Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Pidin taukoa tästä,eilen ja tänään taas koitin,mut myyntiinhän tämä meni. Ei vain herätä minkäänlaista ajamisen iloa enää.
 
Kokeile auttaako valikoissa itsekseen kääntymiseen laittamalla FFB-valikosta Menu Spring Strength nollille.



Itse ajelen nyt seuraavilla säädöillä(xbox+G920)



Informative
Gain 100
Volume 60
Tone 45
FX 30
MSS 0

Tässä pelissä toimii myös nuo LSB ja RSB näppäimetkin eli niistä voi katsella sivuille.Missään muussa pelissä ei ole ikinä toiminut.


Kiitokset vinkeistä,
Pitääpä kokeilla kun on enemmän aikaa, nyt on työ pitänyt liian kiireisenä.
Tulen antamaan palautetta kun oon testannut..
 
Se on kyllä boksinakin hieno. Steelbook ja hienot kannet. Olen sitä muutaman kerran huomannut ihastelevani ennen levyn laittoa konsoliin.

Sopivan auton löydät varmasti. Itse suosittelen alkuun GT3-luokan laitteita. Ne muistuttaa ainakin omasta mielestä perusautoja riittävästi, jotta ajaminen tuntuu "luonnollisen helpolta", mutta spoilerit ja muut antavat samalla niin paljon downforcea ja pitoa, että voi huoletta vetää vähän isommallakin vauhdilla, eikä auto puske ulos radalta, kuten käy helposti perinteisten siviiliautojen kohdalla.

Ajattelin enemmän noita Touring autoja ja nuo vanhemmat DTM ajokit kiinnostaa myös. :) Nuo Eikö nuo GT laitteet kulje jopa liian helposti radalla? Multa nyt löytyy tuo Thrustmasterin T80 tämmösiä vähänkään realismiin pyrkiviä ajopelejä varten.

Gran Turismo nyt tuli tällekin konsoli sukupolvelle mutta siinä on kuulemma yksinpelaavat unohdettu niin tässä on mulle enemmän ajettavaa.

Tekoälyssä oli jotain ongelmaa julkaisun aikoihin. Mikä nykyään on tilanne?
 
Ajattelin enemmän noita Touring autoja ja nuo vanhemmat DTM ajokit kiinnostaa myös. :) Nuo Eikö nuo GT laitteet kulje jopa liian helposti radalla?

Tekoälyssä oli jotain ongelmaa julkaisun aikoihin. Mikä nykyään on tilanne?

Kyllä nuo GT3-autotkin spinnaavat varsin helposti ja "realistisesti", jos liian ärhäkkäästi ajaa. Liiallinen nopeus mutkaan tultaessa saa kyllä takapään tulemaan rinnalle. Siviiliautoissa taas on sitten sen verran vähemmän pitoa kaikkiin suuntiin, että tosissaan ajaessa saa luistella ihan tosissaan.

Itse olen ajanut julkaisusta asti ihan nättejä kisoja. Omat tekoälyasetkset ovat 75 skill ja 60 aggressive. Suosittelen käyttämään kisoissa lentävää lähtöä ja manuaalista lämmittelykierrosta, jotka ainakin itsellä ovat julkaisusta asti ehkäisseet käytännössä kokonaan ensimmäisen mutkan ja ensimmäisen kierroksen ruuhkat.
 
Tämä on kyllä niin buginen että sais jo pikku hiljaa tulla päivitystä. Omasta mielestä tämän julkaisu ois pitänyt siirtää ens vuoden alkuun.
Lähes joka pelikerralla törmää johonkin bugiin.
 
Viimeksi muokattu:
Näkeehän tästä kilometrin päähän, että oli kova kiire vaan saada myyntiin ennen Gran Turismoa ja muita. Yllättävän hyviä onlinekisoja kuitenkin ongelmista huolimatta saatu aikaan.. Toivottavasti seuraava päivitys tulisi pian ja korjaisi edes isoimmat ongelmat.
 
Noin 15 eri autoa kokeillu ja kaikilla luistaa vähän joka suuntaan.

Mukava uudistus tuo mekaanikon apu että kysymyksien avulla pystyy jotain säätöä muuttamaan. :)

Kaiken kaikkiaan jo yhdessä illassa loistava peli.
 
Viimeksi muokattu:
Noh tulihan tämä sitten itsellenikin hankittua ja oikein osaa sanoa parin kerran jälkeen, mitä mieltä pelistä olen.. Tosiaan tässä on sitä haastetta, asetuksien säätämistä jotta auto pysyy hanskassa jne.. Mutkissa ei auta painaa kaasua liikaa, ellei halua että perä tulee rinnalle yms.. Dirt rallyn jälkeen tuntui rally crosissa, ettei edes nelivetoa meinanut saada kulkemaan asfaltilla suoraan, vaan meni kuin jäällä.. Siinä vaiheessa meinasi peli lentää ikkunasta pihalle. Mutta jospa se tästä, kun löytää sopivat säädöt joka autolle ja alustalle. Sitä ihmettelin myös, että yllättävän hitaasti grafiikat kehittyy siinä, missä muuten pelit. Jos pelaa jotain monta vuotta vanhaa xbox 360 peliä, saa välillä miettiä montako prosenttia graffat ovat parantuneet xbox one versioihin ja tämän päivän peleihin. Mielestäni yllättävän vähän. Onkos muilla muuten, että sisältä ajaessa, ratti ei käänny ollenkaan? :D
 
Minäki sitten hommasin tämän. Eilisen perusteella ihan hyvä, tosin ajomallinnus ei aivan pärjää kärkisimuille, mutta katsotaan nyt kun saa enempi kierroksia alle.
Olisko muuten jotain hyviä vihjeitä näin alkuun? (asetukset, FFB, AI aggressiivisuus, hyviä autoja, ratoja jne...)
 
Kyllä se tässä pelissä vaan se hotlappaaminenkin on niin kivaa ja palkitsevaa! Siellä on tämän viikon ajan Community Eventeissä Snetterton 300 McLaren 570c haasteena ja kylläpä oli eilen ja tänään mukavaa ajella! Itselle ihan uusi rata ja ennen kokeilematon auto, mutta niin vaan mutka ja jarrutuspaikka kerrallaan homma lähti sujumaan! Eilen ensimmäinen "puhdas" kierros oli jotain 2:03 luokkaa ja lopulta päädyttiin vajaan tunnin jälkeen noin aikaan 2:00,2. Tänään sitten päätin, että kyllähän se kahden minuutin raja menee ja menihän se myös! Parilla ensimmäisellä kierroksella sain aina pari sadasosaa pois ja kello pysähtyi sellaiseen aikaan kuin 2:00,001 :D Siitä pari kierrosta eteenpäin ja sinnehän se sujahti 1:59,4 kohdille.

Erittäin mukava rata ajella tuo Snetterton ja yllättävän asiallinen tuo McLaren myös, vaikka tuotantoauto onkin. Loppua kohti sitä pystyi jopa "viemään" jopa lähellä limittiä sen sijaan, että ajo olisi ollut sellaista selviytymistä ja radalla pysymistä, kuten aika monella muulla tuotantovehkeellä on ollut. Erittäin kivoja nämä Community Eventit, niin tulee kokeiltua sellaisia autoja ja ratoja, joita noin muuten ei välttämättä tulisi ajatelleeksi.
 
Niin mitä ne Community Eventit on? Kisaaminen on aika hauskaa kun löytää enemmän tai vähemmän vahingossa hyvän auto-rata kombon. :)

Uraa aloittelin myös Clio Cupista.
 
Löytyy siitä päävalikosta Time Trial-kohdan vasemmalta puolelta. Käytännössä viikkoittaisia kisoja, joissa on ehtona joku tietty auto ja rata. Kilpaillaan siitä, kuka ajaa nopeimman kierroksen.
Juu siinähän se on mutta onko se jotain Hot Lappausta eli kuka ajaa nopeimman ajan? Vai kisaa tietynlaista tekoälyä vastaan.
 
Nyt tuntuu että viimeisimmän päivityksen jälkeen aika-ajo on todella haastava mutta kisa taas suhteellisen helppo,
ajan uraa Ginetta juniorilla,
myös sadekelillä teköäly on todella hidas
Onko muilla ollut hankaluuksia säätää A.I leveliä mieleisekseen?
Ite piden teköälyä levelillä 75, joka on aika-ajossa todella haastava, on vaikeuksia päästä kymmenen parhaan joukkoon mutta sitten taas kisassa tulee voitto n. 6 sekunnilla toisesta.
Ärsyttää olla koko ajan vaikeustasoa säätämässä..
Muuten tykännyt pelistä paljon, ajomallinnus on toimiva ja renkaankulumisen mallinnus hoidettu loistavasti.

Tämä. Lisäksi AI väistelee välillä todella rajusti, rallicrossissa tämä korostuu, varsinkin lähdöissä. Pleikkarin ohjain toimii hitaammilla autoilla ihan ok, mutta saa nähdä riittääkö mielenkiinto opetella nopeampia autoja. Formuloiden renkaanlämpeämisbugi on myös todella pitkä miinus.
 
Kyllä se tässä pelissä vaan se hotlappaaminenkin on niin kivaa ja palkitsevaa! Siellä on tämän viikon ajan Community Eventeissä Snetterton 300 McLaren 570c haasteena ja kylläpä oli eilen ja tänään mukavaa ajella! Itselle ihan uusi rata ja ennen kokeilematon auto, mutta niin vaan mutka ja jarrutuspaikka kerrallaan homma lähti sujumaan! Eilen ensimmäinen "puhdas" kierros oli jotain 2:03 luokkaa ja lopulta päädyttiin vajaan tunnin jälkeen noin aikaan 2:00,2. Tänään sitten päätin, että kyllähän se kahden minuutin raja menee ja menihän se myös! Parilla ensimmäisellä kierroksella sain aina pari sadasosaa pois ja kello pysähtyi sellaiseen aikaan kuin 2:00,001 :D Siitä pari kierrosta eteenpäin ja sinnehän se sujahti 1:59,4 kohdille.

Erittäin mukava rata ajella tuo Snetterton ja yllättävän asiallinen tuo McLaren myös, vaikka tuotantoauto onkin. Loppua kohti sitä pystyi jopa "viemään" jopa lähellä limittiä sen sijaan, että ajo olisi ollut sellaista selviytymistä ja radalla pysymistä, kuten aika monella muulla tuotantovehkeellä on ollut. Erittäin kivoja nämä Community Eventit, niin tulee kokeiltua sellaisia autoja ja ratoja, joita noin muuten ei välttämättä tulisi ajatelleeksi.

Oletko autoa säätänyt mihinkään suuntaan? Sillä saisi vielä sekunteja pois jos tuossa on edes mahdollista säätää sitä kun kyse C Eventistä.
Radalla kannattaa myös testata mutkat että kuinka pitkälle niissä voi ajaa, eli missä menee penaltyjen rajat... Epä- urheilijamaistahan se on imo. mennä ja katsoa missä saa rangaistuksen mutta kaikki hyöty irti tietysti kun time- attackia ajetaan :D
 
Kokeile auttaako valikoissa itsekseen kääntymiseen laittamalla FFB-valikosta Menu Spring Strength nollille.

Itse ajelen nyt seuraavilla säädöillä(xbox+G920)

Informative
Gain 100
Volume 60
Tone 45
FX 30
MSS 0

Tässä pelissä toimii myös nuo LSB ja RSB näppäimetkin eli niistä voi katsella sivuille.Missään muussa pelissä ei ole ikinä toiminut.

Tuli tossa eilen illalla koikeiltua noita sinun asetuksia ja parani tuntuma kyllä merkittävästi ja ei enää valikoissa lähde vedättämään vasemmalle, kiitos!!
Hieman viilasin niitä vielä omaan makuun sopiviksi(pidän hieman keveämmistä forceista).
 
G29:llä (tuo 920 kai sama) kannattaa tuota Gain:ia ja FX:ää säätää samassa suhteessa, mulla nyt 95/55. FX on siis kaikki nuo nyppylät, kanttareet yms. ja Gain kai sitten kokonaisvoimakkuus. Niin ja immersive asetuksella mulla ainakin hyvin pelittää ja löytyyhän niiitä forceja myös tällä ratilla. Ei se silti ole T300 tasoa...
 
Tänään on tullu demo storeen.
Pelin julkaisussa tämä peli houkutteli aika paljon, vaikka Project CARS 1:stä itselläni olikin vähän ristiriitaiset fiilikset. Jätin ostamatta ja nyt pääsin demoa kokeilemaan. Paljon noita mielipiteitä toki kuullut julkaisun jälkeen muilta pelaajilta ja selvästi pelin päivittämisenkin kanssa on kehittäjällä ollut ongelmia.

Täytyy myöntää, että onneksi ei tullut ostettua. En pitänyt mistään pelin osa-alueesta paitsi siitä, että kisan aikana pystyi vihdoin muuttamaan asetuksia. Graafiikka oli edelleen karua (pelin dynaamisuus verottaa), noin suppeisiin ääniin en ole törmännyt vähään aikaan missään pelissä (esim. Forza 7 ja GT Sportin äänimaailmaa voisi verratta vaikka avattuun sateenvarjoon, kun PC2:ssa on suljettu sateenvarjo) ja pelattavuus/fysiikat tuntuu edelleen olevan vähän väliinputoaja (ei GT/Forza eikä myöskään Assetto Corsa). Toki tuossa edelleen oli jotain kisafiilistä mukana, mutta sitten kun tiedostaa ongelmat tekoälyn ja kisojen suhteen niin sekin fiilis katoaa. Jollain autoluokalla ja tietyillä asetuksilla voi saada hyviä kisoja, mutta välillä se ei vain ole millään asetuksilla mahdollista saavuttaa.

Toki ymmärrän miksi monet pelistä pitää ja varmaan korkeat arvosanat valtamedioilta on ihan ansaittuja, mutta itselleni jäi happamammat fiilikset demosta kuin pelisarjan ensimmäisestä osasta. Demon perusteella antaisin pelille korkeintaan 2/5 arvosanan.
 
Ylös Bottom