Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

nyt etsittävä toi tieto mitä sanoit factana, että pääsee soittamaan uudestaan ja lyötyy luu kurkkuun niille.
Kyllä NF:n velvollisuus on se laite ottaa vastaan, ei siitä ole epäilystäkään. Mutta mieki suosittelen silti hoitamaan asian Amazonin kautta, koska Amazonin takuukäytäntö on oikeasti hyvä ja nopea. Virallisen maahantuojan kautta hoidettuna voit varautua jopa n. kuukauden odotukseen, kun Amazonin kanssa suoraan asioidessasi selvinnet noin viikolla.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni hajosi näköjään julkaisupäivänä ostettu Slim-malli. Kesken Demon's Soulsin tuli mustaa ja nyt ei mikään peli lähde pyörimään. Muuten kyllä toimii Ö_ö Meneeköhän tämä vielä VPD:n takuuseen vai pitääkö lähetellä eteenpäin?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt täytyy myöntää olen positiivisesti yllättynyt.
laitoin amatzoniin mailia 18 jälkeen. vastaus tuli 20 aikoissa. kirjeen vaihto jatkuu katellaan miten homma alkaa menemään. ei voi kun sanoo suomen asiakas palvelu on nykyään joka paikassa ***:mad:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Meneeköhän tämä vielä VPD:n takuuseen vai pitääkö lähetellä eteenpäin?
Takuuseen totta kai, eli kuitin kanssa takaisin VPD:hen. Lue myös ongelma-FAQ. Hyvällä tuurilla se siitä elpyy palauttamalla laite tehdasasetuksiin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Alkaa tulla näköjään tunnit täyteen näissä 60 gigasissa.

Omasta 27.10.2007 hankitusta 60Gt versio ei enää lue DVD-levyjä. BR:t ja data-CD:t toimivat edelleen. Sen verran harvoin tulee DVD-levyjä pyöriteltyä että tuo rikkoontuminen tuli esiin vähän niinkuin vahingossa, tosin aika kiusalliseen väliin lauantai-iltana.. :)

Laitoin aiheesta tiedustelin Nordiskille, vastausta odotellessa.

Onko muilla kokemusta miten näihin julkaisuversion lahoamisiin suhtaudutaan maahantuojalla?

T: Lepi
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Omasta 27.10.2007 hankitusta 60Gt versio ei enää lue DVD-levyjä. BR:t ja data-CD:t toimivat edelleen.
Tuo *voi* olla ihan softavikakin. 60 gigan malleissa oli vain yksi lukupää, eli jos se olisi rikki, ei se lukisi levyjä ollenkaan. Ota backup kiintolevystä ja palauta Pleikkari tehdasasetuksiin. Lisäohjeita eräästä FAQista...

Onko muilla kokemusta miten näihin julkaisuversion lahoamisiin suhtaudutaan maahantuojalla?
Asiallisen reklamaation kera on hyvät mahdollisuudet saada tuollainen 2 vuoden ikäinen laite takuuvaihdettua.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuo *voi* olla ihan softavikakin. 60 gigan malleissa oli vain yksi lukupää, eli jos se olisi rikki, ei se lukisi levyjä ollenkaan. Ota backup kiintolevystä ja palauta Pleikkari tehdasasetuksiin. Lisäohjeita eräästä FAQista...

Asiallisen reklamaation kera on hyvät mahdollisuudet saada tuollainen 2 vuoden ikäinen laite takuuvaihdettua.

Kiitokset TT vinkistä! Backupit otettu ja tuo recovery menu onkin ennalta tuttu. Omalla päättelyllä tuli heti mieleen että kyseessä on pakko olla rautatason ongelma. Kokeilen iltasella tuon resetoinnin ja raportoin tänne lopputuloksen.

Googlettelemalla ei tullut kovinkaan paljoa lisävalaistusta tähän caseen. Laite kun jumittaa DVD-levyjen kanssa ja taas toisaalta lukee mukisematta CD-levyt ja BR:t.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aiheesta, system recovery ei auttanut. Kiitokset avusta kuitenkin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

WOHOO! Yellow Light Of Death iski ja PS3 R.I.P. Elikkä pashana on ja mikä parasta; Sisään jäi juuri Canadasta tilattu Demon's Souls! HGHNNH!!! Takuut ummessa jo aikaa sit ku vanha vehje. Ei auta ku kurkistaa huomenissa itse konepellin alle ja yrittää selvitellä missä vika, toivottavasti olis vaa virtalähde... Muutoin verkkokauppaan, slimi alle ja vanha korjaukseen.

Ei sinänsä harmistuta muu kuin mahdollisesti save- ja gamedata-tietojen häviäminen, laitteita kun saa aina korjattua tai ostettua uusia mutta noita saveja yms ei saa ku pelaamal :(

PS3 60GB @ 500GB, Alkuperäinen malli.
1.6.2007-6.11.2009
RIP
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aivan sama ongelma iski mullekkin pari viikkoo sitten. YLOD iski. Eihän tässä, kotiin omaa huoneeseen viiltelee ja itkee ku muut mätää MW":sta ja ite katon vierestä. Huohh, on kai se alistuttava, ostetaan uus PS3, Slimi tietenkin, mutta ai niin mähä oon PA. Mistä se johtuu? nO en helkutti päässy kesätöihin viime kesänä jonkun onnettoman laman takia. Miks just ennen MW2:sta. Oli hirvee hype ja nyt elämä kusee niskaan. Pitäsköhän yrittää korjata ite?:confused:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kannattaa edelleen lukea näitä FAQ ketjuja läpi täällä ennen kuin pitää hautajaiset.

Itselläni oli yli 2v pleikka johon tuli YLOD ja sain uuden pleikan takuuhuollosta, eli lähettäkää vain asiallista viestiä sinne Nordisk Filmiin niin kyllä se siitä.

ps. jos levy on sisällä niin pitäkää eject nappi alhalla ja käynnistäkää pleikka aj pitäkää eject nappi alhalla kunnes levy tulee, niin sain oman levyn ulos kuin pleikka kuoli.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

oma asia on sitten loppuun käsitelty. amazoni maksaa rahat tilille. posti kuluja kinuan vielä takaisin.. :cool:
jännä homma sinänsä odotin kyllä uutta laitetta takuuna.
illalla varmaan paikalliseen kauppaan hakemaan uusi laite.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aivan sama ongelma iski mullekkin pari viikkoo sitten. YLOD iski. Eihän tässä, kotiin omaa huoneeseen viiltelee ja itkee ku muut mätää MW":sta ja ite katon vierestä. Huohh, on kai se alistuttava, ostetaan uus PS3, Slimi tietenkin, mutta ai niin mähä oon PA. Mistä se johtuu? nO en helkutti päässy kesätöihin viime kesänä jonkun onnettoman laman takia. Miks just ennen MW2:sta. Oli hirvee hype ja nyt elämä kusee niskaan. Pitäsköhän yrittää korjata ite?:confused:

Kinua uutta konetta Nordisk Filmiltä ja tee reklamaatio. ;0
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Urhoollisesi palvellut Pleikkari päätti vilauttaa keltaista valoa kesken kiihkeän MW2 pelailun. Vehje aloitti toiminnan 16.1.2008 ja hajosi tänään 20.11.2009. Sähköpostia olen jo lähetäny sinne mistä ostin. Katotaan miten käy.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tänään sitten itselläkin päätti lukupää sanoa, että nyt riittää pelien pelaaminen. Konsoli ostettu 14.12.2007. Eli nyt sitten alkaa taistelu Nordisk Filmin kanssa ja toivottavasti koneen saisi vielä jouluksi takaisin...

EDIT: Niin...tarkennetaan vielä, että konsoli toimi vielä eilen ihan moitteettomasti, mutta tänään sitten kun oli tarkoitus alkaa pelailemaan, niin eipäs enään luettu pelilevyä. Tämän jälkeen kokeilin uudelleen käynnistämistä yms. mutta ei. Ja samoin DVD:n kanssa. CD-levyt kylläkin suostuu lukemaan. Laite on vanhempaa 40 gigaista CECHG -mallia.

EDIT 2: Olisiko mahdollista, että kyse olisikin vain siitä, että lukupää on likainen? Koska kuitenkin cd-levyjä kone suostuu lukemaan ja netistä tutkein asiaa, niin monissa tapauksissa kyse on vain siitä, että lukupää on likainen.

Vielä kerran EDIT: Pahoittelut, että kyselen kovasti, mutta tässä vaihtoehtoja puntaroidessa, niin satuinpa törmäämään youtubessa videoon blu-ray linssin puhdistamisesta. Eli onko kenelläkään kokemusta asiasta? En toki lähde konetta aukaisemaan ennen kuin olen kokeillut muut vaihtoehdot, mutta yritän tässä nyt katsella mitä vaihtoehtoja löytyy. Uuden koneen hankkiminen ei nyt ihan olisi päälimmäisenä ajatuksissa...etenkin kun, kuin kohtalon ivasta pleikkari sanoo sopimuksensa irti 2 päivää sen jälkeen, kun olen pistänyt 500 euroa kitaraan ja vahvistimeen...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin elikkäs...

PS3 starttas heinäkuussa 2007 (60gb malli)

ja kosahti kesken pelin marraskuussa 2009

Syy hajoomiseen oli YLOD, Yellow Light Of Death.

Nyt pienen operoimisen jälkeen kotikonstein PS3 toimii taas loistavasti. :)
Muita ongelmia ei sitten olekkaan ollut.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mikä oli vika ja miten korjasit sen? Joku voisi hyötyä tarinastasi.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mikä oli vika ja miten korjasit sen? Joku voisi hyötyä tarinastasi.

Joo, elikkä pleikka piti purkaa ihan osiin, että pääsi käsiksi emolevyyn ja sen jälkeen putsata piitahnat pois ja kuumailmapuhaltimella kuumentaa CPU:ta ja GPU:ta jotain minuutin verran varmaan itse annoin kuumentua mutta ei yhtä kohdetta paikalla muuten sulaa kokohoito, pyörimisi liikettä molempien piirian päällä ja sivuilta että se tina sulaa sen verran, että ottaa emoon uudestaan kiinni.

Minulla oli emolevy jonkin verran kuprulla piirien kohdalta, eli kuuma oli ja sitten piti antaa jäähtyä sellasen 15-20min ja sitten pleikka takaisin kasaan ja uutta piitahnaa tilalle ja se oli siinä.

Youtubesta löytyy kasapäin videoo Yelow Light Of Death

Tällä konstilla korjaantuu jos YLOD ilmenee.

EDIT:

Niin ja se vika oli tietysti rautapohjainen, näytönohjain tai prosessori, aluksi epäilin kiintolevyä ja vaihdoin uutee mutta se ei auttanu.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo, elikkä pleikka piti purkaa ihan osiin, että pääsi käsiksi emolevyyn ja sen jälkeen putsata piitahnat pois ja kuumailmapuhaltimella kuumentaa CPU:ta ja GPU:ta jotain minuutin verran varmaan itse annoin kuumentua mutta ei yhtä kohdetta paikalla muuten sulaa kokohoito, pyörimisi liikettä molempien piirian päällä ja sivuilta että se tina sulaa sen verran, että ottaa emoon uudestaan kiinni.

Minulla oli emolevy jonkin verran kuprulla piirien kohdalta, eli kuuma oli ja sitten piti antaa jäähtyä sellasen 15-20min ja sitten pleikka takaisin kasaan ja uutta piitahnaa tilalle ja se oli siinä.

Youtubesta löytyy kasapäin videoo Yelow Light Of Death

Tällä konstilla korjaantuu jos YLOD ilmenee.

EDIT:

Niin ja se vika oli tietysti rautapohjainen, näytönohjain tai prosessori, aluksi epäilin kiintolevyä ja vaihdoin uutee mutta se ei auttanu.

Itse en tuollaista uskaltaisi tehdä mutta hyvä jos joku saa pleikan toimimaan! Kuin oma pleikka hajosi niin valitsin turvallisen tavan eli olin yhteydessä Nordisk Filmiin ja sain takuuhuollon kautta uuden pleikan vaikka takuuaika oli mennyt.

Mutta itse asiaan, jos pleikka hajoaa eikä Nordisk Film halua antaa uutta niin olisiko mahdollista lähettää pleikka sinulle ja sinä voisit korjata sen, maksua vastaan ja lähettäjän omalla vastuulla tietenkin?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä se minulla sopii, jos konsoliin tulee YLOD vika ja et ketään muuta tiedä joka sen on tolla konstilla korjannu niin minä voin sen kyllä tehdä.

Miten paljon oli menny takuuajasta ympeen ja sait silti sen takuuseen?
 
Ylös Bottom