Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Millä vaikeudella porukat pelaa? Itse hakkaan uraa AI 80llä. Välillä tuntuu että vien AIta miten sattuu ja välillä taas kamppailen eri autoilla häntäpään sijoituksista. Onko muilla ollut samaa?
 
Vastaus: Project CARS

80 on paras. AI ajaa järkevästi. 90-100 on liian agressiivinen ja vauhti muuten sama.

Open wheel autoilla se on aivan liian helppo. Koppiautoilla kivasti haastetta, kunnes olet ykkösenä. Silloin AI jää kauas.
 
Vastaus: Project CARS

Millä vaikeudella porukat pelaa? Itse hakkaan uraa AI 80llä. Välillä tuntuu että vien AIta miten sattuu ja välillä taas kamppailen eri autoilla häntäpään sijoituksista. Onko muilla ollut samaa?

Itellä on se sääntö että jos nouset 10 kierroksen kisassa 5 pykälää puhtaassa ajossa (ei huomioida kolareita yms.) on sulla silloin liian helppo vaikeustaso. 90 on mulle paras koska siinä on sopivaa aggressiivisuutta.
Sanoisin että jos ajaa uraa 100% kisojen pituudella, 90 on ehdoton minimi ja lyhyemmillä kisoilla on 80 ehkä sopiva, kerkeää ohittamaan lyhyessäkin kisassa monta kuskia.
Tuota kannattaa suhteuttaa, enemmän kierroksia tai aikaa ohitteluun = vaikeammaksi tekoäly :)
Mutta pääasiassahan se on ihan miten itse tykkää, ollaan kuitenkin erilaisia kuskeja ja harvalle sopii kaikki samat säädöt jne.
 
Vastaus: Project CARS

Meinas otsikon peli aiheuttaa tänään enemmän harmia kuin huvia, joskin toistaiseksi sain selätettyä ongelmat.

Suuressa viisaudessani ajattelin, että kun on tullut peliin patchia ja päivitystä, niin päivitän ratinkin (t500rs) firmwaren. Päivitin atk:lla, testasin samalla softalla vähän forceja ja tökkäsin ratin pleikkariin kiinni. Pelit käyntiin ja ei minkäänlaista ffb:tä tunnu ratissa. Etusormella pyörittelin pari kierrosta eri radoilla ja autoilla. Auton ollessa paikoillaan vastus oli normaali, eli ratti oli jäykkä ja jäi siihen asentoon mihin sen käänsin, kuten kuuluukin. Liikeellä ollessa ei mitään vastusta. No, tämä korjaantui pelin resetillä ja taisin käyttää ratinkin irti konsolista. Sen jälkeen forcet palasivat normaaleiksi.

Seuraava ongelma oli sitten audiopuolella. Moottoriäänet olivat erittäin vaimeat, eli ei kuullut käytännössä lainkaan kierroksia tuulen suhinoilta sun muilta efekteiltä. Tähän(kin) auttoi pelin uudelleenkäynnistys. Onneksi.

Ja suureksi ilokseni huomasin, että kaikkien autojen ffb-asetukset ovat nollautuneet oletusarvoille jonkun päivityksen yhteydessä. En muutamaan viikkoon pelannut, niin jompikumpi näistä kahdesta viimeisimmästä sen on tehnyt. Oikeinkin hieno homma se. No, jos jotain hyvääkin löysin, niin nyt tuntuu T500RS ratissakin jo oletusasetuksilla lähes kiitettävä ffb. Tire Force oli ja on pysynyt siinä 200:ssa. Että tässä nyt saa muutaman illan taas uhrata aikaa, että saa puljailtua ffb-asetuksia mieleisekseen. Joskaan en niitä aiemminkaan ollut saanut riittävän hyviksi, mutta lähellä jo oltiin... Mutta jospa tuota nyt selviäis vähemmällä, kun oletusarvoillakin ollaan jo paljon lähempänä kuin pelin ilmestyessä.
 
Vastaus: Project CARS

Mulla vähän samaa, LMP autosta ei kuulu kuin pientä mottorinääntä välillä... Ja muuten ratti teki ekan kerran näin että alkoi kauhea tärinä ja tuuletin huutamaan niin maan perkeleesti... :eek: Kerkesin ajeleen jonkun vartin mutta ajelinkin voimakkaat forcet omaavilla autoilla.
 
Vastaus: Project CARS

Tulipa tänään ajeltua kakkoskausi vihdoin loppuun GT5 luokassa Ginettalla. Saldona 10 lähdöstä 7 voittoa ja yksi kolmossija ja sitä kautta mestaruus. Noilla otteilla tuli sitten tarjouksia useammastakin luokasta: Formula C, LMP Junior luokat ja lisäksi GT4 luokasta tuli tarjoukset niin Mustangilla ajavalta tallilta, tehokkaammalla Ginettalla ajavalla ja lisäksi kaksi erilaista Aston Martin-tarjousta, Vety-Vantage(Hydrogen) ja perinteinen V8 Vantage GT4.

Valitsin noista V8 Vantagen ja seuraavaksi olisikin sitten Asia-Pacific sarja edessä sillä. Muutaman harjoituskierroksen ehdin vetäistä Dubaissa ja onhan tuo 430 hv/500+ Nm Vantage ihan eri laite kuin Clio tai Ginettan juniori :D Eivät nuo tehonumerot toki suurimmat ole, millä olen pelissä ajanut, mutta näin urassa kyllä ja "ihan kiva" saavutus kuitenkin tuo, että pääsee GT4 luokkaan tehokkaammilla autoilla ajamaan.

Siinä onkin harjoittelemista, että löytyy optimaaliset linjat tuolla Dubaissa, ei mikään helpoin rata ja jarrutuspaikoissakin on opettelemista. Aikalailla uusi rata itselle tuo ja nyt on sitten ensimmäinen kilpaluokka edessä, missä kaikilla ei olekaan täysin samanlaiset ajopelit alla. Ihan mielenkiintoinen juttu :)
 
Vastaus: Project CARS

Tulipa tänään ajeltua kakkoskausi vihdoin loppuun GT5 luokassa Ginettalla. Saldona 10 lähdöstä 7 voittoa ja yksi kolmossija ja sitä kautta mestaruus. Noilla otteilla tuli sitten tarjouksia useammastakin luokasta: Formula C, LMP Junior luokat ja lisäksi GT4 luokasta tuli tarjoukset niin Mustangilla ajavalta tallilta, tehokkaammalla Ginettalla ajavalla ja lisäksi kaksi erilaista Aston Martin-tarjousta, Vety-Vantage(Hydrogen) ja perinteinen V8 Vantage GT4.

Valitsin noista V8 Vantagen ja seuraavaksi olisikin sitten Asia-Pacific sarja edessä sillä. Muutaman harjoituskierroksen ehdin vetäistä Dubaissa ja onhan tuo 430 hv/500+ Nm Vantage ihan eri laite kuin Clio tai Ginettan juniori :D Eivät nuo tehonumerot toki suurimmat ole, millä olen pelissä ajanut, mutta näin urassa kyllä ja "ihan kiva" saavutus kuitenkin tuo, että pääsee GT4 luokkaan tehokkaammilla autoilla ajamaan.

Siinä onkin harjoittelemista, että löytyy optimaaliset linjat tuolla Dubaissa, ei mikään helpoin rata ja jarrutuspaikoissakin on opettelemista. Aikalailla uusi rata itselle tuo ja nyt on sitten ensimmäinen kilpaluokka edessä, missä kaikilla ei olekaan täysin samanlaiset ajopelit alla. Ihan mielenkiintoinen juttu :)

Paljonko noissa GT5 luokan kisoissa on kierroksia maksimilla?

Jokupäivä just kokeilin sitä pienempä ginettaa radalla ja minusta se ei oikein liikunut minnekään (tai siis oli melko tehotonta menoa :D), toki sillähän on hyvä tutustua ratoihin. Kokeilein sen jälkeen sitä tehokaampaa ja onhan niillä eroa kuin yöllä ja päivällä.
Dubai on mulle myös ihan outo rata, olen kerran siellä vissiin käynyt ajamassa jollain mersulla. Täytyy mennä sinne seuraavaksi ja koittaa etsiä youtubestakin vinkkejä, monesti radan oppii katsomalla toisten pelaamisia.
Toki myös tuo Zolder on mulle outo rata, sinne pitäisi myös mennä mutta sitä olen katsonut paljon videoita joten sen luulisi olevan helpompaa sen takia.
 
Vastaus: Project CARS

Paljonko noissa GT5 luokan kisoissa on kierroksia maksimilla?

Varmaan jotain parin kymmenen kierroksen luokkaa. Itse ajelin noin puolipitkiä kisoja ja yleensä olivat jotain 7-8 kierroksen luokkaa. Eihän se pikku-Ginetta tosiaan juuri mihinkään kiihtynyt, mutta ajettavuudeltaan oli kuin toiselta planeetalta sen kiikkerän etuveto-Clion jälkeen.
 
Vastaus: Project CARS

Otinpa Nordschleifella 5k:n pikakisan Audin GT3:lla vs. 100 % ai (14 kpl) samalla kalustolla. Lämppärit, a-ajot + kisa. Upea fiilis, kun saa biilin viriteltyä kuosiin ja antaa vain mennä.
Sain ajettua hienoisella erolla piikkipaikan ja tottakai otin varaslähdön. :eek: Varikon läpiajolla uhosivat tuomarit. Päätin kolmannen kierroksen lopussa ajaa sisään kasvatettuani eroa toisena tulevaan. Ei onnistunut eron saaminen. Tiukasti oli ai yhden-kahden sekunnin päässä takanani. Jännäksi meni.
Kun sitten kolmannen k:n lopussa ohjasin sisään tuli tokana ajava ai myös sisään rynnien haamuna autoni läpi niin, että oltiin varikkoväylällä samaa pikselihaamua. Sitten autopilotti otti ja jumitti Audini varikkomuuriin pysyvästi. -> Quit Race ja sen pituinen se.

Upea kisakokemus siihen asti vaihtuvine taivaineen: pilviä, aurinkoa, "hazea" mutta ei sadetta.

Tästä pelistä olisi vaikka mihin ilman tällaisia laatuongelmia. (Pcars 2 jää muuten minulta hommaamatta. )
 
Vastaus: Project CARS

(Pcars 2 jää muuten minulta hommaamatta. )

Katotaan kun se GT7 ilmestyy... Meinaa en hanki minäkään jos GT7:sta on johonkin, en taatusti toista tämmöstä peliä jossa on säätämistä ja virtuaalista "vahinkoa" enemmän kuin laki sallii :D
 
Vastaus: Project CARS

Tullut viimeviikosta asti pelattua F1:stä ja oli jopa fiilis et tosissaan kilpailis PCarsin kanssa, sillä onhan siinä niin moni asia paremmin.

Äsken kuitenkin koitin GT3 Ruffilla treenata tulevaa sarjaa varten ja olihan tää nyt edelleen aivan huikea peli ja oli heti paljon hauskempaa kuin F1:llä kertaakaan. AI:n kanssa kisailu on ihan toisenlaista ja ajaminen todella todella paljon hauskempaa. Todella hubaa oli.
 
Vastaus: Project CARS

Tullut viimeviikosta asti pelattua F1:stä ja oli jopa fiilis et tosissaan kilpailis PCarsin kanssa, sillä onhan siinä niin moni asia paremmin.

Äsken kuitenkin koitin GT3 Ruffilla treenata tulevaa sarjaa varten ja olihan tää nyt edelleen aivan huikea peli ja oli heti paljon hauskempaa kuin F1:llä kertaakaan. AI:n kanssa kisailu on ihan toisenlaista ja ajaminen todella todella paljon hauskempaa. Todella hubaa oli.
Samat fiilikset mulla oli ku sain ratin taas käyttöön. Ja vielä ku saavat bugeja vähennettyä tai mielusti kokonaan pois. Saas nähä milloin tulee uus päivitys.Eilen oli kyl tosi kivaa ajaa netissä,ku vain löysi hyvän huoneen. Ajelin vain gt3 ruffilla,ett sais hiukan enemmän tuntumaa autoon. Vois melkein iteki päivisin/iltaisin hostata ja ajattaa gt3 ja vain niitä ratoja mitä on tulevassa gt3 sarjassa.:)
 
Vastaus: Project CARS

Nyt on tilattu nro näppis/usb hub/headset ym. Toivottavasti nro näppis toimii täs pelissä.

Sunnuntaina ku ajelin ni taas tuli mulle ainakin uus bugi tuttavuus...heitti vapaalle ja täyskaasun päälle..forcet hävis kokonaan,eikä mikään toiminto toiminut. Piti lopettaa peli ja sit taas uuestaan käyntiin ja sit toimi.
 
Vastaus: Project CARS

Kertokaa sitten mielipiteitä tuosta radasta. Itse tuskin heti sitä ostan, kun en ole edes kaikkia ratoja vielä ajanut alkuperäisistä.
 
Vastaus: Project CARS

Kertokaa sitten mielipiteitä tuosta radasta. Itse tuskin heti sitä ostan, kun en ole edes kaikkia ratoja vielä ajanut alkuperäisistä.

Ajoin vasta kolme kisaa siellä, yhtään treenaamatta. Meni mun suosikkiratoihin heti! Itse tykkään kovasti, vaikka aivan tasainen rata onkin.

Se Audi 90 tms on näköjään saman luokan auto kuin Ford mustang, eli transam luokka. 30 auton kisassa mun lisäksi oli yksi Audi, muut Fordeja. Todella kiva auto ajaa tuokin, joskin ruudulla näkyi et autossa ois KERS :D
 
Vastaus: Project CARS

Project CARSin Wii U -versio on peruttu. Ei vaan rauta taipunut.
 
Ylös Bottom