Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun lähes joka leffassa tuntuu olevan jotain häikkää ja takuuaika menee umpeen 30.1, olisi ilmeisesti järkevää kokeilla korjausta/vaihtoa. Yksikään DVD ei ole täysin toimimaton, mutta monet pätkii pahasti tietyissä kohdissa ja joissain tulee silloin tällöin "unable to read disc".
Viedäänkö kone ostopaikkaan (ei mikään suuri firma tässä tapauksessa), josta se lähetetään johonkin?
Pitääkö mukaan kirjoittaa selitys viasta ja kenties laittaa näkymättömät DVD:t mukaan?
Kauan koko homma kestää?
Maksaako se minulle mitään?
Entä jos koneessa ei niiden mielestä ole mitään vikaa?
Mitä vielä?

Vastaus pysyy samana, vaikka kysytte kuinka monta kertaa tahansa ja mistä kauppiaasta tahansa. :) [/B]

Soita kauppiaalle Vedge, antaa ohjeet. Mä annoin mukaan kaikki alkup. paketin mukana tulleet kamat, ja sain vastineeksi uuden v4 konsolin. Marraskuussa, Hobby Hall.

Jeah, sainpa minäkin lopulta Roninin näkymään! Uutta v5-konetta ei herunut mutta eipä sillä niin väliä kunhan elokuvat toimii. Asterix & Obelixkin lähes toimii, mitä voinee pitää jo hyvänä saavutuksena levyn valmistuttajan (Future Film) huomioonottaen.

Koneeni on SCPH-35004-sarjaa ja peräisin GT3-bundle-paketista. Kunhan lukupää nyt kestäisi.

Ehdin testata myös 101/102 Dalmatialaista-elokuvat ja Phantom Menacen podracen joka aiheutti ongelmia yhdellä koneella.

Toivottavasti DVD-ongelmat ovat osaltani vihdoin taaksejäänyttä aikaa. Kiitokset Egmontille kärsivällisyydestä ja koneen vaihdattamisesta aina uudestaan ja uudestaan.

Kohta tulee testiin myös v5 kone, mielenkiinnolla testailen noiden ongelmalevyjen kanssa toistoa tässä mallissa..

Erittäin mielenkiintoista keskustelua newsseissä aiheesta "Sony korjaa yli vuoden vanhatkin konsolit ilmaiseksi, jos niissä on Disc Read Error"

Sony's policy regarding fixing ps2's...

Käykää ihmeessä lukemassa. Hymyily ja sinnikkyys puhelimessa palkitaan aina :D

Hauska lainaus, josta olen 110% samaa mieltä
> I thought that was fantastic of Sony and I have never heard of a company
> fixing a machine over a year old for free.

Maybe in the world of electronics, but there are plenty of companies who stand behind their products for much longer than a year....... Sony should be ashamed of themselves for pulling this $120 repair bullshit for what is obviously a design flaw.

Joo tässä vaan mietin että, kun vie koneen takuulla takaisin ja saa uuden koneen. Niin onko siinä sitten taas vuoden takuu?
Tällähän periaatteella saa aina ilmaiseks uuden koneen, kunhan keksii jonkun tekosyyn vuoden välein :)

Eipä muuten ole mikään messias v5 konekkaan, tiedoksi vain heille jotka niin tuulettavat. Testattu ja toimii kyllä 101/102 dalmatialaista-elokuvat, mutta Ronin pätkii ja kuten arvattu Asterix & Obelix ei näy, hoh hoijaa.. Tuulettimen ääni on about sama kuin ennenkin, ehkä sävyltään hieman erilainen.

Jotenkin olisi voinut toivoa että kun sony kerran on uusinut koneen sisuksia niin olisi sitten tehnyt sille DVD-asemalle jotain.

Aikamoisia yksilöeroja tuntuu laitteissa olevan.. tsägällä saat hyvän koneen tai sitten et. Olis kirveellä töitä.

Tietääkö kukaan aiheeseen liittyen sopivaa osoitetta Sonyllä jonne voi kirjoittaa?? :mad:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Joo tässä vaan mietin että, kun vie koneen takuulla takaisin ja saa uuden koneen. Niin onko siinä sitten taas vuoden takuu?
Tällähän periaatteella saa aina ilmaiseks uuden koneen, kunhan keksii jonkun tekosyyn vuoden välein :)

Ei ole. Mikäli takuuta on huoltoon mennessä esim 2 kuukautta. Niin 2 kuukautta sitä on sillä takaisin saadulla koneellakin.

Enpä osannut arvata komentoidessani sulle tota juttua, että mulle tulee käymään samallalailla. Tosin meidän tapauksessa poika (1.5v)
meni "pelaamaan" Jak & Daxteria sohvalle ja ohjaimen johto oli niin kireällä kuin se vain voi olla. Siitähän ei enää ohjainta tarvinnut paljon liikauttaa kun koko kone tuli alas. CD kelkka tuli ehkä 4 milliä ulos ja on aivan jumissa. En saa edes peliä ulos.

Soitin asiasta egmontille ja samalla kaavalla saan uuden koneen. Eli 700mk joutuu maksamaan, mutta kone on uusi ja luultavasti v5 mikä on plussaa muuten ikävässä tapauksessa. Saitko sä cd kelkaa auki enää sen jälkeen kun se oli mennyt jumiin? Saitko peliä ulos?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calvin

Loput vähennetään pojan viikkorahoista jahka alan niitä hänelle maksaa.

Kuulostaa epäreilulta... kukas sen ratin olikaan jättänyt piuhoineen juoksureitille lojumaan?

Pleikkarini on muuten sillä tapaa hyllyyn jumitettu, että kun 1 v 10 kk -ikäinen poikani päättää "pelata" ohjain ns. ylikireällä, piuha irtoaa.

Nimimerkki "Moralisoiva jälkiviisaus on parasta jälkiviisautta"

TT on aivan oikeassa. Pitäisi isien olla vähän viisaimpia eikä jättää piuhoja nappuloiden juoksureiteille lojumaan.

Jättäkää viikkorahat rauhaan, sanon minä...

Tässä hieman juttua niille jotka hehkuttavat sitä, että lähettämällä koneen huoltoon saa upo uuden pleikka v5sen.

Asiahan on niin, että kun lähetät koneen huoltoon ja sieltä tulee takaisin ns. uusi kone, niin se kone ei todellakaan ole mikään pakasta vedetty. Se kone on jonkun hajonnut pleikkari, joka on lähetetty hollantiin korjattavaksi ja sieltä näitä tehdashuollettuja koneita jaellaan sitten ympäri eurooppaa, jotta niitä voidaan jakaa edelleen näille ihmisille kenen pleikkari on niin hajalla, että se vaatii uuden koneen.

Tällä tavalla se homma toimii.

En yrittänyt sitä kelkkaa edes repiä auki itse, vaan pakkasin koneen pakettiin ja liikkeeseen. Olivat he egmontilla saaneet kelkan auki, koska ilmoittivat sisällä olleen pelin menneen pilalle.

Mutta muuten identtinen tapaus. Olipa toisaalta tuuria, että kirjoitin asiasta tänne, että toimintamalli oli sinulla valmiina.

Vielä meidän tapauksen kommentointiin, kyllä se oli poika itse yksinään pelaamassa huoneessaan, kun juoksi johtoihin.

Ja siitä viikkorahasta, sanoinhan periväni ne, 'jahka' alan viikkorahoja maksaa.
Enhän minä niitä oikeasti mitään peri. Lopputuloksena oli pleikalle ja telkulle uudet paikat.

Muuten Egmontin toiminta oli ihan ok.

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksii/tuottaa täysin johdottomat kotielektroniikkatuotteet.

Hoh, kävi konsoli huollossa dvd-ongelmien takia. Pistin mukaan pari ongelmalevyä ja eilen tuli uusi. Pikatesti, ja KAIKKI ongelmalevyt toimivat täydellisesti. Jesh, kaikki hyvin...

Sitten kokeilemaan mukaan laitettua demo-dvd:tä. Ei toimi. No ei voi mitään, vikaa levyssä... Lisää testailua ja totesin että osassa aiemmin hyvin toimineista elokuvista on pieniä ongelmia. Sitten pelaamaan, mutta dvd-pelit ei toimi(!), ei edes tunnista levyä. Cd:t toimii normaalisti. Vikaa siis tämänkin pleikan dvd-lukupäässä.

Illan testailun lopputulos:
Aikaisemmat ongelmalevyt toimii täydellisesti, muutkin elokuvat aika hyvin. Dvd-peleistä toimii vain Red Faction ja sekin vain jos kone on pystyssä, vaakatasossa hyytyy.

Ei tosiaan ole v5 mitenkään autuaaksi tekevä. En voi käsittää miksi elokuvat toimii suht hyvin, mutta pelit ei lainkaan. Pikkuisen on ps2 turhan kallis pelkäksi dvd-soittimeksi.

Noh, pitää laittaa uudestaan vaihtoon ja toivoa parasta. Alkaa vaan postin täti kohta ihmettelemään kun kerran viikossa vien tai haen sieltä koneen.

Kovasti ihmetyttää etteikö Sonylle sittenkin tulisi halvemmaksi parantaa hieman laatua ja laaduntarkkailua. Ilmeisesti edelleenkin odotetaan että kuluttaja kiltisti nuolee haavansa ja jättää asian sikseen, etenkin jos pelit toimivat.

Vai luotetaanko siihen että harva katsoo koneella DVD-elokuvia?? Ja niistä harvoista vain osa jaksaa viedä koneensa huoltoon.

Sääli heitä jotka ostivat v5 koneen kuvitellen että ongelmista oli vihdoin päästy eroon. Huhun liikkeellelaittajien olisi ehkä ollut syytä varmistaa asia ensin.

Hieman jännittää millaisen koneen mä sieltä saan. Mun edellisessä koneessa kaikki toimi loistavasti. Kaikki dvd:t mitä katsoin ja kaikki pelit ilman ainuttakaan ongelmaa. Toivottavasti "uusi" kone on yhtä hyvä - mun tuurilla niin ei kuitenkaa ole.

Tuntuu olevan todella paljon yksilöeroja ps2:sissa. Luulisi, että sonyn tasoinen yhtiö pystyy takaamaan tasaisen ja hyvän laadun, mutta ilmeisesti ei. Ja kun enimmäkseen kyse on vielä dvd tekniikasta. Tosin näitä samoja dvd ongelmiahan esiintyy myös tietokone maailmassa. Vaikuttaakin siltä, että yhdistetty dvd/data soitin ei ole kovinkaan hyvä keksintö. Sonyn pitäisi laittaa ps2:seen kaksi erillistä dvdtä - toinen elokuville ja toinen peleille. Toimisi varmasti paremmin. :-)

Onko täällä yhtään onnellista PS2:n omistajaa, jolla olisi CUBE (vuokra/ostettu) toiminut? Itselläni kyseinen elokuva on ainoa, jolla olen saanut Disc Read Errorin aikaiseksi. Muilla elokuvilla on sitten ollut pienempiä ongelmia...

Huolto?

Nyt on sitten semmonen tilanne että Playstation 2 alkaa jo kulua käytössä.
Vajaa vuosi ostosta. Elikkä levykelkka pitää aivan kauhee ääntä.
Koko kone tärisee kun levykelkan avaa. Kauhee pörinä ääni kuuluu. Onkohan tuo vakavaa. Elikkä huoltaakohan Egmont PS2:a maksua vastaan. Näin myös vanhassa Peliasemassa että joku peliliike, korjaa pelikoneita. Uskaltaisiko tuollaiseen viedä koneen huoltoon?
Vastauksia pikaisesti, sillä takuu on loppumassa!

Sähän saat takuuseen uuden koneen jos ne ei sitä pysty korjaamaan. Älä nyt itse mitään maksamaan rupea.

Ylös Bottom