Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 vs DC

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan mielenkiintoinen artikkeli tosiaan ja ainakin osittain asiantuntevan oloinenkin, mutta pari kohtaa jäi hämäämään.

"..This is why you never see any really large free-roaming 3D games on the PS2. Crazy Taxi, Ecco the Dolphin, and Shenmue are simply not possible on the PS2, because it doesn't have deferred rendering."

Hassua.. minä kun luulin että Crazy Taxi (ja muistanko vallan väärin, jopa Eccokin?!) on tullut myös PS2:lle??? Pistää ihmetyttämään eikö vain? ;)

Tosin olen siinä samaa mieltä että jostain ihme syystä DC:n pelien tekstuurit näyttävät yleensä 10 kertaa paremmilta kuin perinteisissä PS2-peleissä, oli syy sitten missä tahansa.

On sen verran vanha artikkeli, että ei oltu ks. pelejä vielä julkaistu. Nyt ovat peliohjelmoijat jo päässeet PS2:sen saloihin käsiksi.

Tiedän että artikkeli on vanha, mutta enpä sanoisi silti että Crazy Taxin käännös ottaa PS2:sta kunnolla tehoja irti :)

Nopea portti johon ei tod. ole panostettu liikaa, tai käytetty mitään ydinfysiikkaa sen kokoon väsäämiseksi.

No, aika roskaahan tuo on. Mutta kyllä ymmärrän, että artikkelin kirjoittamishetkellä tuo on ollut jokseenkin totta. Tuolloinhan PS2:lle pelien tekeminen oli silkkaa tuskaa PS2:n tavallisesta poikkeavan hardwaren takia, mutta nytten kun tieto ja taito PS2-pelien koodaamisesta on pelifirmojen sisällä parantunut, ja Sony on laittanut liikkeelle parempia dev-kittejä, niin ei tuolla enää ole paljonkaan painoarvoa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

Hassua.. minä kun luulin että Crazy Taxi (ja muistanko vallan väärin, jopa Eccokin?!) on tullut myös PS2:lle???

On Ecco tullut ja juuri aloittelin pelaileen sitä. Ihan mukavan oloinen peli.

Tämä artikkeli oli muistaakseni jo täällä puitavana PS2 ilmestymisen aikoihin, joten auttamattomasti vanhentunutta tietoa.

Näitä artikkelin mahdottomaksi luokittelemia 'free roaming' pelejä on kyllä ilmestynyt jo ensimäisten julkaisupelien joukossa: Smuggler's Run, eikö tässä muka ole massiiviset vapaasti kuljettavat kentät, hä?
Sen jälkeen muita on tullut vaikka kuinka paljon. Eikä tekstuuritkaan enää ole PS2:lle onglema (Jak and Daxter, FFX, GT3, Baldur's Gate...)

Dragonfly, voisit edes vähän katsoa milloin artikeli on kirjoitettu ennenkuin turhaan julkaiset ikivanhoja linkkejä jotka ei tuo keskusteluihin mitään uutta. Sekin auttaa jos lukee itse artikkelin läpi, eikä vaan pelkkää otsikkoa.

DC oli/on hyvä konsoli, etenkin hyvien peliensä, siis Segan ansiosta. tekniikkakin oli aikaansa nähden täysin kunnossa. Mutta turha on enää puida sitä onko se muka parempi kuin PS2.

Originally posted by juupajaapa
DC oli/on hyvä konsoli, etenkin hyvien peliensä, siis Segan ansiosta. tekniikkakin oli aikaansa nähden täysin kunnossa. Mutta turha on enää puida sitä onko se muka parempi kuin PS2.
Jos jossain puidaan turhaa, se on tällä foorumilla, antaa palaa vaan.

Joo ei sittenkään. Moderaattoriii, äkkiä tää ketju lukkoon kiitos. ;)

Vanha linkki mistä täällä on jo keskusteltu aikoihin. Eli siis tieto on yhtä vanhentunutta kuin Dreamcastin laitteisto. PS2 on DC:tä tehokkaampi. Silti DC:llä on muutama kourallinen huippu pelejä.

Pyydän anteeksi vanhentunut artikkelia. Olen melko uusi käyttäjä, joten sattuuhan näitä. Luin kyllä artikkelin kokonaan ja kyllähän se haiskahti vanhentuneelle. Kiitoksia asiallisesta palautteesta. Toisin kuin muissa, joissa heti mollataan ja solvataan, jos erehtyy PS2:sta arvostelemaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dragonfly_
Pyydän anteeksi vanhentunut artikkelia. Olen melko uusi käyttäjä, joten sattuuhan näitä. Luin kyllä artikkelin kokonaan ja kyllähän se haiskahti vanhentuneelle. Kiitoksia asiallisesta palautteesta. Toisin kuin muissa, joissa heti mollataan ja solvataan, jos erehtyy PS2:sta arvostelemaan.

Kyllähän PS2:sta saa arvostella ja siinä onkin aika paljon arvosteltavaa. Ei se silti huono konsoli ole, niinkuin aika moni täälläkin väittää...

Täh... onko joku sanonu PS2 paskaks?

eihän se tee PS2:sta huonoksi jos joku muu on parempi... veikkaan että kukaan ei voi väittää PS2:sta huonoksi, mutta voi sanoa jotain muuta paremmaksi =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Kyllähän PS2:sta saa arvostella ja siinä onkin aika paljon arvosteltavaa. Ei se silti huono konsoli ole, niinkuin aika moni täälläkin väittää...
Eiiiiii kai se nyt mikään huono konsoli sentään ole....sillä vaan on ja tulee nähtävästi myös jatkossa olemaan huonompia pelejä, kuin muilla konsoleilla! That's all! Konsoli itsessäänhän on aivan loistava, esimerkiksi paperinpainona tosi näppärä! :D

No okei, on sillä pari ihan hyvää peliä ja pian tulee kolmas. Kaikki varmaan arvaa, mitä pelejä tarkoitan...mut parikolme hyvää peliä ei paljoo lämmitä, ei todellakaan...mua ei ainakaan ko. laite voisi vähempää kiinnostaa!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble

Eiiiiii kai se nyt mikään huono konsoli sentään ole....sillä vaan on ja tulee nähtävästi myös jatkossa olemaan huonompia pelejä, kuin muilla konsoleilla! That's all! Konsoli itsessäänhän on aivan loistava, esimerkiksi paperinpainona tosi näppärä! :D

No okei, on sillä pari ihan hyvää peliä ja pian tulee kolmas. Kaikki varmaan arvaa, mitä pelejä tarkoitan...mut parikolme hyvää peliä ei paljoo lämmitä, ei todellakaan...mua ei ainakaan ko. laite voisi vähempää kiinnostaa!

Mikä kiinnostaa?

Saanen korjata parikolmekymmentä. :)

Jos ensin viitsisi edes vähän tutustua konsolin tarjontaan. Jos pidät Final Fantasyja, Gran Turismoja, Tekkeneitä, Vitua Fighteria, Metal Geat Solidia, GTA:ta, Getawayta tai vaikka Stuntmania (näin muutaman mainitakseni) huonoina peleinä on sinua aika vaikea miellyttää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Jos ensin viitsisi edes vähän tutustua konsolin tarjontaan. Jos pidät Final Fantasyja, Gran Turismoja, Tekkeneitä, Vitua Fighteria, Metal Geat Solidia, GTA:ta, Getawayta tai vaikka Stuntmania (näin muutaman mainitakseni) huonoina peleinä on sinua aika vaikea miellyttää.
No just sanoin, et sille on parikolme hyvää peliä ja ne on tossa listassa, en siis pidä kaikkia edellämainittuja huonoina! Mut sen verran voin sanoa että loitsupoitsu pelit ja mätkinnät ei kiinnosta, joten en noteeraa niitä miksikään.

Mut myönnetään! En oikeen jaksa sen tarkemmin konsolin tarjonnan seurantaan tuhlata aikaani, koska siihen ei näytä olevan pahemmin tarvetta. Sen verran olen kuitenkin alaa seurannut ja laittanut merkille, ettei PS2 tarjoa DC:n omistajalle GT3:sta ja GTA kolmosta lukuunottamatta yhtään mitään mielenkiintoista.

Kyllä ne on toiset konsolit, millä nähdään jatkossa ratkaisevasti paremmat pelit. PS2 ei ole meikäläistä pahemmin säväyttänyt ja voisin olla aika varma, ettei montaa muutakaan DC-käyttäjää...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

eihän se tee PS2:sta huonoksi jos joku muu on parempi... veikkaan että kukaan ei voi väittää PS2:sta huonoksi, mutta voi sanoa jotain muuta paremmaksi =)

Tätä ajatusta voisi viljellä täällä vähän enemmänkin.
Tarpeen mukaan vaihtaa vaan konsolin nimen.

Itselläni on nuo molemmat konsolit, PS2 ja DC, ja vaikea on kyllä sanoa suoraan kumpi on parempi, tai kumman pelit on parempia.
Pitäisi kokeilla esim. REZ moleemmilla laitteilla, niin voisi sanoa yhtään mitään.

PS2:lla hakkaan yksinpelejä, ja DC:tä käytetään sitten kun on porukkaa kylässä. Toiset voi tehdä toisinkinpäin, mulla vaan sattuu pelivalikoima menemään siten.

NES ja SNES on käytössä yleensä vain kun ollaan kavereiden kanssa jo vahvasti kännin puolella.

Ps. Hankin muuten PS2:n ensin, DC:n vasta jälkeenpäin.

"Jos pidät Final Fantasyja, Gran Turismoja, Tekkeneitä, Vitua Fighteria, Metal Geat Solidia, GTA:ta, Getawayta tai vaikka Stuntmania (näin muutaman mainitakseni) "

pitää nostaa tähän vertaukseksi esimerkki DC:n laatu peleistä joista monikaan ei varmaankaan paljoo oo yrittäny selvittää.

ChuChu Rocket (Ei mitenkään erikoinen, mutta netissä loistavaa hupia! ei tosin sovi kaikille pelaajille)

Phantasy Star Online (yksinpelinä ihan hauska mutta netissä aivan mahtava)

Shenmue 1&2 (näitä ei mun mielest tartte perustella :) )

Metropolis Street Racer (Loistava auto peli, jossa riittää pelaamista pitkäksi aikaa . ei sovi niille jotka eivät tykkää haasteesta :D)

Jet Set Radio (Loistava pelattavuus ja erittäin omaperäinen. Ikävä kyllä hieman lyhyt)

Grandia 2 & Skies of Arcadia (mainioita roolipelejä joissa riittää pelaamista. Skies ei ehkä sovi ihan kaikille.)

Unreal Tournament (Ihan kiva yksinkin, mutta moninpelinä hakee vertaistaan. Jos ei tykkää FPS peleistä niin tuskin tää sitä muuttaa.)

Re-Volt (nojoo tässä kukaan ei varmaan oo samaa mieltä, mut mun mielest tää on loistava. tää on saanut miinuksia kontrollista, joka kyllä on kiikkerä, mutta sen oppii kohtuullisen nopeasti.)

Crazy Taxi 1&2 (erittäin hauskoja, mutta vähän lyhyitä. Molempia ei oikeestaan kannata ostaa.)

Sonic adventure 1&2 (joo nää on taas niitä joista joko tykkää tai ei tykkää)

Soul Calibur, Virtua Fighter 3 & Dead or Alive 2 ( Jos tykkää tappelupeleistä niin joku/jotkut noista varmasti miellyttävät. Muhun iski DoA2 ja Soul Calibur

Resident evil Code Veronica (Mun mielestä paras Ressu. Jos tykkäät niistä niin tykkäät tästäkin.)

Virtua Tennis 1&2 (Vihaan tennis pelejä, mutta nää on silti mun mielestä ihan loistavia. Se kertoo jotain niiden laadusta. Ikävä kyllä vähän lyhyt ikäisiä.)

Capcomin 2d taistelu pelit (niille jotka niistä tykkää)

Fur fighters (omaperäinen räiskintäpeli, joka ei varmasti sovi kaikille)

Powerstone 1&2 (nää on taas niitä pelejä, jotka ei sovi kaikille. Loistavaa hupia ja mahtavia moninpelejä)

Tony Hawk 2 (tän te kyl varmasti tunnette :D )

Noi kaikki pelit on musta hyviä ja pidänkin DC:tä siksi hyvänä koneena. En ainakaan valita jos omistamalleni koneelle tulee noin paljon pelejä joita MÄ pidän huippu peleinä

ps. sanoin tässä tekstissäni monta kertaa "ei sovi kaikille" jolla tarkoitan ettei kaikki tästä tykkää.

ps. moni noista peleistä on muille konsoleille ja mahd. jopa uudempana versiona, mutta kaikki noista on kyllä hyviä pelejä ja ostamisen arvoisia ellei ole mahdollisuutta saada uudempia versioita.

Ylös Bottom