Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project C.A.R.S.

Autopeleissä kaikkein tärkein on ajotuntuma. Sitä on kehuttu tässä, etenkin forcefeedbackiä.
Seuraavaksi tärkein on AI, joka on aina ollut umpisurkea, tässä näyttäis vihdoin olevan aikalailla kohdillaan.

Mielenkiintoisia postauksia. Mutta sitten tähän:

ajotuntuma = penkki, ratti, polkimet
AI? ...sijalla kaksi..

..voi hyvänen aika sentään. AI on joillekkin kirosana, eikä se tule olemaan koskaan ihminen. Ajat siis konetta vastaan, koodia. Ajotuntuma, olisi erittäin mielenkiintoista saada tähän ketjuun kuvia teidänkin häpeäloukuista eli rattikiinni jossain metrin korkuisessa puupöydässä ja sitten ajetaan sohvalta.. TV neljän metrin päässä. Kyllä tuollaisissa messutapahtumissa huomaa mitä se ajotuntuma on ja mitä se maksaa.

Onko näissä nykypeleissä sitten PS4 .. niin hyvät ratit, polkimet, penkit olemassa, ja niiden säätömahdollisuudet ja tuet pelissä ensiluokkaiset. Olisi tosiaan kiva tietää onko se noin 2 % jotka saavat nauttia täydellisestä ajomukavuudesta. Mutta joo hienoja postauksia ja kiitos en ainakaan ihan vielä tuomitse Project CARSia.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Mielenkiintoisia postauksia. Mutta sitten tähän:

ajotuntuma = penkki, ratti, polkimet
AI? ...sijalla kaksi..

..voi hyvänen aika sentään. AI on joillekkin kirosana, eikä se tule olemaan koskaan ihminen. Ajat siis konetta vastaan, koodia. Ajotuntuma, olisi erittäin mielenkiintoista saada tähän ketjuun kuvia teidänkin häpeäloukuista eli rattikiinni jossain metrin korkuisessa puupöydässä ja sitten ajetaan sohvalta.. TV neljän metrin päässä. Kyllä tuollaisissa messutapahtumissa huomaa mitä se ajotuntuma on ja mitä se maksaa.

Onko näissä nykypeleissä sitten PS4 .. niin hyvät ratit, polkimet, penkit olemassa, ja niiden säätömahdollisuudet ja tuet pelissä ensiluokkaiset. Olisi tosiaan kiva tietää onko se noin 2 % jotka saavat nauttia täydellisestä ajomukavuudesta. Mutta joo hienoja postauksia ja kiitos en ainakaan ihan vielä tuomitse Project CARSia.

Itse en jaksa Onlinessa pelata monestakin eri syystä (edit: julkisilla servuilla 98% ajaa päin ja toisaalta ehdin pelaamaan ihan satunnaisesti, enkä tiedä sitä välttämättä 5min ennen, eli en pysty sopimaan tiettyä aikaa. Toisaalta joudun välillä pausettamaan pelin ja jatkamaan hetken kuluttua), joten mulla AI on helposti sijalla kaksi. Ja se on 99% peleistä sellainen ettei sitä jaksa. Tässä näyttää vihdoin olevan erittäin hyvällä tasolla.

Kuvia ajopenkistä löydät vaikka täältä:
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/Uudet+laitteet/
Tai
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/ajokaukalo/

42" töllö ratin takana heti, penkkinä ralliautosta otettu kuppipenkki. Säädöt tehty mulle optimaaliseksi.

Ja kyllä videoita on pcarsista ps4 ohjaimella jossa jätkä vetää paremmin kuin minä ikinä ratilla. Eli ei se kovin huonolta näyttänyt pädilläkään.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tekoäly ei ajele puskurijarrruilla, lisäksi tekoälyä vastaan on mahdollista ajaa enemmän kuin joku 5-6 hengen nysväys 5 kierroksen kisa, +30 hengen oikea kisa. Tekoälystä saa kyllä hyvän kuskin kunhan siitä sellainen koulutetaan. Saihan ne nyt NHL15:ssakin tekoälystä hieman ajattelevamman, joskin toistoa ei ikinä pystytä poistamaan. Autourheilussa tuskin sitä toistoa tarvii edes poistaa vaan ennemminkin saada se tekoäly mahdollisimman monipuoliseksi.
GT6:ssa oli jo sen puolesta hyvä tekoäly, että kierrosajat olivat aina erilaiset ja kuskit teki virheitä, eli eivät ajaneet raiteilla. Mutta se tekoäly oli niin auttamattoman pa*ka ns. "luonteeltaan", jarrutti ajoissa ja liian paljon, kiihdytti vasta kun oli selvinnyt mutkasta ulos 10 metriä jne jne...

Mun pelipenkkini lähtee uudelleenrakennukseen tässä kuun vaihteessa. On menossa sitten jo versio numero 4. Laitan kuvia siitä sitten tuonne ketjuun minne kuuluukin :)
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

... 42" töllö ratin takana heti, penkkinä ralliautosta otettu kuppipenkki. Säädöt tehty mulle optimaaliseksi ...

Noniin taidat olla todellinen auto fanaatikko, hienot sivut ja mielenkiintoisia kuvia. Nähtävästi Ferrari voi sittenkin olla myös kirkkaan sininen. Juu kyllä varmaankin ihan eri pelata autopelejä kun tuollainen setti ... itse haluaisin istua Formulamaisesti lähes makuu asennossa.. tuollainen haaveena: http://www.playseat.com/page_content_files/rbr1_images/webber1_b.jpg

..juu ..hiljaiseksi vetää. Kyllä peleistä voi ottaa enemmän irit kuin PADi ja säkkituoli.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Maksaa vajaa 900€ tuollainen halvimmillaan... Melko tyyristä. Toisaalta tuon tekee itsekin vanerista sivut ja siihen tavallinen kuppipenkki selkänojan säädöllä jne. Menee vähän OT kyllä nyt :rolleyes:
 
Vastaus: Project C.A.R.S.


Jeps. Huomasinkin jo saman ku menin peliin takaisin että Nürrethan ovat sielä nyt ihan omalla oikealla nimellään.

Kun olen tätä aihetta silloin tällöin käynyt lukemassa niin olen huomannut että ihmisillä tuntuu olevan todella kovat odotukset tältä peliltä. Ilmeisesti netissä pyörivät videot pelistä huikeilla grafiikoilla ovat saaneet tämän aikaan. Mutta veikkaampa että moni tulee kokemaan pienen pettymyksen kun pääsevät vihdoin peliin käsiksi. Toki hyvä autopeli on kyseessä, mutta videoissa täydelliseltä näyttävän kuoren alla on kuitenkin melko perus ajosimu jossa on kyllä vikojakin niin kuin missä tahansa muussa pelissä. Tosin voi olla että olen tottunut PC:n ajosimu tarjontaan joka on paljon laajempi kuin konsoleilla ja siksi tämä yksi ajosimu muiden joukossa ei tunnu niin speciaalilta. Eli älkää nyt ihan kuuta taivaalta odottako saavanne, mitään ennennäkemätöntä tämä ei ajopeleihin tuo paitsi hienot grafiikat (ainakin PC:llä, en ole konsoliversiota pelannut).
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

... älkää nyt ihan kuuta taivaalta odottako saavanne, mitään ennennäkemätöntä tämä ei ajopeleihin tuo paitsi hienot grafiikat (ainakin PC:llä, en ole konsoliversiota pelannut).

Mikä on sitten kaikkien aikojen ajopeli PC:llä? Entä tällä hetkellä kovin? Itse olen siinä uskossa että tämä olisi kaikista hienoin autopeli mitä konsoleille on koskaan tehty.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Se tuossa juuri on, kun missään ennakoissa ei sanota mitään negatiivista. Ylistystä ylistyksen perään. Samoin ajotuntumasta ei ole suomeksi mitään puhetta. Onko lähellä siftiä, jotain CM:n tuotosta, tai GT sarjaa lähellä? Eli mistä ottaa vertailua?

Ja miten simu tuo sitte on? GT sarjan tyyppinen "simu", Siftin tyyppinen periaatteessa simu pienellä helpotuksella, vai RBR:n kaltainen pirun vaikea simu.
Käsittääkseni ajomallia voi säätää, mutta realistisimmilla asetuksilla?
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Joillekkin se vaan on niin että jos sellainen legendaarinen rata kuin Suzuka tai SPA julkaistaan eri nimellä ja muokattuna, on sama asia kuin lempibändin biisi raiskattais.
Ei siinä mee ku tekijöiden maine, ennemmin jättäisin radat kokonaan julkaisematta.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Joillekkin se vaan on niin että jos sellainen legendaarinen rata kuin Suzuka tai SPA julkaistaan eri nimellä ja muokattuna, on sama asia kuin lempibändin biisi raiskattais.
Ei siinä mee ku tekijöiden maine, ennemmin jättäisin radat kokonaan julkaisematta.

En kyllä ymmärrä miksi jätettäisiin kokonaan pois. Jokainen ymmärtää, että peli on kehitetty meidän rahoilla (pelaajien). Ei ison pelitalon pohjattoman kassan turvin. Se lähtö kohta on jo itsessään aivan eri luokkaa. On todella hienoa saada iso määrä ratoja tälläiseen peliin. Kuten todettu niin aitojakin ratoja riittää, ei noita epäaitoja ole mitenkään pakko ajaa.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Jeps. Huomasinkin jo saman ku menin peliin takaisin että Nürrethan ovat sielä nyt ihan omalla oikealla nimellään.

Kun olen tätä aihetta silloin tällöin käynyt lukemassa niin olen huomannut että ihmisillä tuntuu olevan todella kovat odotukset tältä peliltä. Ilmeisesti netissä pyörivät videot pelistä huikeilla grafiikoilla ovat saaneet tämän aikaan. Mutta veikkaampa että moni tulee kokemaan pienen pettymyksen kun pääsevät vihdoin peliin käsiksi. Toki hyvä autopeli on kyseessä, mutta videoissa täydelliseltä näyttävän kuoren alla on kuitenkin melko perus ajosimu jossa on kyllä vikojakin niin kuin missä tahansa muussa pelissä. Tosin voi olla että olen tottunut PC:n ajosimu tarjontaan joka on paljon laajempi kuin konsoleilla ja siksi tämä yksi ajosimu muiden joukossa ei tunnu niin speciaalilta. Eli älkää nyt ihan kuuta taivaalta odottako saavanne, mitään ennennäkemätöntä tämä ei ajopeleihin tuo paitsi hienot grafiikat (ainakin PC:llä, en ole konsoliversiota pelannut).
Autopelissä loistava grafiikka on yhdentekevää minulle, jos ruudunpäivitys laahaa jäljessä. Nyt on alkanut näkyä pc-videoita, joissa on miellyttävää, sulavaa, 'maisemanvaihtoa'. Sormet ristissä omaa PS4-kokemusta odotellessa.

Mikä on sitten kaikkien aikojen ajopeli PC:llä? Entä tällä hetkellä kovin? Itse olen siinä uskossa että tämä olisi kaikista hienoin autopeli mitä konsoleille on koskaan tehty.
Pakko mainostaa GT3:n julkaisua PS2:lla. Siinä oli, verrattuna GT2:een, valtava graafinen harppaus, joka teki kyllä ison vaikutuksen. Ja GT3 onkin menestynein peli Gran Turismo -sarjassa huimalla, melkein 15 miljoonan kappaleen myynnillään.
GT on aina ollut mun juttuni. :p Miten lähelle Pcars pääsee pelkällä raa'alla racingillaan? Saapa nähdä..
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Se tuossa juuri on, kun missään ennakoissa ei sanota mitään negatiivista. Ylistystä ylistyksen perään. Samoin ajotuntumasta ei ole suomeksi mitään puhetta. Onko lähellä siftiä, jotain CM:n tuotosta, tai GT sarjaa lähellä? Eli mistä ottaa vertailua?

Ja miten simu tuo sitte on? GT sarjan tyyppinen "simu", Siftin tyyppinen periaatteessa simu pienellä helpotuksella, vai RBR:n kaltainen pirun vaikea simu.
Käsittääkseni ajomallia voi säätää, mutta realistisimmilla asetuksilla?
NFS Shifteistä nyt en edes simulaattoreina puhuisi. Ne oli arcadea samoin kuin kaikki CM:n pelit.
Mutta Project CARS on kyllä ihan vakava simu. Ilman ajoapuja pelatessa ei peli anna kyllä mitään armoa, vaan silloin pitää oikeasti osata.

Tämän hetken kovin uudempi tulokas PC simuissa on mielestäni Assetto Corsa, jossa on mielestäni hieman paremmat fysiikat kuin pCARSissa. Tosin se taas häviää sisällössä pCARSille (vähemmän ratoja/autoja, ei muuttuvaa säätä). Mutta minulle autopeleissä tärkeintä on kuitenkin nuo fysiikat.
Kaikkien aikojen ajosimulaattori on iRacing. Sen pelaaminen taas tosin on aika kallista jos haluaa nauttia kaikista radoista ja autoista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kaikkien aikojen ajosimulaattori on kuitenkin iRacing.

Onhan tuo iRacing paras mitä tulee nettipeliin, muutahan tuossa ei oikeastaan ole. Omasta mielestä Assetto Corssassa on tällä hetkellä markkinoiden parhaat fysiikat, jopa aika helposti.
iRacing on menny lähiaikoina Asseton suuntaan fysiikoissa, eli lisää pitoa rengasmalliin. Jos Project CARS on lähellä Assetoa niin hyvällä polulla ollaan.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

[video=youtube;qYoMg77P308]https://www.youtube.com/watch?v=qYoMg77P308#t=111[/video]
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

3 näyttöä, penkki, ratti, polkimet... säkkituoli, padi, cokis zero... mutta juu tuo sulavuus on todella koukuttavaa noissa videoissa ja se varmaan luo tämän HYPEn.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Germaanien tuoretta eilen julkaistua previkkaa PS4-versiosta:
[video=youtube_share;wgnhgtBLbdk]http://youtu.be/wgnhgtBLbdk[/video]
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tuleehan tästä hieno peli ja kokemukset ovat varman vaihtelevia. Toivon itse, että ajotuntuma olisi hyvä ja se myös välittyisi rattiin asti. Hieno tämä kyllä on mutta niin ne on muutkin, joten sillä rintamalla ei uutta auringon alla. Monipuolisuutta kisoihin ja haastava ai vielä mukaan sekä toimiva moninpeli, niin eiköhän se siinä ole omalta kohdaltani toiveet esitetty.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Pakko mainostaa GT3:n julkaisua PS2:lla. Siinä oli, verrattuna GT2:een, valtava graafinen harppaus, joka teki kyllä ison vaikutuksen. Ja GT3 onkin menestynein peli Gran Turismo -sarjassa huimalla, melkein 15 miljoonan kappaleen myynnillään.
GT on aina ollut mun juttuni. :p Miten lähelle Pcars pääsee pelkällä raa'alla racingillaan? Saapa nähdä..

GT3 oli mun eka ajopelini ikinä, itse asiassa eka peli PS2:lle. Mutta sitten tuli GT4 joka hakkasi aivan kaikki ja hakkaa vielä nykyäänkin kaikki offlinepelien määrässä ja kisojen laadussa/pituudessa, toki tekoäly ei vielä ollut paras mahdolinen.


Heittäkää ihmeessä linkkiä jos löydätte jostain arvostelun jossa on myös jotain negatiivista pelistä. Ei sillä, pelihän on ihan eri kuin ne tunnetut NFS:sät ja muut koska tää on tehty pelaajien toimesta, on siis vaikea löytää mitään sellaista joka olisi tosi huonoa. Siltikään ei tämä peli vain voi olla niin täydellinen etteikö mitään vikaa olisi :rolleyes:


Ja lisää hienoja videoita :p!
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tuli mieleen että mistähän mahtaisi saada halvimmalla ennakkotilattua pelin PS4:lle tällä hetkellä? Tosin itseä nyt ei parin euron erot liikauta mutta että kun joissakin paikoissa on melkein 80€ ja toisissa 65€,
lisäksi pitäisi sitten olla luotettava lafka eli haluan pelin heti kun se ilmestyy, en 5 päivän päästä vasta :D. Limited editionin ajattelin saman tien hankkia :)

Coolshoppiin laitoin äsken tilauksen, parikymmentä peliä tuolta tilannu, aina tullu ajallaan.
https://www.coolshop.fi/tuote/project-cars-limited-edition/AB9D8Q

Esim. Verkkokaupassa näytti Limited Editionit olevan loppyynmyytyjä. :eek:
 
Ylös Bottom