Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Hyödynnän nyt samaa topiccia.

Ongelma:

PS2 Silver, ei slim-malli EI lue ps2:n pelejä, ps1:n pelit toimivat moitteettomasti,
missä mahtaa olla vika?

muuten kone käy ja kukkuu täydellisesti.
mallinumeroita en valitettavsti tästä yht'äkkiä voi sanoa koska kone on 32 kilometrin päässä tietokoneesta.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Onko tuttu vika kenellekkään? Konsoli toimii kuin ohjaimen nappi/napit olisivat pohjassa. Kone selailee valikoita itsekseen ollessa alkuvalikossa/pelin valikossa. Kokeiltu useammalla ohjaimella, ohjaimet ovat kunnossa. Pystyisiköhän tuota itse korjaamaan, tai vaihtoehtoisesti mitähän korjaus maksaisi? God of War 2 himmottaisi, mutta ei raski ostaa uuta konetta.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Vanha 9/11-päivänä kotiin kannettu ps2-vanhus on jo monia vuosia antanut DRE:tä ja nyt ff12:n tultua oli aivan pakko päästä pelaamaan. Lueskelin foorumia ja tulin varmaksi siitä että konsoli pitää putsata. Löysin tälläisen hyvän kuvallisen tutoriaalin:

http://www.tweak3d.net/joomla/tutorials/hardware-repair/playstation-2-repair_3

Nyt kone toimii hyvin! En voi sanoa että loistavasti, koska PS2-peleillä kestää hetken tunnistua, mutta kaikki kokeilemani löytyivät ensimmäisellä yrittämällä! Jopa vanhat loppuun kulutetut FF7-levyt tunnistuivat! Puhdistamiseen käytin vanupuikko+septidin (desinfiontiaine)-komboa ja puhdasta jälkeä taisi tulla. Suosittelen kaikille vanhan koneen omistajille!

ps. Se vanha Oikea PS2 on tuhat kertaa kuulimpi, kuin uusi slim!
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

no mulla on nyt 51719 ja 51719/P versiot gran turismo 4 pelistä ja kumpikaan ei toimi mun ps2:lla,
ostin ton gt4 platinum version eilen eikä se suostu toimimaan mun ps2 koneessa, eikä myöskään gt 4 normaali versio oisko veikkauksia mikä sitä mun konetta riivaa.
ps2:sen ostin julkasun tienoilla joten takuuta ei ole.
eikä myöskään gt3 suostu enään toimimaan kuin harvoin,
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

WWE sanoi:
no mulla on nyt 51719 ja 51719/P versiot gran turismo 4 pelistä ja kumpikaan ei toimi mun ps2:lla,
ostin ton gt4 platinum version eilen eikä se suostu toimimaan mun ps2 koneessa, eikä myöskään gt 4 normaali versio oisko veikkauksia mikä sitä mun konetta riivaa.
ps2:sen ostin julkasun tienoilla joten takuuta ei ole.
eikä myöskään gt3 suostu enään toimimaan kuin harvoin,

Laseri on varmaan likainen. Kone auki ja lukupäätä putsaamaan, tästä ketjusta saat monia hyviä vinkkejä. Katsoppa vaikka edellinen viesti...
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mulla tuli nyt sellane ongelma ton paksun pleikkarin kanssa, että violetti-pohjaiset pelit eivät pyöri ja tulee DRE, mutta hopea-pohjaiset toimivat. Eli kannattaako koittaa tuota purkamista ja puhdistusta vai onko kyse jostain suuremmasta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Eli cd:t ei toimi ja dvd:t toimii. Suosittelisin omalla vastuulla koneen avausta ja lukupään puhdistusta.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Minun kohdallani on nyt siis käynyt näin: SCPH-39004 mallisesta pleikkaristani meni noin puoli vuotta sitten jokin emolevyssä paskaksi. Kone sammuili ensin itsekseen, sitten ei sammunut enää napista eikä aukaissut DVD-aseman kelkkaa eikä reagoinut mihinkään muuhunkaan. DVD-asema on edelleen kunnossa ja tunnistaa kaikki levyt.

Nyt ostin, kun halvalla sain, toisen samaa tyyppiä olevan PS2:n jossa oli DVD-asema rikki, kone käynnistyy siis kuitenkin. Vaihdoin tänään entisestä pleikkaristani DVD-aseman tähän uuteen hankintaan. Sehän piru käynnistyy kunnolla ja tunnistaa levytkin valittamatta mitään Disc read erroreita, mutta mitä ihmettä? Painan Browserissa GT4:n levykuvaketta, niin näkyy mustaa vähän aikaa ja laite vie takaisin Browseriin. :eek: En ymmärrä mikä tämän vian aiheuttaa, koska molemmat ovat SCPH-39004 pleikkareita. Apua kaivattaisiin pikaisesti. :(
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Silversd sanoi:
Vanha 9/11-päivänä kotiin kannettu ps2-vanhus on jo monia vuosia antanut DRE:tä ja nyt ff12:n tultua oli aivan pakko päästä pelaamaan. Lueskelin foorumia ja tulin varmaksi siitä että konsoli pitää putsata. Löysin tälläisen hyvän kuvallisen tutoriaalin:

http://www.tweak3d.net/joomla/tutorials/hardware-repair/playstation-2-repair_3

Nyt kone toimii hyvin!

Kiitos linkistä!

Oma v. 2001 hankittu mylly oli alkanut antamaan DRE:tä - ja mikä vielä harmillisempaa - tilttaamaan kesken pelien. Nyt lähti toimimaan kivasti!
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Uutena ostettu henkien kätkemä tilttaa ensimmäisellä katsomis kerralla unable to read disciin. Sama levy tietokoneeseen sisään ja toimii moitteetta. Missä vika? Ps2sen lukupää on puhdistettu viime pääsiäisen aikaan.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Ei oo iso apu, mutta laitetaan kuitenkin: mulla on Henkien Kätkemä, ja se toimii PS2:lla. Vika ei siis liene levyssä (ellei siinä nyt mitään isompia vammoja näy päällepäin).
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Digger sanoi:
Onko tuttu vika kenellekkään? Konsoli toimii kuin ohjaimen nappi/napit olisivat pohjassa. Kone selailee valikoita itsekseen ollessa alkuvalikossa/pelin valikossa. Kokeiltu useammalla ohjaimella, ohjaimet ovat kunnossa. Pystyisiköhän tuota itse korjaamaan, tai vaihtoehtoisesti mitähän korjaus maksaisi? God of War 2 himmottaisi, mutta ei raski ostaa uuta konetta.
Ei tainnut tulla vastausta tähän kysymykseen? Mulla on ollut sama vika jo vuosia. Sen on pystynyt ohittamaan käyttämällä PS1:n ohjainta, mutta kaikki pelit ei suostu käynnistymään sillä, ja nyt pitäisi päästä pelaamaan FF12 joka vaatii DualShock 2:n. Sen verran olen koittanut huoltaa, että avasin takakannen ja putsasin pölyt pois, mutta sen syvemmälle en mennyt.

Elikkä onko joku joskus pystynyt korjaamaan tätä ongelmaa? Vastausta etukäteen kiitollisena odottaen...
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

No tänään otin levyt tarkasteluun ja huomasin että pieniä läiskiä (hyvin pieniä) oli tullut. Olisikohan playstationista? Mutta selvittelyt sikseen, ymmärsin että ps2sen lukupää on ronkelimpi kuin Dvd-Rw asemani. Osaako lukupää lahota elokuvien kanssa toimimattomaksi 2 ja puolen kuukauden aikana?
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Vihdoin ja viimein sain MGS 3:sen ostettua ja päivän ehdin pelaileen ilman ongelmia. Tänään sitten kesken pelin peli jähmetty ja vasempaan yläkulmaan tuli joku pyörivän levyn merkki, käynnistin koneen uudestaan ja ei peli lähteny enään päälle. Äsken sain pelin käynnistettyä mutta esim. valikoihin mennessä kone latailee huomattavasti enemmän kun normaalisti ja muissakin peleissä on ongelmia eli levystä ei pitäis olla kiinni. Ongelma on siis vissiin lukupäässä? Otanko heti suorilla yhteyttä Peteju:n huoltohommiin :p

Pölyt voisin vissiin ite putsailla mutten uskalla kyllä lukupäähän koskea tai tehä mitää isompia operaatioita..

Malli on musta slim SCPH-7004, takuu menny umpeen. (ite näistä malleista mitää tajua tai että missä on mitäkin vikaa)
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Itselläni on ollut 2 pleikkari 2:sta. Molemmat ovat menneet rikki :mad: Toisen kävin vielä korjauttamassa, mutta iloa kesti sen 2kk korjauksen jälkeen.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mm, käytettynä ostettu PS2 natisee ja paukkuu, kun pelin käynnistää, mutta yleisesti pelin pyöriessä ei kuulu vakavampia latausääniä. Pitäisikö huolestua?
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mm, käytettynä ostettu PS2 natisee ja paukkuu, kun pelin käynnistää, mutta yleisesti pelin pyöriessä ei kuulu vakavampia latausääniä. Pitäisikö huolestua?


Korjaus tälläiseenkin ongelmaan löytyi. Levyasema auki ja tarpeeksi vatkulia rautoihin. Erikoista kyllä, oman Playkkarini levyaseman avaus poikkesi selvästi yleisistä ohjeista netissä. Esim, DVD-kelkan päällä olevassa muovissa oli vain kaksi ruuvia ja levykelkan irroittavia ruuveja en löytänyt ollenkaan. Niin ja tosiaan mitään nauhaa en löytänyt joka olisi johtanut Eject ja Reset-nappuloihin. Ne olivat koneessa kiinni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Mulla olisi tämän kaltainen ongelma:

Pelatessani peliä, ohaimeni analogitatit eivät tottele kunnolla. Eli, kun aloitan pelin, napit ikään kuin painautuvat itsestään pohjaan, mutta todennäköisesti vain tateista on kysymys. Peli, jota pelaan on Final Fantasy Origins. Kun painan analog-nappia kerran, niin kaikki ongelmat häviävät (analog-valo on tällöin päällä). Jos sen poistaa, niin ongelmat palaavat joskus, mutta eivät aina. Toimimattomuus on siis ajoittaista. Kokeilin myös Castlevaniaa, ja siinäkin oli liikkumaongelmia.

Todennäköisesti vikaa löytyy siis vain ohjaimesta, tai mahdollisesti ohjainporteista. En ole muita ohjaimia kokeillut. Käytössäni on Logitechin langallinen PS2-ohjain. Auttaisiko ohjaimen avaaminen ja kosketusmattojen pudistus/tarkastus?
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Oma PS2 (4 vuotta vanha) mallia fat, niin kun alan pelaamaan jotain peliä, niin pelin alussa pleikkari naksuu ja natisee, ja tekee sitä vähän aikaa, niin sitten se lakkaa. Mikähän tuossa on vikana? PS2 toimii muuten ihan hyvin.
 
Vastaus: PS2 huoltoraportti (Disc Read Errorit ja muut viat)

Tuli pieni ongelma, eli ps2 levy jäi koneeseen sisälle, ja nyt sitten ps ei avaa levyasemaa. Eli jos joku voisi ystävällisesti auttaa.. :) Toivottavavasti ymmärsitte ongelmani...

Kiitos!
 
Ylös Bottom