Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Vastaus: Project CARS 2

Ei noilla laskureilla tee mitään. Pääasia on että näytön yläreunaan tulee tuulilasin yläreuna ja tavallisen auton ratti pelissä on sun fyysisen ratin takana samalla korkeudella. Voi myös kilpa-autoissa käyttää peilien korkeutta hyväksi, eli mahdollisimman samalla korkeudella kun oma leuka.

Isolla TV:llä toki ohjaamoa tulee enemmän näkyviin mutta yksi isoja virheitä mitä moni tekee, on se että näkee koko mittariston ja ratin alareunankin näytöllä. Itsellä 24" näyttöjä 3 ja mittaristo ei tule ruudulle, se jää nipin napin näytön alareunan alle. Tähän toki vaikuttaa moni asia kuten kuinka korkea jalka näytössä/ näytöissä on.

Mutta siis, tuo FOV kannattaa itse kikkailla kohdalleen.
 
Vastaus: Project CARS 2

Ei noilla laskureilla tee mitään. Pääasia on että näytön yläreunaan tulee tuulilasin yläreuna ja tavallisen auton ratti pelissä on sun fyysisen ratin takana samalla korkeudella. Voi myös kilpa-autoissa käyttää peilien korkeutta hyväksi, eli mahdollisimman samalla korkeudella kun oma leuka.

Isolla TV:llä toki ohjaamoa tulee enemmän näkyviin mutta yksi isoja virheitä mitä moni tekee, on se että näkee koko mittariston ja ratin alareunankin näytöllä. Itsellä 24" näyttöjä 3 ja mittaristo ei tule ruudulle, se jää nipin napin näytön alareunan alle. Tähän toki vaikuttaa moni asia kuten kuinka korkea jalka näytössä/ näytöissä on.

Mutta siis, tuo FOV kannattaa itse kikkailla kohdalleen.

Tekeehän niillä. Laskurit laskee matemaattisesti oikean fovin, se haluaako sellaista käyttää on sitten toki toinen juttu. Sohvalta monen metrin päästä pelatessa ei varmaan kovin käytännöllistä, mutta jos jonkun ajopenkin tms omistaa ja istuu niin lähellä näyttöä kuin mahdollista, niin hyvä tuo on edes vähän sinne päin säätää.

Idea on siinä, että mutkat, korkeuserot yms näyttää siltä kuin tosielämässäkin, eli että tavallaan katsot ruudun kokoisesta ikkunasta pelimaailmaan. Joku tuulilasin yläreuna on muutenkin huono lähtökohta fovin säätämiseen, kun vaihtelee niin paljon eri autojen välillä. Ja monissa ei ole koko tuulilasia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2

Tekeehän niillä. Laskurit laskee matemaattisesti oikean fovin, se haluaako sellaista käyttää on sitten toki toinen juttu. Sohvalta monen metrin päästä pelatessa ei varmaan kovin käytännöllistä, mutta jos jonkun ajopenkin tms omistaa ja istuu niin lähellä näyttöä kuin mahdollista, niin hyvä tuo on edes vähän sinne päin säätää.

Idea on siinä, että mutkat, korkeuserot yms näyttää siltä kuin tosielämässäkin, eli että tavallaan katsot ruudun kokoisesta ikkunasta pelimaailmaan. Joku tuulilasin yläreuna on muutenkin huono lähtökohta fovin säätämiseen, kun vaihtelee niin paljon eri autojen välillä. Ja monissa ei ole koko tuulilasia.
Tämä, laskurilla ensin fov kuntoon että se näyttää samalta kuin tosielämässä ja sitten penkin säädöillä joka autoon erikseen hienosäätöä. Tietty jos pelaa pieneltä näytöltä tai TV on kaukana kannattaa fovia laittaa vähän isommalle.
 
Vastaus: Project CARS 2

Tämä, laskurilla ensin fov kuntoon että se näyttää samalta kuin tosielämässä ja sitten penkin säädöillä joka autoon erikseen hienosäätöä. Tietty jos pelaa pieneltä näytöltä tai TV on kaukana kannattaa fovia laittaa vähän isommalle.

Eikö penkin säätö vaikuta sun kääntämisen ajoituksiin koska et fyysisesti siirry vaan pelissä. Eli käännät ajoissa tai myöhään?

Miksi ihmeessä penkin säätöihin ei ole numeroita, sen voisi säätää oikeesti tuntumaan oikealta ja penkin saisi hyvään kohtaan ilman että se rikkoo tuota kääntökulmaa, tosin varmaan eri yhdellä ruudulla kun itellä 3...
 
Vastaus: Project CARS 2

Eikö penkin säätö vaikuta sun kääntämisen ajoituksiin koska et fyysisesti siirry vaan pelissä. Eli käännät ajoissa tai myöhään?

Miksi ihmeessä penkin säätöihin ei ole numeroita, sen voisi säätää oikeesti tuntumaan oikealta ja penkin saisi hyvään kohtaan ilman että se rikkoo tuota kääntökulmaa, tosin varmaan eri yhdellä ruudulla kun itellä 3...

Voihan sitä kääntää oikeaan aikaan riippumatta penkin paikasta..tai vaik ajat auton takaa.;)Enpäs oo ennen törmännu kuskiin joka ei saa penkkiä säädettyä ilman numeroita.:D
 
Vastaus: Project CARS 2

Jännä kyllä miten vaikeaa tuo rankkujärjestelmä on toteuttaa.. Nythän kaikista osumista tulee jokaiselle osapuolelle rankkuja turvallisuusratingiin. Ei luulisi olevan vaikea koodata noita siten, että peli tunnistaisi edes joitain tilanteita joiden perusteella osaisi arvata syyllisiä. Esim. peräänajot, oikomiset, suoralla ratin kääntäminen ennen osumaa tai massiivinen vauhtiero kylkeen tultaessa. Jos esim. rangaistusjärjestelmä sysäisi aina syyn peräänajajalle, niin sekin olisi toimivampi järjestelmä kuin se, että molemmat ovat yhtä syyllisiä - kyllä se nyt kuitenkin 90% kerroista on peräänajajan vika. Parit kerrat tullut vastaan myös näitä jotka työntää suoralla pois radalta ja joskus ihan selkeillä ohjausliikkeillä kylkeesi -> tuloksena collisionmerkintä molemmille ja tod.näk lisäpenaltia ratingiin sille osapuolelle joka sinne hiekalle jää pyörimään. Nyt tuntuu paalupaikka olevan melkein kirous kun pitää pelkällä peilillä ajaa, eilenkin sain yhdessä kisassa pidettyä kärkipaikan ekan mutkan läpi, kun peileistä katsoin jonkun sankarin sukeltavan ja otin osuman suoraan konttiin, että oma auto jatkoi suoraan.

Noh, toki pitää katsoa peiliin kun olen pitänyt noita "kaikille avoimia" kisoja kisailijoiden määrän toivossa, mutta pitää kyllä tästä lähtien pistää vaatimuksia turvallisuusratingille, mutta yleisesti ottaen vaan ihmetyttää, että onko tuollainen rangaistussysteemi nyt niin mahdotonta koodata edes jotenkuten toimivaksi..
 
Vastaus: Project CARS 2

Jännä kyllä miten vaikeaa tuo rankkujärjestelmä on toteuttaa.. Nythän kaikista osumista tulee jokaiselle osapuolelle rankkuja turvallisuusratingiin. Ei luulisi olevan vaikea koodata noita siten, että peli tunnistaisi edes joitain tilanteita joiden perusteella osaisi arvata syyllisiä. Esim. peräänajot, oikomiset, suoralla ratin kääntäminen ennen osumaa tai massiivinen vauhtiero kylkeen tultaessa. Jos esim. rangaistusjärjestelmä sysäisi aina syyn peräänajajalle, niin sekin olisi toimivampi järjestelmä kuin se, että molemmat ovat yhtä syyllisiä - kyllä se nyt kuitenkin 90% kerroista on peräänajajan vika. Parit kerrat tullut vastaan myös näitä jotka työntää suoralla pois radalta ja joskus ihan selkeillä ohjausliikkeillä kylkeesi -> tuloksena collisionmerkintä molemmille ja tod.näk lisäpenaltia ratingiin sille osapuolelle joka sinne hiekalle jää pyörimään. Nyt tuntuu paalupaikka olevan melkein kirous kun pitää pelkällä peilillä ajaa, eilenkin sain yhdessä kisassa pidettyä kärkipaikan ekan mutkan läpi, kun peileistä katsoin jonkun sankarin sukeltavan ja otin osuman suoraan konttiin, että oma auto jatkoi suoraan.

Noh, toki pitää katsoa peiliin kun olen pitänyt noita "kaikille avoimia" kisoja kisailijoiden määrän toivossa, mutta pitää kyllä tästä lähtien pistää vaatimuksia turvallisuusratingille, mutta yleisesti ottaen vaan ihmetyttää, että onko tuollainen rangaistussysteemi nyt niin mahdotonta koodata edes jotenkuten toimivaksi..
Eilen kun lopetit hostaamisen,Ohjeah teki lobbyn..en nyt muista minkä lisenssrajan hän laittoi,mut oli tosi siistiä kisailua. Pari heppua ajoi aika-ajoissa pihalle,he näkivät ett oon tulossa ja kiltisti oottivat nurtsilla ni kauan,ett menin heidän ohi.:)

Pari päivää sit,ku olin sun "avoimessa" lobbyssä,sai kyl tahallisia osumia useammalta kuskilta. Yx heppu veti liinat kiinni,ku ajoin sen imussa ja molemmat pihalle ja rankut päälle. Tais olla sama kisa mis sua tuupattiin törkeästi kylkeen,ku olit ohittamassa.:(
 
Vastaus: Project CARS 2

Tervetulo tai siis menoa onlineen. Nuo on sellaisia juttuja joita ei saada ikinä tasaväkisiksi tehtyä. Ennemmin keksitään täydellinen tekoäly AI:lle kun että tuosta saisi toimivan systeemin.
 
Vastaus: Project CARS 2

Joo pitää kyllä säätää tota rating-vaatimusta, mikähän on sweet spot tällä hetkellä että vielä riittää ajajia?
 
Vastaus: Project CARS 2

F-taso on toiminut ihan ok, rajaa ne pahimmat pois ja riittää vielä porukkaa. E:lläkin joskus saanut kyllä kisoja aikaan.
 
Vastaus: Project CARS 2

Taitaa olla iRacing ainut missä rankkujärjestelmä toimii hyvin.

Project CARS 2 - PS4 Patch 2.0

• Improved driving line assist.
• Various AI behavioural and race line improvements.
• Multiple improvements and enhancements to multiplayer, and lobby handling.
• Improvements and enhancements to audio and sound effects.
• Improvements and enhancements to replays and replay cameras.
• USB keyboard support improved.
• Improvements, enhancements and fixes to Career flow.
• Enhancements to various cars’ handling and standard setup improvements.
• Tweaks and fixes to Achievement / Trophy unlock logic.
• Tweaks and fixes to setup UI and flow.
• Improved default assists for gamepad users.
• Fixes and improvements to headlights and brake lights.
• Fixes and improvements to ICM appearance and functionality.
• Improvements and enhancements to steering wheel support.
• Fixes and improvements to certain weather / tyre combinations.
• Optimisations to tracks across the game.
• Myriad render and performance tweaks and improvements.

Jospa se näppis nyt toimis kunnolla.
 
Vastaus: Project CARS 2

Rikkoikohan päivitys jo jotain toimivaa, kun mutkaan tullessa täytyy alaspäin vaihdettaessa tekemään tuplaklikkauksen, että saa yhden vaihteen alemmas? Tuo ilmiö esiintyy vain kovaa jarruttaessa. Muuten vaihteet toimii normaalisti täysi- ja puolikaasulla ja ei niin nopeasta vauhdista jarrutettaessa. Aktiivisesti olen pelaillut julkaisusta lähtien, eikä ole tuollaista ongelmaa tullut eteen. Vielä eilen myös toimi. Melkoinen sattuma olisi jos ratti olisi mennyt rikki juuri päivityksen jälkeen.
 
Vastaus: Project CARS 2

Ruudunpäivitys monzassa aivan karmea päivityksen jälkeen ainakin. Muuten siellä on ainakin aika-ajo bugi ja drivingline korjattu. Valikot nopeampia ja samoin tuning valikko.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS 2

Rikkoikohan päivitys jo jotain toimivaa, kun mutkaan tullessa täytyy alaspäin vaihdettaessa tekemään tuplaklikkauksen, että saa yhden vaihteen alemmas? Tuo ilmiö esiintyy vain kovaa jarruttaessa. Muuten vaihteet toimii normaalisti täysi- ja puolikaasulla ja ei niin nopeasta vauhdista jarrutettaessa. Aktiivisesti olen pelaillut julkaisusta lähtien, eikä ole tuollaista ongelmaa tullut eteen. Vielä eilen myös toimi. Melkoinen sattuma olisi jos ratti olisi mennyt rikki juuri päivityksen jälkeen.
Tuskin on ratissa vikaa, joku muutos tuohon alaspäin vaihtamiseen on tullut, eikä enää pysty niin nopeasti vaihteita näppäilemään alaspäin. Eroja autojen välillä tuntuu kyllä olevan tuossakin.

Hyvän oloinen päivitys kyllä, paljon kaikkea pikkuvikaa korjattu.
 
Vastaus: Project CARS 2

Rikkoikohan päivitys jo jotain toimivaa, kun mutkaan tullessa täytyy alaspäin vaihdettaessa tekemään tuplaklikkauksen, että saa yhden vaihteen alemmas? Tuo ilmiö esiintyy vain kovaa jarruttaessa. Muuten vaihteet toimii normaalisti täysi- ja puolikaasulla ja ei niin nopeasta vauhdista jarrutettaessa. Aktiivisesti olen pelaillut julkaisusta lähtien, eikä ole tuollaista ongelmaa tullut eteen. Vielä eilen myös toimi. Melkoinen sattuma olisi jos ratti olisi mennyt rikki juuri päivityksen jälkeen.

Ei rikkonu,pikemminki korjas ton vaihtamisbugin sekventaali autoissa. Ainaski uudemmissa sekventaali-autoissa oikeastikin toimii noin tai assettossa,ettei voi vaihtaa pienemmälle ennenkuin kierrokset ovat laskeneet riittävästi.
 
Vastaus: Project CARS 2

Mä luulin aluksi et meni modaus G29:llä vituralleen mutta tajusin vasta vähän myöhemmin että eihän sitä voi vaihtaa vaihdetta pienemmälle aina jos kierroksia liikaa... Vähän sellainen kylmä hiki ja perään helpottunut tunne :D

Muuten tekikö ne tuon AI:n ekan mutkan kolluusiolle mitään...?
 
Vastaus: Project CARS 2

Ihmettelin kans eilen tuota downshift-hommaa. Ihan hyvähän se oli, että korjattiin kun tuo downshift protection taitaa olla normaalistikin ainakin gt3 autoissa, mutta kyllä eilisissä ajeluissa piti monta kertaa ihmetellä, että mikä tähän on tullut kun ei mene vaihteet sisään (kun kertaakaan aikaisemmin ei ole ollut yhtään downshiftiä joka olisi jäänyt välistä). Noh nytkun tuon tietää niin helpompi sopeutua. Jotenkin lempparini Mclarenin GT3 tuntui aliohjaavammalta ja hieman liukkaammalta varsinkin ykkös-/kakkosvaihteella kiihdyttäessä mutkista ulos mitä aikaisemmin. Tuli +2s brands hatchin kierrosaikoihin eilen kun ei ollut mitään luottoa pirssiin. Täytyy myös tsekata onko siellä jotkut säädöt menneet default-asetuksiin, kun ainakin kaikki ajoavusteet oli kääntynyt authenticiltä offille.
 
Ylös Bottom