Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Testasin demon, olenhan Pcars1-veteraani: kyllähän se ehtaa Pcarssia oli hyvässä ja pahassa. Ne kolme kisaa vedin, jotka olivat ajettavissa. Pari niistä tuntuivat vähän "meh", mutta huippuna jäi mieleen Ferrari sateella. Tuntuma oli sangen erikoinen: toinen ja eka karkasivat lopulta, koska vasta parilla viimeisellä kierroksella tajusin, miten kovaa olisinkaan voinut painaa. Märän pito oli melkoinen, oliko jopa liian hyvä demossa (?), mutta erityisesti lätäköihin ajo tuntui ratin voimapalautteessa hienolta. Äänet tosiaan olivat yllättävän vaisut.
Peli on niin täynnä monta monessa, että ei ihme että esim. graafiset ominaisuudet laahaavat. Demossa olin tyytyväinen kuitenkin tasaiseen ruudunpäivitykseen, mikä on minulle tärkeä seikka, mutta sehän oli hyvä jo ykkösosassakin ajossa.
Tuntui, että valikot olivat täynnä kaikkea ja hieman hankalan oloiset. Hyvä niin, että on mitä väännellä, mutta ffb! Yhä hirveää hakemista ja isommalta foorumilta onnistuin bongaamaan lopulta valmiit kehutut arvot. Silti tunsin, että säätöä olisi edessä, mutta kun ei vain jaksa alkaa enää sitä rumbaa.
Ajossa vanha T300RS näytti voimiaan niin, että välillä hirvitti. Nimittäin n. viikko taaksepäin rattini kalibrointi veteli miten sattuu mutta yllätyksekseni palautui, on kuitenkin nyt hieman rampa. Luulin rattini antavan nyt demossa viimeisen henkäyksen. Onneksi ei niin käynyt.

Minulle tämä olisi vain yhteisöajoja varten, muuten on liian harmaa paketti minulle, koska mm. yksinpelikampanja ei kiinnosta.
Lopputulos: jätän Pcars2:n hyllyyn ja jatkan muissa ympyröissä. Valinta ei ole vaikea kaiken lukemani jälkeen. Peli ei ole valmis lähellekään, edes vielä nyt! Konsolipuolella konehuoneessa on liikaa paikattavaa. Ei vain jaksa alkaa pätshien odottelua, vaikka ehkä halvalla saisi.
Gran Turismo Sport ja Assetto Corsa jatkoon.
 
Kuullostaa aika eri peliltä mitä itse pelaan PC:llä... Olisko konsoliversio sitten noinkin paljon "riisutumpi". Tosiaan ruudunpäivitys ainakin PC:llä on +5fps parempi kun ykkösosassa vaikka mulla käytännössä samat kamat koneessa kun tuolloin (näytönohajin vaihdettu mutta se ei ole ollut pullonkaula edes).
Kokeiles muuten jos mahdollista, ota moottoriääniä pienemmäksi ja lisää overall volumea. Mä sain ainakin paljon isomman äänimaailman tuolla tavalla kun tuntuu et moottorin äänet hukuttaa kaiken muun alle. Valikon musat on ihan hiton kovalla vs. auton äänet perus asetuksilla.
Tuo valikkohan on nyt tottuneelle paljon selkeämpi mitä ykkösosassa oli ja helpompi käyttääkin mutta se vaatii totuttelua.
 
Rallia, rallia ja lisää rallia... Ralliratoja, ralliautoja, miten olis vähän lisää pirun rallikrossia. :mad:
 
Rallia, rallia ja lisää rallia... Ralliratoja, ralliautoja, miten olis vähän lisää pirun rallikrossia. :mad:

Olin tulossa sanomaan ihan samaa. Listalla ei ollut yhtään kiinnostavaa autoa tai rataa. Näinollen eipä haittaa, vaikkei tuo paketti olisikaan ilmainen, koska siitä ei löydy mitään kiinnostavaa.

Peruspelin 180+ autosta vielä toista sataa autoa kokeilematta ja radoistakin olen ehtinyt opettelemaan ehkä puolet.
 
Itseäni taas tuo Rallycross kiinnostaa, joten kyselen olisiko täällä halukkaita ajeleen onlinessä rallycrossia? Ei mitään sarjaa viitsi perustaa mutta sillon tällön olisi mukava ajella muitakin kuin tekoälyä vastaan.
 
Kyllä mä ainakin noista kahdesta valitsisin PCARSin. Paremmat fysiikat, enemmän sisältöä, paremmin oikeita ratoja (laserskannattuja).
 
Eilen huomasin aika ihme homman tossa varikkotaktiikan luomisessa, rengaspaineita säädettäessä ei kaikki oikein täsmää.
Rengasvalinnan kohdalla saa valita myös uuden rengassarjan paineen mutta se paine minkä valitsee ei täsmää paineisiin kun renkaat on asennettu alle, esim. jos laitan rengaspaineeksi 1.38 valikossa niin renkaissa mitkä asennetaan varikkokäynnillä onkin paine 2.10 mistäköhän moinen johtuu?? onkohan joku bugi?? ja nämähän ovat kylmän renkaan paineeet.
Tuntuu että nyt itsellä menee joku asia ohi ja että kyseessä ei olisi mikään bugi, koska tämä toistuu joka kerta radasta ja autosta riippumatta ja paineen nousu valitsemiin paineisiin strategiaa luotaessa nousee aina vähäsen enemmän esim. valitsen 0.94 paine onkin 1.42 tai laitan 1.38 niin paine onkin 2.10.
Onko tähän mitään järkevää selitystä???!!??
 
Eilen huomasin aika ihme homman tossa varikkotaktiikan luomisessa, rengaspaineita säädettäessä ei kaikki oikein täsmää.
Rengasvalinnan kohdalla saa valita myös uuden rengassarjan paineen mutta se paine minkä valitsee ei täsmää paineisiin kun renkaat on asennettu alle, esim. jos laitan rengaspaineeksi 1.38 valikossa niin renkaissa mitkä asennetaan varikkokäynnillä onkin paine 2.10 mistäköhän moinen johtuu?? onkohan joku bugi?? ja nämähän ovat kylmän renkaan paineeet.
Tuntuu että nyt itsellä menee joku asia ohi ja että kyseessä ei olisi mikään bugi, koska tämä toistuu joka kerta radasta ja autosta riippumatta ja paineen nousu valitsemiin paineisiin strategiaa luotaessa nousee aina vähäsen enemmän esim. valitsen 0.94 paine onkin 1.42 tai laitan 1.38 niin paine onkin 2.10.
Onko tähän mitään järkevää selitystä???!!??

Jos tuohon hakee luonnollista selitystä, niin lämmetessä kumit laajenee jolloin rengaspaine pienenee. Se että kuinka paljon se paineen muutos on kylmistä lämpimiin renkaisin en kyllä osaa sanoa. Ihan oikein kuitenkin että on ylipaine kylmissä renkaissa.
 
Jos tuohon hakee luonnollista selitystä, niin lämmetessä kumit laajenee jolloin rengaspaine pienenee. Se että kuinka paljon se paineen muutos on kylmistä lämpimiin renkaisin en kyllä osaa sanoa. Ihan oikein kuitenkin että on ylipaine kylmissä renkaissa.
Eilen vähäsen testailin eri paineilla ja datan perusteella renkaan lämmetessä myös paine kasvaa, sehän tässä just on ihmeellistä että valikoissa valitaan aina paine kylmille renkaille mutta silti varikkokäynnin jälkeen kylmissä renkaissa on eri paine kuin mitä valikossa valittiin..
On kyllä mysteeri tämä.
 
Jos tuohon hakee luonnollista selitystä, niin lämmetessä kumit laajenee jolloin rengaspaine pienenee. Se että kuinka paljon se paineen muutos on kylmistä lämpimiin renkaisin en kyllä osaa sanoa. Ihan oikein kuitenkin että on ylipaine kylmissä renkaissa.

Tämä nyt menee ihan väärin päin.. Ilma renkaan sisällä laajenee renkaan lämmetessä, mikä johtaa paineen nousemiseen.
 
Jos tuohon hakee luonnollista selitystä, niin lämmetessä kumit laajenee jolloin rengaspaine pienenee. Se että kuinka paljon se paineen muutos on kylmistä lämpimiin renkaisin en kyllä osaa sanoa. Ihan oikein kuitenkin että on ylipaine kylmissä renkaissa.
Ai luonnollinen? Kylhän tuo on väärä "luonnollinen selitys"

Renkaan lämmetessä,paine nousee;)
 
Eilen vähäsen testailin eri paineilla ja datan perusteella renkaan lämmetessä myös paine kasvaa, sehän tässä just on ihmeellistä että valikoissa valitaan aina paine kylmille renkaille mutta silti varikkokäynnin jälkeen kylmissä renkaissa on eri paine kuin mitä valikossa valittiin..
On kyllä mysteeri tämä.

Olisikohan tässä nyt kyse siitä, että valikoissa säädetään paine kylmänä, mutta varikko käynnillä alle tulee valmiiksilämmitetyt renkaat, ainakin osalla autoluokista.
 
Olisikohan tässä nyt kyse siitä, että valikoissa säädetään paine kylmänä, mutta varikko käynnillä alle tulee valmiiksilämmitetyt renkaat, ainakin osalla autoluokista.
Kysymyksessä on tässä tapauksessa GT3 luokan autot ja näille laitetaan varikolla kylmät renkaaat alle.. Itse tein silleen että testailin vaan eri paineita ja sitten laitoin valikossa n 1.00 paineen ni kylmänä renkaat tuli alle varikolla 1.52 paineessa siitä sitten lämmetessä nousee tonne 1.8 bar, mitkä on optimit itelle..
Ois vaan helpompaa ku vois tässä varikkotaktiikan laadinnassa käsitellä noita kylmäpaineita samalla tavalla kuin auton setup valikossa.
 
Onko PS4 versioon luvattu tai ollut mitään puhetta PSVR-tuesta?

Ei ole näkynyt. Epäilen, että siellä on täysi tohina päällä muissakin koodaustehtävissä, että PSVR ei ole SMS:n listalla kovin korkealla. Toivottavasti se sieltä joskus kuitenkin tulisi, eivät ainakaan ole myöskään sanoneet, ettei se tule.
 
Tämä nyt menee ihan väärin päin.. Ilma renkaan sisällä laajenee renkaan lämmetessä, mikä johtaa paineen nousemiseen.

Joo, mä olin väärinpäin kirjoittaessani tuon :D :D Mutta pointti kai selvisi.


Itse tein silleen että testailin vaan eri paineita ja sitten laitoin valikossa n 1.00 paineen ni kylmänä renkaat tuli alle varikolla 1.52 paineessa siitä sitten lämmetessä nousee tonne 1.8 bar, mitkä on optimit itelle..
Kuullostaa F1 mallin renkaiden esilämmitykseltä lähinnä jos noin tekee.
 
Nyt ei ymmärrä niin pakko kysyä täältä. Miten se HUDIN muokkaus oikein toimii? Siellä lukee että paina x että voit valita mitä muuttaa. Ainoa asia mihin X vaikuttaa on Save ja Return to Default. Miten sitä HUDIA siis pääsee muokkaamaan.

Ei tarvis muuta ku nopeus mittarin ja kierrosluvun. Tähän mennessä oon opetellu radat käytännössä vaihteella eli että millä vaihteella voi ajaa mihinki mutkaan.
 
Nyt ei ymmärrä niin pakko kysyä täältä. Miten se HUDIN muokkaus oikein toimii? Siellä lukee että paina x että voit valita mitä muuttaa. Ainoa asia mihin X vaikuttaa on Save ja Return to Default. Miten sitä HUDIA siis pääsee muokkaamaan.

Valkkaat X:llä sen HUDin osan, jota haluat muokata ja sitten se oli joko ympyrä tai neliö, jolla pystyi kytkemään osan päälle tai pois päältä. Eli tatilla liikutat osoittimen HUDin osan päälle, painat X ja sen jälkeen kytket päälle tai pois.
 
Ylös Bottom