Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos vastauksista! Paska juttu kyllä ettei tallennuksia saa pois, kun en ollut varmuuskopioita tajunnut ottaa. No, vahingoista viisastuu. Kauheen kauan ei vaan kärsis olla ilman pleikkaa, joten heti huomenna selvittelemään asiaa...

Onneksi trophyt eivät katoa mihinkään:)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kävin tänään Expertillä, josta kone siis alunperin ostettu. Kuittia en tosin löytänyt, mutta asiakasrekisteri ylti onneksi tarpeeksi pitkälle. Erinomaista asiakaspalvelua, sanoivat että yrittävät saada ilmaisen vaihdon, kun alle kaksi vuotta vanha laite, joten ei tarvitse (ainakaan vielä) edes täytellä mitään lappuja. Ostan sen Slimin silti keskiviikkona kun saan fyrkkaa, koska tässä varmaan kestää muutama viikko, ennen kuin voin saada uuden koneen.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jaahas, kävi kuin kävikin niin, etteivät Sonyn huorat ottaneet paskaa omaan piikkinsä. Joten kai se pitää riitauttaa asia ja lähettää rektumaatio sinne.

Nyt vituttaa sano paperityöntekijä, ko duuni meni:mad:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin nyt lahos oma 60GB kone. Käyttöönottopäivä 26.07.2007. Yhtäkkiä vaan simahti kone kesken Yön Ritari Blu-Ray leffan aikana. Uudelleen käynnistys ei toiminu, keltainen valo vaan välähtää, ja sen jälkeen jää vain punainen vilkkumaan.

Tietääkö kukaan saako tosta koneesta mitenkään tota leffaa ulos?
Eiks ton hintasella koneella pitäis olla virhevastuu vielä voimassa? Aattelin, että vois käyttää huollossa, myydä ja ostaa PS3 slimin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Noniin nyt lahos oma 60GB kone. Käyttöönottopäivä 26.07.2007. Yhtäkkiä vaan simahti kone kesken Yön Ritari Blu-Ray leffan aikana. Uudelleen käynnistys ei toiminu, keltainen valo vaan välähtää, ja sen jälkeen jää vain punainen vilkkumaan.

Tietääkö kukaan saako tosta koneesta mitenkään tota leffaa ulos?
Eiks ton hintasella koneella pitäis olla virhevastuu vielä voimassa? Aattelin, että vois käyttää huollossa, myydä ja ostaa PS3 slimin.

Tuolta -> http://www.konsolifin.net/bbs/yleista-keskustelua-ps3-konsolista/58584-faq-playstation-3-ongelmat-tietoa-mm-takuusta-ja-ps3-n-huoltoon-lahettamisesta.html löytyy vastaukset kysymyksiin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tänään eli 4.10.2009 hyytyi BD-asema. Tämä on toinen konsoli mikä sanoi sopimuksen irti. Tämän laitteen käyttöönottopäivä 22.10.2007

Pitää katella miten tuon kanssa tekee. Voipi olla, että pitää lähteä slim ostoksille.

Edit: Jos jollain on käynyt vastaavasti niin olisin halukas kuulemaan millä tavalla toimitte ja minkälaiset kustannukset tuli operaatiosta. Ite vielä punnitsee vaihtoehtoja, että millä tavalla alkaa hommaa hoitamaan.

Edit 2: Soittelin aamusta Gamestoppiin, niin he sanoivat vaihtavansa konsolin suoraan. Kävin viemässä resun sinne ja sain tilalle ps3:n. Oli tosin käytetty, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Sitten nordiskfilmiltä tuli sähköpostia ja he tarjosivat siihen vaihtolaitetta 3kk takuulla 195 euroa. No se tuli hieman liian myöhässä :) Ihan kiitettävä palvelu tuolla Gamestopissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

2) Otat yhteyttä maahantuojaan (Nordisk Film), josta todennäköisesti vahvistavat kaupan höpötykset ja tämän jälkeen tarjoavat kahta vaihtoehto: joko maksat 260€ vaihtokoneesta tai jos ei miellytä ja koet huolehtineesi koneestasi riittävän hyvin, laitat kuluttajaviraston sivuilta löytyvän "valitus virheellisestä tavarasta" lomakkeen kohti Nordisk Filmiä (fi-hotline@nordiskfilm.com).
3) Saat vahvistus viestin, jossa lupaavat ilmoittaa vastauksensa määräaikaan mennessä (2 viikkoa). Määräajan jälkeen hyvällä tuurilla ehdottavat "hyvän tahdon eleenä" haluavansa vaihtaa koneesi veloituksetta, mutta 60gb:n malleja ei ole saatavilla...mutta saat ainakin 80gb:n mallin (+ohjaimen)

No niin mietin ton reklamaation tekemistä kun oma kone hajosi, mutta kun mietin vaan onko siitä mitään hyötyä vai odotellaanko 2 viikkoa (turhaan). Kysyisinki että onko täällä kukaan saanut reklamaatiota tekemällä uutta konetta vaikka takuu on mennyt?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ite sain PS3:n jouluna 2007 eikä oo vieläkää rikki menny.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En muistanut tänne viestitellä että kaksi viikkoa sitten sain viimein, ilman maksua, oman 1,5 vuotta vanhan Pleikkani (josta hajosi BD lukija) tilalle samanlaisen.


NOH, eilenhän olisin toki katsonut leffoja vastapainona perjantain CoD4 tykitykselle(en ollut aiemmin päässyt edes peliä pelaamaan) MUTTA hienona firmana Sony oli ilmeisesti ohjelmoinut tästäkin aikapommin... ei jumantsuikka voi olla mahdollista. Kaksi leffaa sain katsottua, kolmea peliä sain kokeiltua ja netinki sain viritettyä perjantaina et saisin PSN-lataukset takaisin mut vatut siitä perskele... BD levyjä kone ei löydä ollenkaan enää, vanha sentää luki niitä kaks minuuttia ennenku tilttas... Kaksi leffaa ihan uusia kesästä asti ja katsomatta ja kolme peliä, kiitos Sony, KIITOS. (Sori, vuodattaminen helpottaa.)

Onneks tos on 3kk takuu mut kyl toi kyrsii silti ku kone on musa/leffakone meiksil. Kiva tihrustaa jotai DVD:tä PC:n näytöltä, puhumattakaan siitä ettei BD-levyi pysty ees lukee sil... tai pystyy mut ei ole asemaa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

MUTTA hienona firmana Sony oli ilmeisesti ohjelmoinut tästäkin aikapommin...
Kyllä, Sony kuten muutkin suuret korporaatiot todellisuudessa vihaavat asiakkaitaan ja haluavat maksimoida näiden kärsimykset. Vai olisiko kyse sittenkin vain yksinkertaisesti sattumasta? Vaihdosta on tullut todennäköisesti tehdaskorjattu Pleikkari tilalle, ja sillä oli ikää sen verran jo takana, että Blu-ray-diodi tuli lopulta (ennenaikaiseen) loppuunsa.

Harmillinen juttu totta kai, mutta ei Sony sen enempää kuin mikään muukaan taho tietoisesti lähetä takuusta tilalle viallisia laitteita. Kaikki lähetettävät vehkeet käyvät tietyt testausrutiinit läpi, mutta valitettavasti nekään eivät voi mitenkään ennustaa sitä, missä vaiheessa jokin yksittäinen osa hajoaa. Siinäkin mielessä ollaan siis hyvin digitaalisessa ajassa, että komponentti on joko rikki tai ehjä. Hyvin harvoin siitä pystyy yhtään millään keinoa sanomaan, onko se vaikkapa vain 20-prosenttisessa kunnossa (ja siten menossa "kohta" rikki).
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä, Sony kuten muutkin suuret korporaatiot todellisuudessa vihaavat asiakkaitaan ja haluavat maksimoida näiden kärsimykset. Vai olisiko kyse sittenkin vain yksinkertaisesti sattumasta? Vaihdosta on tullut todennäköisesti tehdaskorjattu Pleikkari tilalle, ja sillä oli ikää sen verran jo takana, että Blu-ray-diodi tuli lopulta (ennenaikaiseen) loppuunsa.

Harmillinen juttu totta kai, mutta ei Sony sen enempää kuin mikään muukaan taho tietoisesti lähetä takuusta tilalle viallisia laitteita. Kaikki lähetettävät vehkeet käyvät tietyt testausrutiinit läpi, mutta valitettavasti nekään eivät voi mitenkään ennustaa sitä, missä vaiheessa jokin yksittäinen osa hajoaa. Siinäkin mielessä ollaan siis hyvin digitaalisessa ajassa, että komponentti on joko rikki tai ehjä. Hyvin harvoin siitä pystyy yhtään millään keinoa sanomaan, onko se vaikkapa vain 20-prosenttisessa kunnossa (ja siten menossa "kohta" rikki).

Juu, tiedänhän minä ettei Sony sitä tahallaan tehnyt... Alko vaan kyrsimään aivan kunnolla. Ei ollu tarkoitus provosoida millään lailla, oon Sonyn tuotteiden pitkäaikainen käyttäjä, aina on saanu laatua, myös PS3:n suhteen. Kyrsii vaan kun ne ei muka pysy kondiksessa. :D
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tarjosivat minulle joko 2-4 viikkoa odotusta 60gb suhteen tai täysin uuden Slimpparin(120gb) tilalle... Sydämeen koski mutta otin ruman Slimpparin. :( Ei siinä, tyytyväinen olen jos toimii, mutta ne ominaisuudet minkä takia ostin 60gb juuri ennenkuin sen tuotanto loppui uupuvat tästä.

Hautajaisfiilikset kylläkin päällä...

ps. sori, double post
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sori jos löytyy nämä asiat jo ennestään, mutta en surultani pysty selailemaan koko ketjuja läpi.

Poksahti just julkaisupäivänä ostettu 60gb:n malli. YLOD yllätti kesken pelailun.

Sehän on jo melkein 2.5 vuotta vaanha laite joten onko mitään tsäänssiä saada virhevastuuseen enää?

Jos ei niin mites tuo peli joka on edelleen sisällä? Vasaroinko ruumista kunnes sylkäisee levyn suolistaan vai Laitanko Nordisk Filmille menemään jotta tekevät ruumiinavauksen?

Viisaana miehenä tietenkään mulla ei ole varmuuskopioita, mutta vaikuttaako YLOD kovalevyyn? Vai voinko ottaa ja laittaa tuon 60 gigasen kovon 40gb mallin sisään ja jatkaa sen käyttöä normaalisti?

Kiitoksia jo etukäteen surutyön helpottamisesta.

Lopuksi viettäisin vielä minuutin hiljaisuuden menetetyn kumppanin muistoksi.
:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sori jos löytyy nämä asiat jo ennestään, mutta en surultani pysty selailemaan koko ketjuja läpi.

Poksahti just julkaisupäivänä ostettu 60gb:n malli. YLOD yllätti kesken pelailun.

Sehän on jo melkein 2.5 vuotta vaanha laite joten onko mitään tsäänssiä saada virhevastuuseen enää?

Jos ei niin mites tuo peli joka on edelleen sisällä? Vasaroinko ruumista kunnes sylkäisee levyn suolistaan vai Laitanko Nordisk Filmille menemään jotta tekevät ruumiinavauksen?

Viisaana miehenä tietenkään mulla ei ole varmuuskopioita, mutta vaikuttaako YLOD kovalevyyn? Vai voinko ottaa ja laittaa tuon 60 gigasen kovon 40gb mallin sisään ja jatkaa sen käyttöä normaalisti?

Kiitoksia jo etukäteen surutyön helpottamisesta.

Lopuksi viettäisin vielä minuutin hiljaisuuden menetetyn kumppanin muistoksi.
:(

FAQ:issa on kyllä kaikki tarvittava tieto mutta.

Pelin saat pois sillä että pidät eject nappia alhalla kuin pistät virrat päälle ja sen jälkeen painat ja paiant sitä nappia kunnes peli tulee ulos.

Itse lähitin eilen 27.9.07 ostetun pleikan takuuhuoltoon.

Voit jokos soittaa tai lähettää sähköpostia Nordisk Filmille (fi-hotline@nordiskfilm.com)

Ilmoita että haluat lähettää pleikan maahantuojalle ja että niillä on virhevastuu jne jne. Niin kuin joku jo vastasi minulle viime viikolla niin vähällä vaivalla voi saada pleikan huoltoon.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

FAQ:issa on kyllä kaikki tarvittava tieto mutta.

Pelin saat pois sillä että pidät eject nappia alhalla kuin pistät virrat päälle ja sen jälkeen painat ja paiant sitä nappia kunnes peli tulee ulos.

Itse lähitin eilen 27.9.07 ostetun pleikan takuuhuoltoon.

Voit jokos soittaa tai lähettää sähköpostia Nordisk Filmille (fi-hotline@nordiskfilm.com)

Ilmoita että haluat lähettää pleikan maahantuojalle ja että niillä on virhevastuu jne jne. Niin kuin joku jo vastasi minulle viime viikolla niin vähällä vaivalla voi saada pleikan huoltoon.

Tuo ei kait toimi 60 gigasessa mallissa. (ei ainakaan mulla toiminut).
Purkamalla onnistui levyn poisto.

Onko kenelläkään kokemusta itse korjaamisesta?
Katsoin jonkin videon tuubista jossa näytti suht helpolle.( korjaamiseen taisi kuulua jotn hartsia kuumailmapuhallin ja piitahnaa tai jotn.)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

½vuotta vanha laite. Levyasema ei tunnista mitään levyä. pyöräyttää levyjä mutta mitään ei tapahu.
äsken kirjoittelin fi-hotline@nordiskfilm.com mailin mitäs tehdään. jos ei tarvis amtzonia sotkea siaan.. :mad:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

äsken kirjoittelin fi-hotline@nordiskfilm.com mailin mitäs tehdään. jos ei tarvis amtzonia sotkea siaan.. :mad:

EU alueelta ostettu tuote, jolla on myös Suomessa maahantuoja, on oikeutettu takuukorjaukseen SUOMESSA - eli sinun ei tarvitse ottaa Amazoniin yhteyttä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

fi-hotline@nordiskfilm.com ei vielä ole vastannut viestiin. koitin soittaa niin olivat sitten muuttanut puhelin päivystys ajan 12-18. vaikka sivuilla väitetäänkin 15-21 olevan puhelin päivystys.
:mad: ei ole mitkään hyvä kuva tullu firmasta ensikokemuksena...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jos tänne vielä kelpaa nii 80gb PS3 otettu käyttöön 16.10.2009 ja hyvin toimii. On kyllä hiljane masiina:D
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

EU alueelta ostettu tuote, jolla on myös Suomessa maahantuoja, on oikeutettu takuukorjaukseen SUOMESSA - eli sinun ei tarvitse ottaa Amazoniin yhteyttä.
:mad: soitin äsken sinne. väitti koskaan mailia ole sinne tullu.
tuen vastaus
"hoida amatsonin kautta takuu asiat. katotaan jos et sieltä saa hoidettua niin mitä sitten tehdään.."
:mad:

nyt etsittävä toi tieto mitä sanoit factana, että pääsee soittamaan uudestaan ja lyötyy luu kurkkuun niille.
 
Ylös Bottom