Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prototype [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Cobretti: Kaikki eivät voi pitää samoista peleistä :) Omistan pelkän pleikan ja yleensä olen innoissani sille tulevista yksinoikeuksista mutta InFamouksen kohdalla vain kävi niin etten pitänyt yhtään sen suppeasta supervoima valikoimasta(Vain sähköä). Kaiken lisäksi siinä ei pysty käyttämään mitään kulkuvälineitä, kun taas Prototypessä pystyy ainakin kahta erilaista(Sotilas helikopteria ja panssarivaunua).

Kiva jos itse pidät pelistä(InFamous) mutta minulle se ei ole tarkoitettu. Ehkä jonain päivänä ostan alelaarista.

EDIT: Hups... Tuli tuplat.

Huomenna tulee...

Jepulis! Ja silloin kauppaan. Toivottavasti saan oman kopion pelistä silloin. Muussa tapauksessa joudun odottamaan vielä toisen viikon vähintäänkin(NOOOOUUUH!!!) ellei nyt onnista. JA SEHÄN EI KÄY!! :mad:

Ai niin. Postitetaanpas tänne viimeinen pelivideo, joka ilmestyi luultavasti viime yöntä Gametrailers.comiin.

Prototype Video Game, Devastation Gameplay | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Mahtavaa meininkiä ja musiikki taustalla on kuin tehty tätä peliä varten :D

Kaiken lisäksi siinä ei pysty käyttämään mitään kulkuvälineitä, kun taas Prototypessä pystyy ainakin kahta erilaista(Sotilas helikopteria ja panssarivaunua)..

Juu, noh taisinkin sanoa aiemmin, että "toiminnasta" pitävät voivat löytää Prototype-pelistä enemmän kuin osa arvostelijoista. Pointti vain lähinnä oli Infamousin suhteen se, ettei pelkän demon perusteella kannata kauhean pitkälle vietyjä johtapäätöksiä tehdä - meinaan olen itse pelannut sekä demoa että koko pelin läpi. Ero on.. suuri.

Mun mielestä Infamousin yksi parhaista puolista oli se, ettei siinä nimenomaan tarvinnut ajaa autolla. Se peli ei mitään "GTA-meininkiä" tarvinnut. Mutta panssarivaunu tosin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta...

Juu, noh taisinkin sanoa aiemmin, että "toiminnasta" pitävät voivat löytää Prototype-pelistä enemmän kuin osa arvostelijoista. Pointti vain lähinnä oli Infamousin suhteen se, ettei pelkän demon perusteella kannata kauhean pitkälle vietyjä johtapäätöksiä tehdä - meinaan olen itse pelannut sekä demoa että koko pelin läpi. Ero on.. suuri.

Mun mielestä Infamousin yksi parhaista puolista oli se, ettei siinä nimenomaan tarvinnut ajaa autolla. Se peli ei mitään "GTA-meininkiä" tarvinnut. Mutta panssarivaunu tosin kuulostaa ihan mielenkiintoiselta...

Ymmärrän pointtisi =) Prototype ja inFamous ovat kuitenkin loppujen lopuksi aika erilaisia pelejä, joten niitä ei kannattaisi ehkä pahemmin vertailla, vaikka siihen olen kyllä itsekin sortunut toisinaan. Kummatkin lähestyvät toimintaa eri tavalla. Prototypessä toiminta on haluttu kehittää sellaiseksi että minun laiseni pelaaja, joka tykkää älyttömästä kaaoksen luonnista monella tavalla mahdollistettuna(Lähitaisteluja, räiskintää aseilla, kaukotaisteluja ilmasta käsin, hiippailua jne), pystyy nauttimaan sellaisesta viihdykkeestä. InFamouksessa taas meininki on paljon rauhallisempaa, eikä se ole periaatteessa kuin TPS-räiskintä juonen kera, josta jotkut nauttivat ja jotkut taas ei, aivan niin kuin Prototypen ideastakaan ei kaikki tykkää.

Eihän Prototypessäkään "tavallisilla" autoilla voi ajaa. Niitä käytetään lähinnä vain ammuksina, joita Alex voi heitellä vihulaisiin päin. Prototype on kaaoksen luonti peli, joka keskittyy lähinnä massiivisen tuhon aiheuttamiseen monella tapaa ja näin ollen enemmän hauskan pitoon tuosta näkökulmasta katsottuna. InFamouksesta taas nauttivat lienee sellaiset ihmiset jotka pitävät siitä mitä tuo kyseinen peli heille tarjoaa. :)

Ymmärrän pointtisi =) Prototype ja inFamous ovat kuitenkin loppujen lopuksi aika erilaisia pelejä, joten niitä ei kannattaisi ehkä pahemmin vertailla, vaikka siihen olen kyllä itsekin sortunut toisinaan.

Sama ymmärrys löytyy täältäkin. :) Joo, itse olen syyllistynyt myös "samaan" eli vertaamaan taas kahta peliä liikaa toisiinsa - jotka samanhenkisyydestään huolimatta ovat kuitenkin kaksi eri peliä. Molemmille löytyy takuuvarmasti oman fanikuntansa (ja osa diggailee molemmista).

Kerro ihmeessä millainen peli kyseessä kun sen saat. Mielenkiinnolla kuuntelen ihan "ruohonjuuritason" kommentteja. Tarkoitus on kaikesta huolimatta hankkia peli jossain vaiheessa.

Heh, EG:n kommenttiosiossa on "Prototype vs inFamous" täydessä käynnissä. Jälkimmäinen kun on "PS3 only"-peli, mikä luonnollisesti tuo lisää bensaa liekkeihin (sama homma jokaikisessä PS3:n exclusive-pelissä, muuten). Lähteenä tietenkin: Metacritic. ;)

Odotin kumpaakin peliä mielenkiinnolla ja niiden samanlaisuuden (sekä budjetin) vuoksi tiesin tulevani hankkimaan vain toisen.

Infamousia pääsin onneksi kokeilemaan demon kautta, ja olen siihen pettynyt muutamasta syystä. Ensinnäkään se ei ole missään nimessä huono ja mikäli kilpailutilannetta ei olisi, hankkisin sen hyvin todennäköisesti. Jokatapauksessa, olin pettynyt pariin asiaan joista ensimmäinen on miljöö ja yleistunnelma. Infamous on hyvin pimeä ja synkkä ympäristöltään, mistä en pidä juuri. Se on myös graafisesti varsin jälkeenjäänyt ja Prototype on paljon näyttävämpi (vaikkakin monet ovat senkin graafista puolta moittineet).

Toinen pettymyksen aihe on yksipuolisuus: sähkö on hauskaa mutta lopultakin kikkailun taso jää Force Unleashedin tasolle. Ei siis edelleenkään huono missään nimessä, mutta Prototypeen verrattuna suppea. Motivaationi tällaisen pelin hankkimiseen on nimenomaan power trippailu ja kasuaali hauskanpito voimakikkailuna. Infamousissa on aika makea parkour, mutta videoiden perusteella Prototype vie sen vielä pidemmälle sillä hahmo voi hyppiä ilmassa ja jopa lentää (tai puolilentää) pitkiä matkoja.

Tietysti jos aikaa ja rahaa olisi ylen määrin niin hankkisin ja pelaisin molempia. Mutta kun näin ei ole, vaikuttaa Prototype selvästi paremmalta ratkaisulta, ja toivottavasti anttilasta löytyy huomenna yksi kappale viikonlopun pilaamiseen. :o

Infamous on hyvin pimeä ja synkkä ympäristöltään, mistä en pidä juuri. Se on myös graafisesti varsin jälkeenjäänyt ja Prototype on paljon näyttävämpi (vaikkakin monet ovat senkin graafista puolta moittineet).
inFamousissa kaupungin ulkoasu muuttuu pelaajan tekojen mukaan, eli jos pelaa hyvistä, synkkyys katoaa jne. Lisäksi kyllä inFamousissakin voi "lentää" (tai siis liitää hyppyjen aikana).

Prototypeä olisi kiva päästä tyypittämään, koska itse olen inFamousista diggaillut. Mutta toinen tykkää Mansikista ja toinen Mustikista, eikä sen pitäisi olla keltään pois, jos vain toinen näistä peleistä kolahtaa. Tärkeintä on, ettei lähde mihinkään alatyyliseen "se sun suosikkipeli on ihan paska, ku ei siinä voi tehdä edes sitä tai tätä" -lällättelyyn. Kunnioittakaa peliä, vastustajaa ja lopputulosta.

sähkö on hauskaa mutta lopultakin kikkailun taso jää Force Unleashedin tasolle.

En ole pelannut "Force Unleashed"-peliä, mutta Infamousissahan "aseet" ja tietyt liikkeet ym kehittyy pelin edetessä. Siis demo ei edelleenkään anna kuin "yhden kulman" pelistä siinäkin mielessä. Toki kaikki perustuu sähköön jne, mutta kyllä siellä vaihteluakin on. Pelin edetessä oppii käyttämään eri kikkoja (ainakin jos haluaa) - ja lisää avautuu myös pelin edetessä. Mutta tankeilla tai helikoptereilla ei toki siinä ajella/lennellä, eikä vihuja kuitenkaan ole ihan "ziljoonaa" kimpussa koko ajan (vaikka "armoton tykitys"-osastoa on myös). Varmasti Prototype on "more action - less exploration".

Infamousissa on aika makea parkour, mutta videoiden perusteella Prototype vie sen vielä pidemmälle sillä hahmo voi hyppiä ilmassa ja jopa lentää (tai puolilentää) pitkiä matkoja.

Aika hyvin pelissä voi painaa ilmassakin (puoliksi myös "lentää", muttei onneksi kokonaan - ei sopisi tähän peliin). Jälleen kerran - kunhan voimat kehittyy pelin edetessä.. Eli se demo.. ;)

Tietysti jos aikaa ja rahaa olisi ylen määrin niin hankkisin ja pelaisin molempia. Mutta kun näin ei ole, vaikuttaa Prototype selvästi paremmalta ratkaisulta, ja toivottavasti anttilasta löytyy huomenna yksi kappale viikonlopun pilaamiseen. :o

Melkein saat briteistä anttilan hinnoilla molemmat pelit.

Melkein saat briteistä anttilan hinnoilla molemmat pelit.

Juu harkitsin jo tuossa jos play.comista olis tilannu. Mutta sen mitä olen pelejä tilaillut yleensä niin toimitus on kestänyt aika kauan näissä preorder / juurijulkaistavissa kun monet myyvät eioota niinsanotusti vaikka lukeekin In Stock. Pari kertaa on käynyt sillä tavalla, että on kuumottanut päästä peliä pelaamaan ja joutunut sitten odottamaan viikkotolkulla. Hajoaa pää sellaiseen niin sen 10-15 suomilisää voi maksaa.

Ja molempien hankinta ei ole pelkästään rahasta kiinni vaan myös ajasta. Entistenkään pelien pelaamiseen ei oikein tahdo riittää niin en halua turhaksi istumaan hyllyyn. Sitten tietty kun Prototype on kaluttu ensin läpi ja into lopahtaa siihen niin voi katsella vaikka täältä käytettyjen osastolta halpaa Infamousta (yllättävän monta noita on jo tuolla myynnissä, mikä ehkä sekin kertonee jo siitä, että monet ovat olleet siihen pettyneitä).

...niin voi katsella vaikka täältä käytettyjen osastolta halpaa Infamousta (yllättävän monta noita on jo tuolla myynnissä, mikä ehkä sekin kertonee jo siitä, että monet ovat olleet siihen pettyneitä).

Osahan myy pelin heti sen läpi pelattuaan (jos pelissä ei ole multiplayer ym jippoa), koska silloin siitä saa parhaan hinnan/vaihdon. Turha sitä on puolen vuoden päästä yrittää myydä, kun peli jo jossain Playssa 20e postikuluineen..

Mutta joo, kaveri myös ostaa kaikki pelit "lähikaupasta", koska haluaa aina "heti-tänne-just-ja-nyt"-tyyliin ne pelit jotka sitä kiinnostaa. Osa sitten jää miehellä kesken kun seuraava "hype" tulee. ;) Eli jokainen meistä toki taaplaa omalla tyylillään, eikä sen "lähikaupan" tukeminen ole mikään huono juttu.

Aika on rahaa.. :cool:

Jees, huomenna olis tarkotus lähteä ostamaan tätä peliä kaupasta ;) Toivottavasti löytyy peli kaupan hyllyltä. Innolla on odoteltu peliä ja toivottavasti ei petä! En usko... Kyl mä uskon et täst pelist riittää tekemist ainaki joksiki aikaa, ehkä jopa pidemmäkski ajaks.

Huomenna nähdään..:) [Prototype], here i comee!!

Mutta joo, kaveri myös ostaa kaikki pelit "lähikaupasta", koska haluaa aina "heti-tänne-just-ja-nyt"-tyyliin ne pelit jotka sitä kiinnostaa. Osa sitten jää miehellä kesken kun seuraava "hype" tulee. ;) Eli jokainen meistä toki taaplaa omalla tyylillään, eikä sen "lähikaupan" tukeminen ole mikään huono juttu.

Itellä sama juttu. Harvoin netistä mitään tilaan ja jos tilaan, niin se tarkoittaa silloin sitä että kyseistä peliä ei löydy mistään "lähikaupasta". Näin kävi muun muassa Red Alert 3 pleikka version kohdalla, joka piti sitten puolenkuun pelisivustolta tilata kotiin. Asiallisesti tuli perille, kuten toivoinkin.

Vielä Cobretille, että kunhan huomena nappaan kaupasta (toivon mukaan) Prototypen käsiini ennen töihin lähtöä, niin illemmalla sitten koitan saada tänne joitakin omia fiiliksiä pelistä kirjoitettua kunhan olen palannut duunimailta kotia. Saa nähdä miten kolahtaa. Toivottavasti juoni ei ole ihan Ö-luokkaa. Mitään maata mullistavaa en siltä odota. Toiminnan suhteen minulla taas on aika suuretkin odotukset. Enivei, huomena paljastuu Prototypen todellinen luonne!

Osahan myy pelin heti sen läpi pelattuaan (jos pelissä ei ole multiplayer ym jippoa), koska silloin siitä saa parhaan hinnan/vaihdon. Turha sitä on puolen vuoden päästä yrittää myydä, kun peli jo jossain Playssa 20e postikuluineen..

Juu se on ihan fiksua. Tietty se kertoo vähintään siitä uudelleenpeluuarvosta. En mielelläni ainakaan itse osta pelejä, jotka vedetään vain kerran läpi. Mutta jos saa hyvän jälleenmyyntiarvon niin ei se huonokaan strategia ole.

Juu, itsellä vähän vaihtelee. Joitakin pelejä voi suosiolla odottaa laskeutuvan alelaareihin ja sitten poimia kiireettä muun ohella. Toiset taas ovat sellaisia, että kun iskee into niin silloin täytyy käyttää se hyväksi. Monesti pelaamisen parhaita puolia onkin se, että hypettää itsensä odottamaan jotain peliä ja sitten nauttii siitä. Varsinkin kun ei ole enää teini niin ei jaksa innostua jokaisesta pelistä ja kahlata kaikkia läpi vaan valita joitain houkuttavia titteleitä.

Kaikkien hypejen perässä ei kyllä voi mitenkään sykkiä ja itse ennemmin teen niin että jos johonkin innostun niin tahkon sitä kunnolla enkä jätä kesken toisen hypen vuoksi. Esim SFIV kun hommasin niin jäi RE5 kokonaan hankkimatta (enkä vieläkään ole hankkinut) koska siinä on riittänyt pelaamista. Kaikki RE-sarjan aiemmat osat on kuitenkin tullut pelattua useempaan kertaan läpi ja hypeäkin oli reilusti, mutta hyvin voi jättää alelaariostokseksi kun on muuta pelattavaa välissä.

Mutta joo, menee taas turhaksi sepittelyksi. Toivotaan, ettei Prototype petä.

Ja molempien hankinta ei ole pelkästään rahasta kiinni vaan myös ajasta. Entistenkään pelien pelaamiseen ei oikein tahdo riittää niin en halua turhaksi istumaan hyllyyn.)

Tuo on totta :)
Pelattavaa piisaa!

Juuri asensin Prototypen eikä se mitään herjannut.
Ihan samalla tavalla kuin R&C:n bugikaan ei lauennut kaikilla, ei tämäkään vaivaa kaikkia. Kiintolevylläsi sattui siis olemaan juuri sopivasti vapaata tilaa, että vapaata levytilaa laskeva rutiini ei seonnut.

Tuli haettua paikallisesta stopista oma varattu kappale heti kun putiikin ovet aukesi, illemmalla sitten peliputki päälle :P

PS. Aamulehden Valo-liitteessä tekele sai 3 tähteä :D

Ylös Bottom