Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project Gotham Racing 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Jahas, ei ollut pelille ketjua, joten tehdään semmoinen. Pelistä alkaa tihkua informaatiota pikku hlijaa. Xboxicista lainausta (http://www.xboxic.com/news/2786):

We brought you an exclusive look last month of PGR 4 with some nice details about what to expect. A Polish magazine now has more details, with the pages being scanned for your viewing pleasure. All is after the jump for you to get excited about.

(It should be noted that the listed details that are in the post are translations, and as such may not be 100% accurate, nor 100% grammatically correct.)

New things that we may not have known before:

* In career you choose event from a large map similar to tree in Ridge Racer
* Driving model doesnt change fundamentally, but drifting is a little easier
* Its more difficult to spin opponents car with hitting his back
* You can create online cups
* 200 courses
* Shanghai has the longest straights in MSR/PGR series plus wide roads and loose corners
* Puddles on the road while raining, ruts when it snow
* Menus arent static as in PGR3, now theyre red-white and SSX-style
* Intro is short, but very dynamic
* After finish cars doing donuts
* When youre doing good drifts on screen appears status like Sweet, Dude, Awesome
* 720p, 30fps, better textures and dynamic lighting
* Every car is build-up with 70k-100k polygons
* In-car camera is hanging a bit lower than in PGR3
* More polygons on drivers, because of its secret for a while
* More spectators on tracks, theyre more interactive, better animated, and waving national flags
* Up to now series had bad luck, PGR was a launch title on Xbox, PGR2 was developing while Xbox Live debuted, PGR3 was a X360s launch title but now with PGR4 Bizarre could focus on gameplay, not on the technical aspects and new technologies

The next list is more on what is included, but some language is slang and as such doesnt always make sense to everyone. Where possible it has been fixed or removed, but sometimes it isnt that easy:

* All PGR3 Enviroments to Return
* Joined By Shanghai and Two Other New Cities TBA, and a Fantasy Track
* Ditched The 170mph and Up. This Time Its Iconographix.
* Cars to feature are: 1960s Mini, 63 Corvette Stingray, 54 Maserati 250F, Ferrari 599 GTB Fiorano and many more
* Fully developed fog, puddles turning to ice, windshields collecting frost
* Fully rejiggered Career Mode totally mapped out a la Tiger Woods. You create a driver, their nationality etc
* AI now has character. You know the drivers and they have their own style.
* In car view features more active driver (fist pumping) and more shaky craziness.
* Online physics improved to cut down on cheesers.

Ihan mukavalta kuulostaa.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

En omistanut vanhaa boksia joten PGR2 ei tullut koettua. Monet ovat sanoneet että PGR3 oli huonompi mutta kyllä se minulle ainakin maistui! PGR4:ltä odotan graafista parhautta ja pelillisesti selkeästi parempaa kokonaisuutta kuin edeltäjänsä.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Lezlie sanoi:
En omistanut vanhaa boksia joten PGR2 ei tullut koettua. Monet ovat sanoneet että PGR3 oli huonompi mutta kyllä se minulle ainakin maistui! PGR4:ltä odotan graafista parhautta ja pelillisesti selkeästi parempaa kokonaisuutta kuin edeltäjänsä.
Munkin mielestä kakkonen oli parempi. Parempi autovalikoima, backfire ja vesisade oli namua.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Talwar sanoi:
Munkin mielestä kakkonen oli parempi. Parempi autovalikoima, backfire ja vesisade oli namua.

Kakkosessa viehättivät etenkin mielenkiintoisemmat kaupungit. Niin Sydneyn, Washingtonin, Moskovan, Firenzen, Barcelonan, Tukholman kuin Edinburghinkin kaduilla tuli ajettua mukavia kisoja.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Talwar sanoi:
Munkin mielestä kakkonen oli parempi. Parempi autovalikoima, backfire ja vesisade oli namua.
Noniin. Tuo teksti että kehityksessä voidaan nyt keskittyä enemmän gameplayhin kun tekniikka on hallussa lupaa hyvää.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Tästäkin pelistä on tullut tässä viime aikoina lisätietoa. Neljännessä Gothamissa on mukana tällä kertaa myös dynaaminen sää. Peli sisältää 10 erilaista säätilaa, mukaanlukien myös talvinen ilma lumisateineen ja räntineen. Mielenkiintoista nähdä millaista driftaaminen on jäisellä pinnalla jollakin vähän tehokkaammalla autolla :cool:

Täällä TeamXbox:in haastattelu noista sääolosuhteista. Mukana myös pari videota jotka esittelevät noita sääoloja: http://interviews.teamxbox.com/xbox/2006/Project-Gotham-Racing-4-Dynamic-Weather-Interview/p1/

Voisi kyllä harkita tämän tekeleen ostamista, syksyllähän se pitäisi ilmestyä. Mutta katsellaan..
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Nuo sääjutut.... mikään ei ärsytä ajopelissä niinkuin yöajot joissa ei näe mitään ja se että lunta ja sadetta tungetaan peliin joka ei kaipaa niitä (turhaa liukastelua ja jos vielä ikkuna huurtuu... huoh..)

Ehkä jossain formulassa ja rallipelissä voi sadetta olla jos se realismia lisää mutta itselle autopeleissä pimeys ja sade on pääosin luotaantyöntäviä ominaisuuksia.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Jogi sanoi:
Nuo sääjutut.... mikään ei ärsytä ajopelissä niinkuin yöajot joissa ei näe mitään ja se että lunta ja sadetta tungetaan peliin joka ei kaipaa niitä (turhaa liukastelua ja jos vielä ikkuna huurtuu... huoh..)

Allekirjoitan osittain. Sade on mielestäni tervetullut (se pitäisi olla FM2:ssakin), mutta lumi, räntä jne. ei oikein istu. Kyse on kuitenkin rata-autoilusta ja harvemmin 500hp+ autoilla vedetään kisaa lumihangessa.

Rallipeleihin kaikki sääolosuhteet sopii luonnollisesti kuin nenä silmään.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

No noi autot on katuautoja ja kisat on miltei kaikki kadulla niin tuskin katukisaajia pikku lumi haittaa. Ja siitä pitäisi ropista kokoajan kudosta kun ajelee Enzolla lumessa 200+ kmh.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

PGR3 oli ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoakin) PGR-peli ja ayutopeli yleensä, mikä viimeiseen 10 vuoteen on koukuttanut totaalisesti. Ainoana puutteena sanoisin vieläkin poissaolevan vaurionmallinnuksen ja idiootit online-kuskit, joille nyt ei voi tehdä mitään - vaikka ilmeisesti moninpeliä onkin parannettu niin ettei rammerit juhli.


Nämä lauseet toivat lämpöä sisimpääni:
"More polygons on drivers, because of its secret for a while.....now with PGR4 Bizarre could focus on gameplay, not on the technical aspects and new technologies".

Jännä nähdä, mitähän tuo kuskihomma tarkoittaa. Ja oikein, PGR3 oli julkaisupeli, joten tietyt tekniset vaatimukset piti täyttää. Tosin PGR3 on mielestäni vieläkin oikein kaunis peli, jossa tietyt rumuudet on onnistuttu peittämään näppärästi. Kuitenkin pointtini oli siinä, että kiinnostaa perhanasti nähdä mikä on pelintekiköiden näkemys nyt, kun peliä saa tehdä rauhassa ilman sen suurempia paineita minkään muun asian suhteen.

PGR3 oli jotenkin....vaikka siitä puuttuu paljon ja toivoisi tiettyjä asioita lisää tai tiettyjen asioiden muuttuvan, niin siinä on vaan niin perhanasti kaikkea mitä voi tehdä, säätää ja ihailla. Minusta tuli siis fani, vaikken vieläkään osaa cone challengeja kunnolla. Pidän tätä valmiiksi jo ehkä parhaana autopelinä uuden Flatoutin kanssa, mitä vähään aikaan tulee. Enkä unohtanut Forzaa, se on vaan turhan hienoa tämmöiselle apinalle, joka ei tajua säädöistä tai autoista muutenkaan mitään.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Tempura sanoi:
Enkä unohtanut Forzaa, se on vaan turhan hienoa tämmöiselle apinalle, joka ei tajua säädöistä tai autoista muutenkaan mitään.
OT:Ei sen takia forzaa kannata jättää hankkimatta/pelaamatta. Peliä pystyy pelaamaan varsin hyvin ilman säätämistäkin.

Ja aiheeseen:
PGR2:sta tuli hakattua tolkuttomasti ja PGR3 (condemnedin ohella) oli syy miksi XO tuli kotiin kannettua julkaisun aikoihin. Odotan kyllä PGR4:lta paljon, enkä usko hetkeäkään etteikö se lunastaisi realistisia odotuksia.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Hehe, toivottavasti tähän ei oikeasti tungeta moottoripyöriä, kuten tuo kansikuva antaisi ymmärtää. Harvemmin ainakin onnistuu se, että moottoripyörät toimisivat edes arcadeautoilussa kohtuullisesti. (TDU hyvä esimerkki siitä.)
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

noose01 sanoi:
OT:Ei sen takia forzaa kannata jättää hankkimatta/pelaamatta. Peliä pystyy pelaamaan varsin hyvin ilman säätämistäkin.

Ja aiheeseen:
PGR2:sta tuli hakattua tolkuttomasti ja PGR3 (condemnedin ohella) oli syy miksi XO tuli kotiin kannettua julkaisun aikoihin. Odotan kyllä PGR4:lta paljon, enkä usko hetkeäkään etteikö se lunastaisi realistisia odotuksia.

Kiitoksia rohkaisusta. On vaan sellainen olo koko Forzasta demonkin jälkeen, että vaatii meikäläiseltä turhan paljon. Toisaalta kun nyt koitin Dirtin demoa, niin luulen että tuollainen simulaattoripeli antaa paljon enemmän. Dirt oli kyllä pettymys, aivan käsittämätön ajotuntuma.
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Snydenthur sanoi:
Hehe, toivottavasti tähän ei oikeasti tungeta moottoripyöriä, kuten tuo kansikuva antaisi ymmärtää. Harvemmin ainakin onnistuu se, että moottoripyörät toimisivat edes arcadeautoilussa kohtuullisesti. (TDU hyvä esimerkki siitä.)

Juu saisi moottoripyörät pysyä pois PGR:stä. Löytyy netistä tällainenkin kansi: dino cover
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Nupe_31 sanoi:
Juu saisi moottoripyörät pysyä pois PGR:stä. Löytyy netistä tällainenkin kansi: dino cover

juu, ei moottoripyöriä PGR:ään.. juu kansi kyl hieno.. tosin kaikenlaisilla kuvankäsittelyohjelmilla saa ihmeitä aikaan..
 
Vastaus: Project Gotham Racing 4

Tempura sanoi:
PGR3 oli ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoakin) PGR-peli ja ayutopeli yleensä, mikä viimeiseen 10 vuoteen on koukuttanut totaalisesti. Ainoana puutteena sanoisin vieläkin poissaolevan vaurionmallinnuksen
Hetkonen... eikös siinä jonkinlainen vaurionmallinnus ollut? Ainakin demossa jos jotain 250 km/h vetäs seinään niin kyllä se vähäsen ruttuun meni.
 
Ylös Bottom