Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiLLiMuNaVoi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Kisan pisteet

1. plusmiinusnolla = 13
2. Thuto = 9,5
3. ohjeahh = 8,5
4. only4win = 6
5. SiLLiMuNaVoi = 5
6. Simo911 = 4
7. jatumatunen = 3,5
7. storkki = 3,5
9. markusoh = 1,5
9. Jallmari = 1,5

Aika-ajo

Näytä liitetiedosto 14986

1. lähtö

Näytä liitetiedosto 14987

2. lähtö

Näytä liitetiedosto 14988

Kokonaispisteet

1. storkki = 20,5
2. Thuto = 19,5
3. Simo911 = 19
4. ohjeahh = 17,5
5. only4win = 16,5
6. hiphei_finland = 13,5
7. plusmiinusnolla = 13
8. jatumatunen = 12,5
9. Jallmari = 11
9. SiLLiMuNaVoi = 11
11. markusoh = 9,5
12. Rammari = 8

Tasaista on. Veikkaan että mestaruus ratkeaa vasta nordschleifes

Kyllä siinä pieni osuma mulla tuntu perässä, ja siitä lähti sitten käsistä. Toi on ärsyttävä tässä pelissä, kun osuu ni auto ei käänny yhtään. Mutta ei siinä mitään ollu, pelkkä kisatilanne. Ja tosta sun videosta kun kattoo, ni selvästi näkkee et ei osu ollenkaan, harmi juttu joita pelissä voi käyä.

Joo latenssi saattaa tehdä sen että toisen pelissä törmäystä ei mukamas tapahdu vaikka ois tapahtunutkin. Huomasin ettet ollut ilmoittautunut kisaan, mutta olit kuitenkin treenannu nii ymmärsin kutsua. Mites muiden kisojen laita meinaatko osallistua?

Harmi ku en ehtinyt mukaan. Onnea +-0:lle triplasta:)

Moni tais parantaa aikaajossa aikaansa. Toki abs ehkä auttoi hieman ainakin alitajunnasssa,mut uskon kyl ett treenaminen kantaa jossain vaihees hedelmää. Toi käännetty lähtöjärjestys taitaa olla ihan hyvä systeemi kisaamisen kannalta?

Kannatan ens kisaan Sillin ja Jatun tapaan säätöjen vapauttamista.:)

Kisan pisteet

1. plusmiinusnolla = 13
2. Thuto = 9,5
3. ohjeahh = 8,5
4. only4win = 6
5. SiLLiMuNaVoi = 5
6. Simo911 = 4
7. jatumatunen = 3,5
7. storkki = 3,5
9. markusoh = 1,5
9. Jallmari = 1,5

Tuliko pisteitä siis vain yhdestä kisasta? Olen vielä vähän pihalla tämän formaatin, pisteytyksen yms kanssa :D

Tässä olisi nyt parhaita paloja Snettertonin väännöistä, olkaa hyvä https://www.youtube.com/watch?v=4x7yIAkktzo

Onnea +-0:lle triplasta:)

Moni tais parantaa aikaajossa aikaansa. Toki abs ehkä auttoi hieman ainakin alitajunnasssa,mut uskon kyl ett treenaminen kantaa jossain vaihees hedelmää. Toi käännetty lähtöjärjestys taitaa olla ihan hyvä systeemi kisaamisen kannalta?

Kiitoksia. Olen samaa mieltä siitä että absin mukaan tulo oli helpottava tekijä, mutta kyllä tuossa toisen kisan loppuvaiheessa huomasi ja tunsi ajokilometrien ja sen puuduttavan treenin vaikutuksen ajoon ja kierrosaikoihin, sillä oli varmasti lopulta isompi merkitys kuin absilla. Toissapäivänä visiteerasin kyseisellä radalla ekaa kertaa koskaan ja selvähän se että vauhti pikkuhiljaa paranee kilometrien karttuessa.

Käännetty järjestys ja lentävä lähtö oli erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu toiseen kisaan.

Tuliko pisteitä siis vain yhdestä kisasta? Olen vielä vähän pihalla tämän formaatin, pisteytyksen yms kanssa :D

Tässä olisi nyt parhaita paloja Snettertonin väännöistä, olkaa hyvä https://www.youtube.com/watch?v=4x7yIAkktzo

Molemmista kisoista saa puolitetut pisteet ja osallistujien määrällä on vaikutusta pisteiden määrään..jos on 10 kuskia mukana,saa voitosta 10p, toinen saa 9p,kolmas 8p jne. Lisäx saa voitosta 3 lisäpojoa,toinen 2p,kolmas 1p, ja paalusta 1p. Lisä pojotkin myös puolitetaan. Paalupojo taitaa tulla kokonaisena jos on yx aikaajo.

Puolitussysteemi tuli ekakisan jälkeen koska siel ajettiin vain yksi pitempi kisa. Silli kertokoon tarkemmin.

Käsittääseni sulta puuttu puol pistettä. Taitaa nyt olla puolitettu myös paalupojokin,vaik oli vain 1 aikaajo. No Silli varmasti korjaa asian jos on väärin.

Meinas lähtee ohjaimet ja telkkarit parempaan paikkaan kun toisen kisan 9/10 kierroksella netti päätti sanoa ittensä irti..stna, no joka tapauksessa toi pädi taitaa lähtee muutenki ja rattia tulee tilalle. On toi sen verran tuskasta ajaa pädillä :D

Huomasin ettet ollut ilmoittautunut kisaan, mutta olit kuitenkin treenannu nii ymmärsin kutsua. Mites muiden kisojen laita meinaatko osallistua?

Kyllä mä olin ilmottautunu, se oli siellä yhessä viestissä piilossa :D, mutta onneks älysit kutsua.

Ens viikon kisaan voisin tulla kanssa, tosta cliosta en kyllä vielä tiiä, pittää ensin testailla.

Nii hyvät kisat oli eilen että kyllä mä nämä loput kisat ajan, ja sitäpaitsi mähän taistelen koko cupin voitosta! Ainakii toistaseks :p

Meinas lähtee ohjaimet ja telkkarit parempaan paikkaan kun toisen kisan 9/10 kierroksella netti päätti sanoa ittensä irti..stna, no joka tapauksessa toi pädi taitaa lähtee muutenki ja rattia tulee tilalle. On toi sen verran tuskasta ajaa pädillä :D

Vähän niin kuin pelais lätkää ringettemailalla. Ei ole kyllä ihmisten hommaa tuo. Todella isot aplodit heille keillä riittää kärsivällisyys pädillä ajamiseen. Hankalammaltahan se tuntuu siirtyä ratista pädiin, kuin pädistä rattiin.

Itse pitäisin edelleen default-setupit. Paras ominaisuus mitä Pcarsiin on päivitysten myötä tullut. Motivoi ainakin itseä paljon enemmän, eikä reenaamisesta saa liikaa etua. Vain taito ratkaisee. Samat argumentit voi toistaa kuin aiemminkin, eli jarrutusmatkat ja suoranopeudet on kaikilla samat, niin ajaminen huomattavasti tiukempaa ja turvallisempaa. Vähiten me kaivataan sitä, että erot pitää katsoa kärjen ja viimeisten kesken kalenterista. Sen verta pienet gridit, että mitä tasaisempaa niin sen parempi. 60 hengen gridillä vapaat setupit on ihan jees.

Tolla Clio:lla on vain se ongelma default säätöjen kanssa, että takarenkaat ja jarrut on umpijäässä koko kisan ajan. Kaikki mutkat joutuu driftata sladissa ja eturenkaat loppuu real asetuksilla 15-20 min ajon jälkeen. Defaultin kannalla oon kanssa aina jos ei suurempaa ongelmaa ole niillä ajettaessa. Formula B vaikutti muistaakseen dubaissa menevän ihan nätisti oletusasetuksilla että niillä vois default olla taas parempi.

Nopeudet cliolla on samat säätöjenkin kanssa kun ei voi oikein muulla vaikuttaa kuin bensamäärällä.

Käsittääseni sulta puuttu puol pistettä. Taitaa nyt olla puolitettu myös paalupojokin,vaik oli vain 1 aikaajo. No Silli varmasti korjaa asian jos on väärin.

Ei puutu. Puolitin senkin :)

Ei puutu. Puolitin senkin :)
Eix se paalupojo piä olla kokonainen ku kerran oli vain yx aikaajo? Mä sain sierrakisan paalusta 1p. Simo sai formulakisasta kahdesta paalusta käsittääkseni 1p(0.5+0.5).

Eli nyt +-0 sai puol pistettä vähemmän kuin mä sierralla vaik kumpiki ajettiin yx aikaajo.

Eix se paalupojo piä olla kokonainen ku kerran oli vain yx aikaajo? Mä sain sierrakisan paalusta 1p. Simo sai formulakisasta kahdesta paalusta käsittääkseni 1p(0.5+0.5).

Eli nyt +-0 sai puol pistettä vähemmän kuin mä sierralla vaik kumpiki ajettiin yx aikaajo.

No olin kyl vähän 50/50 pitääkö antaa kokonainen pojo vai ei. Kumpikin on aika looginen. Voidaan se kokonaiseksi muuttaa jos kellään ei ole mitään sitä vastaan :rolleyes:

12 pelaajaa ilmoittautunut seuraavaan kisaan, että 4 vielä mahtuis. Onko plusmiinusnolla mukana?

Tässä vielä ohitus simosta ja törmäys simon kanssa. https://www.youtube.com/watch?v=d_jbHht_6wU#t=38m36s

Kävi kyl flaksi että osuma simoon oikas auton. Ois saattanu mennä seinään vie.

Kiitos hyvin tehty. Olis kyllä kova jos replays näkis vie kuskien nimet niin sais mahtavia koosteita tehtyä kaikista tapahtumista (toivottavasti joskus).

Olis myös kova jos replayssä näkyisi kaikki autot, vaan ei näy. Esim. Marko puuttuu tosta tokan kisan replaystä kokonaan, tai no, ei ihan kokonaan, se auto seisoo lähtöruudukossa lähdöstä maaliin. Ekankin kisan replayssa tais ainakin 2 autoa seistä paikallaan. Samaa harmittelin viime viikolla jo kun koostin L&L koostetta. Onneksi sentään kisassa kaikki toimii ja näkyy kuten pitää.

Ja tosiaan mitä ensi viikkoon tulee, niin olen mukana. Metriäkään en ole kyllä Bugatti Circuitia enkä Clioa ajanut ja muutenkin hieman karsastan etuvetoisia, mutta joskus lienee hyvä mennä epämukavuusalueelle.

Mulla jää ensi viikolla vähintään aika-ajot ja eka startti väliin. Toiseen kisaan varmaan ehtisin, mutta täytyy nyt katsoa jaksaako sen takia alkaa treenailemaan, ei ainakaan eilisen kokeilun perusteella hirveitä intohimoja tuo Rellu herättänyt. Tosin pistetilanne sen verran tiukka, että ehkä sieltä pitää jotain jämäpisteitä käydä keräämässä..

Tässä vielä ohitus simosta ja törmäys simon kanssa. https://www.youtube.com/watch?v=d_jbHht_6wU#t=38m36s

Kävi kyl flaksi että osuma simoon oikas auton. Ois saattanu mennä seinään vie.

Kerranki sul oli tuuria.:)

Ens kisan osallistuminen on lääkärin käsissä. Pitää tiistaina aamuna sairaalaan ja aikasintaan pääsen keskiviikkona aamupäivällä pois. Turhan paljon tulee annettua tasoitusta muille pois jääntien seurauksena.

Ois hyvä homma jos ens kisan asetukset sais tietoon mahdollisimman pian.:)

Mun puolesta voi vaik loput kisat ajaa default asetuksilla.

Mun puolesta voi vaik loput kisat ajaa default asetuksilla.

Perun sanani. Ei tuo Clio paljoa parane säätämällä. Yhtälailla eturenkaat kuluu. Takarenkaat pysyy kylminä vain aika-ajossa, mutta kisassa pysyy 75-80 asteessa. Mutkat pitääkin ajaa sladissa että kääntyisi jyrkemmin ja kello tykkää. Eli defaultilla voitais sittenkin mun puolesta näilläkin ajaa. Katsoo sitten formula B:n kanssa miten on asian laita. Bemarin kanssa päätöskisassa melkein vapauttaisin kun säädettävää on paljon ja nähtäisiin vähän eroja muun muassa ns. "pääsuoralla"

Kierroksia 12 per lähtö. Toinen lähtö taas käänteisenä kuten eilen. Rengaskuluma real. Kuvakulma vois olla paras pakotettuna meinaan oli aika hankala ajaa bottienkaa vieretysten nokkapelti kuvakulmalla ja rintarinnan kuitenkin mennään mutkissa renkaat ulvoen.

Lisäisin vielä, että ajotapa saa olla hieman agressiivisempi näillä koska autot kestää kyllä osumia ja osumaa tulee väkisinkin. Se että syöksyy toista tahalleen kylkeen on rangaistavaa tai jos toinen ajautuu ulos radalta toisen törmäyksen seurauksesta. Eli ohittamista ei tarvitse varoa ja ei haittaa vaikka siinä vähän kontaktiakin syntyisi.

Sitten mitäs porukka ois mieltä jos toinen lähtö ajettais hämärässä? Niin että 2-3 kierroksen jälkeen joutuisi jo laittaa ajovaloja päälle? Kuitenkin niin ettei ihan säkkipimeässä ajeta.

Juu kyllä miekin lähes poikkeuksetta suosin default setuppeja, niin nytkin vaikken ole autoa vielä edes kokeillut. Kyllähän se säätäminen on yksi erittäin iso ja oleellinen osa kilpa-autoilua, varsinkin jos meinaa pärjätä ja siksi suuri hatunnosto heille jotka kyseisen jalon taidon osaavat. Toisalta, kun ajetaan defaulteilla niin on helpompi sanoa kuka oli nopein/paras kuski sen sijaan että arvioitaisiin mekaanikon kykyjä ja jossiteltaisiin säädöillä. Molemmissa on kyllä puolensa, mutta tiukkoja kisoja me varmasti kaikki halutaan ja uskon että default säädöt on siihen paras ratkaisu. Ja tuohon hämärä/yö ehdotukseen sanon vain että sopii oikein hyvin, vähän vaihtelua :)

Tuossa vielä toisesta lähdöstä jotain highlightseja. Ensimmäinen kierros suht kokonaisuudessaan, alkukierrosten väännöt sillin kanssa, storkin pyörähdyksestä seurannut johtopaikan vaihtuminen ja loppukierrosten voittotaistelua plusmiinusnollan kanssa.

--

Mitä Default-setuppeihin tulee, niin itse olen ainakin niiden kannalla jatkossakin. Paitsi, että tekee kisailusta tiukempaa, niin mulla on ainakin ihan riittävästi hommaa siinä, että opettelee ylipäänsä ajamaan joka viikko uutta autoa, pitäisi varmaan tuplata treenimäärä, että siihen saisi vielä säädötkin hinkattua kohdalleen. :P

Ylös Bottom