneen NTSC-tilaan.[/i]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Jos siis kytken modatun PAL-boksin NTSC-tilaan ja pelailen jenkeistä ostettuja pelejä, pitäisi kaikki näkyä VGA:lla hyvin? Kylläpä on helpoksi tehty. Jos jollain on VGA-kaapeli myynnissä, olisin kiinnostunut.

http://www.lik-sang.com/info.php?category=83&products_id=1533&

Toimiiko tuo linkin VGA-boksi siten, että sen perään voi vielä laittaa normaalin advanced scartin? Tällöinhän sais kuvan VGA:na tai RGB-scarttina ja äänet optisena. Vai blokkaako VGA:n käyttö AV Multi Outin pois pelistä?
 
Eipä ole kokemusta tuosta boksista, mutta sen verran voin sanoa että yhtä aikaa et voi saada sekä aitoa VGA-tilaa että televisiolle menevää PAL-standardin mukaista kuvaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Ja kaikesta huolimatta, seuraava väite on edelleen virheellinen.
No replysin tuossa postaukseesi, jossa oli puhe HD-packistä ja sillä ei progea PAL tilassa saa. Tottakai noilla Digital-X- ja muilla vastaavilla systeemeillä saa, mutta niistä en ainakaan minä tässä keskustellut. Eiköhän tällanen naurettava juupaseipäs keskustelukiintiö ole tältä päivältä jo täynnä? Mun osalta on ainakin, hyvää viikonloppua!
 
Itse asiassa sieltä boksin kuvista löytyy kuva laatikon kyljestä, jossa kerrotaan mm että

Double Scan conversion
NTSC (60Hz) output resolution 858 x 525; PAL (50Hz) output resolution 864 x 625

Eli suomeksi tuosta boksista ei ole kuvanlaadullisesti mitään iloa, koska se ottaa sisään lomitellun kuvan ja ajaa sen juovatuplaimen läpi, tuloksena jopa tavallista televisiotakin huonompi kuva. Ainoa ilo siis on, että jonkinnäköisen kuvan nyt kuitenkin saa VGA-ruudullekin.

Ja tosiaan, samaan aikaanhan XBoxiin ei voi liittää mitään muuta videokaapelia tuon boksin kanssa eikä tuossa ole edes digiääniä ulos.
 
No sitten se Digital-X taitaa olla ainoa vaihtoehto. Se vaan on niin pirun kallis, että taidan tyytyä XBOXin käyttöön TV:llä. Se on vaan vaikee luopua monitorin käytöstä, kun siihen kerran tottuu. Kiitos väittelijöille - näin ne asiat selviää meille muillekin :)
 
Toisessa threadissa (http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=13194) keskustellaan parhaillaan X2VGA-nimisestä komponentti->VGA-konvertterista. Keskustelua ollaan just siirtämässä toiselle Soul Calibur-alueelle. Mielestäni keskustelua olis hyvä jatkaa tällä alueella. Eli onko mielipiteitä tästä vehkeestä?

http://www.x2vga.com/x2vga_info_eng.php

edit: Nyt rupesi kiinnostamaan myös tulevat Live-pelit progena. Esim. Project Gotham 2. Olis loistavaa pelata tuota verkossa, mutta sitä varten pitänee hommata alkuperäinen jenkkikone, vai kuin? Mulla on kyllä nykyään modattu pal-kone, mutta livessä ei voi pelata edes alkuperäisiä jenkkipelejä sillä modi pitäs tällöin olla päällä. Ja Pal-pelillä taas ei saa progea. Hitto.. olis ehkä sittenkin pitänyt ostaa se jenkkikone. Kai siihen käy tää euroopassa myytävä Live-paketti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eikös sen voi kytkeä NTSC-tilaan ja pistää sitten modin pois päältä.

Tuo x2vga näyttäisi olevan koko lailla sama laite kuin Digital-X sillä erolla, että siinä on pari liitintä enemmän ja mahdollisesti se myös tuuppaa ihan oikeaa H-synciä mikä edesauttaisi sen toimintaa nirsoimmillakin monitoreilla.

Sinänsähän tuo x2vga ei tarjoa mitään neitseellisille pal-bokseille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Eikös sen voi kytkeä NTSC-tilaan ja pistää sitten modin pois päältä.

Ah.. aivan. Eli PAL-peleissäkin on siis se progetuki, kunhan eeprom on NTSC-tilassa. Vai kuin? Pitää toivoa, että tulevissa Live-peleissä ei ole niitä 60 hz ongelmia kuten Halossa.
 
Ylös Bottom