Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

ohjeah

Well-Known Member
Nimi: Project CARS 2
Alustat: PlayStation 4, Xbox ONE & PC
Kehittäjä: Slightly Mad Studios
Julkaisija: Namco Bandai
Julkaisupäivä: 22.9.2017
http://www.projectcarsgame.com

Project Cars 2 saapuu loppuvuodesta, joten laitetaanpa jo ketjua pystyyn. Varmaan alkaa pikkuhiljaa tiedonmurusia tippumaan enemmänkin.

Julkistustraileri:

[video=youtube_share;kktEmHZ8M1A]https://youtu.be/kktEmHZ8M1A[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Just tuli nettiin läjä videoita ja "ennakoita". Pitää katsoa ne illalla.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Tuossa yksi ennakkopätkä. Online-ominaisuudet kuulostaa ainakin melkoisen vakuuttavilta. Peliin saa luotua online-sarjoja ja kisastreameissa voi joku toimia ohjaajana jne.

[video=youtube_share;N00bbKltIsc]https://youtu.be/N00bbKltIsc[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)


Laittaisitko aloitusviestin videon ihan kunnolla näkyviin?

Ihan kiva että tulee useammalle alustalle. Forza Xbonella kaipaakin jotain kilpailua. Mutta täytyy toivoa että toisella yrittämällä kaikki luvatut ominaisuudet ovat julkaisussa mukana.

edit: meni vähän pelit sekaisin, mielessä oli Driveclub ja tämä olikin jo Xbonelle ilmestyneen PCarsin jatko-osa. Kyllä huomaa etten pahemmin seuraa autopelejä nykyään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Laittaisitko aloitusviestin videon ihan kunnolla näkyviin?

Laitettu, enpäs ole tajunnutkaan, että nuo pitää laittaa noin "monimutkaisemmin", että näkyy oikein selaimella. Tapatalk osaa kännykässä näyttää videona, kun laittaa vaan linkin..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

PSVR-tuki on ilmeisesti mahdollisesti myös tulossa, lähteestä tosin en sen tarkemmin tiedä. Julkaisuun tuon mukaan sitä eivät lupaile ja aika varovaisia on kommentit muutenkin. Kuitenkin jos tuki tulee, niin suunnitelmissa olisi tuoda koko peli vr-laseilla pelattavaksi, eikä lähteä tekemään samanlaisia kompromisseja kuin kilpailijat.

Tämä olisi kyllä varsin huikea juttu ja varmaan menisi lasit ostoon saman tien, saa nähdä miten käy..
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Jaa-a saa nähdä mitä siitä tulee, Assetto Corsa ja Project Cars 1 on jopa tehokkaalla PC:llä Oculus Riftin kanssa aika karsittuja visuaallisesti. Taso visuaallisesti varmaan jotain vähän parempaa kuin Driveclub. Toki se varmasti useimmille PSVR-pelaajille riittää, koska immersio ja kokemus on jokatapauksessa niin vahva. Kunhan vain pohdiskelen.
....

Sää jutut ja dynaamisuus siis paranevat entisestään jatko-osassa. Ne olivat mielestäni jo aikasemassa osassa hyviä sekä selvästi yksi pelin vahvuuksista. Toivottavasti eivät vain liikaa panosta tuohon visuaallisuuteen ja dynamisuuteen muiden asioiden kustannuksella. Siellä on paljon tärkeimpiäkin asioita ja toivottavasti ne paranevat tähän uuteen peliin.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Tässäkin tulee olemaan ongelmana se että miten hyvin tämä saadaan pyörimään PS4, varsinkin sää tuo omat haasteensa ruudunpäivityksen suhteen.
PS4 Pro versiossa ei luultavasti pahempia ongelmia tule, mutta PS4 versio tulee todennäköisesti kyntämään raskaimmissa paikoissa ja pahasti.

Se on nähty jo lähes kaikissa ajopeleissä mitkä tähtää 60fps ja joissa ajetaan radalla muita vastaan, että normi PS4 tehot ei riitä tuottamaan tyydyttävää ruudunpäivitystä kuin paikka paikoin.
Ehkä tämä vaan tarkoittaa sitä että ne jotka ottavat ajopelinsä tosissaan ostavat Pro:n tai pelaavat PC:llä.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Onhan tuossa paljon sellaisia juttuja, jotka kuulostaa paperilla todella hienolta, mutta toisaalta käytännön toimivuus voi olla taas mitä tahansa. Esim tuo live track -ominaisuus eli että radan pintaan muodostuu dynaamisesti kumia, vesilammikota, mutaa, hiekkaa ulosajojen seurauksena yms tuo kisoihin paljon eloa, mutta varmasti noinkin kehittynyt systeemi on vaikea saada täydellisesti toimimaan. Samoin sora-ja ja lumifysiikat on sellaisia, missä on helppo mennä metsään, varsinkin kun ne asfalttifysiikatkaan ei ensimmäisessä kuitenkaan ihan terävintä kärkeä ollut. Ei voi kunnianhimon puutteesta kyllä tekijöitä ainakaan syyttää.

Henkilökohtaisesti eniten ehkä kiinnostaa tuo onlinen rating-systeemi. Olisi hienoa, jos tuon myötä saisi onlinessa järkevää kisailua aikaan tuntemattomienkin kanssa.

---

Vähän Offtopicia, mutta GT Sportin kannalta on muuten vähän ikävä tilanne siinä mielessä, että näillä näkymin Pcars2 tarjoaa jotakuinkin kaiken, mitä gt:kin, mutta vain vielä pidemmälle vietynä. Ja hyvällä todennäköisyydellä ehtii vielä myyntiinkin ensimmäisenä..
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Onko toi 24 online pelajaa ihan joku todellinen luku vai tuulesta temmattu?

Toi Live track systeemi on ton kumimurun ja pidon muutoksen osalta käytössä esim. iRacingissä. Siinä myös auton ikkuna tai kypärän visiiri likaantuu kisan edetessä ja sen pystyy putsaamaan repäisykalvolla tai varikolla.

Vähän ton suorituskyky tulee jännittämään mutta kyllä se nyt varmaan kohtuullisesti pyörii.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Onko toi 24 online pelajaa ihan joku todellinen luku vai tuulesta temmattu.

Tuulesta temmattuhan se.. Jossain oli kyselty kehittäjiltä onko 16 edelleen maksimimäärä ja vastaus oli jotain siihen suuntaan, että yrittävät optimoida toimimaan mahdollisimman hyvin ja katsoa sitten, josko pystyisivät pelaajamääriä siitä nostamaan.

E. Löytyihän se linkkikin http://apexonlineracing.com/community/threads/project-cars-2-speculation.13643/page-8#post-317043
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Tuo dynaaminen rata tuntuu olevan aika suosittua nykyään. Ite olen sitä mieltä, että turha ominaisuus. Niinsanotusti turha realistisuus, jota ei mielestäni tarvisi tuoda simu-puolelle. Varmasti jos oikeat kilparadat sais pidettyä joka puolelta tismalleen samanlaisena, niin sellaista käytettäisiin, koska se lisää ohitusmahdollisuuksia. Peleissä tuo aiheuttaa lisäksi sen, että säätäminen menee aivan yli hilseen, kun rata paranee, ilman lämpötilamuutokset vaikuttaa rengaslämpöihin ja vauhtiin, joten säätömuutoksista ei voi vetää kunnon johtopäätöksiä. Toinen setti toimii toisella kelillä ja toisella kelillä on mahdoton ajaa. Esimerkiksi iRacingissä ei ole reaaliaikaista rengaslämpöjä, niin säätäminen on ihan helvetin vaikeeta eri keleille. Aina hirveetä lottoa, että miten auto toimii kun radalle tai kisaan lähtee.

Pelikehittäjät vois vaikka keskittyä nettipeliin ja varsinkin autojen välisiin törmäysfysiikoihin, jotka ei liimaa eikä räjäytä galakseja lagien takia.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Pari videota lumelta/jäältä, joissa tällä kertaa puikoissa ihan osaavan oloinen kuski, eikä taida ihan kaikki ajoavutkaan olla käytössä.

https://youtu.be/PeJWyTIb-YI

https://youtu.be/8jlGsR8d8ZY

Palaute kuulemma ollut sellaista, että ajaminen on vielä tällä hetkellä turhankin vaikeaa verrattuna tosielämään ja tuota tullaan vielä hienosäätämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Epäilyttävän nopeasti jo kakoks osaa ovat pukkaamassa ulos kun kuitenkin miettii kauan edellisen kehittämiseen meni. No oli miten oli niin kylähän kovat odotukset on ykkösen jälkeen. Tässähän pitäis kohta alkaa rattia ehtiä, kun ei näistä saa mitään ohjaimella irti.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)



Ihan mielenkiintoinen pelinkehittäjän haastattelu TeamVVV:ltä. Puhetta mm. Live track 3.0:sta, vr-jutuista ja online puolen lisensseistä.




Eikö tätätkään muka saada Nintendon uudelle konsolille?

Ei ainakaan mikään viittaa vähääkään siihen suuntaan, että olisi Switchille tulossa. Ps4, Xbox One ja pc on alustat, joille on kerrottu tulevan.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Milläs tätä edes Switchillä pelaisi, kun ei ole analogisia liipaisimia?
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Olipa mukava infopläjäys tuo video. Todella mukava kuulla, että niitä edellisen version ongelmia on nyt korjattu ja ainakin toivottavasti saadaan vähän valmiimpi ja laajempi paketti pelattavaa. Erittäin mielenkiintoista juttua myös tuo uusi säämallinnus, joka tuo lumen ja jopa osittaisen sateen mukaan. Toivottavasti eivät kuitenkaan ole tuollaiseen keskittyneet liikaa muun kustannuksella, koska vaikka hienoja ominaisuuksia ovatkin, niin tuskin niihin kiinnittää sen suuremmin huomiota enää muutaman kerran jälkeen.

Erityisen hienoa toki tuo moninkertaistunut automäärä! Kaikilla autopelifriikeillä on ne omat suosikkinsa, joten todella hyvä juttu, että valinnanvaraa on nyt sitten heti mukavasti. Ensimmäisen osan hyvä menestys on varmasti höllentänyt montaa automerkkiä antamaan tai myymään lisenssinsä halvemmalla ja me pelaajat saamme nyt sitten nauttia siitä! :) Jos oikein kuulin, niin 170 taisi olla se luku, joka mainittiin ja se on kyllä selvää kehitystä. Muutama tuotanto-Bemari lisää, uusi NSX jne., niin kyllähän tätä taas ilolla ajelee vaikka kuinka!
 
Ylös Bottom