Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project Gotham 2

hmh...juu. koneet ei kyllä todellakaan huijaa. tuo dark masterin "kuminauha-efekti" taitaa olla samainen efekti mikä tosi elämässä tottelee nimeä "imu-efekti"...se on tosi hyvä olla, niin on jotain muutakin saumaa päästä ohi kuin toisen seinään taklaaminen mutkassa.

itsellä peliä on takana kymmeniä tunteja (peli näyttäs 72h, mutta se nyt ei täysin pidä paikkaansa, kun joskus peli on pyörinyt idlenä jokusia tunteja). jotain 130 platinaa plakkarissa ja reilut 1.000.000 kudosta....en varmasti olisi mitään "ihan hyvää" peliä jaksanut moisella tavalla hangata.

pari asiaa tossa pelissä toki harmittaa. esim. tuo platina taso ja sen haastavuus...kun mulle moisista tulee pakko mielle vetää sit kaikki sillä tasolla. toinen on tuo street racien lähtöjärjestys...nopein vastustaja aloittaa lähes aina ekasta rivistä ja itse viimeisestä...sit saa hajoilla kun ne väliin jäävät vastustajat jarruttaa sua ja eturivin mestari saa turhan paljon tasoitusta. kyllähän ne vastustajat kiilaa jos saavat siihen mahdollisuuden ja kyllähän se ottaa päähän. mutta loppupeleissä tuo on ihan hyvä ja realistinen ratkaisu...jos ne ei kiilais niin ne ois turhan passiivisia...en mäkään niiden anna tulla ohi ihan kivuttomasti.

kieltämättä autojen maali saisi kiillellä enemmän...ehkä oisi kannattanut vaikka autojen ikkunat pistää läpinäkymättömiksi jne., että moinen oltaisi saatu toteutettua ilman fps:ien tippumista. en oo kyllä tota gt3:sta nähnyt, mutta mitä muita pelejä oon ps2:lla nähnyt, niin on kyllä enemmän kuin vaikeaa niellä tuota väitettä, että se olisi huomattavasti pgr2:sta hienompi graafisesti...

live on kyllä mahtava homma tuossa...normaalien yksinpeli kisojen ranking on hyvä ja tuo lisähaastetta. tosin jossain speed cameroissa se on typerä...kuka hitto siinä nyt kudoksia keräilee....hienoo kattoo miten ne kärkipään jätkät jaa noissa vetää paskarinkiä alkuun että sais isot pisteet...huoh. sekin tuossa o vähän mennyt käsille, että platinasta saa liian vähän kudos bonuksia. joissakin kisoissa kannattaa ajaa helpommalla tasolla, koska peli helpottuu silloin niin paljon että voi kikkailla radan läpi ihan miten vaan.

ja minusta se ei oo mitenkään hirveetä että autopelissä tulee kisan jälkeen toinen kisa jne. ...oishan se tietysti aika syvällistä jos siinä kisojen välissä vois vaikka pelata räsypokkaa. kyllä tuossa noiden kisojen välillä on vaihtelua kuitenkin enemmän kuin muissa autopeleissä...ja vähemmän täydelliset kuskit voi saada toisenlaisissa haasteissa parempia mitalleja kuin toiset (toinen osaa luimutella, toinen on nopein mutkissa). toi kudos systeemi tuo kyllä loppujen lopuksi vähän syvyyttä tohon peliin. normaalisti autopeleissä kun oot oppinut pelaamaan, niin sit voi ajella vaan rauhassa aina voittoon. kyllähän tuossakin voisi tehdä niin, mutta kudos rankingin takia tulee aina alettua kikkailemaan mutkissa jos on saanut välimatkaa vihollisiin...ja sitten kohta taas onkin täysi rähinä päällä.
 
Laitetaas nyt ihan henkilökohtainen mielipide tuosta PGR2:n grafiikasta suhteessa GT3:een. Molemmat pelit omistan.

PGR2 ei missään nimessä näytä yleisilmeeltään kovin realistiselta. Pikemminkin hieman muoviselta tai sarjakuvamaiselta. Graafiset ratkaisut ovat monimutkaisempia ja raskaampia kuin GT3:ssa, mutta eivät silti automaattisesti parempia. Esimerkiksi per-pixel-varjot, jotka tulevat lähes kaikista objekteista (rakennukset, autot, katulamput), näyttävät naurettavan teräviltä. Eihän mikään varjo tuolla ulkona ole veitsenterävä. Vanhat kunnon esirenderöidyt varjot olisivat voineet olla paljon realistisempia.

Autojen suhteen PGR2 on tavallaan realistisempi, tavallaan ei. Ikkunat ovat huomattavasti läpinäkyvämmät kuin GT3:ssa, jossa ne ovat lähes mustat. GT3:ssa ratkaisu on perusteltu sillä, että autojen sisätiloja ja kuljettajaa ei ole kunnolla mallinnettu/animoitu toisin kuin PGR2:ssa. Mustat ikkunat sopivat hyvin urheiluautoihin, mutta tavalliset perheautot näyttävät paremmilta "normaaleilla" laseilla. PGR2:ssa autojen heijastukset ovat myös monipuolisemmat kuin GT3:n vastaavat, mutta heijastusten värimaailma ei ole aina kovin hyvin valittu. Esimerkiksi tietyssä kulmassa käyvä auringonvalo näyttää mustaa maalipintaa vasten oudon kellertävän samealta -- ei yhtään kiiltävältä. Mutta sitten toisessa kulmassa maali kiiltää upeasti ja siinä esiintyy tämä "ylikirkkaustehoste". Myös yökisoissa autoihin käyvät valot ovat monesti turhan sameita ja yö näyttääkin huonommalta kuin yhtä maalin ja märän asfaltin kiiltoa ollut PGR1:n yö. Eri pelimoottori, eri ominaisuudet.

Mitä tässä yritän sanoa? PGR2 on teknisesti paremmin tehty, mutta kehittäjillä ei ole ehkä ollut yhtä hyvää tyylitajua tehdä pelistä realistisen näköistä. PGR2 näyttää todella hyvältä (ja on teknisesti varmaankin monimutkaisin autopeli koskaan) muttei silti niin realistiselta kuin GT3, jossa jokainen väri, kappaleen kiiltävyys ja pintamateriaali on valittu mahdollisimman totuudenmukaisesti.
 
En siis tarkoittanut, että GT3 oli graafisesti kehittyneempi. Käytin sanaa tyylikkäämpi, sillä GT3:n graafinen ulkoasu on onnistuneempi. Tiedä sitten kuinka upeaa jälkeä GT3:n tiimi olisi Xboxilla aikaan saanut....

Ja tuo kisa kisan perään väite tarkoitti sitä, että peli ei palkitse tarpeeksi. Esim. GT3:ssa (ääh, ei näitä voi ees verrata, mutta otan ton esimerkiksi taas) kisasta saa rahaa jolla voi sitten virittää autoa. Tämä taas antaa mahdollisuuksia virittää autoa eri tavalla jne. PGR2:ssa vaan siirrytään toiseen kisaan (okei, autoja saa avattua), eivätkä itse kisat ole tarpeeksi hauskoja pitämään tunnelmaa yllä. (Kuten MSR:ssä oli)

Pitäisi kai hankkia parit lisäohjaimet, moninpelinä voisi olla hauskaa puuhaa.

Edit: Jaha, Hakkiz tuossa selittikin todella hyvin tuota eroa jota hain. Säästyinpähän siltäkin vaivalta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
vaikeustasosta. Ja mokilla en tarkoita seinien nuolemista vaan esimerkiksi hidasta ajolinjaa, epäonnistunutta jarrutusta tai mutkista ulos tultaessa sutimista. Maksimaalinen nopeus saavutetaan manuaalivaihtella ja täydellä kontrollilla auton liikkeisiin.

No itsekkin autourheilua harrastavana tiedän kyllä noiden seikkojen vaikutuksen nopeuteen ja kiihtyvyyteen..
mutta tarkoitan sitä että jos esim nurburigin radan lähdössä itsellä on alla enzzo ja vastustajalla gt40... niin miten on mahdollista että platinumilla gt40 menee alku kiihdytyksessä ja suoralla selvästi kovempaa? kun mennään liveen pelamaan gt40 jää jalkoihin heti lähdössä...
 
Lastsoul tuo sinun gran turismon hehkutus ja pgr2 alas ajossa, ei sinäänsä ole mitään pahaa (kaikilla on omamielipiteensä) mutta kun kävin katsomassa gt4 foorumia niin nimesi oli kyllä aika usein hehkuttamassa mm Lainaus: "Lääh lääh lääh lääh lääh...."
Joten ehkä kuitenkin arvostelet peliä hiukan liian suurten gt fani lasien takaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Master
Lastsoul tuo sinun gran turismon hehkutus ja pgr2 alas ajossa, ei sinäänsä ole mitään pahaa (kaikilla on omamielipiteensä) mutta kun kävin katsomassa gt4 foorumia niin nimesi oli kyllä aika usein hehkuttamassa mm Lainaus: "Lääh lääh lääh lääh lääh...."
Joten ehkä kuitenkin arvostelet peliä hiukan liian suurten gt fani lasien takaa...

Ääh, sanoin edellisessä viestissä että pelejä ei voi verrata parista syystä:

1) GT-sarja on paljon realistisemmaksi tehty (tarkoituksella siis, PGR2 ei edes yritä olla realistinen)

2) PGR2:ssa ajetaan kaupungissa, GT3:ssa radalla (poikkeukset vahvistaa säännön)

Eli vertasin pelejä lähinnä graafisen tyylin pohjalla. Toinen vertaus oli kisojen palkitsevuus, jonka GT3 hoitaa paremmin. Muuten pelejä ei voi verrata, sen verran paljon ne eroavat toisistaan.

PGR2:n moittiminen johtuu siitä, että odotin paljon enemmän, tai sitten jotain erilaista, Dreamcastin Metropolis Street Racerin takia. Miksi minä haukkuisin PGR2:ta turhaan, kun ostin Xboxin sen takia?

Ja kyllä, odotan GT4:sta enemmän kuin mitään muuta peliä ;)
 
Miten kannattaa ajaa näissä keilaradoissa? Olen ajanut viimeisen kilpailusarjan läpi, mutta cone challenge(tai mikälie) osiossa en saa tarpeeksi pisteitä edes normaalin vaikeustason suorittamiseen. Kannaattaako ajaa täysillä hullun kiilto silmissä vai ottaa joka mutka tarkasti ja hitaasti? Olen yrittänyt monenlaista taktiikkaa, mutta mikään ei tunnu purevan. Entä saako toisilla autoilla helpommin pisteitä kuin toisilla? Auttakaa onnetonta nakkisormea...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcpope
Miten kannattaa ajaa näissä keilaradoissa? Olen ajanut viimeisen kilpailusarjan läpi, mutta cone challenge(tai mikälie) osiossa en saa tarpeeksi pisteitä edes normaalin vaikeustason suorittamiseen. Kannaattaako ajaa täysillä hullun kiilto silmissä vai ottaa joka mutka tarkasti ja hitaasti? Olen yrittänyt monenlaista taktiikkaa, mutta mikään ei tunnu purevan. Entä saako toisilla autoilla helpommin pisteitä kuin toisilla? Auttakaa onnetonta nakkisormea...

Eli ensimmäinen tavoite on että pystyt "ketjuttamaan" mahdollisimman monta keilaa/stunttia peräkkäin ilman että piste laskuri laskee pisteensä... eli jos ajat kaikki radan keilat ja mutkat läpi yhtenä janana ilman että pisteen laskutus lakkaa on mahdollista päästä ylli 10.000 pisten tuloksiin. miinus puolena on että jos osut kertaakaan seinään niin menetät kaikki boonuksesi ja saat vain pari sata pistettä.
Eli hyvä taktiikka on opetella rata ja keilojen paikat ulkoa. sen jälkeen homma mene jo huomattavasti helpommaksi.
 
pisteet/saavutukset?

morjens vaan kaikille!!!
onko ketään joka on ajanut pgr2 :sen kokonaan läpi?
siis kaikilla tasoilla platinat?

mulla on vasta kudosworld kisassa hopea taso ja kultaa
pyrin nyt ajamaan.
mutta se alkaa tuottamaan pieniä vaikeuksia.
esim. tukholman gonechallenge kulta tasolla olisko se noin 3700 pistettä mitä tarvitaan ? en millään meinaa onnistua siinä. toki uskon että kun jaksan niin se tulee vielä sieltä.

pelistä itsessään pidän kovasti ja sen monipuolisuudesta sekä laajuudesta. vastetta minun rahoilleni.

sitten ne arcade skabat olisko niitä nyt ne 3 eri skaba-muotoa?
eli gonechallnge, timedrun ja streetrace.
aika mainio juttu että ne ovat vielä erikseen, on niinku lisää mistä saa helpolla pisteitä.

ja time skabat on hyvä juttu myös. olen ajanut moskovassa sen
(vitsi mikä sen radan nimi nyt onkaan?,...) se jossa kierretään alkuun se hieno kirkko? (sipuli) sitten kovaa vauhtia eteenpäin tulee alamäki ja kaks aukkoa josta mennään läpi ja heti oikealle, sitten vasen ja ns. s-mutka

onko joku perillä mitä rataa tarkoitan?
ehkä circle? ei ole mikään pitkä rata.
no joka tapauksessa olen ajanut sen läpi n. 52 sek. enzo ferrarilla.
pisteitä mulla nyt n. 650 000
ja ranking. n. 41.
vaikea muistaa lukuja ja en ole kotona joten vaikea tarkistaa täsmällisiä arvoja.

no joka tapauksessa 1. peli mun mielestä.
harmi vain ettei mulla ole live:ä siellä ois kiva vertailla aikoja ja skabailla.
toki en nyt uskokaan olevani lähelläkään klärkeä, mutta siihen uskon että löytyisi minun tasoisia pelaajia.
vauhdikasta jatkoa toivottaen kurki-fin
 
Minä ja Enokki taidetaan vieläkin olla ainoat jotka ovat aikaansa niin tyhmästi käyttäneet että ovat läpi pgr2:sen yksin pelin läpi ajaneet...

Kannattaa harjotella livessä kovaa seuraa vastaan ajamaan kovaa ja hallitsemaan auton ja sitten vasta siirryt platiniumien kimppuun....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan PeaceMan
Minä ja Enokki taidetaan vieläkin olla ainoat jotka ovat aikaansa niin tyhmästi käyttäneet että ovat läpi pgr2:sen yksin pelin läpi ajaneet...

Kannattaa harjotella livessä kovaa seuraa vastaan ajamaan kovaa ja hallitsemaan auton ja sitten vasta siirryt platiniumien kimppuun....

Olenhan minä läpi pelin pelannut. Hopeamitalitasolla läpäisin. Nyt olen hieman tsempannut, kultaa on jo suurin osa, jonkin verran platinumejakin. Hopeita on enää kourallinen...

Tahtoo saada kaikki radat ja autot auki!! :) Tuossa olisi tarkoitus LANittaa pelillä kohta, sen takia on tullut tsempattua ja kerättyä tokeneita...

On kyllä hiano peli!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Olenhan minä läpi pelin pelannut. Hopeamitalitasolla läpäisin. Nyt olen hieman tsempannut, kultaa on jo suurin osa, jonkin verran platinumejakin. Hopeita on enää kourallinen...

Tahtoo saada kaikki radat ja autot auki!! :) Tuossa olisi tarkoitus LANittaa pelillä kohta, sen takia on tullut tsempattua ja kerättyä tokeneita...

On kyllä hiano peli!


Hieno peli kyllä on, mutta eihän tuo hopeana läpi päästy ole vielä lähellekään kokonaan läpi pelattu. Platinumissa vasta ne hikipisarat alkavat valumaan naamalle ja hermot ovat koetuksella. Itse en ole liveen vielä päässyt, mutta kaikki yksinpelimitalit ovat platinumia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan samek
Hieno peli kyllä on, mutta eihän tuo hopeana läpi päästy ole vielä lähellekään kokonaan läpi pelattu. Platinumissa vasta ne hikipisarat alkavat valumaan naamalle ja hermot ovat koetuksella. Itse en ole liveen vielä päässyt, mutta kaikki yksinpelimitalit ovat platinumia.

OK, käsitin väärin tuon "läpipelaamisen."

Liveen en ole itsekään vielä päässyt, eikä ole varmaa jatkostakaan kun luottokorttia en omista. Enkä taida hankkiakaan...
 
Onhan tuo läpi ajeltu. oikeastaan 2:een kertaan.

Ensin hopealla, ja sitten platinalla. Kuten myös PGR1 on läpi kullalla. Se oli karmea urakka.

T: Scorp
 
Mites muuten, saako Liveen mitenkään kaikkia autoja valmiiksi unlockattua, vai onko vaan pakko pelata ensin yksinpeli läpi?

Kieltämättä Liveen on vähän turha mennä pelailemaan, ennen kuin on saavuttanut vähintään jokaisen autoluokan parhaan auton. Yleensä kun ei saa samaa autoa kun muut. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Mites muuten, saako Liveen mitenkään kaikkia autoja valmiiksi unlockattua, vai onko vaan pakko pelata ensin yksinpeli läpi?

Kieltämättä Liveen on vähän turha mennä pelailemaan, ennen kuin on saavuttanut vähintään jokaisen autoluokan parhaan auton. Yleensä kun ei saa samaa autoa kun muut. :(
Livessä pärjää hyvin kunhan ajaa silverillä kaikki luokat läpi. Siitä saa tarpeeksi kudosta suosituimpien autojen ostoon ja lisäksi saa sen Porche GT 1n joka on ehkä pelin paras auto.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
OK, käsitin väärin tuon "läpipelaamisen."

Liveen en ole itsekään vielä päässyt, eikä ole varmaa jatkostakaan kun luottokorttia en omista. Enkä taida hankkiakaan...

Mutta kun ei tarvi mitään LUOTTOkorttia,vaan Sampo pankin Visa ELECTRON käy.
Electron ei ole luottokortti ja sen saa jokainen.
 
Ylös Bottom