Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Proteiinijuomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hossa_93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hossa_93

New Member
Päiviä!

Eli salilla tullut käytyä jo pitkän aikaa, mutta sen jälkeen olen joskus vaan vetänyt gainomaxia. Veli sano, että kannattaa kyllä ostaa/tilata ihan proteiinijuomaa, mutta en tiiä yhtään mikä on hyvä merkki ja mikä ei. Siis lihaskavuun tarkoitettua juomaa. Eli ehdotuksia!!!!

Vastaus: Proteiinijuomat

Fast:in Hera 80 tuntia ennen reeniä ja Mass2 reenin jälkeen. Tämä tietenkin kunnollisen ruokavalion ja levon kanssa.

Ite syön aina punttitreenin ja thainyrkkeily treenien jälkeen muscle+ palautusjuomaa.. Tuntuis toimivan melko hyvin.. Ja hyvän makuistakin vielä :)

Kiitoksia! Mistä nettikaupasta noita saisi? Tiedän fitnestukun ja esim. wellneteuksin, mutta en nähnyt noita siell?

Kiitoksia! Mistä nettikaupasta noita saisi?

Paras palkkari mitä peruspunttailija voi yleensäkin tarvita, sisältää vain heraisolaattia (proteiinia) ja maltoa (hiilihydraattia). Kunhan katsoo, että noiden suhteet on palkkarissa sopivat, niin ei kovin väärään voi mennä. Hyvä määrä proteiinia palkkarissa on noin 40-45g/100g ja hiilaria 35-42g/100g. Itse suosin runsaampaa proteiinin määrää, koska hiilaria tuppaa muutenkin saamaan ruuasta yleensä aivan liikaa. Tuollaisen voi itsekin sekoitella todella helposti ja silloin saa juuri sellaisen palkkarin kuin itse haluaa. Jotkut vielä laittavat kreatiinia palkkariin, mutta sen voi ottaa myös erikseen.

Tässä esimerkkinä yksi todella toimiva, helppovalmisteinen ja hyvänmakuinen palkkaripaketti. Itse olen noita Self Omninutritionin proteiineja käyttänyt jo pidemmän aikaa ja ovat kyllä ehdottomasti parhaimmanmakuisia mitä olen ikinä syönyt. Kokemusta kuitenkin jo kohta 10 vuotta :)

EBN Palautumispaketti

Melkein uskallan väittää, että tuo pieksee hinnassa, laadussa ja maussa suurimman osan valmispalkkareista. Kunhan jaksaa vain itse sekoitella.
Tuolla on vielä hyvät toimituskuluehdot, niin ei maksa tilauskaan paljoa (yli 40e tilauksissa ilmainen toimitus).

Viimeksi muokannut moderaattori:

Juu. Kiitos aikaisemmista viesteistä. Nyt on treenien jälkeen herännyt semmoinen kysymys, että kannattaako palkkaria sekoittaa maitoon? Itse en ole sillä se kuulemma estää imeytymistä ja palkkarin pitäis imeytyä nopeasti treenin jälkeen. Enkä myöskään ole sekoittanut treeniboosteria maitoon vaan veteen niinkuin palkkarinkin. Entäs nämä muut "proteeinijuomat", joita voi ottaa pari kertaa päivässä? Eikös ne voi sekoittaa maitoon kun ei trenaa?

Juu. Kiitos aikaisemmista viesteistä. Nyt on treenien jälkeen herännyt semmoinen kysymys, että kannattaako palkkaria sekoittaa maitoon? Itse en ole sillä se kuulemma estää imeytymistä ja palkkarin pitäis imeytyä nopeasti treenin jälkeen. Enkä myöskään ole sekoittanut treeniboosteria maitoon vaan veteen niinkuin palkkarinkin. Entäs nämä muut "proteeinijuomat", joita voi ottaa pari kertaa päivässä? Eikös ne voi sekoittaa maitoon kun ei trenaa?

Palkkaria ei kannata missään nimessä sekoittaa maitoon juuri tuon huonomman imeytymisen takia. Ei se nyt maailmaa kaada, mutta kun sen palkkarin on tarkoitus imeytyä mahdollisimman hyvin ja nopeasti, niin ei sitä kannata pilata maidolla. On kuitenkin hyvä muistaa että treenin jälkeen syötävä ruoka on yhtä tärkeä kuin se palkkari, joten siihenkin kannattaa panostaa.

Muuna aikoina juodut proteiinilisät voi hyvin sekoittaa maitoon, koska silloin hitaasta imeytymisestä on jopa hyötyä. Proteiini imeytyy hiljalleen ja pitää ehkä nälkääkin paremmin loitolla. Esim. ennen nukkumaan menoa kannattaa nauttia hitaasti imeytyviä proteiineja kuten maitotuotteita. Rahka on hyvä esimerkki tähän tarkoitukseen.

Ite syön aina punttitreenin ja thainyrkkeily treenien jälkeen muscle+ palautusjuomaa.. Tuntuis toimivan melko hyvin.. Ja hyvän makuistakin vielä :)

Mä käytän sitä reco2 vapari reenien jälkeen,käytänössä sama juoma mutta muscle+ vaan pari euroo kalliimpi,vai oletko vertaillu?

Mä käytän sitä reco2 vapari reenien jälkeen,käytänössä sama juoma mutta muscle+ vaan pari euroo kalliimpi,vai oletko vertaillu?

Onhan nuo nyt kaksi ihan erilaista palkkaria. Recossa selvästi enemmän hiilaria eikä siinä ole kreatiinia, minkä takia se on halvempaa. Hiilari kun ei käytännössä maksa juuri mitään. Laadukas hera on se mikä maksaa palkkarissa yleensä eniten. Punttitreenin jälkeen ottaisin mieluummin muscle+:aa ja aerobisen treenin jälkeen reco voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Itse en silti käyttäisi noista kumpaakaan, vaan sekottaisin palkkarini itse.

Käyttelen itse kanssa Gainomaxia, ihan hyvältä se on vaikuttanut. Samaa proteiinia ja hiilaria siinä on samassa suhteessa kuin itse sekoitetussakin. Ja maku on ainakin itselleni mieluisampi, tuntuu kuin joisi jotain pirtelöä melkeen.

Käyn kolme kertaa salilla, ja laskin että mun palkkarikulutuksella Gainomax tulee kuukaudessa vain noin 5 euroa kalliimmaksi kuin jos sekottaisin itse juomat, minun mielestäni 5 euron lisä kuukaudessa on pieni hinta hyvästä mausta.

Kokeilin joskus itse sekoittaa palkkarin, mutta en saanu millään juotua niitä liemiä. Ihan tajuttoman pahan makuisia. Kokeilin veteen, sekä maitoon, molemmissa maistui ihan... sanonko mille :)

Niin tätä en ymmärrä. Jos palkkaria ei saa sekoittaa maitoon niin miks gainomax on sit niin suosittu? Pelkkää maitoa vaan se melkein on.

Jotkut sanoo et ei saa sekoittaa, ja jotkut sanoo et voi sekoittaa. Luulen et kyse on eri proteiinilähteiden vaikutuksesta maidon kanssa?

Sanotaan että maito hidastaa proteiinin imeytymistä, en kyllä tiedä miten asia on. Voi siis olla että tietyistä lähteistä saatavat proteiinit eivät sovi maidon kanssa kun taas toisista lähteistä saatavat proteiinit sopii?

En jaksa hifistellä turhista vaan juon Gainomaxia. Tuskin sen litkun tekijät nyt valmistaa sitä ihan muuten vaan miten sattuu, vaan siitä on oikeasti hyötyä kun sen juo, palkkari se on siinä missä muutkin. Mulla se on toiminu.

Gainomaxin itse jättäisin ensimmäisenä sinne kaupan hyllyyn, vaikka hyvältä se maistuukin. Proteiinia aivan liian vähän ja hiilaria vaikka kuinka ja siitäkin suurin osa sokeria. Ei siis ihme, että maistuu hyvälle kun tungetaan sokeria älytön määrä. Laskeppa joskus tuolle Gainomaxille hinta proteiinimäärä kohden, jonka siitä saat. Ei ole enää sen jälkeen mikään halpa tuote, itseasiassa aivan sikamaisen kallis. Varsinkaan kun ei ole edes isolaattia tuo proteiini. Kuten sanoin jo edellisessä viestissä, niin se laadukas proteiini noissa maksaa ja sitä pitää hyvässä palkkarissa olla.

Kannattaa ensisijaisesti pitää huolta monipuolisesta ja määrällisesti riittävästä ruokavaliosta. Turhan usein tapaa aloittelijoita, jotka ovat ensin huolissaan jauheista ja sitten vasta siitä mitä siellä salilla ensisijaisesti ollaan tekemässä. Pari kertaa viikossa treenaavien harrastelijoiden keskuudessa lisäravinteet ovat rajusti ylikäytettyjä.
Noilla määrillä banaani, tonnikala, raejuusto, rahka ja maito riittää aivan hyvin palkkariksi, kun ruokavalio on muuten terve.
Toki jos ei vaikka noiden mausta pidä, niin sitten...mutta ei kannata olettaa, että jauheilla saisi edes parempia tuloksia aikaan verrattuna ns. normiruokiin.
Sitten jos olet 6 kertaa viikossa salilla käyvä "ammattilainen", niin tämä viesti ei ole relevantti.

Gainomaxin itse jättäisin ensimmäisenä sinne kaupan hyllyyn, vaikka hyvältä se maistuukin. Proteiinia aivan liian vähän ja hiilaria vaikka kuinka ja siitäkin suurin osa sokeria. Ei siis ihme, että maistuu hyvälle kun tungetaan sokeria älytön määrä. Laskeppa joskus tuolle Gainomaxille hinta proteiinimäärä kohden, jonka siitä saat. Ei ole enää sen jälkeen mikään halpa tuote, itseasiassa aivan sikamaisen kallis. Varsinkaan kun ei ole edes isolaattia tuo proteiini. Kuten sanoin jo edellisessä viestissä, niin se laadukas proteiini noissa maksaa ja sitä pitää hyvässä palkkarissa olla.

Mutta mikäs sitten avuksi kun ei vaan millään pysty juomaan niitä itse sekoitettuja liuoksia? Yrjänäiset siinä meinaa lentää kun yrittää niitä saada kurkusta alas, ja ne vasta makeita onkin kun on jotain suklaaprodejauhetta sekotettu maltoon mikä on pelkkää..sokeria? Mun mielestä ihan turhaa hifistellä sillä että onko se proteiini isolaattia tai mitä muuta niitä on. Ja jouduthan ostamaan sen protskusäkin lisäksi myös sen malto-säkin, että kyllä niistäkin kuukaudessa saa varmaan ainakin sen 25-30e yhteensä maksaa.

Ja jos vaikka söiskin treenin jälkeen banaanin ja vaikka ehrmannin, niin samat suhteet siitäkin tulee. Ehrmann-purkista saat protskua 25g, ja banaani on pelkkää fruktoosimassaa, hiilareita ainakin 30-40g riippuen banskun koosta.

Ja niinkuin TT laittoikin, niin safkasta se tärkein prode tulee päivänmittaan. Palkkarilla vaan estetään se lihasten turha hävikki treenin jälkeen. Jotkut bodaajat jopa sanoo että palkkari on aivan turha asia, ilmankin ovat pärjänneet hyvin. Eikä oo mitään aihetta epäillä kun kattoi niiden kuntoa.

Tässä esimerkkinä yksi todella toimiva, helppovalmisteinen ja hyvänmakuinen palkkaripaketti. Itse olen noita Self Omninutritionin proteiineja käyttänyt jo pidemmän aikaa ja ovat kyllä ehdottomasti parhaimmanmakuisia mitä olen ikinä syönyt. Kokemusta kuitenkin jo kohta 10 vuotta :)

EBN Palautumispaketti

Melkein uskallan väittää, että tuo pieksee hinnassa, laadussa ja maussa suurimman osan valmispalkkareista. Kunhan jaksaa vain itse sekoitella.
Tuolla on vielä hyvät toimituskuluehdot, niin ei maksa tilauskaan paljoa (yli 40e tilauksissa ilmainen toimitus).

Mutta mikäs sitten avuksi kun ei vaan millään pysty juomaan niitä itse sekoitettuja liuoksia? Yrjänäiset siinä meinaa lentää kun yrittää niitä saada kurkusta alas, ja ne vasta makeita onkin kun on jotain suklaaprodejauhetta sekotettu maltoon mikä on pelkkää..sokeria? Mun mielestä ihan turhaa hifistellä sillä että onko se proteiini isolaattia tai mitä muuta niitä on. Ja jouduthan ostamaan sen protskusäkin lisäksi myös sen malto-säkin, että kyllä niistäkin kuukaudessa saa varmaan ainakin sen 25-30e yhteensä maksaa.

Ja jos vaikka söiskin treenin jälkeen banaanin ja vaikka ehrmannin, niin samat suhteet siitäkin tulee. Ehrmann-purkista saat protskua 25g, ja banaani on pelkkää fruktoosimassaa, hiilareita ainakin 30-40g riippuen banskun koosta.

Ja niinkuin TT laittoikin, niin safkasta se tärkein prode tulee päivänmittaan. Palkkarilla vaan estetään se lihasten turha hävikki treenin jälkeen. Jotkut bodaajat jopa sanoo että palkkari on aivan turha asia, ilmankin ovat pärjänneet hyvin. Eikä oo mitään aihetta epäillä kun kattoi niiden kuntoa.

Tuo esimerkkinä jo aikaisemmin mainitsemani palkkaripaketti maksaa noin 0,87 euroa/annos kun yksi gainomax maksaa halvimmillaan joku 2 euroa. Ja kun vielä miettiin, että tuossa itse sekoitetussa palkkarissa on melkein tuplaten proteiinia verrattuna gainomaxiin niin hintaero sen kuin vaan kasvaa. Laadullisesti tuo itse tehty palkkari lisäksi pieksee tuon gainomaxin ylivoimaisesti. Makukin noissa on hyvä.

Mutta jokainen tietenkin taplaa tyylillään, on sitä itsekin tullut noita gainomaxeja juotua ennen kuin tiesi paremmasta :)

Ylös Bottom