Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

En tie tota ai hehkutusta, mut ainakin ite kun 70 prosentin ai:lla pelaa niin formula b:ssä on aika moista romurallia välillä.. Tulee ihan huolella perään tai kylkeen yms ja välillä mutkissa matelee nii pirun hitaasti. Ajaako noi sitten erilailla jos pistää vauriot päälle?

En tie tota ai hehkutusta, mut ainakin ite kun 70 prosentin ai:lla pelaa niin formula b:ssä on aika moista romurallia välillä.. Tulee ihan huolella perään tai kylkeen yms ja välillä mutkissa matelee nii pirun hitaasti. Ajaako noi sitten erilailla jos pistää vauriot päälle?

Vaurioilla ei ole merkitystä, samoja Maldonadoja ovat siltikin.

Rookiella ja gulffilla vielä ainakin pystyy pelaamaan ihan hyvin kun oikeasti pitää mielessä, että AI:lle tilaa jos vähänkään on riski. Ei kannata pilata kisaa yhteen mutkaan. Todella hienoja vääntöjä juuri noilla kahdella open wheelillä ollut. Siitä isommat onkin sitten jo autoja jotka ei mun makuun kuuluis koko peliin.

Ihan hyvä autopeli ja kauan tätä olikin odotettu. Nykyään oon siirtynyt takasin padilla ajeluun joka on aika miten sen nyt sanois ihan jees mut jotain hieman puuttuu...
No mutta enivei padi säädöt kun sai suurinpiirtein itelle sopivaksi ja joilla voi ajaa autoo kun autoo niin mukavaa on päästellä meneen niin formuloilla kun gt sun muilla vehkeillä. Mitä tohon AI:n ajeluun tulee niin ihan puupäitähän ne on mut minkäs sille tekee ja onlinessa porukka tuntuu olevan vielä enemmän sekasin jonka tosin ymmärtää kun kaikki jauhaa avut päällä ridgereisinki tyyliin.

Ite tykkään säätää ja viilata niin ekat päivät menny lähinnä ton padin viilaukseen. Katsoo kun kerkee ja jaksaa niin pitäs autoihin tehdä noita säätöjä, Formula A;n säätöjä tulikin jo vähän viilailtua kun se oli ihan mahdoton ajettava normi setupeilla. Ainakun tiputti kakkoselle niin perälaks irti kun rasvattu salama :)

Mutta ihan kelvollinen peli kunhan saa vaan kunnon suomi online meinigit käyntiin joskus.

Onlinen puolella yhtä tuskaa välillä pelata random ihmisten kanssa, kun aina joku välkky kolaroimassa jo ensimmäisessä mutkassa.. Äskettäin kävin suht rehdin 40 kierroksen formula kisan randomeitten kanssa. On se makiaa kun harvat ossaa vielä pelata rehdisti :)

Kannattaa katsoa uusinnat! Vika ei taida olla ai:ssä vaan siinä, miten itse ajat.

Kannattaa katsoa uusinnat! Vika ei taida olla ai:ssä vaan siinä, miten itse ajat.

Kyllä valitettavan usein vika on AI:ssa. Mutta kuten ylläkin mainittiin, niin Formula Gulffeilla saa vielä todella hyvää kisailua AI:n kanssa. Formula C onkin jo sitten kapeimmilla radoilla aivan täyttä kidutusta.

Tässä nyt jokunen ilta tullut ajeltua (ja säädettyä) ja huomattua, että kaikki tähän asti vastaan tulleet rattiasetukset eivät ainakaan mun mielestä sovellu edes etäisesti T500RS -ratille. Sitä en toki tiedä, mikä olisi ihanteellinen voima millä ratti pistää vastaan ja ilmaisee monttuja, mutta mun mielestä se saa vähän tuntuakin jossain, ettei ole sellainen "suuntaa-antava" tärinäefekti ainoastaan. Säätöarvot esim. Fx/Fy/Fz scale -liukusäätimissä ovat mulla yli satasen liki järjestään, tai ainakin siinä satasen lähettyvillä. Se ylimmäinenkin scale arvo on autosta riippuen 60 - 100, joskaan kovin montaa autoa en ole vielä ehtinyt läpi käymään, muutaman mielenkiintoisimman. Tänään illan päätteeksi testasin Tire Force -säätöä ja sillä saa kyllä tarvittaessa tuntumaa radan pintaan parannettua. Taisi sekin säätö liikkua PS4:lla viiden pykälän välein. Siihen kyllä kaipaisi vähän tarkempaa säätövaraa, koska se nyt tuntuisi mun tapauksessa olevan tällä hetkellä se ratkaiseva tekijä. 130 oli jo vähän liikaa, 120 siinä rajalla, mutta 110 liian vähän mun mielestä.

Body ja SoP scale -säädöt ovat toistaiseksi jääneet paitsioon. Vähän olen toisinaan niitä ruuvaillut, mutta mainittavaa hyötyä en ole niistä vielä irti saanut.

Noista säädöistä pitäisi kyllä oikeasti saada joku vähän parempi/havainnollisempi opas. Vaikka kuvien kera, niin ymmärtäisi insinöörikin... Yksittäin kun testailee noita säätöjä niin, että muut ovat nollilla, niin selkeästi kyllä huomaa mihin vaikuttaa, mutta se, miten kaikki säädöt saa yhtäaikaa toimimaan mieleisekseen, onkin aivan eri tarina. Tai en minä ainakaan ole kovin helposti sopivia asetuksia löytänyt. Tällä hetkellä ollaan jo hyvin lähellä. Pitää vaan tuo kumiratti vaihtaa nahkaiseen ennen kuin ihan viimeisimpiä viilauksia tekee.

Joo ei kaikki mee välttämättä oikee oppisesti ja mahdollisimman puhtaasti, mut en silti käsitä miks niitten päälle pitää ajaa tai jalkoihin jäädä.. Kyllä ite niitä yritän vältellä mut ei paljo auta. Tuskin monikaan tän pelaajista on niin ammattilainen että kaikki menis aina puhtaasti putkeen? Kyllä ite pidän ai:n vikana jos päälle tulee tai muuten tötöilee..

AI:n ongelma on juuri se yltiöaggressiivisuus. Se haluaa niin väkisin ajaa kuin raiteilla sitä ajolinjaa, ettei se varo juuri lainkaan pelaajaa. Käytännössä se menee siihen, että jos ei itse väistä niin osuma tulee, eikä sen nyt ihan niinkään pitäisi mennä. Olisihan se itsekin kiva tehdä välillä pieniä aggressiivisia syöksypommeja tyyliin Rosberg Bahrainissa, mutta osuma tulee lähes aina.

Hyvä esimerkki oli kun ajoin eilen Hockenheimissa Formula C:llä ja aika-ajossa AI oli edellä sinne neulansilmään tullessa. Nousin ulostulossa rinnalle ja ajettiin se nopea täysillä ajettava oikea rinta rinnan, AI:n ollessa vasemmalla puolellani. Kun lähestyttiin jarrutusaluetta niin AI käänsi suoraan takarenkaaseni ennen jarrutuksen aloittamista, koska oli ajolinjan ulkopuolella. Tässäkin tulee sitten se seuraava ongelma, eli AI aika-ajossa. Ei voi millään antaa tilaa jos on hitaammalla kierroksella. Yhdellä kierroksella olin viimeisessä mutkassa niin paljon nopeampi, että pääsin ulkokautta rinnalle kun AI ajoi todella tiukkaa linjaa viimeisestä mutkassa. Välillämme oli ensin kolmen auton verran tilaa, mutta pääsuoran alkaessa AI päätti taas haluta ajolinjalle ja ajoi täysillä kylkeen. Ykkösmutkassa sai myös varoa joka kerta. Jos oli joutunut sisälinjalle, niin oli aina pakko nostaa niin paljon, että AI pääsi sitä parempaa linjaa ajamaan täysillä, muuten olisi kolissut.

Tuli sitten tehtyä raskas päätös ja laitettua stability ja traction control päälle. Aina autopeleissä ollu nämä pois päältä, mut tuntuu menevän vaan hermo, kun auto lähtee alta ilman et ohjain antaa mitään merkkiä siitä. Forzassa oli se hyvä et liipasimet alko tärisee jos sattu jarruttaan liian lujaa tai meinas pito lähteä renkaista. Onko tähän xbonelle nyt tulossa ne liipasinten tärinät?

Ja kysyisin nyt vielä taas kerran, että onko tää peli päivityksen jälkeen 18.4 GB vai 18.5 GB? Itsellä on tuo ensimmäinen ja mietin onko tää ladannu jotain pikkupäivitystä.

Ja kysyisin nyt vielä taas kerran, että onko tää peli päivityksen jälkeen 18.4 GB vai 18.5 GB? Itsellä on tuo ensimmäinen ja mietin onko tää ladannu jotain pikkupäivitystä.

Mistäs tuon näkeekään, voin koittaa katsoa omasta, kunhan tuo asentuu...

Peli siis tuli tänään postilaatikkoon ja nyt ruuvataan ratit ja polkimet kiinni. Ruuvaan itseni myös penkkiin päiväksi sanoi emäntä mitä vaan :D

Peli siis tuli tänään postilaatikkoon ja nyt ruuvataan ratit ja polkimet kiinni. Ruuvaan itseni myös penkkiin päiväksi sanoi emäntä mitä vaan :D

En tiedä mistä tuon näkee pleikkarilla. Boxilla näkee ainaki manage game kohdasta.

Pleikalla pelin koko näkyy kun dashboardilla painaa pelikuvakkeen päällä options nappia ja valitsee information.

Itsellä pelin koko on 20.45GB mutta pelaan PS4:llä joten pelin koko voi olla eri mitä se on Boksilla

Seuraa tärkeä tiedoitus: mikäli kärsit (ps4) ongelmista päästä onlineen tässä pelissä, laita modeemin jokin portti siltaavaan tilaan. Itselläni oli lähes mahdotonta päästä yhteenkään online matsiin kun oli nat2. Tuon kun muutti nat1 niin alkoi toimimaan.

Ylös Bottom