Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä se valitettavasti vaikeuttaa. Kuitin yksi funktio on todistaa, että laite on ostettu eikä varastettu. Toki esim. tiliotteella tai korttilaskulla voi asiaa yrittää todistella, jos kaupan oma kirjanpito ulottuu riittävän pitkälle.

No jopas nyt paskovat kintuille...näin suoraan sanottuna. En edes kerennyt mistään kuitista tahi vastaavasta puhua, kun tekivät liikkeessä selväksi, ettei maahantuoja suostu kuulemma enää ollenkaan korvaamaan takuun piikkiin koneita, jotka ovat yli puoltoista vuotta vanhoja. Tämä linjaus on kuulemma nyt suht tuore. Maahantuoja ei edes ota ollenkaan vastaan liikkeen lähettämiä viallisia laitteita vaan toimittavat sen bumerangina takaisin. Ihme touhua...

Tällä hetkellä ainoa mitä voin tehdä on soittaa maahantuojalle Nordisk Filmiin suoraan ja kysyä mikä on homman nimi ja siitä eteenpäin jos tarve vaatii sit kuluttaja asiamiehelle. Jonkin sortin ryhmävalitusta sieltä päin on ilmeisesti tuloillaan. Prkl, kun tulee vihaseks.

On se kumma, jos eivät millään kykene korvaamaan tekemäänsä valmistusvikaansa. Pelikin on tonne sisälle jäänyt ja niin edelleen...huoh...pitää melkein itse yrittää korjata tuo vekotin, youtubessa noita ohjevideoita näytti olevan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No jopas nyt paskovat kintuille...näin suoraan sanottuna. En edes kerennyt mistään kuitista tahi vastaavasta puhua, kun tekivät liikkeessä selväksi, ettei maahantuoja suostu kuulemma enää ollenkaan korvaamaan takuun piikkiin koneita, jotka ovat yli puoltoista vuotta vanhoja. Tämä linjaus on kuulemma nyt suht tuore. Maahantuoja ei edes ota ollenkaan vastaan liikkeen lähettämiä viallisia laitteita vaan toimittavat sen bumerangina takaisin. Ihme touhua...

Tällä hetkellä ainoa mitä voin tehdä on soittaa maahantuojalle Nordisk Filmiin suoraan ja kysyä mikä on homman nimi ja siitä eteenpäin jos tarve vaatii sit kuluttaja asiamiehelle. Jonkin sortin ryhmävalitusta sieltä päin on ilmeisesti tuloillaan. Prkl, kun tulee vihaseks.

On se kumma, jos eivät millään kykene korvaamaan tekemäänsä valmistusvikaansa. Pelikin on tonne sisälle jäänyt ja niin edelleen...huoh...pitää melkein itse yrittää korjata tuo vekotin, youtubessa noita ohjevideoita näytti olevan.

Otat vaan yhteyttä maahantuojaan ja kuuntelet heidän vastauksensa kiltisti. Jos eivät suostu hoitamaan hommaa, yhteyttä kuluttajavirastoon. Itse käynyt tuota taistelua ja nyt alkaisi näyttää siltä, että maksaa takaisinsen olemattoman vaivan mitä tuosta ruljanssista aiheutuu ;) Kuten sanottu kannattaa tuolle myyjäliikkeellekkin osoittaa reklamaatio, jos/kun siihen pisteeseen pääset.

ps. hanki se pankkitosite tms jo valmiiksi. Maahantuoja haluaa siitä aikanaan kopion. Alle kaksi vuotta vanha pankkitosite pitäisi löytyä verkkopankista (jos oikein muistan, tosin riippuu varmaan pankistakin). Muutoin voit kysellä apuja pankkineuvojalta, jos ei ole jostain kumman syystä säilyttänyt tositteitaan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

ps. hanki se pankkitosite tms jo valmiiksi. Maahantuoja haluaa siitä aikanaan kopion. Alle kaksi vuotta vanha pankkitosite pitäisi löytyä verkkopankista (jos oikein muistan, tosin riippuu varmaan pankistakin). Muutoin voit kysellä apuja pankkineuvojalta, jos ei ole jostain kumman syystä säilyttänyt tositteitaan.

Tässä taitaapi tulla "pienoinen" ongelma, kun muistaakseni maksoin konsolin käteisellä eli siitä ei minkäänlaista pankkitositetta ole olemassa. Pitää käydä vielä etsimässä tuota kuittia vanhasta kämpästä porukoiden luota...todennäköisyydet löytymiseen ovat kyllä hyvin pienet...

Edit: Jostain olin lukevinani, että myyjä vois kaiketi kirjoittaa uuden kuitin konsolin sarjanumeron jäljittämällä tai jotain vastaavaa...en tiedä sitten kuinka käytännössä.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hajosi sitten toinen PS3:nen tänään, ja yllätys yllätys, yellow light of death tuli.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hajosi sitten toinen PS3:nen tänään, ja yllätys yllätys, yellow light of death tuli.

ihan OT:na tein huomion että HCK:laisilla alkaa konsolit hajota NHL 10:n julkaisun lähetessä :(
eihän sony voi olla noin jyrkkä kannassaan, kyseessä kuitenkin elektroniikaksi suht kalliit kapistukset....
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hajosi sitten toinen PS3:nen tänään, ja yllätys yllätys, yellow light of death tuli.

Join the club.:)

Mikä ihme tässä kesässä on vialla kun noita koneita tuntuu hajoavan oikein urakalla. Eikö Sonyn tuotteet kestä Suomen suloista suvea?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Hajosi sitten toinen PS3:nen tänään, ja yllätys yllätys, yellow light of death tuli.
No yllätys yllätys todellakin, mun tietääkseni nuo ei ole kovinkaan yleisiä? Ja eikös yellow light of death vain ilmoita siitä, että pleikkari on ylikuumentunut? Eli jos pidät pleikkarias jossain kaapissa jossa se ei saa happea ei ihme että hajos.
Eli ei kantsi pitää pleikkaria missään ahtaassa tilassa missä se ei saa happea. Kantsii myös pyyhkiä pölystä ainakin kerran viikossa. Itse pyyhin pölyt päältä varmaan joka toinen päivä ja tilaa on riittävästi.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No yllätys yllätys todellakin, mun tietääkseni nuo ei ole kovinkaan yleisiä? Ja eikös yellow light of death vain ilmoita siitä, että pleikkari on ylikuumentunut? Eli jos pidät pleikkarias jossain kaapissa jossa se ei saa happea ei ihme että hajos.
Eli ei kantsi pitää pleikkaria missään ahtaassa tilassa missä se ei saa happea. Kantsii myös pyyhkiä pölystä ainakin kerran viikossa. Itse pyyhin pölyt päältä varmaan joka toinen päivä ja tilaa on riittävästi.

YLOD ei varsinaisesti liity ylikuumentumiseen. Useimmiten (ilmeisesti) virtalähteen tai emolevyn sanoessa sopimuksensa irti pääsee tutustumaan tuohon keltaiseen valoon.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko ketään jolla olisi ps3 toiminut julkaisupäivästä lähtien? Mun mielestä tämän hintaisen vehkeen pitäisi vähintään 5 vuotta kestää normaali käytössä. Tuntuu että kaiken elektroniikan käyttöikä lyhenee jatkuvasti.

Vielä porskuttaa täällä ainakain julkkarissa hommattu 60gb, muutama jäätyminen tapahtui hd remixin kanssa, mutta se tais johtua ihan itse pelistä.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo'oh tuli nyt otettua yhteyttä maahantuojaan. On Sony laittanut sit kunnolla ahtaalle maahantuojankin. Ovat sen verran tiukentaneet linjaa, että mikäli pleikkari on yli vuoden vanha ja se hajoaa, niin sitä ei saa enää ilmaiseksi vaihdettua tai korjattua. Tarjosivat sitä reilun kahden huntin maksuvaihtoa, mitä en varmasti tule ottamaan. Seuraava askel on ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon ja täyttää sieltä reklamaatiolomake, jonka kohdistaa tolle Nordisk Filmille. Ovat tainneet saada jo muutaman.

Heikolta toi nyt näyttää...Peliäkään eivät suostu ottamaan koneesta, mikäli ei tee tuota maksullista vaihtoa...hitusen ottaa päähän. Vois vaikka myydä tuon koneen varaosiksi, niin sais ees jotain rahoja pois.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Oma, marraskuussa 2007 60gb mallinen Pleikka-tsydeemi alkoi temppuilla...
Tropic Thunder blurayta katsoessa töksähti ekan kerran viime viikonloppuna, keskiviikkona jähmettyi täysin kaksi kertaa(luulin vian olevan bluray-levyssä)... ja lopulta illalla se pysähtyi Singstar Suomipopin aikana ja ei toistanut Guitar Heroakaan. Antoi virheilmoituksena koodin 80010514 eli lukupää sökönä. Eilen ja tänään kone on kuitenkin toistanut levyjä, mutta lukupäässä taitaa ongelmista päätellen olla silti jotakin vikaa... Kannattaa varmaa lähettää Nordisk Filmille jos ongelmat jatkuvat eikö?

Nordisk Film käski maksaa sen 260 että lähettäisivät uuden tilalle... JA VATUT! Aion taistella, on nimittäin sen verran suolainen hinta köyhälle opiskelijalle saakeli. Harmittaaha tuo mut minkäs noille tekee. Toivottavast uusi kestää paremmin, jos sellaisen joudun hankkimaan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No yllätys yllätys todellakin, mun tietääkseni nuo ei ole kovinkaan yleisiä? Ja eikös yellow light of death vain ilmoita siitä, että pleikkari on ylikuumentunut? Eli jos pidät pleikkarias jossain kaapissa jossa se ei saa happea ei ihme että hajos.
Eli ei kantsi pitää pleikkaria missään ahtaassa tilassa missä se ei saa happea. Kantsii myös pyyhkiä pölystä ainakin kerran viikossa. Itse pyyhin pölyt päältä varmaan joka toinen päivä ja tilaa on riittävästi.

Kyl mä tiedän että konsolia ei kannata pitää missään kaapissa, silloinhan se ylikuumenee heti. Mä ja elektroniikkalaitteet ei sovi yhteen,..viides xbox 360:nen menossa...
Onneksi hommasin laajennetun takuun kun ostin konsolin gigantista.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Lähetin Nordisk Filmille hieman sähköpostia ja kyselin, että millä he perustelevat 260 euron maksua siitä että saan uuden koneen...

Vastaukseksi sain vain, että takuu-ajan päättymisen jälkeen se maksaa sen 260 ja sitten selitettiin mitä minun pitää tehdä (reklamaatio, kovalevyn kopiointi...). Pistinkin tämän ja alkuperäisen viestini sitten suoraan Kuluttajavirastoon ja kyselin että mitä mieltä he ovat asiasta.

Alkuperäisessä viestissäni olin siis järkeillyt minkä takia 260 euroa kuulosti minusta kohtuuttomalta. Vatuttaa vain tuollainen kun eivät edes kommentoineet sitä mitenkään... no, ehkis Kuluttajavirasto auttaa asiassa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Lähetin Nordisk Filmille hieman sähköpostia ja kyselin, että millä he perustelevat 260 euron maksua siitä että saan uuden koneen...
Perustelu on aika yksinkertainen: SCEE on moisen summan sanellut.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

WTF?!? Vuosi ja sitten takuu mennyt. Way to go SCEE ja Nordisk. Toivotaan, että toi oma möhkö selviää hengissä vielä pitkään. Eikö siis maahantuoja kunnioita kuluttajansuojaa?

Niin ja kuten olen jo aikaisemmin tässä ketjussa(tai jossakin toisessa) maininnut ja vaatinut tätä hajoamisten seurantaa kuten XO:lle. Ei PS3 ole yhtään sen varmempitoiminen laite kuin XO:kaan, vieläpä vain vuoden takuulla, että jos se ei vuoden sisällä paukahda, niin varaudu maksamaan vaihtohinta. 260€ joka vuosi jos paska tuuri käy? Melko kallista Sony. Oma laite jos hajoaa, niin uutta ei tule, vaan joku budjetti BD pyöritin, kun niitäkin jo saa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eikö siis maahantuoja kunnioita kuluttajansuojaa?
Varmastikin haluaisivat kunnioittaa (ja tekivätkin niin SCEE:n alkukesäiseen päätökseen asti).

Toivotaan nyt, että joku viranomainen tilanteesta älähtäisi tarpeeksi, kunhan riittävä määrä valituksia on tullut valistuneilta kuluttajilta. Eli jos Pleikkasi hajoaa takuuajan jälkeen, ota välittömästi yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, tee kirjallinen valitus ja auta sillä lailla kaikkia PS3:n nykyisiä ja tulevia omistajia.

Niin ja kuten olen jo aikaisemmin tässä ketjussa(tai jossakin toisessa) maininnut ja vaatinut tätä hajoamisten seurantaa kuten XO:lle.
Kyllähän noita aikanaan seurattiin, mutta ensimmäisen vuoden aikana tilastot näyttivät niin hyviltä, että aktiivinen seuranta lopetettiin. Tässä vaiheessa edes jossain määrin luotettavien lukujen saaminen on todella vaikeaa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Lähetin Nordisk Filmille hieman sähköpostia ja kyselin, että millä he perustelevat 260 euron maksua siitä että saan uuden koneen...

Vastaukseksi sain vain, että takuu-ajan päättymisen jälkeen se maksaa sen 260 ja sitten selitettiin mitä minun pitää tehdä (reklamaatio, kovalevyn kopiointi...). Pistinkin tämän ja alkuperäisen viestini sitten suoraan Kuluttajavirastoon ja kyselin että mitä mieltä he ovat asiasta.

Alkuperäisessä viestissäni olin siis järkeillyt minkä takia 260 euroa kuulosti minusta kohtuuttomalta. Vatuttaa vain tuollainen kun eivät edes kommentoineet sitä mitenkään... no, ehkis Kuluttajavirasto auttaa asiassa.

Tässä ketjussahan on kuluttajaviraston vastaus muistaakseni kertaalleen, ellei jo useammin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tässä ketjussahan on kuluttajaviraston vastaus muistaakseni kertaalleen, ellei jo useammin.

No muistelin tässä pari päivää onko levyn lukemisessa ollut aiemmin ongelmia... Ja huhtikuussa sattui muutama tilttaus GTAIV:sta pelaillessa(eli siis peli jäätyi, ei konsoli) mutta ajattelin sen johtuvan likaisesta levystä tai jostain kun peli pyöri täydellisesti levyn pyyhkimisen jälkeen, ja ongelmatkin katosivat. Nyt sitten Tropic Thunder blurayn kanssa kävi samoin ja sitten ei voinut enää pelejäkään pelailla.

Huhtikuussa Playstation 3:ni oli 1,5 vuotias eli mielestäni se menisi aika selvästi virhevastuun pariin, ja jos näin, niin SCEE:llä ei ole todellakaan oikeutta vaatia 260 euroa koneen vaihtamisesta.

Ja loppujen lopuksi asiaahan voi kysäistä EU:n edustajaltakin... sen yhden EY direktiivin mukaan virhevastuuhan oli kaksi vai kolme vuotta...

Katsotaan mitä kuluttajavirastosta nyt minulle sitten sanotaan. Pitäkää peukkuja.

EDIT: Ja luotan aika vahvasti siihen, että loppujen lopuksi "Asiakas on aina oikeassa."
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aika kohtuuton toi 260e kun jo sen uuden saa melkein jo tolla hinnalla ilman hyvitystäkin... (pari kymppiä lisää.)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aika kohtuuton toi 260e kun jo sen uuden saa melkein jo tolla hinnalla ilman hyvitystäkin... (pari kymppiä lisää.)
Tämä nyt on jo silkkaa spekulointia, mutta ehkäpä se onkin tarkoitus. Eli kalliin "takuu"vaihdon sijaan porukka ostaa uuden PS3:n -> laitekanta näennäisesti kasvaa (vaikka osa laitteista onkin oikeasti död). Tosin tuo on sen sortin uhkapeliä, että siinä on todennäköisintä vain hävitä (=menetetyt entiset asiakkaat, imagotappio, menetetyt tulot tulevista peli- ja lisälaitehankinnoista).
 
Ylös Bottom