Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Tuon Digital Foundryn jutun perusteella sateella ajamisen voi unohtaa, ainakin vakavasti otettavissa netti kisoissa. Mutta sekin kannattaa muistaa että iRacingissa ja Assetto Corsassa ei sadetta edes ole, joten en näe tuota isona ongelmana.

Tuo kyllä huolestuttaa että putoaa välillä 40 pintaan ihan kuivallakin, varsinkin lähdöissä, se on kyllä ihan liikaa. Rata ja kuvakulma kohtaista tuntuu olevan toi droppailu mikä kielii optimoinnin huonoudesta, PC puolella tuohon on tottunut mutta koska konsoleilla ei pysty puottamaan asetuksia ratakohtaisesti niin siitä muodostuu suuri onglema, olettaen että noi grafiikka säädöt ei tässä ruudunpäivitykseen vaikuta.

No kyseessä ei ole vielä valmis versio ja julkaisun jälkeenkin tulee vielä optimointia, joten en niin hirveän huolissaan ole. Ja senkin auttaa nettipelissä että on 16 auton maxsimit.
 
Vastaus: Project CARS

No kyseessä ei ole vielä valmis versio ja julkaisun jälkeenkin tulee vielä optimointia, joten en niin hirveän huolissaan ole. Ja senkin auttaa nettipelissä että on 16 auton maxsimit.

Olin juuri tulossa sanomaan tuosta autojen määrästä. Se on kiva, että periaatteessa yksinpelin puolella voi säätää 40+ autoa kerrallaan radalle ja kyllä sitä tulee varmaan itsekin kokeiltua jossain vaiheessa, mutta todennäköisesti suurin osan kisoista ajelen sellaisella noin 20 auton määrällä, ainakin silloin, kun itse määrän saa päättää. Todennäköisesti tuolla määrällä on kuitenkin jonkin verran vaikutusta suorituskykyyn ja ruudunpäivitykseen, vaikkeivat kaikki autot toki kerralla olekaan ruudulla kuin korkeintaan lähdössä ja ensimmäisellä kierroksella. Ne "näkymättömätkin" autot pitää kuitenkin laskea sinne radalle ja se vaatii jonkin verran tehoja.

Katselin tuon fps-videon myös ja omaan silmään se nyt ei näyttänyt ollenkaan kovinkaan kauhealta. Kyllähän se tietysti ikävää on, että ruudunpäivitys ei pysy tasaisena, mutta ainakin PS4-versiossa se oli käytännössä lähes poikkeuksetta 40+ koko ajan ja suurimman osan ajasta 50+, joka ainakin itselle riittää ihan hyvin. Aina on toki varaa parantaa, mutta kyllä tuo nytkin näyttää jo ihan hyvältä. Lisäksi varmasti tulevaisuudessa saamme peliin vielä päivityksiä, joilla tuota saadaan vieläkin paremmaksi.
 
Vastaus: Project CARS

Muistutan vielä, että edellissivun freimidroppivideo on vanhaa materiaalia, jonka jakoon päästäminen oli Eurogamerin moka. SMS voisi korjata tilanteen laittamalla uutta materiaalia tuubiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Ei tainnut tiimillä olla varaa ylimääräisiin lisenssimaksuihin rengasvalmistajille, mikä ei tod. haittaa. Rengaskirjon pitäisi olla kattava aina historiallisia seoksia myöden.
 
Vastaus: Project CARS

Ei tainnut tiimillä olla varaa ylimääräisiin lisenssimaksuihin rengasvalmistajille, mikä ei tod. haittaa. Rengaskirjon pitäisi olla kattava aina historiallisia seoksia myöden.

Käsittääkseni esim. Yokohama antaa lisenssin ihan mainostusmielessäkin, eli homma menee toisinpäin. Maksavat tai tukevat pelin kehitystä tuolla (?).
 
Vastaus: Project CARS

[video=youtube;_B000GxnGGw]https://www.youtube.com/watch?v=_B000GxnGGw[/video]

Siinä vähän eroja :)
 
Vastaus: Project CARS

Graafisesti nyt on turha lähteä vertailemaan last-gen peliin, mutta paljon sulavammalta tuo PCarsin meno tuossa näyttää. Vaikka frame raten pitäisi olla ainakin suurin piirtein sama?
 
Vastaus: Project CARS

Loppupeleissä se on melkein ihan sama miltä se näyttää, tärkeintä on miltä se tuntuu:) Jos simulaatiota tehdään niin ajotuntuma on kaikki kaikessa!
 
Vastaus: Project CARS

Joo eihän tuo DF juttu kuulostanut kauhean hyvältä konsoli kansan osalta, mutta peli ei ole valmis joten katsotaan miten paljon parempi FPS on julkaisussa. GT 6 kuitenkin osoitti sen että epävakaa FPS ajopeleissä on aikamoinen syöpä ja voi viedä pelihalut kokonaan, pidetään peukut pystyssä että parannusta on paljon 3 viikon päästä.
 
Vastaus: Project CARS

Käsittääkseni esim. Yokohama antaa lisenssin ihan mainostusmielessäkin, eli homma menee toisinpäin. Maksavat tai tukevat pelin kehitystä tuolla (?).

Toisaalta ovat varmaan tyreksivalmistajat aikas tarkkoja, miten virtuaalirenkaansakin käyttäytyvät. Siten se mainostus-/lisenssikietoutuminen on varmaan aikas moimutkainen projekti luoda. Ehkä rengasvalmistajat mieluummin ostavat kylttipaikkoja virtuaaliratojen vierustoille.
(olis pitänyt multilainata tämä edelliseen, sori)
 
Vastaus: Project CARS

Jotenkin pikkuhiljaa on noussut kiinnostus tätä peliä kohtaan. Toki tulen tietokoneelle hommaamaan niin saa kaiken irti kaikesta :) Mutta lähinnä se askarruttaa, että onko tässä millainen vaurionmallinnus? Meinaan itselleni se ainakin vaikuttaa pelkästään ostopäätökseen jos sellaista ei ole.

EDIT

Toivottavasti se ei ainakaan ole tuollainen, että ilman eturengasta voit jatkaa huoletta ajamista :D Kohdasta 0:24 näkyy tuo


[video=youtube;vCqja7VQENc]https://www.youtube.com/watch?v=vCqja7VQENc[/video]
 
Vastaus: Project CARS

Mutta lähinnä se askarruttaa, että onko tässä millainen vaurionmallinnus? Meinaan itselleni se ainakin vaikuttaa pelkästään ostopäätökseen jos sellaista ei ole.

Heh itse taas en kaipaa peleihin ollenkaan sitä ;) Nekin tehot ja kehitysajat voi mun puolesta käyttää johonkin ihan muuhun :D Poikkeuksena rallipelit!
 
Vastaus: Project CARS

Vauriomallinnus on tosiaan kaksipiippuinen juttu. Periaatteessahan se on kivaa, jos pelti ruttaantuu realistisen oloisesti ja vääntynyt rengas tai tuenta saa auton käyttäytymään huonosti, mutta koska nykyään tehoa on laitteissa rajattu määrä X, niin ehkä niitä tehoja ei välttämättä tosiaan tarvitsisi upottaa tuollaiseen kauhean paljoa. Tällaisissa peleissä kun se auton ruttaaminen ei kuitenkaan ole se idea. Toki sitten on erikseen nämä Death Rallyt ja muut romurallipelit tietenkin. Project CARSin kohdalla toivon, että vauriot toki vaikuttavat auton käyttäytymiseen, kun simulaattorista on kuitenkin kyse. Liikaa tehoa ei kuitenkaan pidä käyttää siihen pellin ruttautumisen simulointiin.
 
Vastaus: Project CARS

Se on melkein jo 3 piipullista :D Itse näen että pelissä kuuluisi olla puhkeavat/irtoavat renkaat ja alustan/moottorin hajoaminen. Tuo rypistetty pelti taas, ei se ole ihan niin tarpeellinen juttu jos se syö pelin resursseja. Toki nyt tässäkin pelissä konepelti menee aivan "lyttyyn" kun johonkin törmää mutta että ei mennä liiallisuuksiin. Ehkä vielä tuo että puskurit tippuu kovassa törmäyksessä ja downforce katoaa sen mukana, se on minusta yksi kriteeri mikä kuuluu peliin (vähentää muuten törmäilyhalujakin).
 
Vastaus: Project CARS

Nii kyllä se oleellinen juttu on siinä ainoastaan se mekaaninen vaurio pellin alla. Hyvää sellaista en ole aikoihin nähnyt. Silloin tosiaan into töniä loppuu. Jopa F1 peleissä voi surutta tehdä mitä vaan, kun renkaat ei taitu alle.
 
Vastaus: Project CARS

Nii kyllä se oleellinen juttu on siinä ainoastaan se mekaaninen vaurio pellin alla. Hyvää sellaista en ole aikoihin nähnyt. Silloin tosiaan into töniä loppuu. Jopa F1 peleissä voi surutta tehdä mitä vaan, kun renkaat ei taitu alle.

Tuon takia olenkin tykästynyt nyt F1 2014 pc-versioon. Käyttäjien tekemät modit käytössä niin pienestäkin kontaksista ottaa etusiipi ja renkaat osumaa :) Mulle se on vaan pirun tärkeetä, että olis se mahdollisuus konerikkoihin yms juttuihin. Tuo oikeasti sen autopelin tunnun silloin. Parasta oli joskus GP4:ssa :)
 
Vastaus: Project CARS

Tuleeko ennakkotilausetu kaikista kaupoista vai pelkästään niistä missä se on mainittu?
 
Ylös Bottom