Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjeah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS 2

En oo varma onko uusin 2.0 pätsi tullut vielä boksille, mutta on pcars2 pelattava jo pre-2.0 pätsissä. Toki myös edelleen buginen post-2.0 pätsissä, että varmaan hetken saa odotella jos täysin bugittoman kokemuksen haluaa. Mutta suosittelen silti, vaikka käytettynä fyysisenä niin pääsee pienillä tappioilla eroon tarvittaessa.

Autojen testailujen ja säätöjen etsimisen ohessa tuli ajettua uusia ratoja. Algarve International Circuit vaikutti hauskalta. Se oli sellanen kunnon vuoristorata ja kun ei ollut aikaisempaa kokemusta radasta, niin piti jonkin verran ajaa ennen kuin se jäi hyvin mieleen. Täytyy ottaa kokeiluun nuo Rallycross radat

Lähden varmaan ajelemaan Ura-tilaa Ginetta Junior-sarjassa.

Algarve International Circuit vaikutti hauskalta. Se oli sellanen kunnon vuoristorata ja kun ei ollut aikaisempaa kokemusta radasta, niin piti jonkin verran ajaa ennen kuin se jäi hyvin mieleen.

Samaa mieltä tuosta Algarvesta. Tuli melkoiset nostangiavibat Estorilista, mutta tuohan on tosiaan vajaa kymmenvuotinen rata vasta. Itsekin tykkäsin noista korkeuseroista, vaikka ne vaikeuttavatkin useampaan mutkaan tuloa ja arvioimista. Silti tykkään.

Itse olen ajellut enimmäkseen GT3-luokan laitteilla. Lähinnä NSX, Porsche ja Ferrari. Jossain vaiheessa pitäisi varmaan sitä uraakin aloitella, mutta nuo community eventit ja uusien ratojen harjoittelu ihan näinkin on vaan niin kivaa :D

No niin...Itsekin tuli hankittua monen vuoden tauon jälkeen pelikonsoli ja kovasti himottaisi Forza 7 taikka Project Cars2.. Aika mennyt edellisen sukupolven xboxilla Dirttien maailmassa ja haluaisin myös kovasti kokeilla taitoja rata-ajossa. Sitä viimeksi tahkonnut kovasti Toca 2:sella, ellei toki aiempia Forza Horizoneja lasketa :D Mutta nyt tosiaan into kova puhtaalle rata-kilpaajolle, ei hupiajelulle. Eli Xbox one S ja rattipolkimet löytyvät, kertokaas kumpi kampi hyllystä, Forza 7 vai Project Cars2? Aikaa on harjoitella, kiristellä hampaita yms, joten haastavuudesta ei tarvitse niin välittää. Graffat ilmeisesti ovat hieman paremmat Forzassa, kummassakin on ilmeisesti varikkokäynnit renkaiden vaihtoineen, on harjoitukset,aika-ajot ja itse kilpailut? Toki tosiaan se ulkonäkö on tärkeä, muttei tietenkään tärkein, ajettavuus ja kokonaisuust tärkeintä, joten "myykää" minulle jompikumpi peli :D

En ole Forza7:aa pelannut, mutta voisin väittää, että se on enemmän pädihenkinen arcademaisempi kaahailu jossa on paljon yksinpelisisältöä ja autoja, mutta ei yritäkkään olla yltiörealistinen. Pcars2 on kuulostaisi kyllä paremmalta vaihtoehdolta, kun sinulta ratti löytyy jo ja "haastavuudesta ei tarvitse niin välittää". Eli jos realistisempi meno maistuu niin osta ihmeessä Pcarssi. On siinäkin massiivinen määrä ratoja (laser skannattuja moni) ja ihan kiva määrä autoja. Grafiikoista en osaa sanoa, molemmat varmasti ihan ok edes, mutta ajofysiikoiltaan pcarssi vie varmasti forzaa.

Haastavuudella haen hieman sitä, että se koukuttaa itseensä aina pelaamaan uudestaan ja uudestaan, jättää koukkuun siinä että kehittää itseään paremmaksi, ilman kuitenkaan olematta liian vaikea jotta peli lentää pellolle jo apaut viiden pelikerran jälkeen :D Ilmeisesti tosiaan Project Carsissa oiket kisat aika-ajoineen, toimiiko sään ja ajan vaihtelut ok? Forza 7 demoa jo kokeilin, oliko tästä demoa saatavilla?

Noh ainakin mua koukuttaa ja montaa muutakin, varsinkin kun korjaisivat vielä nipun bugeja. Alussahan voi ajaa avusteilla ja tiputtaa koneen vaikeustasoa sopivaksi, ettei hermot mene. Siitä sitten kun alkaa kehittyä niin nostaa vaikeustasoa ja tiputella avusteita pois pikkuhiljaa. Uramoodissa Pcarssissa enemmän ehkä kyseessä oikean kisan ajaminen eikä niinkään autojen ym keräily. Onlinessa varmasti keskimäärin kilpailuhenkisempää(ja rehdimpääkin) kuskia kuin forzassa jos se puoli nappaa. Säään ja ajan vaihtelut toimii varmaan parhaiten mitä nyt Xboxille on saatavilla, Forzassa ei taida olla kaikilla radoilla dynaamista säätä eikä noin monia säätiloja.. Vaikka mieluiten sitä kyllä ajelee kuivalla..

Ilmeisesti tosiaan Project Carsissa oiket kisat aika-ajoineen, toimiiko sään ja ajan vaihtelut ok? Forza 7 demoa jo kokeilin, oliko tästä demoa saatavilla?

Jokainen voi itse päättää, kuinka pitkät aika-ajot ja kisat ajaa. Lisäksi voi päättää, millainen lähtö on(runnin' start vai ruuduista jne.). Erilaisia säätiloja on valittavissa tosi iso määrä: jo erilaisia pilvisyysasteita on ainakin neljä ja siihen lisäksi erilaisia sateita monella eri voimakkuudella plus vaikka lunta tai hernerokkasumua. Sään voi määritellä vaihtuvaksi kesken kisan, jos haluaa, tai ottaa vaikka randomilla myös. Vuorokaudenajat vaihtuvat myös ja aikaa voi nopeuttaa haluamallaan tavalla. Esim. tunnin kisan aikana voi vaikka säätää niin, että lähdetään iltapäivästä auringonpaisteesta ja kisan aikana on myös yö ja loppuu vaikka aamuun. Käytännössä "kaikki on mahdollista" ja säädettävissä.

Demoa ei käsittääkseni ole tarjolla. Jos kerran rattisysteemit löytyy, niin suosittelen kyllä tätä peliä. Itse pelaan padilla ja silläkin ajaminen on niin mukavata ja palkitsevaa. Forza on varmaan hyvä sekin, mutta jos oikeasti haastavuutta hakee ja haluaa noiden kisa-asetusten, sään ja vuorokaudenajan kanssa leikkiä, niin tämä on mitä parhain peli kyllä siihen.

Yritän ilmaista mielipiteeni ilman Project Cars 2 laseja että en kyllä saa tota GT Sportia samalle viivalle, en millään, nyt kaverin luona kokeillut sitä jokusen tunnin. Videoita olen tuosta katellut ja ei kyllä vaan iske jostain syystä.

Hankala näitä pelejä on pistää samalle viivalle täysin kun tietysti aika paljon jokainen katsoo eri vinkkelistä asiaa. Itse en ole vielä päässyt tuota uraa aloittamaan Project cars 2 kun on ajopenkin kanssa vielä vähän säätöjä. Tuli tehtyä perus puusta itse kokonaan uusi ja 3 näytölle lattiamallin ständi ynnä muuta. Kaupalliset on ihan ok laitoksia mutta kun ei ole kuin yksi valmistaja joka myy kunnollista telinettä invertti polkimille ja 3 ruudun ständi maksaa maltaita.

Jokos sille ekan mutkan katiskalle :D on tehty jotain? Tarkoitan sitä kun autot menevät yhteen rytäkkään ekassa mutkassa kisassa...

Mun käsityksen mukaan sitä "AI behaviour improved" ekassa mutkassa, eli on sille jotain tehty mutta tiedä sitten onko se nyt täydellistä vielä. En toki ole itse tuohon törmännyt mutta aika vähän yksinpeliä ajanutkin.

Jokos sille ekan mutkan katiskalle :D on tehty jotain? Tarkoitan sitä kun autot menevät yhteen rytäkkään ekassa mutkassa kisassa...

Itse olen ajellut alusta asti manuaalisella lämmittelykierroksella ja juoksevalla lähdöllä, eikä kertaakaan ole tullut vastaan mitään epärealistista sumppua ekassa kurvissa. Yleensä tuolla yhdistelmällä saan siinä pääsuoralla 1-2 sijoitusta nostettua lähdössä, mutta siinäpä se. Erittäin toimiva malli ehkäisemään sitä lähdön hässäkkää.

Se taisi olla radoilla jossa eka mutka on u-mutka tai muuten tosi hidas kuten nyrren GP. Hieno juttu jos se on jo korjattu edes siedettävälle tasolle. Jonkin ajan päästä aloitan itsekin tuon uran. Täytys varmaan jokin testikisa ensin ajella ja koittaaa lentävän ja ruudusta lähdön eroja.

Nyt tuntuu että viimeisimmän päivityksen jälkeen aika-ajo on todella haastava mutta kisa taas suhteellisen helppo,
ajan uraa Ginetta juniorilla,
myös sadekelillä teköäly on todella hidas
Onko muilla ollut hankaluuksia säätää A.I leveliä mieleisekseen?
Ite piden teköälyä levelillä 75, joka on aika-ajossa todella haastava, on vaikeuksia päästä kymmenen parhaan joukkoon mutta sitten taas kisassa tulee voitto n. 6 sekunnilla toisesta.
Ärsyttää olla koko ajan vaikeustasoa säätämässä..
Muuten tykännyt pelistä paljon, ajomallinnus on toimiva ja renkaankulumisen mallinnus hoidettu loistavasti.

AI on todellakin tällä hetkellä suurin ongelma yksinpelissä.Vaikeustaso näyttää vaihtelevan todella paljon eri autoluokkien/säätilojen/ratojen välillä.

Olin alkuun hieman huolissani tuosta ajotuntumasta,mutta mitä enemmän tullut kilometrejä ajettua niin sitä enemmän alan tykkäämään.Ei pääse ihan Assetto Corsan tasolle,mutta oikein kivalta tuntuu ajelu.

Bugeja löytyy toki vielä paljon,pahimpana ratin(G920) järkyttävä tärinä välillä kun lähtee varikolta.Tärinä kestää aina vajaan kierroksen ja poistuu sitten.Myös moninpelissä tuntuu siltä,että FFB vaimenee välillä pahasti.

AI on todellakin tällä hetkellä suurin ongelma yksinpelissä.Vaikeustaso näyttää vaihtelevan todella paljon eri autoluokkien/säätilojen/ratojen välillä.

Olin alkuun hieman huolissani tuosta ajotuntumasta,mutta mitä enemmän tullut kilometrejä ajettua niin sitä enemmän alan tykkäämään.Ei pääse ihan Assetto Corsan tasolle,mutta oikein kivalta tuntuu ajelu.

Bugeja löytyy toki vielä paljon,pahimpana ratin(G920) järkyttävä tärinä välillä kun lähtee varikolta.Tärinä kestää aina vajaan kierroksen ja poistuu sitten.Myös moninpelissä tuntuu siltä,että FFB vaimenee välillä pahasti.

Sama homma itsellä, mitä enemmän tulee kilometrejä sitä paremmalta maistuu.
Ekan kerran kun kokeili niin mietti että eihän tämä nyt niin kummoinen ole, kaverit oli kuitenkin ylistänyt aikalailla.
Nyt kun tätä on pelannut enemmän niin pakko sanoa että tässä on kyllä sitä jotain, kunhan vaan saavat edes hieman noita bugeja karsittua.

Itsellä löytyy myös tuo G920 ruori ja on kyllä muutama bugi ilmennyt, välillä valikoissa lähtee itsekseen kääntämään vasemmalle ja joissain kisoissa esim GT3 luokassa vatkaa aika pahasti suorilla kun ajaa toisen auton perässä, no onneks tätä sai hieman korjattua kun sääti asetuksia ratille.

Yleensä on kyllä ollut nautinto tätä ajella ja on varmasti pitkäikäinen peli kyseessä.

Sama homma itsellä, mitä enemmän tulee kilometrejä sitä paremmalta maistuu.
Ekan kerran kun kokeili niin mietti että eihän tämä nyt niin kummoinen ole, kaverit oli kuitenkin ylistänyt aikalailla.
Nyt kun tätä on pelannut enemmän niin pakko sanoa että tässä on kyllä sitä jotain, kunhan vaan saavat edes hieman noita bugeja karsittua.

Itsellä löytyy myös tuo G920 ruori ja on kyllä muutama bugi ilmennyt, välillä valikoissa lähtee itsekseen kääntämään vasemmalle ja joissain kisoissa esim GT3 luokassa vatkaa aika pahasti suorilla kun ajaa toisen auton perässä, no onneks tätä sai hieman korjattua kun sääti asetuksia ratille.

Yleensä on kyllä ollut nautinto tätä ajella ja on varmasti pitkäikäinen peli kyseessä.

Kokeile auttaako valikoissa itsekseen kääntymiseen laittamalla FFB-valikosta Menu Spring Strength nollille.

Itse ajelen nyt seuraavilla säädöillä(xbox+G920)

Informative
Gain 100
Volume 60
Tone 45
FX 30
MSS 0

Tässä pelissä toimii myös nuo LSB ja RSB näppäimetkin eli niistä voi katsella sivuille.Missään muussa pelissä ei ole ikinä toiminut.

Tulipa tuossa tilattua CDON.comista Se Limited Edition Pleikkarille. :)

Jos niitä autoja todella on 180 niin kyllä kai minäkin jonkun käteen sopivan löydän :D

Tulipa tuossa tilattua CDON.comista Se Limited Edition Pleikkarille. :)

Jos niitä autoja todella on 180 niin kyllä kai minäkin jonkun käteen sopivan löydän :D

Se on kyllä boksinakin hieno. Steelbook ja hienot kannet. Olen sitä muutaman kerran huomannut ihastelevani ennen levyn laittoa konsoliin.

Sopivan auton löydät varmasti. Itse suosittelen alkuun GT3-luokan laitteita. Ne muistuttaa ainakin omasta mielestä perusautoja riittävästi, jotta ajaminen tuntuu "luonnollisen helpolta", mutta spoilerit ja muut antavat samalla niin paljon downforcea ja pitoa, että voi huoletta vetää vähän isommallakin vauhdilla, eikä auto puske ulos radalta, kuten käy helposti perinteisten siviiliautojen kohdalla.

Ylös Bottom