Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

JussiMan: jos takuu on voimassa, vie kone sen myyneelle kauppiaalle ja valita. Kauppias lähettää sen Egmontille. Piste.
 
cube

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ksa
Onko täällä yhtään onnellista PS2:n omistajaa, jolla olisi CUBE (vuokra/ostettu) toiminut? Itselläni kyseinen elokuva on ainoa, jolla olen saanut Disc Read Errorin aikaiseksi. Muilla elokuvilla on sitten ollut pienempiä ongelmia...

toimii scph-3000r mallissa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TPK
Minun Pleikkari2:nen lopetti vähän aikaa sitten DVD-leffojen sekä DVD-pelien lukemisen. Pleikka ilmottaa DVD-levyjen kohdalla vaan aina että "disc read error". Cd-pelit toimivat kunnolla. Takuu ei ole enää voimassa. Tietäisikö joku mihin pleikkari kannattaisi viedä huoltoon ja mitä huolto maksaisi? Asun Tampereella.:confused:

Mulla oli joskus tuo ongelma. Vein Gamehouseen Tampereella ja vika oli ollut lukijassa. Ne vaihto sen ja nyt toimii DVD:t ja cd:t. :)

Mutta nyt sitten huomasin että Smashing pumpkinssin DVD:ssä pleikka ilmottaa taas joskus että "disc read error" ja South parkin yksi kohtaus ei toimi vaan pleikka ilmottaa "unable read disc". Korjasin ongelman avaamalla pleikkarin (ei kannata tehdä jos on takuu voimassa) ja avaamalla cd/dvd aseman kannen ja säätämällä semmoisesta valkoisesta kiekosta pari napsautusta vasemmalle jonka johdosta lukupää nousi hieman lähemmäksi luettavaa cd/dvd levyä, jonka seurauksena lukuongelmat hävisivät.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TPK


Mulla oli tommonen ongelma. Vein Gamehouseen Tampereella ja vika oli ollut lukijassa. Ne vaihto sen ja nyt toimii DVD:t ja cd:t. :)

Paljonko huollolle tuli hintaa?
 
onkelma

silläkin uhalla että tätä on jo käsitelty kysyisin: voinko lähettää ps2:seni hobby halliin josta sen tilasin ja takuu on voimassa.
esim. pearl harborin bonus dvd ei toimi kokonaan ja replicant-tappajan kopio pätkii layerin vaihdoss ja vertical limitin kaikki bonukset ei toiminu. missä versiossa on 6 ruuvia pohjassa?
vai kannattaako mun lähettää se egmontille vai mihin? tää on tärkeetä. btw. siitä kuuluu välillä vähän outoo ääntä sellasta klonketta ladatessa,normaalia?
 
Re: onkelma

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan toivanos
silläkin uhalla että tätä on jo käsitelty kysyisin: voinko lähettää ps2:seni hobby halliin josta sen tilasin ja takuu on voimassa.
esim. pearl harborin bonus dvd ei toimi kokonaan ja replicant-tappajan kopio pätkii layerin vaihdoss ja vertical limitin kaikki bonukset ei toiminu. missä versiossa on 6 ruuvia pohjassa?
vai kannattaako mun lähettää se egmontille vai mihin? tää on tärkeetä. btw. siitä kuuluu välillä vähän outoo ääntä sellasta klonketta ladatessa,normaalia?

Mä vein omani takaisin Hobby Halliin DVD-lukuongelmien takia. Tilallle tuli kahden viikon kuluttua toimiva PS2, Hobby Hall lähetti sen kai Egmotinlle? Mulle oli henk. koht. ihan sama, koska tuotteen myynyt kauppa on laitteesta ensisijaisesti takuuaikana vastuussa. Lähettänköön vaikka Mosambikiin, kunhan tulee toimiva kone paluupostissa :D
 
Omassa koneessani on myös alkanut dvd-elokuvat tökkimään, joten taidan palauttaa sen ostopaikkaan, kun takuukin alkaa menemään umpeen. Kysyisin vain että kannattaako palauttaa kaikki mitä tuli alkuperäisessä paketissa? Esim kannattaako demo cd:tä tai ohjeita laittaa mukaan?
 
Kannattaa laittaa kaikki romppeet mukaan.

Jos dvdt alkaa pätkiin niin puhdistuskin voisi auttaa ehkä.
 
En saanut vaihtokoneen mukana minkäänlaisia manuaaleja, joten ne ehkä kannattaa pitää? Piti sitten erikseen pyytää egmontia lähettämään manuaalit.
 
Ei se pätkiminen johdu kelkan puhtaudesta, koska olen yrittänyt puhdistaa sitä vaikka millä eikä ole mitään vaikutusta elokuvan toimivuuteen. Ei ole kovin hauskaa arvailla toimiiko elokuva kun ostaa sen kaupasta. Myös levyt joita olen katsonut jo aiemmin ilman ongelmia ovat alkaneet pätkiä ja tulla disc read erroreita. Joskus joillain tietyillä levyillä kelkkaan puhalteleminen auttaa, mutta toisilla ei. Myös kelkka pitää aikamoista ääntä sen avautuessa.
Takuukin alkaa loppua kuukauden sisällä, joten taidan viedä takuukorjaukseen.
 
Takuu menee umpeen ens viikolla. Torstaina ostin Q3 Revolutionin, joka koneen ollessa pystyssä piti ihmeellistä klonksutus ääntä ja peli pätki muutenkin aika ajoin. No eiku kone makulleen ja pätkimis ongelmat korjaantui ja klonksumistakin kuului huomattavasti vähemmän. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa nhl2002 tilttas.:eek:

Olen pitänyt konetta jo kuukausia pystyssä ja ei mitään ongelmia dvd elokuvissa eikä peleissä. Oiskohan tuo levykelkka jotenkin löystynyt kun koneen ollessa pystyssä se on selvästi kallellaan vasemmalle. Ehkä sitä vaan kattoo nyt takuun viimeisellä viikolla liianki tarkasti.

SCPH-30004
 
Mikähän versio

Mulla kävi näin:
Lähetin koko ps2 (3004, 10 ruuvia) paketin (manuaalit,ohjaimen yms) egmontille syynä että dvd toistossa layerin vaihdossa alkoi leffat pätkiä laitteen ollessa pystyasennossa.

Takaisin sain toisen ps2:sen ruskeasse "bulk" laatikossa ja uudet johdot/ohjaimen mutta ei manuaaleja. Tämä pleikkari on jonkun muun kuorilla (10 ruuvia, eri sarjanumero kuin lähettämässäni) mutta sisältä vakiona mm. 2.1 dvd player eli ilmeisesti ainakin dvd asema on vaihdettu ja bios päivitetty. Lisäksi 3004 mallinumeron perään oli ilmestynyt joku uusi kirjain (eri kuin R, muistaakseni). Onko muille sattunut tällaista?

Laitan nuo versiotiedot tänne kun pääsen kotia.
 
Toi pleikkari minkä sä sait on tehdaskorjattu pleikkari. Sun lähettämä pleikkari on lähetetty hollantiin korjattavaksi. Sä sait jonkun toisen aikoinaan huoltoon lähettämän pleikkarin joka on käynyt hollannissa kasvojen kohotuksessa. Luulakseni tehdashuolto on melko perusteellinen, joten veikkaisin, että kone on pitkälti samaa tasoa uusien v5 koneiden kanssa jollei peräti identtinen eli uudet dvd koneistot, oliko peräti myös uusi emo sekä kaikki uudet ajurit jne. Tietääkö joku asiasta enemmän? Kertokaa ihmeessä.
 
Re: Mikähän versio

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ryu
Lisäksi 3004 mallinumeron perään oli ilmestynyt joku uusi kirjain (eri kuin R, muistaakseni). Onko muille sattunut tällaista?

Laitan nuo versiotiedot tänne kun pääsen kotia.

Joop eli nyt koneesta löytyy tuollainen:
SCPH-30004CT2

onko tuollaista tullut vastaan?

Kyseessähän on sonyn tehtaalla sisuskalujaan uusinut v3 laite (10 ruuvia) johon on vaihdettu ainakin dvd asema ja bios päivitetty (dvd player v2.1e löytyy vakiona)
 
Jaahas. Oma PS2:ni sitten aloitti myös temppuilemisen. Snatch katkeaa mystisesti puolen tunnin kohdalle, GTA3 nykii karmeasti kun ei pysty ajamaan levyltä tarpeeksi nopeasti dataa ja asema pitää karmeaa ääntä. Kone pakettiin ja Anttilaan huoltoon. Onneksi hajosi nyt, eikä vasta kuukauden päästä jolloin takuu menee umpeen.

EDIT: Pahus, paketista unohtui näemmä virtajohto. Toivottavasti eivät tykkää kyttyrää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
korjaaminen ps2

oman koneen takuu huolto kesti kuusi-viikkoa mustan pörssin takia joka oli saanut koneen viikkon jälkeen mutta ei tiennyt itsekkän . kone oli oneksi uusin malli
 
Nyt hyyty minunkii kone, ja "hyvään" väliin... takuu loppu viikko sitte! DVD:t toimi mutta pelit ei, vein huoltoon ja epäili korjaaja mukavata laskua, ei pikku rahalla lukupäätä kuulema vaiheta... Huhu kertoo että uusi tulis englannista, onko kellään tietoa mitä sieltä osaapi ootella, ei kai ainakaa jotain v.3 hirvitystä...? (ei pahalla v3:n omistajat)

SCPH-30004
 
Ylös Bottom