Vastaus: Project CARS
Tässä nyt jokunen ilta tullut ajeltua (ja säädettyä) ja huomattua, että kaikki tähän asti vastaan tulleet rattiasetukset eivät ainakaan mun mielestä sovellu edes etäisesti T500RS -ratille. Sitä en toki tiedä, mikä olisi ihanteellinen voima millä ratti pistää vastaan ja ilmaisee monttuja, mutta mun mielestä se saa vähän tuntuakin jossain, ettei ole sellainen "suuntaa-antava" tärinäefekti ainoastaan. Säätöarvot esim. Fx/Fy/Fz scale -liukusäätimissä ovat mulla yli satasen liki järjestään, tai ainakin siinä satasen lähettyvillä. Se ylimmäinenkin scale arvo on autosta riippuen 60 - 100, joskaan kovin montaa autoa en ole vielä ehtinyt läpi käymään, muutaman mielenkiintoisimman. Tänään illan päätteeksi testasin Tire Force -säätöä ja sillä saa kyllä tarvittaessa tuntumaa radan pintaan parannettua. Taisi sekin säätö liikkua PS4:lla viiden pykälän välein. Siihen kyllä kaipaisi vähän tarkempaa säätövaraa, koska se nyt tuntuisi mun tapauksessa olevan tällä hetkellä se ratkaiseva tekijä. 130 oli jo vähän liikaa, 120 siinä rajalla, mutta 110 liian vähän mun mielestä.
Body ja SoP scale -säädöt ovat toistaiseksi jääneet paitsioon. Vähän olen toisinaan niitä ruuvaillut, mutta mainittavaa hyötyä en ole niistä vielä irti saanut.
Noista säädöistä pitäisi kyllä oikeasti saada joku vähän parempi/havainnollisempi opas. Vaikka kuvien kera, niin ymmärtäisi insinöörikin... Yksittäin kun testailee noita säätöjä niin, että muut ovat nollilla, niin selkeästi kyllä huomaa mihin vaikuttaa, mutta se, miten kaikki säädöt saa yhtäaikaa toimimaan mieleisekseen, onkin aivan eri tarina. Tai en minä ainakaan ole kovin helposti sopivia asetuksia löytänyt. Tällä hetkellä ollaan jo hyvin lähellä. Pitää vaan tuo kumiratti vaihtaa nahkaiseen ennen kuin ihan viimeisimpiä viilauksia tekee.