Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Livegamers.fi sivustolla ollaan järjestämässä Project Cars LG Cup liigaa Xbox Onelle ja PS4:lle
Jos kurvailut kiinnostavat liigamuodossa suomipelaajien kanssa niin kipin kapin ilmoittautumaan.
 
Vastaus: Project CARS

Ei se ole huonosti toteutettu. Siinä on tiedossa oleva bugi.

Itse olen ymmärtänyt, että bugilla tarkoitetaan asiaa, joka ilmenee sattumalta ja vain tietyissä tilanteissa, mitä ei peliä testatessa olla huomattu. Esim auto menee jostain kohdin aidan läpi, äänet katoaa jollain autolla, näkymätön este radalla ym. tai jokin tilanne saa koko pelin jumiin jne. Nyt tuo asia on kokoajan olemassa eikä ole mitenkään piilossa oleva juttu vaan toimii koko ajan. Ilmiö tekee ajamisesta lähinnä huvittavaa rimpuilua.
 
Vastaus: Project CARS

Itse olen ymmärtänyt, että bugilla tarkoitetaan asiaa, joka ilmenee sattumalta ja vain tietyissä tilanteissa, mitä ei peliä testatessa olla huomattu. Esim auto menee jostain kohdin aidan läpi, äänet katoaa jollain autolla, näkymätön este radalla ym. tai jokin tilanne saa koko pelin jumiin jne. Nyt tuo asia on kokoajan olemassa eikä ole mitenkään piilossa oleva juttu vaan toimii koko ajan. Ilmiö tekee ajamisesta lähinnä huvittavaa rimpuilua.

Kyllä bugi on sellainenkin mikä on kokoajan ja vaikuttaa negatiivisesti peliin ja ei ole alunperin tarkoitus olla niin. Se on voinut lipsahtaa esim siihen final versioon ja ei vain olla huomattu, tai ei ole kehittäjäalustalla ilmennyt tms. Jokatapauksessa se on korjauksen alla ja tiedossa oleva asia. Se ei ole tarkoitettu sellaiseksi, joten sitä ei ole silloin myöskään voitu suunnitella päin persettä.
 
Vastaus: Project CARS

No onpa tyhmää ettei tässä oo tota käsijarrua monessakaan autossa. Näemmä perus ruffista löytyy.. On kyllä oma taiteen lajinsa tässä pelissä toi driftailu kun joutuu vähän soveltaan ilman käkkäriä ja muutenkin aika pirun vaikeeta.. No ei muutakun säätöjä ihmetteleen.
 
Vastaus: Project CARS

Ilmeisen ristiriitaista tietoa tästä padi-ohjauksesta. Eli jos tätä nyt vertaa vaikka Forzaan niin onko tuo ohjaus padin kanssa millainen? Onko tuota järkevää hommata PS4:lle, jos ei ole rattia ja haluaa pelata padilla ilman ajoapuja?
 
Vastaus: Project CARS

Ilmeisen ristiriitaista tietoa tästä padi-ohjauksesta. Eli jos tätä nyt vertaa vaikka Forzaan niin onko tuo ohjaus padin kanssa millainen? Onko tuota järkevää hommata PS4:lle, jos ei ole rattia ja haluaa pelata padilla ilman ajoapuja?

Ite lähetin Project Carsin VPD:lle takas kun oli boxilla tarkotus pelata pädillä eikä siitä nautinnollista saanut. Ero Forzaan todella suuri.
 
Vastaus: Project CARS

...onko tuo ohjaus padin kanssa millainen? Onko tuota järkevää hommata PS4:lle...

PS4:llä on oikein mukavaa ajella padilla, kunhan vähän deadzoneja ja herkkyyksiä säätelee mieleisekseen, ei mitään ongelmaa. Ihan Gran Turismo 5:een verrattavissa oleva padikokemus, tai pikkuisen vaikeampi/realistisempi.
 
Vastaus: Project CARS

Ilmeisen ristiriitaista tietoa tästä padi-ohjauksesta. Eli jos tätä nyt vertaa vaikka Forzaan niin onko tuo ohjaus padin kanssa millainen? Onko tuota järkevää hommata PS4:lle, jos ei ole rattia ja haluaa pelata padilla ilman ajoapuja?

Kaukana yhtään mistään ajopelistä valitettavasti... jos sulla on lehmän hermot, herkkä peukalo ja haluat opetella huonon pädiohjauksen yli niin toki ajaminen tulee onnistumaan varsinkin osalla junan lailla kulkevilla kilpa-autoilla...isolle osalle autoja tuo pädiohjaus on vain mahdoton erilaisissa nopeuksissa saada kohdalleen.
 
Vastaus: Project CARS

Kaukana yhtään mistään ajopelistä valitettavasti... jos sulla on lehmän hermot, herkkä peukalo ja haluat opetella huonon pädiohjauksen yli niin toki ajaminen tulee onnistumaan varsinkin osalla junan lailla kulkevilla kilpa-autoilla...isolle osalle autoja tuo pädiohjaus on vain mahdoton erilaisissa nopeuksissa saada kohdalleen.

Joo itsekkin tässä oottelen Xbonelle päivitystä, jossa ne tuo liipasinten tärinät ohjaimeen. Forzaa oli siinä mielessä mukavaa ajella, kun sai informaatiota enemmän autosta ohjaimeen. Tällä hetkellä tuntuu vain menevän hermo tähän ajamiseen, kun jotkut menopelit ei pysy sitten millään radalla.

Mitähän kummaa muuten, kun tuossa viikonloppuna ajelin Azure Coastissa Formula Gulffilla 20 AI kuskia vastaan, niin alussa ja aika-ajoissa tuli ajeltua noin 1-2 sekuntia muita nopeampaa. Kisa päätty iteltä keskeytykseen AI:n aggressiivisuuden takia ja simloin sitten lopun kisan ja siellä olikin yhtäkkiä kärkipää vedellyt jotain 5 sekuntia nopeampaa, kuin oma paras aika-ajosuoritus. Minkä turbon ne botit oli siinä kisan aikana oikeen saanu.:D
 
Vastaus: Project CARS

PS4:llä on oikein mukavaa ajella padilla, kunhan vähän deadzoneja ja herkkyyksiä säätelee mieleisekseen, ei mitään ongelmaa. Ihan Gran Turismo 5:een verrattavissa oleva padikokemus, tai pikkuisen vaikeampi/realistisempi.

Hah! Ai vähän säädellä!?
Nyt olen joutunut pädillä testailemaan ja kyllä apuja kaivataan. Ei mikään ajopeli ole ikinä tuottanut tällaista päänvaivaa aiemmin, saati GT!
PS4:lla pelaan ja mielestäni olen hyvähermoinen.
Laitatko omat pädiasetukset tänne. Jos niistä olisi apua, kiitos.
 
Vastaus: Project CARS

Joo itsekkin tässä oottelen Xbonelle päivitystä, jossa ne tuo liipasinten tärinät ohjaimeen. Forzaa oli siinä mielessä mukavaa ajella, kun sai informaatiota enemmän autosta ohjaimeen. Tällä hetkellä tuntuu vain menevän hermo tähän ajamiseen, kun jotkut menopelit ei pysy sitten millään radalla.

Mitähän kummaa muuten, kun tuossa viikonloppuna ajelin Azure Coastissa Formula Gulffilla 20 AI kuskia vastaan, niin alussa ja aika-ajoissa tuli ajeltua noin 1-2 sekuntia muita nopeampaa. Kisa päätty iteltä keskeytykseen AI:n aggressiivisuuden takia ja simloin sitten lopun kisan ja siellä olikin yhtäkkiä kärkipää vedellyt jotain 5 sekuntia nopeampaa, kuin oma paras aika-ajosuoritus. Minkä turbon ne botit oli siinä kisan aikana oikeen saanu.:D

Siinä on bugi tuossa, kun simuloi, niin ai ajaa hurjia aikoja silloin.
 
Vastaus: Project CARS

Hah! Ai vähän säädellä!?
Nyt olen joutunut pädillä testailemaan ja kyllä apuja kaivataan. Ei mikään ajopeli ole ikinä tuottanut tällaista päänvaivaa aiemmin, saati GT!
PS4:lla pelaan ja mielestäni olen hyvähermoinen.
Laitatko omat pädiasetukset tänne. Jos niistä olisi apua, kiitos.

Valitettavasti en nyt muista niitä tarkkaan, kun en ole vajaaseen viikkoon Witcherin takia peliä edes käynnistänyt. Jonkun verran vähentelin ohjauksen deadzonea ja herkkyyttä ja vaihdoin kääntymiset nuolinäppäimiin. Ihan kivaa on ollut ja ihan mukavasti pysyvät nelivetoiset ja takavetoiset vehkeet käsissä. Clio Cup tuntuu edelleen aavistuksen kiikkerältä takaa, mutta senkin kanssa olen oppinut ajamaan, kun on vähän oppinut sen auton rajoja.

Todennäköisesti jokainen tarvitsee peliin omat asetuksensa ja säätönsä, mutta onneksi niitä säätimiä on pelissä niin paljon, että jokainen varmasti löytää itselleen sopivat. Omalla kohdalla olen ainakin löytänyt sellaiset, jotka nelivedoilla ja takavedoilla tuntuvat hyvin samanlaisilta kuin mitä GT 5 oli.
 
Vastaus: Project CARS

Hah! Ai vähän säädellä!?
Nyt olen joutunut pädillä testailemaan ja kyllä apuja kaivataan. Ei mikään ajopeli ole ikinä tuottanut tällaista päänvaivaa aiemmin, saati GT!
PS4:lla pelaan ja mielestäni olen hyvähermoinen.
Laitatko omat pädiasetukset tänne. Jos niistä olisi apua, kiitos.

Steering deadzone 0
Steering sensitivity 0
Throttle deadzone 0
Throttle sensitivity 10
Brake deadzone 0
Brake sensitivity 10

Noilla ainakin itse olen onnistunut ajamaan ilman ajoapuja. Malttia pitää olla, kaikkia mutkia ei voi ajaa jarrutuksen ja apeksiin käännön jälkeen kaasu pohjassa. Sama pätee jarrutukseen, lineaarinen loppua kohti kiristyvä painallus toimii parhaiten. Nämä ei onnistunut itseltänikään ennenkuin sääädin deadzonen nollille liipasimista.
 
Vastaus: Project CARS

Siinä on bugi tuossa, kun simuloi, niin ai ajaa hurjia aikoja silloin.

Ja sama bugi, kun kisassa vaikka viimeiseltä paikalta skippaa end of the session,niin oletkin voittaja. Ja kyllä ps4:lla saa padilla kanssa välillä taistella kävyn palamisen kanssa. Minimi vauhdissakin tietyt autot kun lähtee heittelehtimään niin suoraksi et saa. Peli muuten vaikuttaa oikein hyvälle,kunhan tiettyjä pieniä asioita korjattais olis vielä parempi
 
Vastaus: Project CARS

Mistään vähäisistä säädöistä ei voi puhua tässä nimikkeessä.

Ongelma mulla on luisun vastaohjaus ja sillä hetkellä kun takarenkaat (esim. se normaalein BMW) saavat otteen, niin alkaa korjausliikkeiden tuhon kierre.

Nyt sain hieman kiinni säätöideasta pädille, mutta silti todella haastava tuo vastaohjauksen jälkeinen suoristaminen. Tateilla pelaan olisiko siinä ero, mutta nuolinäppäimillä en ala opettelemaan.
 
Vastaus: Project CARS

Siellähän on ne esiasetuksetkin jotka on täysin erilaisia, joten se olis hyvä ilmoittaa tuossa, koska ei tuo auta mitään vaikka noi säädöt laittais ja on eri asetus siinä pohjalla.
 
Vastaus: Project CARS

Tänään tuli ajeltua paljon. Bugejakin löytyi, karteilla olin lähdössä sijalta 2, niin eikös tuo kiilannut lentävässä lähdösä ykköseksi, samaten yhdesä lähdössä piti lähteä sijalta 3 ja lähdinkin sijalta 4, lentävät lähdöt siis kyseessä.
Tuloslista on toistaiseksi vielä ollut oikeassa aina.

7 Firebladeakin pääsin ajamaan kesken kart-kauden. Melko raiskattu vanha peli ja liukas auto kylmillä renkailla. No, paalupaikka ja kisassa sitten tekoäly rynnisti ohi jokaisessa mutkassa sisäkautta, olin lopulta sijalla 7. omaa tyhmyyttä kun ajoin ulos kerran.
Myös vaikuttaisi olevan pientä bugia karteissakin, nimittäin jarrut jäävät lukkoon ja sitten tapahtuu sellanen että välillä se heittää poikittain sen auton jo jarruun koskiessa, jarrutan samalla voimalla kuin AI ja pumppaamalla jarruja, silti se heittää perän sivuun. Ympäri se ei mene kuin omasta tahdosta mutta tuo on tosi ärsyttävää, aivan kuin se jarruttaisi vain toisen puolen jarruilla.

Kyllä täytyy sanoa että tuo 100%AI on just sitä ettei ne tee pienintäkään virhettä, ajavat raiteilla, joten realistisuuden nimissä mä pidän 90% ja ajattelen että 100% on epärealistinen. En ole nähnyt vielä yhtään kunnon kolaria tekoälyn tekemänä, ehkä niitä tulee sitten isommissa sarjoissa...

Muuten on kyllä kartitkin maistuneet ihan ok, yhden kisan pilasin kokonaan olessani viiminen ekassa lähdöissä ja tokassa ei vikapaikalta kiritty millään kärkikahinoihin. Mutta mestaruus irtosi silti... Jospa nuo kohta loppuisi, ei niitä iät ja ajat jaksa :D
 
Vastaus: Project CARS

Ite lähetin Project Carsin VPD:lle takas kun oli boxilla tarkotus pelata pädillä eikä siitä nautinnollista saanut. Ero Forzaan todella suuri.

Kun kyseessä on ajo-peli ja pelissä on sellainen bugi/ominaisuus, ettei pädillä voi ajaa tai sitä ei voi sanoa ajamiseksi, niin silloin tuotteessa on iso virhe. Näin ollen tuotteen voi palauttaa, vaikka sen olisi ostanut marketista.

On todella outoa, että miten peli on tällaisena viitsitty julkaista ja laittaa myyntiin. Oisko tuo ollut niin paha, jos ensin olisi tullut PS4-versio ja sitten korjattuna XOne:lle?
 
Ylös Bottom