Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

1.36,4 taitaa olla mun paras ja alle 1.36 saattais mennä.

Ei vaan hirveästi lohduta meinaan noi aika-ajo säädöt tuntuu olevan kisaan täysin paskat. Siipien vähentäminen syö enemmän renkaita kun jarrutusmatkat pitenee. Välikelin renkailla oli täysin paska ajaa noilla säädöillä kun renkaat 140 asteiset kuivalla ja sateellakin mentiin paljon hitaammin kuin oletusasetuksilla. Sitten jos autoa madalsi ja jousitukset veti sen tyylisesti kuin gt3:ssa "simosetupilla" ja paskoi autosta osuman myötä jousituksen, niin aivan mahdoton ajaa varikolle kun auto ei pysy hallinnassa edes kävelyvauhdissa kun ei pysy suorassa. Muutenkin auto vaikutti todella levottomalta heti kun renkaat kuluu enemmän vrt vaikka oletusasetuksiin.

Random sään valinta taisi olla kyllä iso virhe. Olen melko varma että kaikki tulevat kokemaan ongelmia varsinkin jos sataa meinaan en usko että kukaan on ehtinyt tarpeeksi testaamaan kaikissa olosuhteissa. Mutta näillä nyt mennään mitä on sovittu ja kuten hiphei totesi niin se on kaikille sama. Tosin jos kuivalla oltaisiin ajettu niin ei kellään olisi sanomista simo(je)n vauhtiin, niin nyt joku voi yllättää joka onnistuu ajamaan puhtaan kisan ilman suurempia ongelmia.

Itse säädän kyllä nyt auton mahdollisimman stabiiliksi ja helpoksi ajaa sateellakin ja lopetan tuon aikaa ajamisen. Huomiseen kisaan toivon sitten sankkaa sumua ja tornadoja ja pidän hauskaa muiden kustannuksella. ;)

Loppuun vielä pari keventävää videota

https://www.youtube.com/watch?v=1sEsSk-T5lU

https://www.youtube.com/watch?v=Wz6gvU6bG-k

Kovavauhtiset formulat on tosiaan aika herkkiä kaikenlaiselle olosuhteiden ja renkaiden muutoksille. Siksi ihan muuttumaton aika ja sää + pieni rengaskuluma olisi alkuun jees, kun ei kyseisellä autolla ole ajettu. Mietin, että pitäiskö mechanical failures ottaa pois, kun peli ei näytä moottorin lämpöjä. Hiukan hankala testata esim. 20 kierrosta toisen perässä ajamista yksin. Ei mitään hajua millä radiatorilla voi ajaa. Mechanical failures offilla vois kaikki laittaa 0%, niin on ainakin se sama, eikä tarvitse arpoa.

Kovavauhtiset formulat on tosiaan aika herkkiä kaikenlaiselle olosuhteiden ja renkaiden muutoksille. Siksi ihan muuttumaton aika ja sää + pieni rengaskuluma olisi alkuun jees, kun ei kyseisellä autolla ole ajettu. Mietin, että pitäiskö mechanical failures ottaa pois, kun peli ei näytä moottorin lämpöjä. Hiukan hankala testata esim. 20 kierrosta toisen perässä ajamista yksin. Ei mitään hajua millä radiatorilla voi ajaa. Mechanical failures offilla vois kaikki laittaa 0%, niin on ainakin se sama, eikä tarvitse arpoa.

Rengaskuluma real on kyllä parempi jos sataa meinaa tuntuu kuluvan noi saderenkaat enemmän kun muistelin ja menee aika luistelemiseksi jo muutaman kiekan jälkeen. Menee kyllä mediumeillakin mutta ei niin helposti. Se ainakin voidaan mun puolesta muuttaa. Radiator 15% huomasin että hieman laskee top speed jollain 3-4 kierroksella jo ja 20% ei laskisi, että samantyylisesti menee kuin gt3:ssa.

Miten on onko kellään mitään vastaansanomista jos vaihdetaan keli takaisin light cloudiksi? Tai antakaa äänenne kuuluviin kumpaa haluatte. Jos kuivalla ajetaan niin kierroksia lisätään pari ja rengaskuluma luultavasti pysyy 2x:ssä. Itse olen vielä randomin kannalla kun on tullut sen vuoksi treenattua, mutta siinä on tosiaan ainekset pienoiseen farssiin.

Päätös tehdään klo 19-20 mennessä.

Rengaskuluma real on kyllä parempi jos sataa meinaa tuntuu kuluvan noi saderenkaat enemmän kun muistelin ja menee aika luistelemiseksi jo muutaman kiekan jälkeen. Menee kyllä mediumeillakin mutta ei niin helposti. Se ainakin voidaan mun puolesta muuttaa. Radiator 15% huomasin että hieman laskee top speed jollain 3-4 kierroksella jo ja 20% ei laskisi, että samantyylisesti menee kuin gt3:ssa.

Miten on onko kellään mitään vastaansanomista jos vaihdetaan keli takaisin light cloudiksi? Tai antakaa äänenne kuuluviin kumpaa haluatte. Jos kuivalla ajetaan niin kierroksia lisätään pari ja rengaskuluma luultavasti pysyy 2x:ssä. Itse olen vielä randomin kannalla kun on tullut sen vuoksi treenattua, mutta siinä on tosiaan ainekset pienoiseen farssiin.

Päätös tehdään klo 19-20 mennessä.
Omat äänet: Real-renkaat, pysyvä sää(vaikka light cloud), mechanical failures off ja pakotettu renkaanvaihto, jos stopit nyt toimii, eikä heitä vääriä renkaita alle.

GT3:lla näki moottorin lämmöt. Pysty helposti testaamaan millä radiatorilla voi ajaa.

Kuivalla kelillä vauhti niin onnetonta, että melkeinpä tekisi mieli äänestää lottokisaa, niin olisi ainakin jotain tapahtumaa. :D Toisaalta sitten taas metriäkään en ole märällä ajanut, että tuskinpa se randomkelikään hirveästi mahdollisuuksia parantaisi..

Lopputulemana sanottakoon siis, että ihan sama, hukassa ollaan joka tapauksessa.

Omat äänet: Real-renkaat, pysyvä sää(vaikka light cloud), mechanical failures off ja pakotettu renkaanvaihto, jos stopit nyt toimii, eikä heitä vääriä renkaita alle.

GT3:lla näki moottorin lämmöt. Pysty helposti testaamaan millä radiatorilla voi ajaa.

Stopit toimii erinomaisesti. Jos laitettaisiin real rengaskuluma, niin sun säädöillä olisi pakko kuitenkin käydä varikolla. Tarviiko silloin hitaampia rangaista jos niiden säädöt ei pakota menemään varikolle? ;)

2x sopisi hyvin. Joutuu valitseen 1-2 pysäköinnin väliltä. Aika-ajo säädöillä 2 stoppia on nopeampi, mutta en tiedä onko nopeampi mennä yhdellä pysähdyksellä jos autoa säätää vähemmän renkaita kuluttavaksi. 29 Kierrosta vaikutti passelilta.

Radiator 18% ei vielä hidastu vauhti joten toisen perässä voi varmaan huoletta ajella jollain 21%

Mun kanta on jo varmasti tullut selväx ja mukana ollaan ilman randomia/sadetta.:)

Ehkä ois parasta ainakin tuleviin kisoihin laittaa rengas asetukset realille,näin ei tarvis kisojen järjestäjän tehä rengastestejä kulumisen kannalta.

Vaik huominen kisakin ois realilla ja pakollinen varikkokäynti/renkaiden vaihto. Simolla on varaa löysätä vauhtia ja ajaa renkaita säästäen. Ja eiköhän hänellä oo kuiteski ite kisaan rengas ystävälliset säädöt ja kovaa menee kuiteski.Joten ei siinä hitaampia mielestäni rangaista pakollisilla stopeilla.:)

Vaikka en sarjaan osallistu ni huutelen taustalta. Millä autolla ei muka näe lämpöjä? Nehän on siellä vain näytön eri "sivulla" joka erillisellä näppäimellä vaihdellaan. Mittaristostahan näkee vaikka renkaan/jarrujenlämmötkin

Jos tässä nyt sit vielä ruuvataan asetuksia kuitenkin niin joo, kyllähän se kuiva keli maistuis. Mukana kyllä silti vaikka mentäiski randomeilla ja satais vaikka lunta, mut kyl tossa autossa on ajettavaa ja tekemistä kuivallakin, joten ois se 100% kuiva sää varmasti helpotus monelle (kaikille). Mut lähtökohtasesti kannatan kyllä tämmösiä muuttujia kisoihin, sää- ja vuorokausivaihtelua meinaan, kunhan ei oo turhan äkänen auto alla :)

No ei tullut kummempia protesteja niin ajetaan kuivalla. Jatkossa sitten kinastellaan mieluusti asetuksista aiemmin kuin päivää tai kahta ennen.

Kierroksia 29 ja rengaskulutus 2x. sää light cloud

+-0:n kans ajettiin testiä. Molemmat paransi aikaansa. +-0 1.34.6 ja mä 1.34.0. Vielkin jäi aikaa radalle.:)

+-0:n kans ajettiin testiä. Molemmat paransi aikaansa. +-0 1.34.6 ja mä 1.34.0. Vielkin jäi aikaa radalle.:)

Jatkoin vielä hetken itsekseni ja vielä lähti puoli sekuntia, 1.34.1. Eilisen jäliltä liki kahen sekuntin parannus taas, huhhuh :O Roplasin päivällä vähän vastusta tuonne jarrupolkimen taa ja sillä oli kyllä aivan älytön positiivinen vaikutus.

Jatkoin vielä hetken itsekseni ja vielä lähti puoli sekuntia, 1.34.1. Eilisen jäliltä liki kahen sekuntin parannus taas, huhhuh :O Roplasin päivällä vähän vastusta tuonne jarrupolkimen taa ja sillä oli kyllä aivan älytön positiivinen vaikutus.

Hieno homma! Tänään sit varmasti alle 1.34. Alitukset oli jo kimppatreeneissä tulollaan molemmilla.

Pitää muistaa ennen kisalobbyyn menoa ottaa/ohjelmoida kerssinappiki käyttöön.:o

Veikkaan Simon ja Sisun ajavan alle 1.32. Yleensä Simo on mua 1-3s nopeampi autosta ja radasta riippuen.

Sainpahan teidät reenaamaan. Tulee hyvät kisat. Ei tuon Formulan ajaminen mitään rakettitiedettä ole. Itseasiassa jopa helpompaa kuin koppiautot kun pitoa on paljon. Ja kun pitoa on todella paljon, niin erot on melko pienet, kunhan vaan tietää mitkä mutkat voi vetää kaasupohjassa.

Parasta tuossa autossa on sen ajamisen hauskuus. Tuota on todella mukava pyöritellä ihan yksikseenkin. Koppiautoilla reenatessa vaan vituttaa koko ajan.

Hienoa jos mun videot on auttanu. Täytyy jatkossakin postailla niitä.

Sainpahan teidät reenaamaan. Tulee hyvät kisat.
Toivotaan ett tulee. Ennen ei oo formulat napannut,mut ainakin tää formula B on kyl hyvä ajettava. Pitäis varmaan ostaa f1 2015 peli,jospa siitäkin innostuis. Sanoit kyl eilisen formula kisan jälkeen ett tää project carsin formula B hakkaa 100-0 f1 pelin auton?

Taian lukea F1 ketjun läpi ja sen perusteella tehä ostopäätös.:)

Toivotaan ett tulee. Ennen ei oo formulat napannut,mut ainakin tää formula B on kyl hyvä ajettava. Pitäis varmaan ostaa f1 2015 peli,jospa siitäkin innostuis. Sanoit kyl eilisen formula kisan jälkeen ett tää project carsin formula B hakkaa 100-0 f1 pelin auton?

Taian lukea F1 ketjun läpi ja sen perusteella tehä ostopäätös.:)

Älä osta. Ajettavuuden kannalta ei ole mitään hyvää. Auto puskee aina eikä missään vaiheessa saa fiilistä, että downforcea olisi paljon. Lisäksi nettipeli bugailee ja lagailee pahemmin kuin Pcars. Eikä pysty yksin reenamaan onlinessa. Kannattaa katsoa se mun kisa.

Älä osta. Ajettavuuden kannalta ei ole mitään hyvää. Auto puskee aina eikä missään vaiheessa saa fiilistä, että downforcea olisi paljon. Lisäksi nettipeli bugailee ja lagailee pahemmin kuin Pcars. Eikä pysty yksin reenamaan onlinessa. Kannattaa katsoa se mun kisa.

Ok. Täytyy kahtoa. Tällä formula B:llä voisin jopa nähä itseni ajavan sarjaakin,jos semmonen tulevaisuudessa järjestetään.:)

Nyt on 1.34 alitettu..1.33.7. En taida enää tosta parantaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sainpahan teidät reenaamaan. Tulee hyvät kisat.
Hienoa jos mun videot on auttanu. Täytyy jatkossakin postailla niitä.

Tää on kyllä hyvä juttu kun näitä aikoja tänne postaillaan... Silloin yks päivä kun ajelin 1.37 - 1.38 kierrosia niin ajattelin jo hetken olevani lyömätön ja että lisätreeni olisi turhaa... Kuinka väärässä olinkaan :D Eipä olis varmaan tullu jatkettua reenejä ellen ois järkytyksekseni tajunnut että muut menee vielä paaaaaljon kovempaa, joten kiitos siitä että itsekin olen päässyt ajamaan 1.34 alkuisia aikoja kuuluu teille. Erityisen iso käsi Hipheille joka auliisti antoi säätönsä kokeiltavaksi sillä tuloksella että auto tuntuu nyt paremmalta kuin kertaakaan aiemmin ja kellokin tykkää, todellista fair play henkeä! Omilla säädöillä ei olis ollu kyllä mitään jakoa... Mut vähän annan kunniaa kyllä itsellenikin, tuo eilen tekemäni jarrupolkimen modaus auttoi aivan mielettömän paljon tuntumaan ja kierrosaikaan.

^^^ Hyvä ett oli apua säädöistä. Mut täytyy muistaa ett treenaamisella on suuri merkitys.

Täytyy testata vielä default asetuksilla,jospa säädöt vain ovat huonontaneet aikaa.:D

Ylös Bottom