Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 vs DC

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
[Bps. sanoin tässä tekstissäni monta kertaa "ei sovi kaikille" jolla tarkoitan ettei kaikki tästä tykkää.[/B]
No, eiköhän tuo ole jo muutenkin selvä. Eivät kaikki voi tykkää samoista peleistä, joten omasta mielestäni on turhaa laittaa noita 'ei sovi kaikille' -juttuja tekstiin.

"No, eiköhän tuo ole jo muutenkin selvä. Eivät kaikki voi tykkää samoista peleistä, joten omasta mielestäni on turhaa laittaa noita 'ei sovi kaikille' -juttuja tekstiin."

Sori se oli välttämätöntä. Muuten tänne ois tullu uskomaton määrä "mun mielest toi on kyl ihan paska peli" viestei.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
[BSori se oli välttämätöntä. Muuten tänne ois tullu uskomaton määrä "mun mielest toi on kyl ihan paska peli" viestei. [/B]
Enpä usko. Tämä nimittäin ei ole mikään Tilt-klubin foorumi. Täällä on ihan fiksujakin ihmisiä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo, onhan noita listoja kyllä kieltämättä mukava tehdä. ;)

PS2:n laatupelejä
GT3, GTA3, THPS3, SSX & SSX Tricky, DMC, State of Emergency, Ace Combat 4, Wipeout Fusion, Jak & Daxter, Silent Hill 2, PES, TMB, Baldurs Gate: Dark Alliance, Dropship, WRC, Dark Cloud, NBA Street, TTT, Timesplitters, Red Faction, Burnout, Onimusha, Soul Reaver 2, Klonoa 2, WWF Smackdown, Frequency, Time Crisis 2

Tulossa:
Virtua Fighter 4, Tekken 4, Soul Calibur 2, Maximo, Herdy Gerdy, Spyro 4, Mr. Mosquito, ICO, Stuntman, The Getaway, Tenchu 3, Samurai, Red Faction 2, Timesplitters 2, Colin McRae Rally 3, V-Rally 3, Suikoden 3, Xenosaga, Grandia Extreme, Summoner 2, Kessen 2, Onimusha 2, MOH: Frontline, Blood Omen 2, Alien: Colonial Marines, Outcast 2, Primal, Star Wars Jedi Starfighter, GT4 Online, TOCA Race Driver, THPS4, Driver 3, GTA4, MGS2, FFX, FFXI...

Tottakai PS2:lle on myös muita hyviä pelejä, jotka on julkaistu aikaisemmin muille koneille, esim. REZ, RE:CVX, DOA2, Capcom Vs. SNK 2, Max Payne, Half Life, Escape from Monkey Island Ja tietenkin urheilu pelien puolelta EA:n sarjat, jotka ilmestyvät joka konsoleille, niistä voi olla montaa mieltä. Ja tottahan kaikki venaavat myös Britneyn peliä, vai mitä? ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Roolipelejä: Final Fantasyt (hakkaa muut)
Online pelit: Tuleva Final Fantasy
Autopelejä: Gran Turismot (kaikkein parhaat autopelit koskaan)
Rallipelit: Colin, V-Rally, Race of Championship, WRC,
Kauhu: Silent Hill 2 (hakkaa RE:n 6-0)
Tasohyppelyt: Crash tai Jak.. Okei häviää Mariolle

No, en jaksa enempää, mutta sanokaa minulle mitä parempia pelejä on DC:llä näissä genreissä, niin olen tyytyväinen.
Huom! mielipide asioita.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
sanokaa minulle mitä parempia pelejä on DC:llä näissä genreissä, niin olen tyytyväinen.
Huom! mielipide asioita.

Roolipelit: Skies Of Arcadia (Lähes ne kaikki 9 FF:a läpipelanneena mukavaa vaihtelua, tulee myös PS2:lle, kannattaa kokeilla)

Autopelit: Metropolis Street Racer, F355 (varsinkin jälkimmäisessä ainoastaan taidolla etenee. Turismoissa liian helppo päivittäminen vie iloa pelistä ja ajaakin saa miten sattuu)

Rallit: DC:n V-Rally 2 on pirun viihdyttävä

Online-pelit: Phantasy Star, Starlancer, Quake 3 jne. (vertailu hieman hankalaa kun PS2 nettipelit eivät vielä oikein rokkaa)

Tasohyppelyistä ja kauhusta on vaikea löytää parempia esimerkkejä mutta myös PS2:lle saatavat Alone In The Dark 4 ja Rayman 2 edustavat lajityyppiensä valioita.

Jos genreistä pitää vielä puhua niin tappelupeleissä ei minusta ole Soul Caliburin (Tekken on tähän verrattuna superjäykkä) ja PowerStonen voittanutta. Shenmuet ovat tunnelmallisimpia seikkailuita ikinä eikä PS2 ole ainakaan vielä saanut maistaa Samba de Amigon ja Jet Set Radion kaltaisia outoja mutta makeita hedelmiä.

Jos genreistä pitää vielä puhua niin tappelupeleissä ei minusta ole Soul Caliburin (Tekken on tähän verrattuna superjäykkä) ja PowerStonen voittanutta.

Soul Calibur 2 on tulossa PS2:lle. Myös VF4 nähdään PS2:lla.
Itse tykkään enemmän GT:stä kuin F355:stä.
Metropolis Street Racerkään ei tunnu aivan GT:n tasoiselta.
Shen Muet on kyllä pelejä mitä ei ikävä kyllä PS2:lla nähdä. SM on mielestäni yksi aikamme parhaista peleistä ja edistys askel oikeaan suuntaan.
Mutta... PS2:n valttikortti Metal Gear Solid 2 on aivan omaa luokkaansa. (En siis vertaile sitä Shen Mueen mitenkään, puhun muuten vain hyvistä peleistä)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Har*

Rallit: DC:n V-Rally 2 on pirun viihdyttävä

Tasohyppelyistä ja kauhusta on vaikea löytää parempia esimerkkejä mutta myös PS2:lle saatavat Alone In The Dark 4 ja Rayman 2 edustavat lajityyppiensä valioita.
No tuohon voisi lisätä vielä Sega Rallyn rallipuolelta ja Sonicin tasohyppely puolelta.

Metropolis Street Racerkään ei tunnu aivan GT:n tasoiselta.
Autopelejä: Gran Turismot (kaikkein parhaat autopelit koskaan)

tosta voi olla montaa mieltä. Mun mielestä MSR on parempi kun GT3 (jonka ostoa en epäilisi hetkeäkään jos mulla ps2 olisi). ootteko kokeillu Metropolista paljonkin?

Roolipelejä: Final Fantasyt (hakkaa muut)

okei tuo on kyllä ihan ässä, mutta PSO netissä on minun mielestäni ehkä jopa hieman parempi. mutta offlinenä mikään ei pääse lähellekkään.

Online pelit: Tuleva Final Fantasy

tota en oo testannu joten paha sanoo. PSO ja Daytona usa (jonka unohdin tosta listastani jonka tein aiemmin) on tolle kilpailioita, mutta en sano mitään kun tota en oo testannu

PS2:n valttikortti Metal Gear Solid 2 on aivan omaa luokkaansa. (En siis vertaile sitä Shen Mueen mitenkään, puhun muuten vain hyvistä peleistä)

juu tolle ei kyllä ole mitään vastinetta DC:llä.

Kauhu: Silent Hill 2 (hakkaa RE:n 6-0)

Code Veronica on (mun mielest) parempi, mutta sehän on PS2:lle kin.

Tasohyppelyt: Crash tai Jak.. Okei häviää Mariolle

Sonic Adventuret (tää on taas niitä josta voi olla montaa mieltä)

Okei en löytänyt kaikille parempaa vastinetta, mutta tuskin sinäkään löydät kaikille mun listan peleille parempaa vastinetta PS2:lta.

juu tolle ei kyllä ole mitään vastinetta DC:llä.

Puollustan sen verran DC:tä että sille on Shen Mue, jota jaksan aina hypettää. Aivan uskomaton peli. Harmi ettei sitä ehkä nähdä PS2:lla. No, kuitenkin ollaan nyt tultu siihen tulokseen, että PS2:lla on enemmänkin kuin pari kolme hyvää peliä ja niitä tehdään lisää useiden vuosien aikana. DC:llä on paljon hyviä pelejä, mutta harmi vain ettei niitä enää tehdä lisää.
Molemmilla on hyviä pelejä...

Hyviä pointteja kaikilla! Aika selkeäksi on tullut että sekä DC:lle että PS2:lle löytyy huippupelejä!

Yksi korsi on kyllä kannettava Dreamcastin puolelle. Ja se on moninpelit! Jos on vähänkään enemmän porukkaa paikalla niin DC on aivan yliverto. Ihan oikeasti!

Ja nyt sitten kaikki haluavat kuulla niitä pelejä. Sanotaan sitten, että:

* San Francisco Rush 2049 (onko PS2:lle, en ole varma?!): Monta erilaista pelityyppiä (ralli, battle, stuntti) joissa neljä saa kaahailla samaan aikaan. Kaikki ovat pitäneet joistain noista pelityypeistä. Varma hittipeli partyissa!

* V-Rally 2 on nelinpelinä aivan hillittömän intensiivinen ja siisti! 16/9-kuvalla pelattuna näkyvä pinta-alakin on aivan tarpeeksi suuri. MAHTAVA!

* Virtua Tennis 1 & 2. Nelinpelinä jotain, mitä ei yksinkertaisesti voi selittää. Täydellinen pelinautinto.

OK. Tossa vain neljä täydellistä partypeliä neljälle pelaajalle. Hauskoja on vielä vaikka kuinka, esim. South Park: Chef's Luv Shack, Virtua Athlete 2k...

Ja sitten on tietenkin Samba de Amigo, jota ei voi kehua tarpeeksi. Todella hullunhauska ja "viileä" peli!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Hyviä pointteja kaikilla! Aika selkeäksi on tullut että sekä DC:lle että PS2:lle löytyy huippupelejä!

Yksi korsi on kyllä kannettava Dreamcastin puolelle. Ja se on moninpelit! Jos on vähänkään enemmän porukkaa paikalla niin DC on aivan yliverto. Ihan oikeasti!

Ja nyt sitten kaikki haluavat kuulla niitä pelejä. Sanotaan sitten, että:

* San Francisco Rush 2049 (onko PS2:lle, en ole varma?!): Monta erilaista pelityyppiä (ralli, battle, stuntti) joissa neljä saa kaahailla samaan aikaan. Kaikki ovat pitäneet joistain noista pelityypeistä. Varma hittipeli partyissa!

* V-Rally 2 on nelinpelinä aivan hillittömän intensiivinen ja siisti! 16/9-kuvalla pelattuna näkyvä pinta-alakin on aivan tarpeeksi suuri. MAHTAVA!

* Virtua Tennis 1 & 2. Nelinpelinä jotain, mitä ei yksinkertaisesti voi selittää. Täydellinen pelinautinto.

OK. Tossa vain neljä täydellistä partypeliä neljälle pelaajalle. Hauskoja on vielä vaikka kuinka, esim. South Park: Chef's Luv Shack, Virtua Athlete 2k...

Ja sitten on tietenkin Samba de Amigo, jota ei voi kehua tarpeeksi. Todella hullunhauska ja "viileä" peli!!!

Jos moninpeleistä puhutaan on pakko mainita PS2:n TimeSplitters, joka on mahtava kaksin- ja nelinpelinä.
Gran Turismo 3 on myös hyvä moninpeli, mutta itse jaksan enemmän vääntää yksinpeliä.
ISS on myös kova peli kaksinpelinä. En ole kokeillut tuota PESsiä, mutta hakkuvat tätä vieläkin paremmaksi.
Ensimmäiselle pleikkarille tuli myös aikoinaan Anna Kournikova joka on todella hyvä moninpeli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Jos moninpeleistä puhutaan on pakko mainita PS2:n TimeSplitters, joka on mahtava kaksin- ja nelinpelinä.
Gran Turismo 3 on myös hyvä moninpeli, mutta itse jaksan enemmän vääntää yksinpeliä.
ISS on myös kova peli kaksinpelinä. En ole kokeillut tuota PESsiä, mutta hakkuvat tätä vieläkin paremmaksi.
Ensimmäiselle pleikkarille tuli myös aikoinaan Anna Kournikova joka on todella hyvä moninpeli.
Joo PES on aivan loistava moninpelinä ja jos sitä vertaa PS2:n aiemmin julkaistuun ISS:ään ovat ne aivan eri planeetalta, sillä PES kyllä hakkaa sen 60 - 0.

Juu, Tonppa puhuu asiaa, moninpeliareenalla DC:tä voittanutta ei ole. Tässä muutama loistava peli, jota on tullut tahkottua enemmän kuin paljon DC:llä:

*F355 Challenge. Aivan kipeän hyvä peli. Omasta mielestäni parempi kuin GT. (vain kaksinpeli mahdollinen)
*Quake 3 Arena. Tämä peli tuli yllätyksenä. Peli nimittäin toimii todella hyvin DC:n pädilla.
*PowerStone 2. Yksinpelinä ykkönen hakkaa tämän, mutta moninpelissä tätä voittanutta ei ole. Aivan mielettömän hauskaa neljän pelaajan voimin isolla telkulla.
*Looney Tunes' Space Race. Kohtalainen peli yksinpelinä, täyttä kultaa moninpelissä.
*NBA on NBC. Legendaarisen NBA Jam pelin jatko-osa. Mainiota viihdettä nelinpelinä.
*Virtua Tennis 2. Vaikka ei tenniksestä yleisesti tykkäisikään, tämä peli vie silti mennessään.

Ja huom. Kaikki ylläolevat pelit tukevat nelinpeliä (lukuunottamatta F355:ta). Nelinpeliä tukevia pelejä on paljon muitakin (Red Dog, SF Rush, Re-Volt, jne, jne...), että nämä eivät tosiaankaan ole ainoat, mutta nämä nyt tulivat ekana mieleen. Niinkuin näette DC on kuningas, jos moninpeleistä on kyse. Suosittelen lämmöllä.

dc

...on tullut ja mennyt se ei vain yksin kertaisesti prj konsoli sodassa

No niin katsastetaanpa tilanne uudestaan. Viimeksi tänne on kirjoiteltu 2002, katsotaan miltä tilanne näyttää 2004.
En nyt halua suututtaa DC:n omistajia vaan ihan vain omaa mielenkiintoani jatkan tätä.

DC:lle mainitut huippupelit

Shenmuet -hyvä pelisarja, aivan loistava. Tämä on hyvä syy ostaa Dreamcast, siksi koska DC:n saa halvalla, eikä XB:n SM2:n ääninäyttelyä kestä kuunnella

F355 Challenge -löytyy jo PS2:lle.

Quake 3 -ei enää nykyään niin erikoinen, ei oikeastaan edes hyvä

Virtua Tennis -löytyy PS2:lle, tosin versio on vähän huonompi kuin DC:n alkuperäinen

Sonic Adventure -mielestäni Jak 2 ja R&C 2 vie voiton

jep joku voi tästä jatkaa samaan malliin tai sitten toistepäin. Mietin tuossa hyviä syitä omistaa DC ja itse omistan sen vain ja ainoastaan Shenmue -sarjan takia. Onhan minulla toki muitakin pelejä, mutta Shenmuen takia sen aikanaan ostin ja sen takia se minulla vieläkin on.
Joku DC tyyppi voisi ehkä suositella jotain?

Ps. Nyt kun olen lueskellut aikani kuluksi konsolisodan vanhoja threadeita, pitää antaa tälle tunnustus siitä, että tämä ei ole missään vaiheessa mennyt tappeluksi vaan tämä on asiallista keskustelua. Kiitos siitä kaikille ketkä tähän ovat kirjoittaneet...

Hmm

On tähän väliin ihan pakko mainita aivan loistava Power Stone 2.
Eipä ole tullut vastaavaa peliä enää pelattua sitten DC aikojen. Peli oli mielestäni tyylikäs ja pelattavuus oli kohdallaan. Multiplayerinä peli oli uskomattoman riemastuttava ja varmaan edelleenkin yksi viihdyttävimpiä pelejä joita olen pelannut.

Ja vastaan jo etukäteen, että kungfu chaos ei pärjää vertailussa.. :D

Ylös Bottom