Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Ehkä Project Carsin ongelma oli vähän sellainen suuruudenhulluus. Ominaisuuksia ja kaiken maailman säädettäviä nippeleitä oli hirveästi, kuten myös autoja ja ratoja, mutta harva osa-alue oli kuitenkaan mitenkään loistavassa kunnossa ja miljoonat bugit kertoo, ettei homma tainnut oikein aina kehittäjillä pysyä lapasessa.

Siltikin loistava peli toimiessaan ja jatko-osaan odotellaan innolla.

Nojoo tuossa suuruudenhulluudessa on pointtia, kuka muistaa ne ekat kuvat ja teaserit mitä siitä aikoinaan tuli? Siitä povattiin salakavalasti semmosta megaluokan simuhirmua joka näyttää superhyvältä, onneksi sitäkään rummutusta ei tehty suurella budjetilla ja itse peli on onnistunut ja sitä mitä lupaa, enemmän tai vähemmän, muuten olisi käynyt nomanskyt.

Edit. Sanokaa jos olen väärässä mutta eikö peliä ensisijaisesti kehitetty pleikkarille? Mietin vuaaan kun G29 kovasti haluttiin seuraajaa G27:lle ja G29 oli myös kehitetty Project Carsia silmällä pitäen. Eipä se siltikään ole mikään selitys miksi peli on pc:llä bugikökkö.
 
Vastaus: Project CARS

Tuo force bugi ps4:lla:
Kun ajelee ja törmää toiseen autoon, tai seinään niin Forcet joko katoaa kokonaan, tai alkaa rämistämään täysillä kokoajan siten ettei voi ajaa. Siihen auttaa pelin pausetus ja ratista virtapiuhan irroitus. Se tekee tämän 7/10 osumasta, eli lähes aina.
 
Vastaus: Project CARS

Aina sai jännittää rattitärinäbugia varikolta lähtiessä tai lähössä ja myös kääntösäde välillä muuttui onlinesession aikana varikkokäynnin yhteydessä viimeisten päivitysten jälkeen. Näkymättömiä seiniä ym esteitä oli myöskin jonkun verran.
Mut bugeista huolimatta,tuli tätä jokunen kiekka ajettua ja viihdyttäviä kisoja tuli koettua onlinesarjoissa.
Vaik peliähän tää vain on,harmitti todella paljon jos kisa meni pilalle bugien takia..etenki ku niihin tuli reenattua.
Reenaminen oli kivaa puuhaa muiden kuskien kanssa.:)

Ajotuntuma ja fysiikat oli parhaat mitä olin konsolilla kokenenut,assettossa ne on vieläkin paremmat.
Pcars 2 tulee ostettua 100% varmasti.
 
Vastaus: Project CARS

Pitäkää mielessä tämä bugeilu minkä löysyin, toivottavasti ei ole trolli :D Siis tuo pelkästään, että Assetto Corsan pelaaminen sekoittaisi ainakin g29:siä. Kyllä näillä hinnoilla muutenkin saa ruveta jo harmittamaan jos ei peli toimi.. Aika nopeasti se meni siihen, että kokonainen peli maksaa sen 100-120e (Peli+season pass/dlc)

Nettipuoli Project Carsissa oli omaankin mieleen, peli oli lähes kokoajan sujuvaa eikä mitään ihmeempiä nykimisiä ole ilmennyt ja muiden kanssa ihan practiceharjoittelun vetäminen on hauskaa ihan totta :p "Kruisailla" rataa ympäri ja kaikki vielä korostuu kuhan saa sen RATIN. Tulen laulamaan tänne hoosiannaa sitten. Teidän iloksi.
 
Vastaus: Project CARS

Pitäkää mielessä tämä bugeilu minkä löysyin, toivottavasti ei ole trolli :D Siis tuo pelkästään, että Assetto Corsan pelaaminen sekoittaisi ainakin g29:siä. Kyllä näillä hinnoilla muutenkin saa ruveta jo harmittamaan jos ei peli toimi.. Aika nopeasti se meni siihen, että kokonainen peli maksaa sen 100-120e (Peli+season pass/dlc)

Nettipuoli Project Carsissa oli omaankin mieleen, peli oli lähes kokoajan sujuvaa eikä mitään ihmeempiä nykimisiä ole ilmennyt ja muiden kanssa ihan practiceharjoittelun vetäminen on hauskaa ihan totta :p "Kruisailla" rataa ympäri ja kaikki vielä korostuu kuhan saa sen RATIN. Tulen laulamaan tänne hoosiannaa sitten. Teidän iloksi.

Muistaakseni loebralli sekoitti t300:n kääntösäteen,jos sitä pelas ensin ja sit tätä...vai olikohan toisin päin,mut kääntösäde oli joka tapauksessa aika pieni. Piti sammuttaa pleikka pelien välillä,ei riittänyt ratin sammuttaminen.

Reenaminen ennen kisa-iltaa porukassa on ehkä antoisampaa mulle,ku ite kisa. Vaihetaan kuulumisia,ajatuksia ja puhutaan paskaa.:)Toi häiritsee myös ajamista,six kisoissa on mikit mutella.

Tätä en oon ajanu moneen kuukauteen ja tuskin tulee enää ajettua..ehkä sit jos assetton tulevat privalobbyt on täysin susia ja tälle järjestetään jotain sarjoja.
 
Vastaus: Project CARS

Pcarsin fysiikat on ihan riittävän hyvät luomaan immersion simumaisesta ajamisesta. Assetto vie voiton etenkin massan tunteessa ja auton käyttäytymisessä pidon rajamailla/sen menetyksessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Pcarsin fysiikat on ihan riittävän hyvät luomaan immersion simumaisesta ajamisesta. Assetto vie voiton etenkin massan tunteessa ja auton käyttäytymisessä pidon rajamailla/sen menetyksessä.

Hmmmmm.. aiheutit kommentillasi vakavan harkinnan Project Carsin vaihtamisesta Assetto Corsaan, sisältöä on kuitenkin caarsiin ostettu kaikki joten pitää ajella rattipolkimet "sisään" kuhan maanantaina saapuvat. Ei prkl aivan ehtinyt uudeksi vuodeksi G29 :p
 
Vastaus: Project CARS

Hmmmmm.. aiheutit kommentillasi vakavan harkinnan Project Carsin vaihtamisesta Assetto Corsaan, sisältöä on kuitenkin caarsiin ostettu kaikki joten pitää ajella rattipolkimet "sisään" kuhan maanantaina saapuvat. Ei prkl aivan ehtinyt uudeksi vuodeksi G29 :p

Ei noita peleinä voi verrata keskenään.

Pcarsissa sulla on peli, jossa on järkevä AI, kunnon ura, ajamista periaatteessa loputtomasti. Lisäksi hyvä online.

Assetossa tällä hetkellä vain kierrosaikasimulaattori. AI huono, online huono, eli käytännössä ajaminen rajoittuu vain oman kierrosajan parantamiseen. Sen vuoksi itse ei jaksa paljoa se napata.
 
Vastaus: Project CARS

Hmmmmm.. aiheutit kommentillasi vakavan harkinnan Project Carsin vaihtamisesta Assetto Corsaan, sisältöä on kuitenkin caarsiin ostettu kaikki joten pitää ajella rattipolkimet "sisään" kuhan maanantaina saapuvat. Ei prkl aivan ehtinyt uudeksi vuodeksi G29 :p

Assetto on storessa alle 25€ ja tuolla ois levyversio..
https://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php/117513-Assetto-Corsa-Heavy-Rain-amp-Beyond-2-souls-jne

Special eventit on mukavia ajella..varsinki hotlap haasteet.
 
Vastaus: Project CARS

Hmmmmm.. aiheutit kommentillasi vakavan harkinnan Project Carsin vaihtamisesta Assetto Corsaan, sisältöä on kuitenkin caarsiin ostettu kaikki joten pitää ajella rattipolkimet "sisään" kuhan maanantaina saapuvat. Ei prkl aivan ehtinyt uudeksi vuodeksi G29 :p
Eihän sitä välttämättä vaihtaa tarvitse, mutta kyllä nuo Assetton fysiikat on kokemisen arvoiset, jos ajosimulaattorit vähänkään kiinnostaa.

Monelta osinhan tuo on edelleen aika raakile, mutta kehittyy kuitenkin koko ajan ja itse ajaminen on parasta mitä mikään tämän hetken peli/simu pystyy tarjoamaan. Storessa on tosiaan alessa tai jos fyysisenä versiona haluaa, niin ostaa multa pois. [emoji14]
 
Vastaus: Project CARS

Ei noita peleinä voi verrata keskenään.

Pcarsissa sulla on peli, jossa on järkevä AI, kunnon ura, ajamista periaatteessa loputtomasti. Lisäksi hyvä online.

Assetossa tällä hetkellä vain kierrosaikasimulaattori. AI huono, online huono, eli käytännössä ajaminen rajoittuu vain oman kierrosajan parantamiseen. Sen vuoksi itse ei jaksa paljoa se napata.


Sen jälkeen, kun olen ajanut sarjoja oikeita ihmisiä vastaan, niin ei paljoa kiinnosta uraa tai AI:ta ajaa. Minulle se on ihan turha periaatteessa. Parhaat kisat saa, kun vääntää toista ihmistä vastaan.

Autoja on AC:ssa ihan tarpeeksi. Vieläkään en ole kaikilla ajanut. Gran Turismoissa on ollut ehkä tyhmin mahdollinen auto valikoima. Voidaan kerskua, etä meillä on yli 1000 autoa, kun puolet niistä on Hondan S2000-mallia. Pcarssissa autoja ihan tarpeeksi kans, mutta sitä ei enää kiinnosta ajaa AC:n takia.
 
Vastaus: Project CARS

Autoja on AC:ssa tarpeeksi jos ne kiinnostaa.. ne on vain samat autot, joilla on ajettu viimeiset 20v joka pelissä. Sen vuoksi Pcars oli omaan makuun parempi, kun oli rata vehkeitä.

AC:saa online on niin raakile ettei mitään rajaa, siihen vielä replayn puuttuminen, niin ei kovin vakavia kisoja pysty järjestämään. Jos pelkkä online kiinnostaa niin oma vaakakuppi olisi vielä enemmän Pcarsin suuntaan.

AC:ssa on hyvä ajomallinnus, ei mitään muuta.
 
Vastaus: Project CARS

Sen jälkeen, kun olen ajanut sarjoja oikeita ihmisiä vastaan, niin ei paljoa kiinnosta uraa tai AI:ta ajaa. Minulle se on ihan turha periaatteessa. Parhaat kisat saa, kun vääntää toista ihmistä vastaan.

Autoja on AC:ssa ihan tarpeeksi. Vieläkään en ole kaikilla ajanut. Gran Turismoissa on ollut ehkä tyhmin mahdollinen auto valikoima. Voidaan kerskua, etä meillä on yli 1000 autoa, kun puolet niistä on Hondan S2000-mallia. Pcarssissa autoja ihan tarpeeksi kans, mutta sitä ei enää kiinnosta ajaa AC:n takia.
+1
 
Vastaus: Project CARS

AC:saa online on niin raakile ettei mitään rajaa, siihen vielä replayn puuttuminen, niin ei kovin vakavia kisoja pysty järjestämään. Jos pelkkä online kiinnostaa niin oma vaakakuppi olisi vielä enemmän Pcarsin suuntaan.

Replayn puuttuminen on toki puute, mutta ei nyt noin vakava sentään. Pleikkarissa on itsessään kuitenkin ihan kivat videointiominaisuudet, millä saa tarvittaessa koko kisan tai lyhempiä klippejä talteen omasta vinkkelistä. Privalobbyjen puute on toistaiseksi se ainoa iso este/hidaste kunnon kisailujen järjestämiselle.

Project Carsin onlinen nykytilasta en tiedä, mutta silloin ~vuosi sitten kun tuossa vielä aktiivisesti sarjoja ajettiin, niin kyllähän se melkoista taistelua ties mitä bugeja, discoiluja yms vastaan oli. Ja siihen taisi ajot silloin aika lailla loppuakin. Harmi, koska monet kivat kisatkin ehdittiin ajaa, silloin kun peli sattui toimimaan.
 
Vastaus: Project CARS

Oraait tuntui kovaa juna kääntyvän Assetton puolelle mutta tuli sieltä nyt sellaiset puutteet toisaalta assettosta, että ilman kokeilemattakin tyytyy täysin Carssiin. Simulaattorit ja pelit ylipäätänsä on ollut lähellä sydäntä kauan joten kiva on aina päästä kokeilemaan kaikkea uutta, maanantaina tulee ensimmäinen "hc" -ratti sitten ps1:sen ja Mika Häkkisen :D

Komppaan myös turismoa tuossa, turha se on kerskua isolla läjällä paskaa jos kaverina on pienempi läjä kultaa.
 
Vastaus: Project CARS

Komppaan myös turismoa tuossa, turha se on kerskua isolla läjällä paskaa jos kaverina on pienempi läjä kultaa.
Heh, tuo on hauska sanonta, mutta ylempänä oli siis Sisuvoiman kirjoitus, mitä halusin vain "peukuttaa" (+1), koska oli niin täydellisesti "pukenut" sanoiksi sen, mitä itse myös ajattelen ajopeleistä.:)
 
Vastaus: Project CARS

Laitoin itse ps4 ihan pcarsin takia kun ei kolmosella oikeen sellaista ollut. PC:llä ei oo oikeen vuosiin tullu pelailtua. Ajopelit aina ollu lähellä sydäntä. Pcarsista tuli heti mieleen että tämähän on kuin nykyaikainen versio Toca 2:sta, jota aikoinaan tuli pelattua paljon. Kuitenkin jossakin välissä mielenkiinto lopahti. Assettoa tullu ajeltua enemmän nyt, vaikka meikäläisen ajotunnit ei kovin kummoisia ole moneen muuhun verrattuna. Assettossa saanut jo aika siistejä kisoja, pahimmat törmäilijät on jo luovuttanu. Mutta laimeeta on vielä netissä ajo, mutta valtavasti potentiaalia. Tällä hetkellä hauskinta yksinpeliä saan Dirtissä. Aivan loistava peli. Olin siinä uskossa että pleikkarille ei kunnon rallipeliä ole, enkä oikeen uskonut hehkutuksia. Oli mukava olla väärässä.

Itse kaipaisin autopeleihin mekaanikkoa, jolle vois antaa yksinkertaisia komentoja esim pidosta, nopeudesta tai mutkaan meno nopeudesta. Mekaanikko moodi sitten säätäis camberit ja muut komentojen perusteella. Itse en oikeen perusta säätämisestä ja usein häviänkin parille nopeimmalle netissä sen takia.
 
Vastaus: Project CARS

Pcars olisi kiva peli AI:ta vastaan, ellei rattibugi ja muu sekoilu koko forceihin liittyen söisi iloa. Assetton voi vaan laittaa päälle, valkata auton ja radan ja kaikki vaan toimii sekä ajaminen on mitä nautinnollisinta. Ei Pcarsistakaan riittävän hyvää kisasimua saa, kun sadetta kesken kisan ei voi valita eikä AI käyttäydy muutenkaan loogisesti varikkotaktiikan suhteen. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta jos ihan vaan ajaa haluaa, niin kyllä Assetto vie ihan 100-0. Eikä se autolista häviä minusta yhtään, etenkään jos hankkii lisäosat. Molemmissa on niin paljon hyviä ajettavia, että pelkästään kaikkien kokeilemiseen menee paljon aikaa.
 
Ylös Bottom