Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Career
* DLC Career Contract support – the game now supports the addition of career contracts for new DLC vehicles so that players can use applicable cars in their core career series.
* Added Career Contracts for core career sport DLC cars:
- GT3: Bentley Continental GT3
- LMP1: Audi R18 e-tron quattro

Hienoa, tämä tarkoittaa siis sitä että kun peliin tulee uusia autoja, ne otetaan mukaan offlinesarjoihin, eli ei kuten gran turismo että puolet autoista lyödään peliin jälkikäteen ja ne on aivan ylivoimaisia jo olevissa pelin offline-sarjoissa tai sitten niillä ei ole muuta tekoa kuin pelata online/freemode. Lisää siis LMP-luokan autoja, niitä ei ole tarpeeksi erilaisia vieläkään esim. Le Mansin 24 tunnin kisaan. Toki muitakin autoja tarvittaisi lisää ja nimenomaan niitä joille on pelissä jo oma luokka, vähän erilaisuutta radalle :) Mikä ettei lisää erilaisia sarjojakin kävisi mutta on kyllä iso työ lyödä esim. Super GT-luokka kehiin... Peli paranee vanhetessaan :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Ura moodia tos ajelin ja nyt päivityksen myötä tuli paljon hyvää..esim. ku ajat vaik aikaajoja ja ajat nurmikolle ni saat kuiteski sen kierroksen "kellotettua". Ennenhän se hylkäs sen kierroksen ajan. Renkaiden kuluminen näkyy nyt myös kuin gt5/gt6:ssa,eli rengaspalkki "tyhjenee". Renkaiden väri myös muuttuu portaattomasti lämpememisen myötä,ennen oli vain sininen,vihreä ja punainen. Ja nyt näkee ajaessa mitkä renkaat on alla ja renkaiden reaaliaikaisen lämpötilan. Paljon muuutakin hyvää löytyy,mut ei ny jaxa kirjoittaa enempää.:)
 
Vastaus: Project CARS

YES!! Vaikeustasoa pystyy vihdoin säätämään pykälän kerrallaan. Toivottavasti sitten niillä jokaisella pykälällä on myös oikeasti merkitystä tekoälyn tasoon.
 
Vastaus: Project CARS

Ura moodia tos ajelin ja nyt päivityksen myötä tuli paljon hyvää..esim. ku ajat vaik aikaajoja ja ajat nurmikolle ni saat kuiteski sen kierroksen "kellotettua". Ennenhän se hylkäs sen kierroksen ajan. Renkaiden kuluminen näkyy nyt myös kuin gt5/gt6:ssa,eli rengaspalkki "tyhjenee". Renkaiden väri myös muuttuu portaattomasti lämpememisen myötä,ennen oli vain sininen,vihreä ja punainen. Ja nyt näkee ajaessa mitkä renkaat on alla ja renkaiden reaaliaikaisen lämpötilan. Paljon muuutakin hyvää löytyy,mut ei ny jaxa kirjoittaa enempää.:)

Kuullostaa tosi hienolta! Mutta mulla herää kysymys, huomaako noissa esim. GT-luokan autoissa oikeasti että paljonko renkaat on kuluneet, eli pitäiskö tuo "tieto" olla kuitenkin piilossa? Ehkä se parantaa peli-iloa kun tietää paljonko renkaissa on pintaa ja pystyy hyödyntämään renkaiden pinnan kokonaan :rolleyes:


Vaikeustasoa pystyy vihdoin säätämään pykälän kerrallaan
Sitten vaan testaamaan missä kohtaa menee se tekoälyn juna-rataraja, eli se kohta kun tekoäly rupeaa ajamaan kuin tietokone. Tosin, muistan nähneeni päivityslistassa jotain että tällekin olisi tehty jotain, voin muistaa väärinkin. Samaten muuten se kun tekoäly "syöksyy" mutkissa sisältä ohi 100% vaikeusasteella surutta, sillekin piti tehdä jotain...


Perskele kun purin tuon oman rattitelineen uuden pöydän tieltä, nyt ei pysty ajaan enne kun saan sen adapterin G25 polkimille, no, odotetaan :D
 
Vastaus: Project CARS

Kuullostaa tosi hienolta! Mutta mulla herää kysymys, huomaako noissa esim. GT-luokan autoissa oikeasti että paljonko renkaat on kuluneet, eli pitäiskö tuo "tieto" olla kuitenkin piilossa? Ehkä se parantaa peli-iloa kun tietää paljonko renkaissa on pintaa ja pystyy hyödyntämään renkaiden pinnan kokonaan :rolleyes:

Ainakin ennen päivitystä, esim spassa mulla meni renkaat 10-12 kierroksen ihan totaalisesti. Sitä ennen en huomannut mitään. Sen jälkeen lipsui siten, että olis päässyt ajamaan ehkä 1sek hitaampia kierroksia, mutta menee luotto niin oli huonoimmillaan 6sek hitaampia aikoja. Vaikka sinnittelin miten niin mitään eroa en huomannut, eli oli ihan on/off. Nimenomaan GT3 Ruffilla.
 
Vastaus: Project CARS

Mun mielestä tässä pelissä on niin omituinen rengastuntuma, että sitä ei kulumista ei oikein kunnolla tunne. Kellosta sen huomaa, kun kierrosajat huononee ja sitten jossain vaiheessa ajaminen muuttuu vähän hankalaksi. Joten siinä mielessä tuo mittari on ihan hyvä lisä. Paras tietenkin olisi, jos sen kulumisen oikeasti tuntisi. Toki renkaiden äänimailmaakin voisi vähän parantaa, kun ne ovat tässä pelissä aika hiljaiset oikeaan elämään verrattuna.
 
Vastaus: Project CARS

Ainakin ennen päivitystä, esim spassa mulla meni renkaat 10-12 kierroksen ihan totaalisesti. Sitä ennen en huomannut mitään. Sen jälkeen lipsui siten, että olis päässyt ajamaan ehkä 1sek hitaampia kierroksia, mutta menee luotto niin oli huonoimmillaan 6sek hitaampia aikoja. Vaikka sinnittelin miten niin mitään eroa en huomannut, eli oli ihan on/off. Nimenomaan GT3 Ruffilla.

Joo ei sen pitäisi on-off malliakaan olla. Noita in-car videoita kun oon youtubestakin katsonut niin kuski huutaa varikolle että renkaista katoaa pito, eli ne melkein tietää ratin välityksellä että ovat liian kuluneet. Liekö sitten niin vaikea mallintaa peliin että tarvii toisenlaisen keinon huomata kuluminen. Toivon että niiden pito ei kuitenkaan katoa silleen et se on aina tietty viiva mitä ennen kannattaa varikolle mennä vaan heittelee hieman, muuten tulee liian tarkkoja kisoja varikkokäyntien suhteen.
 
Vastaus: Project CARS

F1:ssä on nyt hienosti tehty. Hieman kuoriutuu ja pito heikkenee, tulee taas takaisin ja oikealla ajolla niitä voi oikeasti säästää jne.
 
Vastaus: Project CARS

Ajelin tuossa Bac Monolla Career Moden Track Dayssa. Aika hirveä oli ajaa, kun on niin liukas ja mitään palautetta ei oikein kunnolla tule kun lähtee luistaa. Kiva, kun ei tule mitään ääntä renkaista luistossa vaikka savut näkyää peilissä eikä myöskään ratti antanut tärinää kuten pitäisi. Ratista toki tulee sitten forcea, kun auto on jo luistossa. Eikä muuten itselläni ollut mitään renkaiden kulumisen mittaria.

Ja edelleen tuo renkaiden lämpötila on mielestäni ihan väärinpäin Project CARS:ssa, kun harjoituksissa ja aika-ajoissa lähdetään kylmillä renkailla vaikka niiden pitäisi olla lämmitetty varikolla ja sitten kestää kolme kierrosta ne lämmittää. Kisaan kuitenkin lähdetään täydellisen lämpötilan omaavilla renkailla, vaikka ollaan lähtöruudukossa paikallaan ja suditaan lähdössä. Sen pitäisi mennä niin, että kisaan lähdetään kylmillä renkailla ja lähdössä, jos sutii niin hetkellisesti lämpötila nousee ja sitten se muuttuisi taas haalean siniseksi, koska siellä ei ole sitä peruslämpöä. Ja harjoituksissa/aika-ajoissa varikolta lähdettäessä olisi joku haalean vihreä ja niin, että yhdellä lämmittely kierroksella saisi renkaat lämpimäksi.

Noin muuten olen sitä mieltä, että nyt uusimman päivityksen jälkeen vasta peli on julkaisukelpoinen ja viivästyksistä huolimatta peli julkaistiin liian aikaisin. Toki moni on varmasti tyytyväinen tälläisestä maksullisesta betasta, joka sitten muuttuu täydeksi peliksi. Itse en oikein maksavana asiakkaana tykkää tälläisestä toiminnasta, jota näkee niin monen pelin kohdalla nykyään. Jotain on maailmassa pielessä, jos on pakko puskea ulos keskeneräistä tuotetta eikä jäädä sitä hiomaan kuntoon studioon. Taitaa mennä julkaisijoiden ja markkinatiimien piikkiin nämä liaan aikaiset julkaisut, koska pelaajia kunnioittavat pelintekijät eivät varmasti julkaise mitään hutiloitua teosta omasta tahdostaan.

P.S. Ihan kiva tätä peliä on aina välillä ajaa, jos ei kaikki aika mene säätämiseen vaan päsee ajamaankin kunnolla. Aika hajuton ja mauton pelihän tämä on, mutta kisat ovat parhaimmillaan netissä ihan kivoja. Katsotaan sitten ensimmäisen liigan jälkeen, mitä fiiliksiä nousee pintaan. Odotukset on ainakin semi korkealla GT-3 sarjan suhteen.

P.S.S pahoittelut kirjoitusvirheistä, on muutama tuopponen otettu
 
Vastaus: Project CARS

^^ "kulutusmittari" on samassa mis renkaiden lämpötilaväripalkit..eli ku renkaat kuluu,ne väripalkit lyhenee. Jos ajaa lyhkäsiä kisoja ni renkaat ei ehdi kulua ni paljon ett näkyis palkkien lyhenemisenä.Laittaa renkaidenkulumisen maximille,ni näkyy myös lyhkäsillä kisoilla. En muista pystykö urassa muuttaa renkaiden kulumis nopeutta.

Ps. En muuten muista on kulumista urassa ollenkaan,onlinessa aikakin on.
Täytyy tutkia ku pääsee takas pleikan ääreen
 
Vastaus: Project CARS

Ajelin tuossa Bac Monolla Career Moden Track Dayssa. Aika hirveä oli ajaa, kun on niin liukas ja mitään palautetta ei oikein kunnolla tule kun lähtee luistaa. Kiva, kun ei tule mitään ääntä renkaista luistossa vaikka savut näkyää peilissä eikä myöskään ratti antanut tärinää kuten pitäisi. Ratista toki tulee sitten forcea, kun auto on jo luistossa. Eikä muuten itselläni ollut mitään renkaiden kulumisen mittaria.

Ja edelleen tuo renkaiden lämpötila on mielestäni ihan väärinpäin Project CARS:ssa, kun harjoituksissa ja aika-ajoissa lähdetään kylmillä renkailla vaikka niiden pitäisi olla lämmitetty varikolla ja sitten kestää kolme kierrosta ne lämmittää. Kisaan kuitenkin lähdetään täydellisen lämpötilan omaavilla renkailla, vaikka ollaan lähtöruudukossa paikallaan ja suditaan lähdössä. Sen pitäisi mennä niin, että kisaan lähdetään kylmillä renkailla ja lähdössä, jos sutii niin hetkellisesti lämpötila nousee ja sitten se muuttuisi taas haalean siniseksi, koska siellä ei ole sitä peruslämpöä. Ja harjoituksissa/aika-ajoissa varikolta lähdettäessä olisi joku haalean vihreä ja niin, että yhdellä lämmittely kierroksella saisi renkaat lämpimäksi.

Takapään autokohtaisia forceja isommaksi niin kyllä ne tuntee.

Ja ne luokat joissa renkaiden lämmitys on sallittu, on se myös pelissä. Esim GT3, Formula A, LMP jne. Harjoituksissa jne on heti lämpimät renkaat, koska lämmittimet on sallittu.

Sit taas katuautot, pikkuluokat jne ni ei niissä oikeasti lämmittimiä käytetä ja historiallisissa vehkeissäkään niitä ollut.

Kisaan taas lähdetään lämpimillä, koska sitä ennen ajetaan lämmittelykierros. Pelissä sitä ei ole vain mallinnettu, joten lähdetään kisaan ilman sitä, mutta renkaat on jo kuitenkin lämmitetty "lämmittelykierroksella".

Eli menee kyllä ihan kuten pitääkin.
 
Vastaus: Project CARS

Toimii renkaan kulutus myös uramoodissa. Laitoin pelin asetuksista 7× kulutuksen ja testasin escortiila..eka kiekalla jo näky palkkien vähenevän.

Testasin vapaissa harkois gt3 ruffia cataloniassa ilman polttoaineen kulutusta ettei se vaikuta kierrosaikoihin. Kerroin oli sama(7×),huoletta pystyi ajamaan palkit tyhjix ilman suurempia eroja aikoihin. Sit alko vähittellen ajat tippumaan..erityisesti huomas miten auto alko puskemaan ja kääntyminen huononeni koko ajan,myös jarrutus matkat piteni. Mut kiihdytyksessä en huomannut mitään eroa pidon suhteen edes mutkassa. Ajoin ni kauan ettei auto enää kääntynyt ku kävelyvauhdissa.

Toivoittavasti renkaiden kuluminen ja aikojen huononeminen toimii myös teköälyllä.

Onlinessa renkaat toimi ni kuin pitääkin renkaiden vaihdon jälkeen. Sään kulkua en muistanu testata.
 
Vastaus: Project CARS

Se sää toimii kyllä offlinessä täysin ongelmitta. Tuntui olevan onlinen ongelma, samoin kuin renkaanvaihto-ongelmat.
 
Vastaus: Project CARS

Joku ilta juu. Olen vielä Viron puolella, mut huomen illalla laiva tulloo Helsinkiin, niin ehkä esim tiistai ilta kävis.
 
Vastaus: Project CARS

Hra Jack Spade on ollut tuottava -> 'Tweaker Files 2.0' on ulkona.
Rattivääntäjät! Hopi hopi tviikkailemaan uudet arvot rattiasetuksiin!
http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files

Edit:
Ainakin pc-versio on saanut tweak-päivityksen. Kai se on lyötävä peli tulille ja tsekattava konsolipuolen muutokset.

Ed2: vain pc:lle tässä vaiheessa.
E3: mutta ai että tuntuu ruf rgt8 takamoottoriselta vihdoin! Kaasunnostoyliohjaus toimii nyt! Katsotaas, miten tt-ajan käy..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

RUF RGT8:
TT:ssä aika jäi miltei kuusi sekuntia vanhasta kierroksesta, joka löytyy yt-kanavaltani. Ero taitaa johtua siitä, kun toissa patchissä (?) yhteneväistivät konsoli aika-ajomoodin pc:n kanssa.
Mutkanopeuksien tarkastelu viittaa siihen, että RUF:in renkaat eivät ehkä pidä kiinni asvaltista niin, kuin aiemmin. Astetta kovemmat renkaat alla? No meno tuntuu mukavammalta nyt perän ollessa elävämpi kaasulta nostettaessa, mutta hitaampi on aina hitaampi. :(

Vielä kuitenkin yksi positiivinen asia: se älytön pohjaamiskolina on loppu nyt. Autolla pystyy esim. Karusellissa etsimään kunnolla rajoja. Tiedä sitten, minkä asioiden summa tuo on..
 
Ylös Bottom