Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Progressive scan Xboxiin.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurdt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, kiitos.

Eli tuo on tehty nerokkaan yksinkertaisesti. Generoidaan synkkisignaali tuplataajuudella oikeaan synkkiin verrattuna ja katkaistaan kuvasignaali joka toisessa synkkien välissä. Näin kuvasta tulee tuplasti leveämpi mutta ei tarvita (kallista) A/D-muunninta, juovamuistia ja D/A-muunninta.

Luulin että se olisi ollut venenyt pystysuunnassa mutta kun se onkin vaakasuunnassa niin asiahan on äärimmäisen yksinkertainen. ;)
 
En tiedä olisiko tästä kyselystä pitänyt tehdä oma topic,
pahoittelen jos olisi pitänyt.

Mistä saisin edullisesti tilattua NTSC-xbox:in?

VISA-kortti löytyy kyllä.

Tällä hetkellä omistan modatun PAL-xbox:in & X2VGA:n.

Tarkoituksena olisi hankkia lähikuukausina LIVE mutta haluaisin jatkossakin pelailla screen:in kautta (Infocus 5700) käyttäen 480p, 720p & 1080i tiloja.

Amped 2 näyttää muuten erittäin hyvältä 720p-tilassa (1280x720) joten tuosta tilasta ei enää haluaisi millään luopua.

Modaamattomasta PAL-xbox:sta kun ei saa proge-signaalia ulos.

Näin meitä eurooppalaisia jälleen sorretaan!!!
 
Mäkin sain viimein oman jenkki-XBOXin. Toi X2VGA-adapteri toimii muuten hyvin, mutta kuvassa näkyy häiriöraitoja vinottain. Ei siis vaakatasossa eikä pystytasossa vaan vasemmasta alalaidasta oikeaan ylälaitaan. Koko ruudun alalla.

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Monitorissa vian ei pitäisi olla sillä dreamcast ja gamecube toimii ongelmitta vastaavilla vga-virityksillä.

Aiheuttaskohan 110 voltin muuntaja tommosta häikkää?
 
Tässä kuva niistä häiriöraidoista.

110V muuntajassa vika ei ollut. Kokeilin toista ja samat viivat siellä ruudulla näkyy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lähetin asiasta viestiä adapterin valmistajalle. Vastaus tuli kuuden tunnin sisällä. Sanoivat, että vastaava ongelma on aiemmin ollut vain yhdellä asiakkaalla ja pyysivät palauttamaan adapterin heille. Lähettävät sitten toimivan takaisin.

Ihan hyvä juttu, mutta oisivat mun mielestä voineet lähettää sen uuden ilman palautustakin. Jos noita ongelmia tosiaan on noin harvoilla niin tuskin niiden business muutamaan adapteriin kaatuis. Elleivät sitten etsi näistä viallisista sitä ongelman aiheuttajaa...

Mistäköhän sais toisen adapterin lainaan siksi aikaa, kun tuo oma seilaa maailmalla? Telkkarikin on just sopivasti huollossa..
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

No niin herätelläänpä todella vanha ketju henkiin... ja toivottavasti kysymykseni sopii tänne parhaiten.

Olen suunnittelemassa Xboxin (ei XBOX 360) hankintaa ja koska en omista televisiota (enkä ole sellaista ostamassa) niin ainoa tapa käyttää xboxia olisi tietokoneen näytön kautta. Tällä hetkellä minulla on kannettava, jossa on s-video-liitäntä, mutta näyttö on nautittavaan pelaamiseen aivan liian pieni. Täten olen ostamassa 21" tai 22"-tuuman lcd-näyttöä. Kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto hyvän xbox-kuvanlaadun aikaansaamiseksi:

Samsung SyncMaster 215TW (http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3081)
+ s-video/komponentti-liitäntä (eli eikö Xboxin voi liittää tähän suoraan?)
+ todella hyvä kuvanlaatu (tosin onko tästä hyötyä, kun kannettavassa vain vga-liitäntä ja xbox yhdistettäisiin s-videon kautta?)
- kallis

Samsung SyncMaster 225BW + joku VGA-boksi (esim. juuri tuo X2VGA tai jokin Play-Asian vaihtoehdoista)
+ yhdistelmä halvempi vaihtoehto kuin 215TW
+ suurempi näyttö kuin 215TW
- kuvanlaatu huonompi (tosin onko merkitystä xboxin pelaamisella)

Monta vuotta sitten minulla oli Dreamcast, jonka yhdistin 17":n litteään näyttöön VGA-boksilla. Kuvanlaatu oli HUOMATTAVASTI parempi kuin meidän uudessa 100 Hz:n kuvaputkitelevisiossa tai tv-kortin svideo-liitännän kautta saatu kuva. Tätä taustaa vasten onko sama tilanne xboxin kanssa eli paras kuva lcd-näytön kautta saadaan VGA-boksilla eikä 215TW:n suoran svideo- tai komponenttiliitännän avulla? Ovatko vga-boksit kehittyneet muutamassa vuodessa; ts. jotta saan kaikki pelit toimimaan vga:n kautta onko pakko edelleen modata xboksi?
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

Euro-koneesta et saa progea ulos ilman toimenpiteitä...
Vaihtoehtoina on modaus tai ostat Jenkkikoneen. Jenkkikoneen kanssa MS:n oma HD AV-pack(komponentti) on varmatoimisin, kun noissa VGA-boxeissa välillä on pieniä ongelmia ja ne eivät kaikkien monitorien kanssa toimi.
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

Dr Evil sanoi:
Euro-koneesta et saa progea ulos ilman toimenpiteitä...
Vaihtoehtoina on modaus tai ostat Jenkkikoneen. Jenkkikoneen kanssa MS:n oma HD AV-pack(komponentti) on varmatoimisin, kun noissa VGA-boxeissa välillä on pieniä ongelmia ja ne eivät kaikkien monitorien kanssa toimi.

Käytetyiltä markkinoilta lienee helpompi saada modattu kone, joten riittääkö progressive scanin saamiseen pelkästään se, että koneessa on mod-chippi (käykö kaikki chippimerkit?) vai pitääkö sille sen lisäksi vielä tehdä jotain?

Minkä tasoista kuvaa tuo HD AV-pack saa aikaiseksi? Huomaako eron selkeästi esim. Sonyn muutaman vuoden vanhaan Wega laajakuvatelevisioon (jolla olen kaverini luona pelannut xboxilla) ja RGB-liitäntään?
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

Simppeli softamodikin riittää, joka ei jätä koneelle mitään ylimääräistä. Siihen tarvitsee Splinter Cell tai Mech Assault -pelin (ei Classic-versio), muistikortin ja keinon siirtää hakkeroitu pelitallennus PC:ltä (tai kunnolla modatulta Xboxilta) muistikortille. Tarkat ohjeet löytyy Googlella. Itsekin tuon tein.
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

tuomasw sanoi:
Käytetyiltä markkinoilta lienee helpompi saada modattu kone, joten riittääkö progressive scanin saamiseen pelkästään se, että koneessa on mod-chippi (käykö kaikki chippimerkit?) vai pitääkö sille sen lisäksi vielä tehdä jotain?

Minkä tasoista kuvaa tuo HD AV-pack saa aikaiseksi? Huomaako eron selkeästi esim. Sonyn muutaman vuoden vanhaan Wega laajakuvatelevisioon (jolla olen kaverini luona pelannut xboxilla) ja RGB-liitäntään?

Valitettavasti en nyt tiedä/muista miten se ntsc-moodi laitettiin päälle tai että saako sen kaikilla mod-piireillä, luulisin että kaikilla järkevillä piireillä ainakin saa, ja tosiaan tuo softamodaus on myös vaihtoehto.

Tohon kuvanlaatuun on vaikea antaa yleispätevää vastausta, mutta minun mielestäni ero on erittäin suuri ja tuollahan saa jotkin pelit näkymään myös 720p:nä
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

Dr Evil sanoi:
Valitettavasti en nyt tiedä/muista miten se ntsc-moodi laitettiin päälle tai että saako sen kaikilla mod-piireillä, luulisin että kaikilla järkevillä piireillä ainakin saa, ja tosiaan tuo softamodaus on myös vaihtoehto.

Tohon kuvanlaatuun on vaikea antaa yleispätevää vastausta, mutta minun mielestäni ero on erittäin suuri ja tuollahan saa jotkin pelit näkymään myös 720p:nä

Tuohon löytyy ihan softa, joka käsittääkseni toimii kaikilla piireillä. Enigmah Videomode Switcher tai jotain sinne päin.
 
Vastaus: Progressive scan Xboxiin.

Dr Evil sanoi:
Tohon kuvanlaatuun on vaikea antaa yleispätevää vastausta, mutta minun mielestäni ero on erittäin suuri ja tuollahan saa jotkin pelit näkymään myös 720p:nä

Onkohan olemassa jotain sivua/testiä, missä noita erilaisia kuvatiloja on verrattu (erityisesti VGA-boksin ja komponenttien kuvanlaatu kiinnostaa)? Mikäli vga-boksilla saa parempaa kuvaa kuin komponentilla hankin mielummin sellaisen - näköjään varmatoimisuuden kustannuksella. XBOX 360:sta löysin vertailun (cnet.au:n sivuilta), mutta eikös sen pysty muutenkin helpommin liitämään normaaliin tietokoneeseen (ts. testiä ei voi verrata xboksin tilanteeseen)?
 
Ylös Bottom