Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Mä nipistin 2.11.2 ja on vielä vähän otettavissa :) ohjeah siellä kanssa veteli jo 2.12 aikoja! Hyvä!
Juuri ja juuri alle 2.12 voisi mennä jos ihan täydellisen kierroksen saisi aikaan. Sitten alkaisin jo olla ihan tyytyväinen vauhtiin. Virheitä vaan tulee niin kovalla tahdilla, että kisa tulee olemaan tällä menolla aika katastrofi, joka toinen kierros on jotain 2.17 luokkaa. :D

Ratti myös taitaa vedellä aika lailla viimeisiään, mutta toivottavasti nyt vielä jotenkin sinne huomisiltaan asti kestäisi..

Juuri ja juuri alle 2.12 voisi mennä jos ihan täydellisen kierroksen saisi aikaan. Sitten alkaisin jo olla ihan tyytyväinen vauhtiin. Virheitä vaan tulee niin kovalla tahdilla, että kisa tulee olemaan tällä menolla aika katastrofi, joka toinen kierros on jotain 2.17 luokkaa. :D

Ratti myös taitaa vedellä aika lailla viimeisiään, mutta toivottavasti nyt vielä jotenkin sinne huomisiltaan asti kestäisi..
Mikä ratti sulla on?

Mikä ratti sulla on?
Mulla on itse asiassa kaksi.. Viikon vanha t300, josta hajosi eilen ilmeisesti jotain. Ei oikein kalibroi itseään ja forcet katoaa minuutin ajelujen jälkeen. Toisena sitten Fanatecin Gt3 rs.

2.11,7 meni äsken, alkaa ehkä kohta riittää ajelut tältä päivältä..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minnekkä mun vauhti katoo heti su ajetaan koppiautoilla? Ei vaan alle 2:13,5 pääse millään. Perä ei pysy kyl yhtään tiessä, ja jarrutukset ei toimi yhtään.

Minnekkä mun vauhti katoo heti su ajetaan koppiautoilla? Ei vaan alle 2:13,5 pääse millään. Perä ei pysy kyl yhtään tiessä, ja jarrutukset ei toimi yhtään.
Mutkis mis perä lähtee alta,ei kannata löysätä kaasua kokonaan. Mutkajarrutuksissa pidän kaasua hiukan pääl,tällöin perä ei lähe alta. Kierroksen aikana en missään löysää kaasua kokonaan.

Tuun ajeleen huomenna ilman rattia. En ole ajanut mitään ajopeliä tosissaan pädillä 8 vuoteen. Ajaminen tuntu ihan hauskalta kuvakulmalla auton takaa ja automaattivaihteilla. Onko nämä sallittuja, ja jos ei ole, niin saisko tätä kisaa varten? Entä abs ja/tai tc?

Äänet on päheet tuolta ulkopuolelta.

Juu vapautetaan kamera. abs ainakin on päällä real asetuksilla. Stability kans mielestäni myös. Eiköhän tc myös.

Absit on kyllä pädillä melko pakolliset. Sai heti 2sek pois ajasta kun pystyy jarruttamaan pariin vikaan mutkaan. Automaattivaihteet kun vielä sallii, niin tulee ihan hauskaa pädilläkin. Speed sens 90 vaikutti ihan mukavalta. Hitaisiin mutkiin pitää vaan jarruttaa melki nolliin vauhdit, että kääntyy. Pitää periaatteessa jarruttaa vähän pitkäks, että kääntyy paremmin.

Juu vapautetaan kamera. abs ainakin on päällä real asetuksilla. Stability kans mielestäni myös. Eiköhän tc myös.

Ajoin aamuharkat ja tarkistin noi ajoavut..vain abs on päällä real asetuksella.

Nyt ajatkin alkavat miellyttää mua.:) Täytyy koittaa vielä konepeltikuvakulmaa,jospa sais vielä nipistettyä aikaa paremmax.:)

Edit:konepeltikuvakulmassa ei mittarissa ainakaan näkynyt absin merkkiä real asetuksilla,vaik yritti laittaa absit päälle.

Ajoavut realilla ei oo mitään ajoapuja käytös. Ja ei kai asetuksia enää muuteta? Mulle kyl ihan sama millä asetuksilla ajetaan.:)

Ajoavut realilla ei oo mitään ajoapuja käytös. Ja ei kai asetuksia enää muuteta? Mulle kyl ihan sama millä asetuksilla ajetaan.:)

Eikö ABS muka ole silti? Jos ei niin minun puolestani sen voi laittaa päälle, luistonestoa ja stabilityä en kaipaa. Oma paras tällä hetkellä se eilinen 2.11.5, täydellä tankilla. Hieman kyllä nakertaa tuo painavan auton antama tasoitus, mutta minkäs teet, riittääpähän ainakin bensa maaliin asti :rolleyes: Luulen kyllä että tasaisuus tulee näyttelemään kisassa kierrosaikoja suurempaa roolia, oma ajoni on ainakin reeneissä ollut melkoisen virhealtista.

Mutkis mis perä lähtee alta,ei kannata löysätä kaasua kokonaan. Mutkajarrutuksissa pidän kaasua hiukan pääl,tällöin perä ei lähe alta. Kierroksen aikana en missään löysää kaasua kokonaan.

Hyvä neuvo, mut ei onnistu t300rs:n vakiopolkimilla, ainakaan multa :D Noissa kun on molemmissa polkimissa sentin verran kuollutta, vaikka kaikki deadzonet on säädetty nollaan. Hankaloittaa pintakaasulla ajamista ihan perhanasti kun ei voi koskaan olla täysin varma onko kaasupoljin nyt tarpeeksi painettuna vai ei. Ja sama juttu jarrun kanssa, jossa ei ole edes kunnollista vastusta. Ihan sudet nuo polkimet, menee kyllä välittömästi päivitykseen kun joskus rikastun.

Juu, kyllä mä tälleen oon ajanukkii. Ei mulla siis jarrutuksissa oo ton perän kaa niinkää ongelmii, vaan mutkan keskivaiheilla. Vähän lipsuu ni vauhti putoo heti.

Eikö ABS muka ole silti? Jos ei niin minun puolestani sen voi laittaa päälle, luistonestoa ja stabilityä en kaipaa.
Ei ainakaan mittariston mukaan. Testasin myös ajaa ett abs on sallittu ja mittaristossa on abssin kuva..eipä se ainakaan vauhtia lisänny.:)

Pädillä ainakin antaa ihan liikaa tasoitusta, jos ei abseja saa käyttää. On täysin näköaistin varassa perän irtoaminen jarrutuksissa. Oispa ehjä ratti, mutta menee varmaan pari viikkoa ennen kuin huollosta tulee. Jätän sitten kisan suosiolla väliin, jos ei abseja saa käyttää. TC:kin on ihan kiva, mutta ei pakollinen, kyllä se ilmankin tolla autolla suju pädillä. TC hidastaa vaan, mutta pädikuskeilla se saattaa pelastaa tilanteet joissa lähtee alta ja silloin ollaan taas näköaistin ja melko rajattujen ohjausliikkeiden varassa.

Onko joku löytänyt jonkun bugin millä voi säätää sitä bensan määrän default-setupilla? Pääasia, että kaikki tietää jotta on tasapuolista kaikille.

Kertokaa nyt vie mistä perkeleestä sen näkee mitä ajoapuja on käytössä?

Itse kanssa eilen kokeilin kaikki ajoavut päällä ja sitten real enkä huomannut mitään eroa jarrutuksissa.

Saliitaan sitten pelkästään ABS ja on jokaisen oma päätös käyttääkö.

EDIT: Oiskohan niin että noissa on brake pressure oletuksella niin matalalla ettei renkaat tavallaan mene lukkoon ja ABSit päällä brake pressure kannattais olla melkein täysillä, mutta kun ei voi säätää.

Itse kanssa eilen kokeilin kaikki ajoavut päällä ja sitten real enkä huomannut mitään eroa jarrutuksissa.

EDIT: Oiskohan niin että noissa on brake pressure oletuksella niin matalalla ettei renkaat tavallaan mene lukkoon ja ABSit päällä brake pressure kannattais olla melkein täysillä, mutta kun ei voi säätää.
Kun ajaa esimerkiksi konepeltikuvakulmalla, niin hudin mittaristossa on apujen symbolit. Jos mappaa avut eri nappeihin, niin niitä räpläämällä tietää voiko avun ottaa käyttöön tai pois.

Main menusta ihan omista asetuksista kannattaa sallia itselleen avut. Saattaa olla, että sieltä pystyy itseltään kieltämään avut, niin ettei niitä saa kesken online-session päälle.

Ota kuvakulma pakotus pois ja vaiha vaik konepeltikulmaan,ni näät "mittaristossa" apujen kuvat.

Nyt tuli semmonen homma ett jää kisa ehkä väliin.:( Yritän ehtiä paikalle. Aikaajot ja eka kisa jää todennäköisesti väliin.

Jos ehdin toka kisaan,pääsenkö/saanko tulla mukaan? Lähden vaik viimesenä matkaan.

Dodii nyt selkis tämäkin niin ei tarvi jatkossa arvuutella. Joo eli pelkästään ABS sallitaan, muuten ei sitäkään sallittaisi mutta kun osa on ne päällä jo harjoitellu ja radan kaksi mutkaa on sen verran haastavia että parempi laittaa päälle. No nyt ehkä selittyi miksi jotkut pääsi alle 1.12 aikoja :rolleyes:

Jos ehdin toka kisaan,pääsenkö/saanko tulla mukaan? Lähden vaik viimesenä matkaan.

Saa tottakai. Sovitaan että joutuu lähtee joukon keskeltä aina jos ei ekassa lähdössä ollut mukana. Toisessa lähdössä kaikki jää sitten eka ruutuihinsa ja alan luetteleen nimiä ja tehdään jono pääsuoran päähän. Kärjessä ajaja huolehtii että vauhti on rauhallista lämmittely kierroksen.

Ylös Bottom