Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1) PÄÄTTYNYT (voi poistaa)

Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Kovaa kyl meet. Toki tuun mukaan vaik onkin käännetty lähtöjärjestys. Toka vika lähtöpaikasta voi myös olla etua,kuhan välttää eestä lähtevien mahdolliset kolarit/ulosajot ja ei ite tee liikaa ajovirheitä.

En kitise lähtöpaikasta enempää,enkä oikeestaan kitissykkään..ihmettelin vain.:)

Aika tiukkaa on Simon jälkeen pisteissä.

Tekis mieli kannattaa ilman defaultia,jos vaik sais bemun säädettyä samaan iskuun ku sierran. Mut kannatan kuiteski defaultia,koska ei jaxa alkaa säätämään ja uskon vauhtini paranevan treenien myötä.

Käsittääkseni oot aika paljon ajanut tätä rataa eri autoilla? Se selittäis jonkin verran tota vauhtias muhun verrattuna.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

ABS ja damage saa olla mitä on, ne ei ainakaan vaikuta mun osallistumiseen, mut jos tässä nyt toiveita saa heittää niin ehdotan kompromissia niiden suhteen: joko ilman absia damage pois tai absin kanssa damage päällä.

Kokeilin ajaa ABS päällä ja monet mutkat menee kyllä helpommin, mutta ongelmaksi koituu pidentynyt jarrutusmatka. Varsinkin kun oletusasetuksilla jarrut on pirun kylmät ja pitkien suorien jälkeen joutuu oleen tarkkana. Veikkaan että ilman absia ajaakin kovempaa joten tuskin niitä käyttäisin vaikka sallittaisiin. Abseissa myös kisatilanteissa se huonoa että jos ajaa ihan toisen perässä niin pitää jarruttaa aina hieman aiemmin kuin edellä ajava jos haluaa välttään kolarin, kun taas lukkojarrutuksella kolarin voi monesti välttää.

Kokeile ajaa vie joku harkkakisa full damage ja real ajoavut päällä jos vaikka mieli muuttuisi.

Käsittääkseni oot aika paljon ajanut tätä rataa eri autoilla? Se selittäis jonkin verran tota vauhtias muhun verrattuna.

Oon tahkonu joo että melkein muistaa jo miten mikäkin mutka menee. Silti parannettavaa on vie paljon kuten videosta näkee.



Jos olisi se 9 kierrosta (8 kierrosta kisaa), niin bensa riittää maaliin jos kulutusta laskee. Silloin varikolla tarvisi käydä vain jos haluaa korjauttaa autonsa ja siinä ei häviä kuin 10 sekuntia per käynti.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Jos olisi se 9 kierrosta (8 kierrosta kisaa), niin bensa riittää maaliin jos kulutusta laskee. Silloin varikolla tarvisi käydä vain jos haluaa korjauttaa autonsa ja siinä ei häviä kuin 10 sekuntia per käynti.

Mut jos damagen saa vaik eka mutkassa..autoo puoltaa/kulkupuoli hukas yms. joudut ajaa koko kiekan rikkinäisellä autolla ennen kuin pääsee varikolle,siinä häviää tosi paljon. Luulen ett jos näin käy,moni jättää kisan kesken.

Kannatan damagen poistamista edellä mainitun seikan takia.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Mut jos damagen saa vaik eka mutkassa..autoo puoltaa/kulkupuoli hukas yms. joudut ajaa koko kiekan rikkinäisellä autolla ennen kuin pääsee varikolle,siinä häviää tosi paljon. Luulen ett jos näin käy,moni jättää kisan kesken.

Kannatan damagen poistamista edellä mainitun seikan takia.

Huomaa ettet ole asiaa vielä paljoa kokeillut. Autoo pystyy ajaa hyvin vaikka hieman puoltaisi. Täytyy vetää kunnolla seinää että alkaa edes puoltamaan vähäsen. Yleensä vaatii sen 2-3 osumaa. Kierrosajoissa ei paljoa näy. Eli jos auto puoltaa vaan vähän ja kulkeekin vaikka vie reilut 250 niin en menisi välttistä edes varikolle.

Itse olen melko varma että kaikki ajaa maalliin hyvissä mielin. Tietysti kannattaa olla vähän varovaisempi kierroksen alkupuolella.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Huomaa ettet ole asiaa vielä paljoa kokeillut. Autoo pystyy ajaa hyvin vaikka hieman puoltaisi. Täytyy vetää kunnolla seinää että alkaa edes puoltamaan vähäsen. Yleensä vaatii sen 2-3 osumaa. Kierrosajoissa ei paljoa näy. Eli jos auto puoltaa vaan vähän ja kulkeekin vaikka vie reilut 250 niin en menisi välttistä edes varikolle.

Itse olen melko varma että kaikki ajaa maalliin hyvissä mielin. Tietysti kannattaa olla vähän varovaisempi kierroksen alkupuolella.

Siinää osuit naulan kantaa,etten oo paljon testannu tota komboa.

Täytynee testata ni sit oon vähän viisaampi..ehkä.

Toivoit kannanottoja asetuksiin ja toin omat näkemykseni kehiin..kylläkin olettamusten ja arvailujen perusteella.:eek:

Tosiasia on ett ei kukaan keksi kaikkia miellyttävää ratkasua. No,viimeistään sunnuntain "aikarajan" jälkeen on asetukset ym selvillä ja niillä mennään.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Kun ajetaan defaulteilla niin damaget pitää ehdottomasti olla todella pienellä, jos ajetaan VAIN yksi lähtö. Visual only riittää ihan hyvin. Eikä sitte mitään reilusti yli 45min kisoja. Näin pienellä porukalla ihan älytön ajaa pidempiä kisoja. 7 kierrosta on ihan max, jos yks lähtö ajetaan. Mieluummin kaks 3-4 kierroksen lähtöä.

Defaultien idea on just se että ajettais lyhyitä lähtöjä pari, jotta niiden välissä saa uuden auton. Sillon saa olla damagetkin päällä.


Mites nuo stopit nyt defaulteilla toimii? Käyttääkö se jotain pelaajan määrittämää strategiaa vai heittääkö se randomilla jotain paskaa?

Mechanical failuresia ei defaulteilla tarvita.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

7.23 oli äsken harjoitellessa paras (ja varmaan ainoa jolla, en pyörinyt ympäri nurmikoita) kierros. En kyllä tuota radasta en sitten yhtään. Joku rallipeleistä tuttu kartanlukija-ominaisuus olisi ihan jees, niin pystyisi ajaessa keskittymään muuhunkin kuin tihrustamaan kartasta millainen mutka siellä mahtaa olla seuraavaksi tulossa.. :D

Luulisi, että nopeimmat tulee menemään reilusti alle seitsemän minuutin.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Kun ajetaan defaulteilla niin damaget pitää ehdottomasti olla todella pienellä, jos ajetaan VAIN yksi lähtö. Visual only riittää ihan hyvin.

Eikä sitte mitään reilusti yli 45min kisoja. Näin pienellä porukalla ihan älytön ajaa pidempiä kisoja. 7 kierrosta on ihan max, jos yks lähtö ajetaan. Mieluummin kaks 3-4 kierroksen lähtöä.

Defaultien idea on just se että ajettais lyhyitä lähtöjä pari, jotta niiden välissä saa uuden auton. Sillon saa olla damagetkin päällä.


Mites nuo stopit nyt defaulteilla toimii? Käyttääkö se jotain pelaajan määrittämää strategiaa vai heittääkö se randomilla jotain paskaa?

Mechanical failuresia ei defaulteilla tarvita.

Kahden lähdön kisoissa damagessa on melkei se ongelma että jos vahinkoa tulee sen verran että joutaa varikolla käymään niin muita ei ajamalla enää kiinni saa. Hienosti on porukka kuitenkin ajanut koko kauden että suuremmilta romuralleilta on välttytty mitä taas oli formula rookie ja gt3 kaudet. Itse tykkään damagea pitää päällä kun se oikeasti kannustaa ajamaan puhtaasti ja välttämään turhia riskejä. Formuloilla ja muilla herkimmillä ajokeilla visual voisi omasta mielestä olla joissain tapauksissa parempi.

Nyrrelle sopii musta jotenkin hieman pitempi kisa ja sen takia sen jätin viimeiseksi. Tähän mennessä kisojen pituudet on ollu hyviä ja jos ei aika-ajoa ajeta niin 58 minuutin kisa (8 kierrosta) nyrrellä päätöskisana ennen taukoa on minusta se minimi. Omasta puolesta voitaisiin ajaa vaikka 10-12 kierrosta jos ois täys gridi, mutta se vois olla joillekki liikaa ja menis varmaan jo yksin ajeluksi lopussa.

Jos ens kaudella ajetaan taas 6 kisaa niin vois ainakin 4-5 kisassa olla sen 2 lähtöä. Viimeisen kisan pitäisin aina yhden lähdön kisana jos todetaan toimivaksi. Enemmän panosta ja jännitystä.

Kerroin jo aiemmin miten stopit toimivat defaultilla. Eli jos bensa ei riitä maaliin saakka niin ekalla pysähdyksellä heittää tankin täyteen (tästä syystä bensakulutusta lasketaan, ettei tarvi tankata). Renkaat vaihtaa ainoastaan silloin kun pyytävät erikseen tulla niitä vaihtamaan eli aivan ***** liian myöhään kulumaan nähden. Fyysiset vauriot korjaa aina ihan 1-4 sekunnissa.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Luulisi, että nopeimmat tulee menemään reilusti alle seitsemän minuutin.

Juu menee. Ite ajelin rikkinäisellä autolla puoli kierrosta ettei kulkenu ees ku jotain 245 niin 2.07. 1.55 alitus tulee varmaan tekeen tiukkaa kaikille.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ois varmaan äänestyksen paikka damagesta ja kisan pituudesta. Vai tarviiko sitä ees äänestää ainakaan damagesta..moni on damagee vastaan.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

7.12. Paljon tuon kovempaa ei kyllä enää tuolla tavalla cruisailemalla pääse, vaan pitäisi alkaa oikeasti opettelemaan tuota rataa ja saada jopa jonkinlaiset ajolinjat edes vähän sinne päin kohdalleen.

Periaatteessa tykkään pitkästä kisasta ajatuksena, mutta kyllähän siinä aika iso todennäköisyys on, että menee aikamoiseksi yksinajeluksi sen jälkeen, kun nopeammat on päässyt hitaammista ohi. Damagen suhteen aika sama, ei tuo auto ainakaan kovin helposti tuntunut pahemmin hajoavan. Tietty, jos ajaisi kokonaan ilman damagea, niin auttaisihan sekin pitämään nipun edes vähän paremmin kasassa, kun ei tulisi ylimääräisiä varikkokäyntejä jne.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ois varmaan äänestyksen paikka damagesta ja kisan pituudesta. Vai tarviiko sitä ees äänestää ainakaan damagesta..moni on damagee vastaan.
No juu, ennemmin damage pois. Pitkän kisan kannalla, kierroksia 6 tai enemmän.

Miten on muuten penaltyn laita, ei kai se ole päällä? Mun mielestä se on yleensäkin tämmösissä tutuissa ja turvallisissa yhteisöajoissa turha ja varsinkin tollasella radalla missä ei oo käytännössä mitään paikkoja/"järkeä" edes oikoa tms. Kolaritilanteissa jakelee satunnanvarasia penalteja ja rankasee vauhtihidastuksella todella ärsyttävästi ku oot lipsauttanu vähän leveeks, kyntäny nurtsia, kokeillu ratareunuksien kestävyyttä ja menettäny hitosti aikaa jo muutenkin. Radalle palattuas joku ajaa perään ja saat uuden sanktion, jes. Täysin epäreilu ja epärealistinen systeemi. Penaltit pois, se ois kova.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Juu penaltit pois oli jo ensimmäinen asia kanssa mitä ehdotin. kiitos matusen huomautuksen. 2-3 kohtaa on missä voi aika törkeesti oikaista ja vaikka oikaisisi vahingossa niin vauhtia täytyy sitten hidastaa sen verran ettei hyödy oikaisusta ajallisesti. Muuten rankaisen armotta kisan jälkeen. Käyn kisan jälkeen vie replayn läpitte noiden kohtien kanssa ja katson että kaikki noudattavat sääntöä joka kierros. Eli yhden renkaan tulee olla aina radalla vähintään valkoisen viivan päällä. Jos ei ole niin pitää hidastaa sen verran mitä mahdollisesti hyötynyt ajallisesti oikaisusta.

Tuli kokeiltua nopeasti myös mechanical failure pois päältä. Vaikuttaa nopeuteen eli jos romutti autoaan niin että olisi tavallisesti kulkenut vain 245-255 niin off asetuksella kulki vielä jonkun 265 maksimin ollessa sen 271. Selittynee sillä että moottorin lämmöt ei rajoita tehoja. Eli tämä voitaisiin kai ottaa pois käytöstä vaikka damaget olisikin päällä niin ei rankaise ihan niin paljoa jos sattuu kolhimaan autoa.

Testailen ite vie visual damagen ja full damagen välillä plussat ja miinukset. Isoin pelko visualilla on että porukka ajelee turhan holtittomasti eikä epäröi ajaa edellä olevaa kumoon vaan ajetaan toisen perseessä kiinni ilman pelkoa yhteenosumista. Veikkaankin että jos nopeampi ajaa hitaamman takana niin se yrittää joka tilanteessa siitä ohitte mitä ei tekisi vaurioiden ollessa päällä. Tyyliin syöksyyn täysillä mutkaan ja kimpoo seinästä toisen eteen tai muuta hassua.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Nyt on joku käyny pöllimäs sen vähäsenki vauhtini. Ei vain saa kelloo tykkäämään..toki sain 10s pois..2.17 on paras.:eek: Sit ku ei ajo suju menee motivaatio koko touhuun ja mieles käyny skipata kisa.

Ei se aika kyl täälläkään valittamalla parane.Onhan täs aikaa vielä löytää ajorytmi ja lisää vauhtia treemaalla.

Ei viitis skipata kisaa,ku oo aikasemmin muita kehottanut mukaan vaik ei oo ollu vauhtia. Ja esim.formula kisas moni varmasti meinas jättää väliin ku oli paljon jälessä kärkiaikoja. Urheasti porukka kuiteski tuli mukaan.:)
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

7.04 meni kerran melki täydellä tankilla kun ei tehny yhtään virhettä. Alle 7 min menee varmaan vie ku opettelee paremmin ajolinjoja, mutta simon aikaan ei kyllä mitään jakoa. 6.53 kertoi ajaneensa ja tuntuu muistavan joka mutkan ulkoa millä vaihteella kuuluu ajaa jne. Ei kuulemma jaksa reenailla enempää ja ehkä ihan hyvä niin :)

Randomien kanssa tuli ajeltua 8 kierrosta kisaa aamuyöstä. Köröttelin aika vapaasti kärjessä hajottamatta autooni ja vähitellen pelaajat keskeytti kunnes 4 kierroksella oli enää yksi vastus jäljessä joka oli mua 50 sekuntia perässä. Arvatkaa vaan saiko mut vielä ajettua kiinni ja ohi viimeisellä kierroksella vaikka kuinka yritin rimpuilla vastaan. Paukutti kans jotain 2.05 aikoja yöllä kun ite en päässyt oikein alle 2.15. Tuolla radalla ei kyl oikein mikään etumatka ole riittävän turvallinen. Yksinkin on myös kiva ajella kun tulee hieman wrc mieleen missä painetaan vaan kelloa vastaan.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Ajankohta: Ke 18.11 Klo 20:15

Rata: Nordschleife

Auto: BMW 320 Turbo

Kesto: 30 min harjoitukset, 5 min warmup/tauko, 9 kierroksen kisa (ensimmäinen kierros lämmittelykierros)

Rengaskuluma: Real

Kuvakulma: Vapautettu

Ajoavut: Pakotettu aidot

Sää: Clear

Weather progression: off

Pelin kello: 5.7 Klo 12

Time progression: 20x

Damage: Full Damage

Mechanical Failures: Yes

Force defaut setups: Yes

Penalties: Off

Lisätietoa:

- Käänteinen lähtö cup-pisteiden mukaan.
- Ensimmäinen kierros lämmittelykierros
- Lentävä lähtö lämmittelykierroksen jälkeen. Edessä ajavan rinnalle saa ajaa vasta kierroksen ensimmäisen mutkan jälkeen, joka on hyvin hankala.
- 1,5 kertaiset pisteet
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Jokainen voi nyt vaikuttaa kauden päätöskisaan! Asetukset lukitaan sunnuntaina klo 12 päivällä jonka jälkeen on turha kitistä niistä jälkeenpäin.
Aika moni oli damagen poistamisen kannalla. Damagen puolesta puhujia ei näkynyt. Ei sillä että asia edelleenkään vaikuttaisi osallistumiseeni, ihmettelen vain miksi damage silti on päällä ja vielä täysillä?
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Viimeiset pitemmät testit ajettu yöllä. Full damageen päädyin kun vedin täyden 9 kierroksen kisan 31 botin kanssa. Radan ja auton käydessä tutuiksi on melko harvinaista että ajautuisi enää seiniin ajovirheen vuoksi. Lähinnä vauriot tapahtuvat ohitusyrityksissä ja damage pitää huolta ettei takana tulevan kannata lähteä yrittämään ohitusta miten sattuu vaan joutuu käyttämään tervettä järkeä.

Absit ovat myös todellinen ongelma kisatilanteessa. Edellä ajavan jarruttaessa yllättävissä paikoissa ei autoa saa hidastumaan riittävän ajoissa ja peräänajo tuli tutuksi. Ilman abseja perässä voi ajaa turvallisesti vaikka aloittaisi jarrutuksen vähän myöhempään. Radalla ei ole oikeastaan kuin 3 hankalaa paikkaa missä jarrut lukittuu ja menettää helposti auton hallinnan, mutta kun näitä oppii varomaan ettei lukitte täysin jarruja niin ongelmaa ei ole. Sitä en tiedä olisiko abseilla päässyt kovempaa. Muutenkin sen kannalla että ajetaan aina real ajoavuilla kun mahdollista. Snetterton oli poikkeus niiden parin mutkan vuoksi.

Kisan kesto pelin sisäisellä kellolla on aika tarkkaan se 24 tuntia. Hyvin pimeä jakso kestää melkein sen puoli kierrosta eli kannattaa harjoitella ja varautua ajaan pimeässä. Renkaiden lämmöt laskevat myös pimeällä, mutta pysyvät kuitenkin vihreällä alueella koko kisan ajan. Pito on yöllä hieman huonompi, mutta siihen tottuu melko hyvin kun pimeys tulee vähitellen.
 
Vastaus: Project CARS - KonsoliFIN Cup (kausi 1)

Aika moni oli damagen poistamisen kannalla. Damagen puolesta puhujia ei näkynyt. Ei sillä että asia edelleenkään vaikuttaisi osallistumiseeni, ihmettelen vain miksi damage silti on päällä ja vielä täysillä?

Omat perustelut edellisessä viestissä. Jonkun pitää ne päätökset tehdä ja itse en ole suoranaisen demokratian ystävä varsinkaan näin vähillä pelaajamäärillä. En mä tätä sarjaa pyöritä pyöritä vain muiden takia vaan enimmäkseen omaksi iloksi. Jokaisen oma asia osallistuuko ajoihin vai ei. Asetukset on kuitenkin kaikille samat. Jos ei nappaa ja tuntee että on parempaakin tekemistä, niin hankala ketään on pakottaa ajamaan. :)

Jos joku on sitä mieltä että olisi parempi pyörittämään tätä liigaa niin ilmoittaa halukkuudesta. Voidaan pitää vaikka vaalit joka kauden jälkeen niiden kesken jotka haluavat ottaa vastuuta.

Kyllä mä itekin mielummin toimisin melkein vaan ajajana, niin olisi helpompaa. Sitten jos joku kisa ei nappaa niin ei vain sitten osallistu.
 
Ylös Bottom