Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Pahoittelut, mutta taas pitää kertoa yhdestä bugista. :D

Harjoituksissa, kun simuloisin sen loppuun muutamien kieroksen jälkeen niin AI-kuskit ajoivat 3-5 sekunttia nopeammat ajat yhtäkkiä kuin aikaisemmin harjoituksissa tai sen jälkeen aika-ajoissa sekä kisassa. Mikään olosuhde ei tuota selita, joten ihan vain taas joku bugi. BMW M1 Procarilla urassa Span radalla.

Kysyn nyt uudestaan, että höpiseekö se kaveri teille kisan aikana? Itselläni ei enää tule viestin viestiä.


Moi kyselit tosta tiimin tallipäälliköstä/mekaanikosta,se huutelee sulle jos ajat sillä tiimin autolla,eli sillä autolla mikä sulla komeilee siellä autotallissa näytillä.Ajoin ensin Renault Ciolla,mutta kun ajoin samassa tallissa toisella autolla eipä huudellut enää.Vaidoin tallia,nyt on Ginetta G40 Junior,ja taas huutelee väliaikoja,eli tästä päädyin tähän tulokseen.(korjatkaa jos olen väärässä).
 
Vastaus: Project CARS

Juu, meikäpoika arvioi kunhan tarpeeksi km mittarissa. Veivattu ratilla sekä padilla, ja kyllähän tuo molemmilla luonnistuu. En ole vain tätä ketjua turhan ahkeraan seurannut, että saa muodostettua oman mielipiteen pelistä rauhassa. :)

Minulta on myös tulossa arvio niin saadaan molemmat alustat katettua;)
 
Vastaus: Project CARS

Pitkästä aikaan innostui pelaamaan autopeliä ja mukavalta on maistunut, tosin alku oli haastavaa saada auto pysymään hyppysissä. Alkuun kaasun ja jarrun ja vieläpä vaihteiden käyttö liipasin napeista sai aikaan aikamoisia sormi sekoamisia. Joutui muuttamaan kaasun oikeanpuoleiseen tattiin ylös ja jarru alas, johan alkoi tumpelo sormet tekee sitä mitä halusinkin. Vaihteet tuntuikin mukavemmilta L2&R2 ja sivuille katselu sai mennä L1&R1 napeille, tosin taidan jossain vaiheessa muuttaa känkän R1:n, sivuille ei paljon jouda katselemaan niin sama mille napeille ne sit laittaa. Itselleni tuo kaasun käyttö tatista tuntuu toimivan paremmin ja pystyn sillä paljon tarkempaan kaasun käyttöön. Suomiporukassahan on hauskinta pelata ja toivottavasti törm... kohdataan radoilla :D jos vain vanhusta huolitaan tulpaksi
Pikku video sunnuntai köröttelystä: https://www.youtube.com/watch?v=MPZXGK6KxkY
 
Vastaus: Project CARS

ny jo muutaman tunnin ajellu ja fiilis on loistava. Auton käyttäytyminen on just sellanen kuin suurimmissa haaveissakkin odotin. ainut on tuo online puoli jossa vallitsee viidakonlait. Jo muutaman kerran oon joutuna takaisin varikolle olevinaan muihin törmäämisestä vaikka muut pyöräyttivät ympäri ja sitten joku täräyttää kylkeen eli parannettavaa viel on mut ihan hyvältä näyttää... Toki autoja saa (ja pitää) tulla enemmän.
 
Vastaus: Project CARS

ny jo muutaman tunnin ajellu ja fiilis on loistava. Auton käyttäytyminen on just sellanen kuin suurimmissa haaveissakkin odotin.

Tuohon ajamisen fiilikseen ja auton käyttäytymiseen voi vaikuttaa tosi paljon itse (asetukset + säädöt). Kuulemma pienemmällä tankkauksella auto kulkee kovempaa.

. . .


Tuota, tuota... lyhyt kommentti. Gran Turismo tarjoaa kiiltokuva autoilua ei mene rikki, öljy, pöly, tuli jne. Forza ei tarjoa säätä, vesisadetta jne. Nämä pelit olivat yksinoikeuspelejä. Nyt teidän kaikkien ajo fanien kannalta tilanne on fantastinen. Nimittäin tämä peli asetti uuden rajapyykin tuleville ajopeleille. Uskon vakaasti että jos Turismossa ei ole vauriomallinusta niin kerrotaan että Project CARS:ssa on. Sen sijaan jos Forza:ssa ei ole dynaamista säätä sanotaan että Project CARS:ssa on.

Kuka hyötyy, pelaaja! Itse aika pitkä futispeli tausta ja koska vain 2 kilpailijaa (PES, FIFA) ja toinen jyräsi PS2, toinen jyräsi PS3 ja nyt aika tasoissa PS4 niin tuo kilpailun puute on ajanut siihen että pelit tuntuvat jotenkin vanhanaikaisilta. Toki autoilu on helpompi mallintaa. Mutta kuitenkin auto fanit ja ajo fanit tämä on käännekohta konsolipelien autopelejen kohdalla. Tämä peli nostaa rimaa hurjasti. Kiitos siitä, vikoja on, mutta tällä pelillä on sielu.
 
Vastaus: Project CARS

Moi kyselit tosta tiimin tallipäälliköstä/mekaanikosta,se huutelee sulle jos ajat sillä tiimin autolla,eli sillä autolla mikä sulla komeilee siellä autotallissa näytillä.Ajoin ensin Renault Ciolla,mutta kun ajoin samassa tallissa toisella autolla eipä huudellut enää.Vaidoin tallia,nyt on Ginetta G40 Junior,ja taas huutelee väliaikoja,eli tästä päädyin tähän tulokseen.(korjatkaa jos olen väärässä).
Kiitos tiedosta. Täytyy kokeilla meneekö se juuri näin.
 
Vastaus: Project CARS

ny jo muutaman tunnin ajellu ja fiilis on loistava. Auton käyttäytyminen on just sellanen kuin suurimmissa haaveissakkin odotin. ainut on tuo online puoli jossa vallitsee viidakonlait. Jo muutaman kerran oon joutuna takaisin varikolle olevinaan muihin törmäämisestä vaikka muut pyöräyttivät ympäri ja sitten joku täräyttää kylkeen eli parannettavaa viel on mut ihan hyvältä näyttää... Toki autoja saa (ja pitää) tulla enemmän.

Joo viidakon lait todellakin, ekaan mutkaan kisassa vedetään hirveitä kamikaze-syöksyjä. Aika-ajoissa ei päästetä nopeempaa ohi vaikka kierros menisi pilalle, kiilaillaan keskellä suoraa, ajetaan väärään suuntaan( miks se on edes mahdollista onlinessa). Noh ei auta kun toivoa että perseily vähenee jatkossa kun spedeilijät kyllästyvät kolarointiin ja myyvät pelin..

hyviä kisojakin on ollut monta ja parhaimmillaan tää on kyllä täysveristä kilvanajoa .
Eniten onlinessa risoo pelien haku, eli kun siinä serverilistassa ei näy millä autolla siellä ajetaan, pelkkä luokka. Myös kisan jälkeinen maaliintuloaika sais olla pienempi, puoli minuuttia-45 sek. Riittäisi.
 
Vastaus: Project CARS

Alkoi maistuun peli taas ihan toisella tapaa kun rupesin noilla B formuloilla ajaan (tänx DPK). Huomasin myös nyt kun otin sen apuviivan pois että menee paljon paremmin ilman. Siinä ne jarrutukset tulee reippaasti liian aikasin ja muutenkin kun tulee liikaa sitä viivaa seurattua eikä tietä. Säädöt on vakiolla ja ratin kääntösäde ei oo selvinny vieläkään, ei se siitä calibroinnista yms valikosta muuta miksikään. No tolla formulalla ratti kääntyy sen 900 mut 270 on silti se maximi millä on jo renkaat ääriasennossa. Tyhmää ettei toi lukitte tota rattia noille asteille :P
 
Vastaus: Project CARS

Eikö vaihteet ole loogiset L1 alaspäin R1 ylöspäin - sitten nuo liipasimet kaasu ja jarru. Ristiohjaimessa ylös valot päälle / pois, myös mittaristo. Muistaakseni nuolilla voi mukavasti myös selata dataa eli renkaiden kulumista voi seurata tarkemmin.
Juu noi ovat alkuperäisissä asetuksissa, mutta jotenkin tuntu menevän sormet sekaisin tuolla yhdistelmällä ja tuntuis paremmalta vaihtaa X ja neliö näppäimestä. Clio cup ollut pirun jännää, joka kisassa sijoituksista kova vääntö. Kolme kilpailua ajanut sarjan viidestä osakilpailusta ja voittoa ei ole irronnut vielä tuosta sarjasta. Saa nähdä pääseekö urassa ajamaan sarjaa noilla vanhoilla autoilla esim. vanhoilla DTM kilpureilla.
 
Vastaus: Project CARS

https://www.youtube.com/watch?v=joDSaUXxZFk Löytykin jotku asetukset tx racing wheelille ja samalla selvis viesteistä miten tuon ratin kääntösäteen saa säädettyä :) Nyt tirsat väliin ja päivemmällä kokeileen säätöjä. Perun puheet myymisestä, on tässä näemmä osa autoista tosi hyviä ajaa ja nyt kun alkaa tottuun niin homma on bueno :cool: Kummasti tossa aamuun asti vierähti kruisaillessa :D
 
Vastaus: Project CARS

Alkoi maistuun peli taas ihan toisella tapaa kun rupesin noilla B formuloilla ajaan (tänx DPK). Huomasin myös nyt kun otin sen apuviivan pois että menee paljon paremmin ilman. Siinä ne jarrutukset tulee reippaasti liian aikasin ja muutenkin kun tulee liikaa sitä viivaa seurattua eikä tietä. Säädöt on vakiolla ja ratin kääntösäde ei oo selvinny vieläkään, ei se siitä calibroinnista yms valikosta muuta miksikään. No tolla formulalla ratti kääntyy sen 900 mut 270 on silti se maximi millä on jo renkaat ääriasennossa. Tyhmää ettei toi lukitte tota rattia noille asteille :P
Jotain oot tehny väärin.Voithan muuttaa kääntösädettä myös itse ratista jolloin itse ratti ei käänny ku sen esim.270°. T300RS/GTE:ssä ainakin pystyy,mut gt6 piti se muuttaa joka kerta uuestaan 270,ku vaik otit startin uuestaan.Eli se palautui takas 900.5eri kääntösädettä pystyy valitsemaan itse ratista--->270,360,540,900,1080.D-näppäintä ku painaa vasemmalle tai oikealle ja samalla painaa mode näppäintä ja vapauttaa,ni säde muuttuu.Led valon vilkkumisesta tietääpainamisen jälkeen mikä säde on valittu.270=1 välähdystä,360=2,540=3,900=4,1080=5.Samat ohjeet toimivat näköjään myös TX ratissakin.

Edit. Löysitkin ohjeet.
 
Vastaus: Project CARS

En ymmärrä miten mun mielestä AI tiputtaa vauhtia yhtälailla sateella kuin minäkin. Tuossa kun tosiaan testasin kisan missä kisan aikana ehti tulemaan neljä sadetta ja neljä kuivaa jaksoa. Joka kerta mun kierrosajat tippui selkeästi, mutta taistelin sijoituksista AI:ta vastaan läpi kisan samalla tavalla ja ai kierrosajat tippui myös.

Tämä AI + sade ongelma on kehittäjien tiedossa: http://forum.projectcarsgame.com/sh...stion-for-Dev-or-Tester-regarding-rain-amp-AI

Project CARS - virallinen foorumi ja 5-sivua keskustelua.
 
Vastaus: Project CARS

Autojen säätöjen teossa auttaa telemetria HUD:
Project_CARS_20150520133128.jpg

Project_CARS_20150520133136.jpg

Helpottaa huomattavasti, kun tuota HUD-valikkoa voi vaihtaa lennosta nuolinäppäimien avulla.
 
Vastaus: Project CARS

Onko pelin koko päivityksen jälkeen 18.4 GB vai 18.5 GB? Itellä näkyy olevan 18.4 et puuttuuko mulla nyt joku pikkupäivitys vai mitä ihmettä? Alkaa vähän turhauttamaan tämä peli, kun ei pysty pienen virheen takia tekemään mitään korjausliikkeitä, kun auto vaan jatkaa omaa rataansa. Ehkä just tämän turhautumisen takia onkin tullut aika vähän pelattua tätä peliä viimepäivinä. Voihan toki asetuksissakin olla jotai hiomista, mutta aikavievää puuhaa ois alkaat testailee tuhatta ja sataa eri vaihtoehtoa mitä foorumeilta löytys. Ja ohjaimen pävitin tuossa juuri, mutta testin jälkeen ei mitään muutosta.

Sori kun nostan tämän, mutta jäi vähän tuon toisen keskustelun varjoon.
 
Vastaus: Project CARS

Tämän kyllä tiesinkin. Ihmettelin vain kun mulla ai tiputtaa vauhtia sateella. Ei niil mitään luista tms mut kierrosajat huononee.

Arvelin että tiesit, mutta eikö tässä ole kyse siitä että AI kuskeihin ei sade vaikuta ja tätä monet kritisoivat. Sitten oltiin yhteydessä tekijätiimiin ja he nyt korjaavat tätä.

"I think the AI aren't too bad in the wet if you're driving in the touring car races, they're firm but fair. Though, admittedly, I think I need to speed them up a bit now as they're starting to become a bit slow off the hairpin at Oulton Park."
https://www.youtube.com/watch?v=2a4qvTXeOV0
 
Vastaus: Project CARS

Juu juu, mutta kun mulla tippui 3-4sek kierrosajat ja roikuin edelleen tasaisesti ai perässä, niin pakko sen jotenkin on vaikuttaa
 
Vastaus: Project CARS

Juu juu, mutta kun mulla tippui 3-4sek kierrosajat ja roikuin edelleen tasaisesti ai perässä, niin pakko sen jotenkin on vaikuttaa

Siis pointti oli se että tuolla virallisilla foorumeilla on nyt ketju, jossa 27-sivua AI ongelmista ja pelihän on viikon vanha. Eikö ihmisiä vastaan ole kivempi ajaa, vaihtuva sää, varikkokäynnit ja 20-30 kierrosta?

- AI Doesn't spin out easily enough when goes on grass, seems a bit 'on rails' in this regard. MORE AI ACCIDENTS!
- AI A bit too slow on first lap of race
- Bathurst, GT4 class (possibly others), some of the middle pits, the AI misses the pit and ends up reversing back out into the main lane, into your path
- Grip in wet / with cold tires seems too high
- AI too aggressive on out lap.
- Not smart with tyre wear in longer races
- Inconsistency in speed between tracks, some tracks have specific bends where the AI takes a slow line every lap making them overly predictable (eg Hockenheim right at end of straight, at the top of Bathurst). Tweak this.
- Inconsistency of opponent AI speeds / teams between tracks, over a season you never seem to be battling against the same opponent AI. This needs to improve so you can develop fun rivalries across a season.
- Bug where the AI can take mandatory pit stop on the final lap and win the race in the pit lane!

- - -

Hi guys, after doing a lot of races with AI and some career races; I personally came to a conclusion that the AI is not affected by anything. What do I mean by anything?

-Tire conditions. Whether it's at the start of a race or the end of a long race, the AI run very similar laps (career and online). Also, what I once tried was getting all of my tires red hot and worn out before ending a race. Then I let the AI drive after I finished and I saw it taking corners like a breeze.

-Weather conditions
The AI has got to be using some highly advanced setups for all around weather. The AI is unaffected by weather whatsoever. It's a slip and slide for me, but for them it's a joy ride on a sunny day.

-Off Road
I purposely knocked some of the AI off road in career mode and online. What I found is that if you knock them off road they will either drive through it as if it's pavement, or slow down because they feel there is a faster car (you) trying to pass. The reason why I believe the AI is not slowing down because they are off road is because if you push them off road and peel off right away they will not slow down they will make their way back to the pavement without bouncing around or slipping around like you would.

-Rumble Strips
There are certain cars that once they hit elevated rumble strips, it's pretty much an instant spin-out. However, for the AI they can be driving over certain rumble strips and not be affected whatsoever. The best example for this is kart racing in career. I was absolutely shocked as to how fast the AI was going on elevated rumble strips in karts. I tried to be that aggressive and go on the rumble strips as they did and I either spun out, or flew off a few feet into the air. By elevated strips I mean the ones that are not completely flat on the pavement.

-Corners
The AI can go in really tight, but elevated corners and not lose traction. This section is somewhat difficult to describe because I do not know exactly how the AI takes these corners, whether they are throttling it through or letting it roll. I assume they are throttling it through because if I let it roll, then I lose a lot of speed in these corners. But then again, if they are throttling it through then how are they keeping it very tight and not losing traction?

I will add on to this list after I do some testing with other criteria. Also, if anyone responds to the thread with new issues I will add it to the main post (this). I will try to keep this thread alive as long as I can
 
Vastaus: Project CARS

Juu juu, mutta kun mulla tippui 3-4sek kierrosajat ja roikuin edelleen tasaisesti ai perässä, niin pakko sen jotenkin on vaikuttaa

Voit kokeilla laittaa varikkostopilla "swap driver" niin ai-kuski hoitaa ajelun. Road Americalla ai-kuski pisteli kuivalla kelillä kierroksia aikaan 2:18-2:19, märällä ajat vaihteli siinä 2:18-2:19. Puoli tuntia oli kestävyyskisan aikana aikaa seurailla tuota toikkarointia ja aika vakuuttunut ainakin itse olen että tekoälykuskit ei välitä rengasseoksista (softit oli kuivalla ja sateella mukana), rengaslämpötiloista (telemetriakin näyttää harmaata tekoälylle) tai sateesta.
 
Ylös Bottom