Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Testasin Nyrrellä:
Ruf RGT8 - perussäätö - n. 30 l tankissa - eka lämppärikierros ja tokasta aika

Faretti Track-Soft 7:27.7
Faretti Street-Medium jäi n. 1.5s
Faretti All Weather jäi softeista 5s

Pienet on marginaalit.
 
Vastaus: Project CARS

Testasin Nyrrellä:
Ruf RGT8 - perussäätö - n. 30 l tankissa - eka lämppärikierros ja tokasta aika

Faretti Track-Soft 7:27.7
Faretti Street-Medium jäi n. 1.5s
Faretti All Weather jäi softeista 5s

Pienet on marginaalit.
Oliko kulumisessa eroja? Ainaki toi 1,5s aikaero on kyl mitätön nyrrellä,se tulee jo pienistä virheistä. 1,5s ero ois voinu olla mediuminki hyväx.:)
 
Vastaus: Project CARS

Softi kului hieman enempi mutta se ei vaikuttanut asiaan, koska toka kierros oli aina vika.

Nyt ajoin virallisen aika-ajon softeilla ja viisi sekuntia on yhä parempi aika MUTTA nyt vrt. mediumiin. Softit saa korkeille lämmöille melko helposti.
-> Aika nyt 7:25.*** Entinen aika oli mediumeilla 7:30.***
Yhäkin viralliseen aika-ajoon voi valita rengassetin ja varmaan säätämänkin voi, vielä en itse koskenut kuin renkaisiin.

Sitten vaan Nyrrelle kokeilemaan ;)

Edit: kai se on paras tehdä testit nyttemmin aika-ajossa.
 
Vastaus: Project CARS

Testasin Nyrrellä:
Ruf RGT8 - perussäätö - n. 30 l tankissa - eka lämppärikierros ja tokasta aika

Faretti Track-Soft 7:27.7
Faretti Street-Medium jäi n. 1.5s
Faretti All Weather jäi softeista 5s

Pienet on marginaalit.

On kyllä pienet marginaalit, sen verran pienet että epilen ettei noilla mediumeilla ja softeilla ole mitää muuta eroa kuin lämpenemisaika tai sitten ihan olematon pitoero. Luulisi että nyrrellä saadaan 5 sekunnin eroja pelkällä rengasseoksen valinnalla :rolleyes: All-weather renkailla taas pitääkin tulla eroa ja paljon. Vai onko niin että kuski ei saa noista softeista kaikkea irti.. No ei kai se nyt voi pitää paikkansa :D
 
Vastaus: Project CARS

Juu, eli tt:ssa on nyt se 5 sek. eroa mediumiin Nyrrellä. TT:ssä kannattaa testailla.
Pelin renkaat ovat mitä ovat, mutta mitenkähän paljon kovempaa oikeassa elämässä testikuski vetäisi track-softeilla Nyrrellä oli auto mikä tahansa?

Tässä se mun TT-kierros:
[video=youtube;nedMBybtVNA]https://www.youtube.com/watch?v=nedMBybtVNA[/video]

Pari virhettäkin joukossa, eli täytyy sanoa, että sekunteja varmasti jäi radalle. Työtä tekee niiden hiominen. Kyllä limiitillä menin.
 
Vastaus: Project CARS

Juu, eli tt:ssa on nyt se 5 sek. eroa mediumiin Nyrrellä. TT:ssä kannattaa testailla.
Pelin renkaat ovat mitä ovat, mutta mitenkähän paljon kovempaa oikeassa elämässä testikuski vetäisi track-softeilla Nyrrellä oli auto mikä tahansa?

Tässä se mun TT-kierros:
[video=youtube;nedMBybtVNA]https://www.youtube.com/watch?v=nedMBybtVNA[/video]

Pari virhettäkin joukossa, eli täytyy sanoa, että sekunteja varmasti jäi radalle. Työtä tekee niiden hiominen. Kyllä limiitillä menin.

Ei tossa kauheesti mitän selkeitä virheitä ollut kyllä ja meno näytti hyvältä. Mutkat otat aika tiukasti jos tosiaan ajoit tuon tuosta kuvakulmasta (sama vika mulla aina tosta näkymästä). Ehkä jään kaipaamaan hieman enemmän "väkivaltaa" sillä ratilla mut sekin on niin ajotyylistä kiinni ja kun ei ole tarpeeksi rengasääniä niin ei kuule miten tiukalle ne menee mutkissa. Mut hyvältä näyttää, pirun hyvältä ettenkö sanoisi... Kele kun ei ite pääse rattiin vielä :mad:
 
Vastaus: Project CARS

Nuo uusimmat Jack Spaden force asetukset käytössä. Muuten on kuin ohjeissa, mutta tire force on 90 ja master sekä samalla body scalea piti laskea koko ajan testauksen aikana. Lopulta ne taisivat olla 16 molemmat, että ei ollut liian jäykkä kääntää rattia. Samalla sitten menee myös forcet kohtalaisen heikoksi, mutta eipähän ole enää jäykkä kääntää ja säilyy se t300rs hyvä nopeus.

Kysynkin, että tietääkö joku mistä saisi tuota ratin jäykyyttä säädettyä noista pelin miljoonista asetuksista? Olisi hyvä, jos ei tarvitsi aina laskea noin paljon master ja bodyscalea.

Käytössä oli se uusi DTM mersu, kiva menopeli Spassa. Muuten on ihan hyvät nuo Jack Spaden uudet force säädöt. Ja päivityksen tuoma tarkempi säätö asetuksissa on myös varsin helpottava asia, kun saa tarkan arvon laitettua.
 
Vastaus: Project CARS

Nuo uusimmat Jack Spaden force asetukset käytössä. Muuten on kuin ohjeissa, mutta tire force on 90 ja master sekä samalla body scalea piti laskea koko ajan testauksen aikana. Lopulta ne taisivat olla 16 molemmat, että ei ollut liian jäykkä kääntää rattia. Samalla sitten menee myös forcet kohtalaisen heikoksi, mutta eipähän ole enää jäykkä kääntää ja säilyy se t300rs hyvä nopeus.

Kysynkin, että tietääkö joku mistä saisi tuota ratin jäykyyttä säädettyä noista pelin miljoonista asetuksista? Olisi hyvä, jos ei tarvitsi aina laskea noin paljon master ja bodyscalea.

Käytössä oli se uusi DTM mersu, kiva menopeli Spassa. Muuten on ihan hyvät nuo Jack Spaden uudet force säädöt. Ja päivityksen tuoma tarkempi säätö asetuksissa on myös varsin helpottava asia, kun saa tarkan arvon laitettua.
En tiedä vastausta kysymykseesi mutta mulla on se defaultti 32 molemmissa, jotka sulla on nyt 16:ssa. Tire Forcen nostin 51->61 ja passelilta tuntuu eli ei ainakaan pahalta.

Yli sekunti lähti nyt a-ajosta: laitoin ajoavut pois kuristamasta menoa. P*rkeleen tarkkana saa kyllä olla kaasun ja mutkajarrutusten kanssa. Hiki puskee mutta kyllä meno maistuu.

Edit: sattuipa niin, että fiksailin ffb:tä nyrrellä, niin kahdella kertaa varikolta lähdettäessä valkoinen "klippausviiva" ilmestyi tärisyttämään omiaan siihen ffb-ruudulle. Piti ihan säikähtää, mutta onneksi oli tilapäinen häikkä ja häipyi.
 
Vastaus: Project CARS

Itse menen edelleen tällä:
Ps4 & T300RS yhdistelmälle hyväksi havaittu (tummennettuna ne jotka muuttuu oletusasetuksista):

Päävalikko -> options -> Controls
Configuration:


Streering deadzone 0
Streering sensitivity 50
Throttle deadzone 6
Throttle sensitivity 50
Brake deadzone 6
Brake sensitivity 35
Clutch deadzone 6
Clutch sensitivity 35

Speed sensitivity 0
Vontroller filtering sensitivity 0
Damper saturation 0

force feedback 100

Controller input mode 3
Advanced On
Soft streering dampening On
Visual wheel filtering On
Opposite lock help Off



Päävalikosta options -> Controls -> R2:lla calibrate force feedback

Tire force 115
Per wheel movement 0,00
Per wheel movement squared 0,00
Wheel position smoothing 0,04
Deadzone removal range 0,00
Deadzone removal falloff 0,01
Linkage scale 0,00
Linkage stiffness 1,00
Linkage damping 1,00
relative adjust gain 1,08
Relative adjust bleed 0,10
Relative adjust clamp 0,96
Scoop knee 0,70
Scoop reduction 0,15
Soft clipping (half input) 0,00
Soft clipping (full output) 0,00



Sen jälkeen autotallista valitaan haluttu auto ja tehdään uusi setup:
R1:llä force feedback välilehdelle:

master scale 20-36 (kannattaa katsoa autokohtaisesti. Oletus 26 on ihan hyvä)
FX scale 48 (autosta riippuen 40-54)
FY scale 48 (autosta riippuen 40-54)
FZ scale 52 (autosta riippuen 44-58, pidä ero samana fx ja fy scaleen)

MZ scale 100,01

FX smoothing 0
FY smoothing 0
FZ smoothing 0
MZ smoothing 0
Arm angle 1500 (jos haluaa kääntösädettä muuttaa, muuta tätä)


R2 näppäimellä toiselle välilehdelle:

Body scale 0,01
Body longitudinal scale 0,01
Body stiffness 100,01
Body daming 100,01

SoP scale 20-36 (säädä samaksi master scalen kanssa!!!!)
SoP lateral scale 20-40
SoP differential scale 20-40
SoP damping 20-40


F alkuiset scalet ja master scale tuo vastusta enemmän rattiin, mutta myös hävittää pieniä efektejä. SoP mielestäni tuo takapään juttuja rattiin.

Tämän jälkeen painakaa x jonka jälkeen voitte valita radat missä asetukset toimii, tai sitten valita all x:llä ja painaa vielä sitten neliötä tallentaaksesi säädöt.

Eli tire forcet paljon isommat. Ja edelleen käytännössä kartteja lukuunottamatta noi toimii loistavasti joka autoon. Ei tarvii kuin yhdet säädöt muistaa. Kaiken pitää aina samana ja sit säätää vain master scalea sen mukaan et haluaako ratin olevan jäykempi vai ei (esim sen mukaan et onko autossa oikeasti ohjaustehostinta jne).
 
Vastaus: Project CARS

Pitää noitakin asetuksia kokeilla. Kätevää, kun nyt pystyy tallentamaan useamman ffb asetuksen peliin.
 
Vastaus: Project CARS

Kysynkin, että tietääkö joku mistä saisi tuota ratin jäykyyttä säädettyä noista pelin miljoonista asetuksista? Olisi hyvä, jos ei tarvitsi aina laskea noin paljon master ja bodyscalea.

Käytössä oli se uusi DTM mersu, kiva menopeli Spassa. Muuten on ihan hyvät nuo Jack Spaden uudet force säädöt. Ja päivityksen tuoma tarkempi säätö asetuksissa on myös varsin helpottava asia, kun saa tarkan arvon laitettua.

Kokeile säätää SoP differential scalea. Eli tämän pitäisi olla asetus joka määrittää ratin "painavuuden". Pistä se vaikka ensin 20 ja kokeile, nosta jos ratista katoaa tunto. Formuloissa ja LMP autoissahan tämän pitäisi olla 100, eli se tunne kun formulassa ratti painaa tonnin tulee tästä asetuksesta. (Sillä varauksella, että jos nyt muistan ihan oikean asetuksen ulkomuistista).
 
Vastaus: Project CARS

Ai ai, nyt on hyvä. Kiitos paljon tuosta neuvosta, alkaa tuntua ajaminen taas pleikallakin mahtavalta.
 
Vastaus: Project CARS

Oli sitten päivitys vetänyt kaiken ihan sekasin. Käänsin rattia 15-20 astetta, niin pelissä kääntyi yli 180 astetta. Ajoin nettikisan ja menin säätämään. Kalibroin ratin, näytti pelissä 180astetta kalibrointi. Menin ajamaan niin nyt mulla olikin kääntösäde jotain 900 ja pelissä ratti ei edes kääntynyt yli 180 astetta. Aivan sekasin.

Lopulta huomasin et forcet oli 75% ja tire force 100. Nollasin sit kaikki asetukset ja kääntösäde korjaantui oikeaksi. Vaihdoin forcet sataan ja tire forcen 115:sta takaisin.

Nyt saa master scaleen tiputtaa 26 -> 16-18 ja SoP differentalin 40-50 -> 20:een. Alkoi peli maittamaan heti paljon paremmin ja nettikisaan nähden Barcelona Nationalissa kierrosaika parani yhdellä yrityksellä 4sek :D
 
Vastaus: Project CARS

Peliä en omista, mutta uskomattoman aikaavievältä ja turhauttavalta kuulostaa saada edes ratit ja forcet toimimaan tässä pelissä. Päivitykset myös tuntuvat muuttavan kaiken ja taas säätöä tarvitsee. Ei millään jaksaisi tähän rumbaan alkaa, mutta pakko tässä on pian jotakin hommata kun muita ajopelejä ei näy, GT7 saadaan odottaa ainakin Q4/16 jos sekään riittää PDn ja KYn tuntien. Toivottavasti olen väärässä ja nythän tämänkin saisi storesta 44 euroon ja siihen t300 niin pääsisi edes kokeilemaan.
 
Vastaus: Project CARS

Oli sitten päivitys vetänyt kaiken ihan sekasin. Käänsin rattia 15-20 astetta, niin pelissä kääntyi yli 180 astetta. Ajoin nettikisan ja menin säätämään. Kalibroin ratin, näytti pelissä 180astetta kalibrointi. Menin ajamaan niin nyt mulla olikin kääntösäde jotain 900 ja pelissä ratti ei edes kääntynyt yli 180 astetta. Aivan sekasin.

Lopulta huomasin et forcet oli 75% ja tire force 100. Nollasin sit kaikki asetukset ja kääntösäde korjaantui oikeaksi. Vaihdoin forcet sataan ja tire forcen 115:sta takaisin.

Nyt saa master scaleen tiputtaa 26 -> 16-18 ja SoP differentalin 40-50 -> 20:een. Alkoi peli maittamaan heti paljon paremmin ja nettikisaan nähden Barcelona Nationalissa kierrosaika parani yhdellä yrityksellä 4sek :D
Huikee parannus..mikä oli aika? Sun järjestämään kisaan joka alkaa 1.9,ni rata on gp. Ite en oo ratilla ajanut yhtään päivityksen jälkeen.
 
Vastaus: Project CARS

Joo niin on, otettiin eilen väärä rata ja aika oli 1.14. Tosiaan renkaat oli linkussa kun vähänkin käänsin rattia. Oli aika rajuja heittoja mutkiin. Sit ku kalibrointi oli kunnossa ni tosiaan yks veto ja 1.10.

En oo koskaan voinu mennä ratin kalibrointiin tai on ihan sekaisin.
Ja kalakannolle, tää oli eka kerta alun jälkeen kun olen koskenut ratin säätöihin. Nyttenkin kun resetoi ja palautti asetukset ni toimii normisti.

Forcet mulla on joka autossa samat ja ne olen tallentanut heti aluksi. Eipä ole sen jälkeen niihin tarvinnut koskea. Forcejen osalta paras peli mitä konsolilla on tarjolla.

Ajomalliltaan ja koko peli-idealtaan aivan eri kategorian peli kuin GT sarjan eikä niitä voi keskenään edes oikein verrata.
 
Vastaus: Project CARS

Joo niin on, otettiin eilen väärä rata ja aika oli 1.14. Tosiaan renkaat oli linkussa kun vähänkin käänsin rattia. Oli aika rajuja heittoja mutkiin. Sit ku kalibrointi oli kunnossa ni tosiaan yks veto ja 1.10.

En oo koskaan voinu mennä ratin kalibrointiin tai on ihan sekaisin.
Ja kalakannolle, tää oli eka kerta alun jälkeen kun olen koskenut ratin säätöihin. Nyttenkin kun resetoi ja palautti asetukset ni toimii normisti.

Forcet mulla on joka autossa samat ja ne olen tallentanut heti aluksi. Eipä ole sen jälkeen niihin tarvinnut koskea. Forcejen osalta paras peli mitä konsolilla on tarjolla.

Ajomalliltaan ja koko peli-idealtaan aivan eri kategorian peli kuin GT sarjan eikä niitä voi keskenään edes oikein verrata.
joo,väärä rata on ollu.:D Tohon aikaan saa gp radalla laittaa reilut 30s lisää. TT:ssä kärkiaika on gt3:lla jotain 1.42 luokkaa. Me ajettin silloin joskus >1.45,masa tais ajaa alle 1.44.:)
 
Vastaus: Project CARS

Juu oli nimenomaan National jota ajeltiin, tein jälkeenpäin sit tarkoituksella vertailun uusiksi siihen, kun tiesin sen ajan.

Itsehän en GP:ssä oo päässy muistaakseni kuin kerran 1.45 (tosin voi olla et asetukset oli jo silloin pielessä), normi aika oli 1.46,5-1.47,5.

Ainakaan nyt ei varikkokäyntikään bugannut, joten siinä mielessä vaikutti paremmalta.
 
Ylös Bottom