Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Project CARSissa on myös mahdollisuus aloittaa se formula-ura vaikka mikroautoista ja jatkaa siitä aina F1:een asti. Ihan niin kuin oikeat kuskitkin on tehneet. F1 peli on varmaan on parempi formula-peli, jos puhutaan pelkästään F1-luokasta. Alemmat luokat siitä kuitenkin puuttuu. Samoin Webberien tekeminen ei onnistu, koska ei voi jatkaa endurance luokkiin :)

Tämä on ihan hyvä pointti kyllä miksi myös F1 autot kuuluisi peliin ja kuuluukin näin ajateltuna.

Olen siinä luulossa ollut että tuo F1 oma peli olisi se "the king" formuloiden saralla :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Tämä on ihan hyvä pointti kyllä miksi myös F1 autot kuuluisi peliin ja kuuluukin näin ajateltuna.

Olen siinä luulossa ollut että tuo F1 oma peli olisi se "the king" formuloiden saralla :rolleyes:

Onhan se lisenssin tuoman yleisen fiiliksen ja tunnelman osalta. Ajettavuudessa häviää kyllä 100-0 Project Carsille ja Assettolle, joskaan eipähän tuo varmaan varsinaisesti mikään simulaattori edes yritä olla.
 
Vastaus: Project CARS

Olen siinä luulossa ollut että tuo F1 oma peli olisi se "the king" formuloiden saralla :rolleyes:

Menee vähän offtopic mutta sanottakoon sen verran, että F1 2016 -peli on aivan sairaan hyvä sekin omalla tavallaan, mielenkiintoinen career ja perusasiat kunnnossa muutenkin eikä tarvitse rattia onnistuakseen. Imaisee formulan ystävät ihan varmasti mukaansa ja itseähän ei hirveästi kisat kiinnosta mutta pelissä on sitten hieno aloittaa career heikommalla tallilla ja taistella siitä sitten Kimin tallikaveriksi tai potkia Kimi pellolle Ferrarilta :D Uskallan väittää, että ihmiset jotka ajattelevat pelin olevan "liian" arcade tai vastaavaa eivät pelaa ilman avustuksia ;) Se on vähän forzan tapaan sekoitus simua ja arcadea mutta nojoo se siitä offtopicista Project Cars U!-U!
 
Vastaus: Project CARS

Menee vähän offtopic mutta sanottakoon sen verran, että F1 2016 -peli on aivan sairaan hyvä sekin omalla tavallaan, mielenkiintoinen career ja perusasiat kunnnossa muutenkin eikä tarvitse rattia onnistuakseen. Imaisee formulan ystävät ihan varmasti mukaansa ja itseähän ei hirveästi kisat kiinnosta mutta pelissä on sitten hieno aloittaa career heikommalla tallilla ja taistella siitä sitten Kimin tallikaveriksi tai potkia Kimi pellolle Ferrarilta :D Uskallan väittää, että ihmiset jotka ajattelevat pelin olevan "liian" arcade tai vastaavaa eivät pelaa ilman avustuksia ;) Se on vähän forzan tapaan sekoitus simua ja arcadea mutta nojoo se siitä offtopicista Project Cars U!-U!

Jatketaan offtopikkia. Ei imaise kaikkia formulan ystäviä mukaan.;) Muutaman päivän ajoin ja sit myyntiin,en tykänny ajotuntumassa/fysiikoista. Pcarsin ajotuntuma varmasti nosti rimaa ja assetto nostaa sitä lisää.:)
 
Vastaus: Project CARS

Itse pidän pcarsista ja Assetton ajotuntumasta erittäinkin paljon, mutta kyllä F1 2016 on "the king" konsoliformuloista ihan kevyesti. F1 ratilla ajettuna ajan tuhat kertaa mielummin formulaa siinä, kuin näissä kahdessa. Tuntuma on erittäin hyvä, vaikka onkin semisimu.
 
Vastaus: Project CARS

Onhan se F1 2016 ihan ok, mutta tuntuma vaan ihan hirveä. Ohjauksessa ihmeelline kuollut alue, missä kaasun voi lyödä pohjaan vaikka keskellä mutkaa spinnaamatta. Enemmin ajan PCarssin Formula B:tä, joka mielestäni on sen pelin paras auto. Innolla odotan, että pääsee ajamaan AC:ssa Ferrarin Formuloita. Tuntumaa joku kehunut jopa paremmaksi kuin iRacingin McLaren MP4/30:n tuntumaa.
 
Vastaus: Project CARS

Ainoa asia, mistä kadehdin F1:stä on ne radat. Melbourne, Sepang, Interlagos, Austin.. Noita kun saisi Assettoon/Pcarsiin, niin ai että. Kaksiteräinen miekka toki. Osa formularadoista on aika aneemisia, eikä pärjää millään jollekin Brands Hatchille, Imolalle, Bathurstille jne..
 
Vastaus: Project CARS

Onhan se F1 2016 ihan ok, mutta tuntuma vaan ihan hirveä. Ohjauksessa ihmeelline kuollut alue, missä kaasun voi lyödä pohjaan vaikka keskellä mutkaa spinnaamatta. Enemmin ajan PCarssin Formula B:tä, joka mielestäni on sen pelin paras auto. Innolla odotan, että pääsee ajamaan AC:ssa Ferrarin Formuloita. Tuntumaa joku kehunut jopa paremmaksi kuin iRacingin McLaren MP4/30:n tuntumaa.
Juu Formula B on kova, vaikka tietysti täysin kuvitteellinen onkin ja pitoa on enemmän kuin missään formula-autossa ikinään. Se downforcen tunne on vaan jotain ihan uskomatonta, mitä en ole missään ajopelissä tuntenu ennen.

F1 2016 ei omasta mielestä ole kovin helppo. Oikeastaan kiihdyttäminen ja jarruttaminen on omasta mielestä vaikeampaa kuin missään pc-simussa, kun puhutaan moderneista F1-autoista. Ehkä time trialissa, kun tankki on tyhjillään, alla pehmeimmät renkaat, jotka ei ylikuumene, eikä kulu, niin peliä voi sanoa helpoksi. Ainakin itellä Online-kisoissa auto sutii vaan ihan helvetisti pintakaasullakin. Ensi vuonna kun tulee leveemmät takarenkaat, niin toivottavasti myös vetopito paranee.

Assetton 2015 F1 Ferrari on ainakin PC:llä omasta mielestä melko ikävä ajaa. Hirvee säätäminen energiantalteenoton ja sen käyttämisen kanssa. Saa nähä onko sitä tyhmennetty konsolille yhtään.
 
Vastaus: Project CARS

Ottakaa ihmiset ne avustukset pois niin lupaan, kautta mun kivesten, että lähtee perä alta.
 
Vastaus: Project CARS

Itse ajan ilman kaiken maailman ajoapuja. Se vaan, että pintakaasulla renkaat lyö tyhjää luonnottomasti ja sitten kun ohjaus on kuolleella alueella voi kaasun lyödä pohjaan missä haluaa ilman sutimista.
 
Vastaus: Project CARS

Itse ajan ilman kaiken maailman ajoapuja. Se vaan, että pintakaasulla renkaat lyö tyhjää luonnottomasti ja sitten kun ohjaus on kuolleella alueella voi kaasun lyödä pohjaan missä haluaa ilman sutimista.

Ilman traction apua väitteesi on hyvin epätosi uskaltaisin väittää, myös formuloilla. Tosin käytän itse gopro -kamerakulmaa missä ei luonnollisesti huomaa kai samalla tavalla massaa mikä nyt ei liity suoraan aiheeseen mutta anyway. Se sitten on ihan vaan fysiikan lakien ja insinöörien taidonnäytteiden mukaista, että suorilla pystyy tälläsiä kaasutteluja tekemään. Tarkoitatko sitä kun käytät moottorijarrutusta? Vähäkin jos kääntää samalla kun vauhdista tätä tekee niin sekin menee fysiikan lakien piikkiin se.
 
Vastaus: Project CARS

Ilman traction apua väitteesi on hyvin epätosi uskaltaisin väittää, myös formuloilla. Tosin käytän itse gopro -kamerakulmaa missä ei luonnollisesti huomaa kai samalla tavalla massaa mikä nyt ei liity suoraan aiheeseen mutta anyway. Se sitten on ihan vaan fysiikan lakien ja insinöörien taidonnäytteiden mukaista, että suorilla pystyy tälläsiä kaasutteluja tekemään. Tarkoitatko sitä kun käytät moottorijarrutusta? Vähäkin jos kääntää samalla kun vauhdista tätä tekee niin sekin menee fysiikan lakien piikkiin se.

En käytä tractionia, mutta siinä ohjauksessa on sellainen "kuollut alue", minkä alueella auto ei pyörähdä tai sladittele mutkassa, kun kaasun lyö pohjaan. Sitä ei saa asetuksista säädettyä pois. En ole sitä sen koommin jaksanut ajaa, koska sillä saa ihan järjeettömän edun kierrosaikaan. Itse ajan cockpit kuvakulmalla aina. Ihan sama, mikä ajopeli.
 
Vastaus: Project CARS

En käytä tractionia, mutta siinä ohjauksessa on sellainen "kuollut alue", minkä alueella auto ei pyörähdä tai sladittele mutkassa, kun kaasun lyö pohjaan. Sitä ei saa asetuksista säädettyä pois. En ole sitä sen koommin jaksanut ajaa, koska sillä saa ihan järjeettömän edun kierrosaikaan. Itse ajan cockpit kuvakulmalla aina. Ihan sama, mikä ajopeli.

Rattipoljin -setillä olen oikeastaan kokeillut jokaista klassista f1 -autoa ja muutaman kisan fc:llä enkä ole kyllä huomannut ainakaan tuollaista. Tekemistä on ollut, että on saanut pidettyä hanskassa jos on vähääkään kaasujalka painanut mutkassa. Täytyy muistaa kuitenkin, että vaikkakin näissä f-autoissa ei paljoa ole massaa niin varsinkin pienempi tehoisilla pito on yllättävän hyvä mitä kovempaa mutkassa pääsee, varsinkin jos mutkaan pääsee "puhtaasti" eli sopivan pienellä painopisteen muutoksella.
 
Vastaus: Project CARS

Rattipoljin -setillä olen oikeastaan kokeillut jokaista klassista f1 -autoa ja muutaman kisan fc:llä enkä ole kyllä huomannut ainakaan tuollaista. Tekemistä on ollut, että on saanut pidettyä hanskassa jos on vähääkään kaasujalka painanut mutkassa. Täytyy muistaa kuitenkin, että vaikkakin näissä f-autoissa ei paljoa ole massaa niin varsinkin pienempi tehoisilla pito on yllättävän hyvä mitä kovempaa mutkassa pääsee, varsinkin jos mutkaan pääsee "puhtaasti" eli sopivan pienellä painopisteen muutoksella.

Nii mää olen puhunut F1 2016:sta. Tää on kyllä vähän väärä ketju siihen
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä se on kuulkaas niin paljon kuskista, ajolaitteista ja kaikesta muustakin kiinni miten hommat toimii, koska osa ajaa pienemmällä tai isommalla kääntösäteellä, toisilla lähtee perä alta ja toisilla ei. Tuli huomattua tämä Gran Turismo aikana kun muilla renkaat savuaa mutkissa ja itellä ei juuri ikinä. Ehkäpä F1 pelistä on sitten vain montaa mielipidettä mutta eiköhän nuo F1 autot kuulu myös Project Carsiinkin omalta osaltaan, olkoot se sitten parempi kun F1:n oma peli tai ei :)
 
Vastaus: Project CARS

Aiemmin puhuin itsekkin kuinka laitoin nuo ffb -asetukset samoille luvuille garagessa mutta ilmeisesti se ei kannata, ei se haitaksi tuntunut olevan mutta paljon paremman fiiliksen sai muuan Jack Spaden asetuksilla ja taitaa ketjussa olla linkkejä herran juttuihin sivu jos toinenkin taaksepäin. Hetken aikaa siinä meni kun piti tosiaan näpytellä manuaalisesti mutta tuli vieläkin parempi fiilis jokaisella osa-alueella. Suosittelen kokeilemaan herran asetuksia autoille, varsinkin jos pelaa ratti&polkimilla mutta VAROITAN HUUUU hyvin ärsyttävästä korruptiobugista!!! Siinä viimeisiä autojen säätöjä laittaessa tuli tallenteen korruptioviesti, yhtäkkiä siis käytännössä koko pelin tallennukset korruptoivat itsensä ja kirsikkana kakun päällä asetuksien säätö piti aloittaa uusiksi. Toisella kerralla yritin välttyä tältä, että käynnistin pelin uudestaan pari kertaa siinä välissä ja hyvin meni loppuun asti.. vähän kyllä jännitti lopussa :D
 
Vastaus: Project CARS

Suosittelen kokeilemaan herran asetuksia autoille, varsinkin jos pelaa ratti&polkimilla

Joo ei noista Jack Spaden tai muidenkaan ffb-asetuksista tosiaan ohjaimella pelaaville ole minkäänlaista hyötyä. Vaikuttavat vain ja ainoastaan ratin kautta tulevaan force feedbackiin.
 
Vastaus: Project CARS

Olen nyt tehnyt aika kattavat testit 90-100 levelin tekoälylle yksi leveli tiputtaen ja todennut että parhaimmat ajaa on 92 aika-ajot ja kisa 90. Sikäli kun PS4 sama kun pc:llä tuo tekoäly niin tuota ei kannata yli 90 pitää kisoissa, aivan liian paljon yliluonnollisia ongelmia, rengas/jarrulämpöjenkin kanssa. Jännä bugikin tuli vastaan, tekoäly sammutti auton lähtöruutuun kisassa ja meni varikolle loppuajaksi :D
 
Ylös Bottom