Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En tullut ajatelleeks että kone antaa ongelmia 320gb kovon kanssa. Piti asentaa järjestelmä päivitys uusiksi, samalla meni kaikki tallennukset jne...
PlayStation 3:n kiintolevyä ei voi käyttää toisen PS3-järjestelmän kanssa muuten kuin alustamalla levyn (jolloin datat menetetään).

Tämä johtuu siitä, että PS3:n käyttämä tiedostojärjestelmä salataan laitekohtaisella avaimella, eli jos konsoli vaihtuu, ei dataa enää voi lukea.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

PlayStation 3:n kiintolevyä ei voi käyttää toisen PS3-järjestelmän kanssa muuten kuin alustamalla levyn (jolloin datat menetetään).

Tämä johtuu siitä, että PS3:n käyttämä tiedostojärjestelmä salataan laitekohtaisella avaimella, eli jos konsoli vaihtuu, ei dataa enää voi lukea.

Ahaa... No selvisi tämäkin.. :) Ei onneks ollut mitään tärkeää kovolla. Trophyt ja sun muut harmittaa hieman, mut sain ainakin syyn hakata jo unohdetut pelit uudestaan läpi..
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Trophyt ja sun muut harmittaa hieman, mut sain ainakin syyn hakata jo unohdetut pelit uudestaan läpi..

Trophyt säilyy aina sun PSN-accountilla, eli niiden puolesta ei tartte pelata mitään uusiksi.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Trophyt säilyy aina sun PSN-accountilla, eli niiden puolesta ei tartte pelata mitään uusiksi.

Juu muistin tän synkronointi systeemin ite kans, ja trophyt sain palautettua...

On se kumma et näin paljon "uusia" systeemejä löytyy kun joutuu koneen vaihtamaan... :p
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

tuolla sivulla 3 olikin tämä jo tämä osto päivä mutta laitetaan nyt tähänkin että 27.3.07 ensi kerran kerran käynnistety kone ja tänään 11.10.2010 iski ylod 60gb malliin (jossa tosin 500gb kiintis tilalla)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tänään tuli korkattua uusi (?) 40 GB fätti. Hinta 195€ kun vanha meni vaihtoon.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt se sitten tapahtui, vanha 60gb malli ei enää tunnista levyjä. MAG meni jumiin ei sen jälkeen enää enää pelin käynnistävää kuvaketta löytynyt, kokeilin myös muilla levyillä.
Noh, olin tähän varautunut ja onneksi ei kuitenkaan tullut ylodia että voi kopsata kaikki talteen. :(

Onko kellään kokemusta lukupäänvaihdosta? osaan sen tod.näk. tehdä itsekin mutta haluan tietää miten kinkkinen operaatio se on.

EDIT: Avasin ja puhdistin koneen, myös lukupään, ei vaikutusta.

EDIT:

Uusinta mallia oleva slim näki päivänvalon tänään 25.10.2010 noin klo 1800.

<3

Vanhaan tilaan uuden lukupään ja hitsaan paikoilleen sitten kun viittin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

8.1.2008 40GB malli ostettu
8.10.2010 (toinen) kone saapui huollosta

Ja näyttää tämä viesti saavan jatkoa.

Eli tänään ei suostunut "uusi" kone ottamaan enää levyjä ollenkaan sisälle. Ei tässä tiedä enää pitäiskö itkeä vai nauraa...

Kai pitää uudestaan laittaa reklamaatio menemään Nordiskin suuntaan... :(
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nonniin, eli:

10.05.2010 Playstation 3 Slim 250gb ostettu ja otettu käyttöön.
30.09.2010 Hdmi output ei toiminut enää, kokeiltu 3 eri televisiossa eri kaapeleilla.
04.10.2010 Ps3 250gb toimitettu huoltoon.
14.10.2010 Ps3 palaa huollosta uudella konsolilla korvattuna, MUTTA 1.11.2010 huomaan sen olevankin 120gb malli.
02.11.2010 Ps3 lähtee taas huoltoon, jossa vaihtavat oikeankokoisen kovalevyn..

Huoh, täytyy kyllä sanoa tuollaisille huolimattomuusvirheille, että antaa takaisin väärän version. Nyt vielä kun uusi CoD kolkuttaa ovella.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nonniin, eli:

10.05.2010 Playstation 3 Slim 250gb ostettu ja otettu käyttöön.
30.09.2010 Hdmi output ei toiminut enää, kokeiltu 3 eri televisiossa eri kaapeleilla.
04.10.2010 Ps3 250gb toimitettu huoltoon.
14.10.2010 Ps3 palaa huollosta uudella konsolilla korvattuna, MUTTA 1.11.2010 huomaan sen olevankin 120gb malli.
02.11.2010 Ps3 lähtee taas huoltoon, jossa vaihtavat oikeankokoisen kovalevyn..

Huoh, täytyy kyllä sanoa tuollaisille huolimattomuusvirheille, että antaa takaisin väärän version. Nyt vielä kun uusi CoD kolkuttaa ovella.

Ei tullut sitten mieleen pyytää Nordiskiä lähettämään postitse sitä oikeankokoista 250 GB kovalelyä, jonka olisit voinut itse sitten vaihtaa? Paluupostissa olisit voinut lähettää Nordiskin laskuun sen 120 GB kovalevyn. Ei olisi tarvinnut olla ilman konsolia...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei tullut sitten mieleen pyytää Nordiskiä lähettämään postitse sitä oikeankokoista 250 GB kovalelyä, jonka olisit voinut itse sitten vaihtaa? Paluupostissa olisit voinut lähettää Nordiskin laskuun sen 120 GB kovalevyn. Ei olisi tarvinnut olla ilman konsolia...

Kävihän tuokin mielessä, mutta ajattelin nyt hoitaa sen jälleenmyyjän kautta tuon vaihdon kun huollonkin tein samaa kautta. Olisihan se varmasti voinut olla nopeampi keino itse alkaa noita vaihtamaan, mutta eipä se mitään.. Ehkä kestän sen odotuksen kun on PC:lläkin pelattavaa mielin määrin. Saa muutenkin nähdä kerkeääkö Black ops tulemaan edes julkaisupäiväksi, kun ahvenanmaalta aika myöhään tilattu.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Helmikuussa 2008 ostettu 40Gb tuli tiensä päähän lokakuun lopussa (ylod), ikää kertyi miltei tasan 2v 8 kk. Reklamaation jälkeen kone kohti maahantuojaa ja reilun viikon jännittämisen jälkeen uusiolaite tulla tupsahti tilalle.
Jospa tämä laite kestäisi edes likipitäen saman ajan. Silloin kaupan hyllystä löytynee PS4, jossa on luonnollisesti täysi tuki edellisen sukupolven peleille (ja GT6 bundlena).

Näköjään Nordisk Film vaihtaa vanhemmatkin laitteet mukisematta. Onneksi oli kuitti tallella. Ja onneksi maltoin tehdä reklamaation enkä heti syöksynyt koneen kimppuun lämpöpuhaltimen kanssa...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Jep. Kun vasta pääsin kehumasta kuinka vanha 2006 Jenkeistä tilattu 60gb:n phat-malli vielä nurkassa puhisee, niin ei puhise enää. Jokunen päivä sitten iski aivan yllättäen YLOD ja se oli sitten siinä. Mitään varoitusta ei tullut tai ollut aiemmin. Toisaalta laite on ollut aika pirun kovassa peli/leffa-käytössä, joten (about) 4,5 vuotta se kuitenkin palveli. Ja Slimin hankinta ollut jo pidempään mielessä..

Hyvä tuuri oli sinänsä se, että olin ottanut koko PS3:sta täyden backupin ehkä kk takaperin ja sen lisäksi olin ottanut ne savet muistitikulle mitkä eivät olleet lukittu. Vähän spookya oli se, että otin Borderlandsin (jossa aika monta tuntia sisällä lisäosineen) viimeisimmän saven talteen SAMANA päivänä kun laite kuoli ja sanoin vielä avokille, että "tätä eivät kaikki tee ja surkuttelevat sitten jälkikäteen". Kerrankin tuuria siinä mielessä..

Miinus puolena on sanottava, että menetin kuitenkin muutamat lukitut savet (joista hieman harmittaa lähinnä Heavy Rain ja KZ2, vaikka ne onneksi läpi pelattuna), muttei onneksi mitään mikä olisi ollut esim. pahasti kesken.

Koska ostin sitten heti Slimin (en ollut varmaan edes 24h:ta ilman toimivaa PS3:sta.. ;) ) ja 750gb:n kovalevyn sisään, niin backupin palautus "eri konsoliin" ei tuonut tosiaan mukana lukittuja saveja, ladattuja pelejä/lisäosia/pelien update-tietoja. Nyt on aikamoinen homma ladata kaikki yli 200 eri latausta takaisin.. Mutta onneksi kaiken saa siis storesta takaisin, vaikka hidasta onkin.

Vaihdoin huvikseen phat-mallin alkuperäisen kovalevyn sisään ja yritin käynnistää, mutta ei eloa. Eli tuskin sitten kovalevy-ongelma (?). Täytyy joku päivä vielä yrittää noita YLOD-kikkoja (lämpöpuhallus, tahnat..) kaverin kanssa ihan mielenkiinnosta. Koska en saa enää save-tietoja tms ulos, niin voi huoletta kokeilla kotikonsteja..

Mutta RIP vanha phat. Oli aidosti mahtava matka yhdessä PS3:n alkutaipaleesta ja Blu-raysta lähtien. Se todellakin oli kaiken (jopa pienen ylihinnan alkuun) arvoista. :)

Ps. Mulla ei mahista reklamaatioon. Jenkeistä ostettu meinaan..
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Suosittelen kyllä tuota henkiinherättämistä lämpöpuhaltimen avulla. Oikeasti melko helppo ja ennenkaikkea halpa homma kun seuraa netistä löytyviä ohjeita.
Itse tein sen nimenomaan siksi että sain tallennukset takaisin, koska viime tallennusten varmuuskopiointi oli jo muutama kuukausi takaperin.
Muuta hankalaa siinä ei oikeastaan ole kuin että pitää ruuvit tarkasti järjestyksessä, koska niitä on melko paljon ja monen kokoisia (teippasin itse aina tulostettuun ohjeeseen kuvan kohdalle ruuvit).
Korjaus vei kyllä itsellä koko illan, ainakin 4 h, mutta olin erityisen huolellinen ja pidin tietty joitain taukoja välillä.
Jos tekisin sen uudelleen aikaa menisi ehkä tunti tai pari.
Oma fatty on nyt toiminut mainiosti pari kuukautta korjauksen jälkeen, tosin varsinaisessa käytössä ollut ehkä n. 48 h,
josta n. 20 h yhtäjaksoisesti kun siirsin tiedot vanhasta uuteen tiedonsiirtotyökalun avulla. Näin sain kaikki savet ja PSN lataukset ym. suoraan uuteen Slimmiin.
Tuo tiedonsiirto tosiaan kesti ainakin kymmenen tuntia, dataa oli päälle 100 Gigaa, onneksi korjattu PS3 jaksoi hyvin tuon ajan, ja tuntuu jaksavan yhä,
eikä pidä läheskään niin kovaa puhinaa kuin ennen korjausta :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Itsellä taisi sanoa myös vanha PS3 itsensä irti. 40gb-versio. Muistaakseni ostin sen 2008 Tammikuussa eli 3v oli tulossa täyteen. Kuittia en kyllä muista missä on joten siinä taitaa mennä mahikset reklamaatioon :( Perkele pitää yrittää se löytää jostain. Mihin MuugiMan teit tuon reklamaation ja mitä siihen kirjoitit. Jos pystyt mahdollisimman tarkasti pistämään infoa miten kirjoitit asian vaikka yv:llä mulle niin olisin kiitollinen, sillä meillähän on melkein prikulleen samaan aikaan ostetut laitteet ja sama vika niin voisi sitä onneaan kokeilla.

Kuitti vaan pitäisi siis löytää(vai onkohan niillä tietoja jossain jos sen olen hukannut?)

Itselle tuli siis myös tuo YLOD, kun olen nyt asiaa tutkinut. Onneksi sain pelin ulos.

EDIT: Kuitti löytyi!!! Helmikuussa 2008 ostettu eli sama kuin MuugiManilla. Ajattelin vain tosiaan MuugiManilta kysellä ohjeita, kun hän kerran tuossa miltei 3v vanhan PS3:n reklamaatiossa onnistui :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Mihin MuugiMan teit tuon reklamaation ja mitä siihen kirjoitit.
Eräässä FAQissa on linkki valmiiseen reklamaatiopohjaan. Se kyllä aika hyvin selittää itse itsensä, joten kaikki tarpeellinen tieto tulee kirjattua.

Kuitti vaan pitäisi siis löytää(vai onkohan niillä tietoja jossain jos sen olen hukannut?)
Kuitti tai muu ostotodistus pitää olla reklamoidessa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Voiko tuota nykyistä Playstation Network-tunnusta jotenkin netin kautta? Olin siis muutenkin tekemässä uutta tuon vanhan tilalle ja nyt tuo sitten vielä otti ja paukahti tuon kone alta niin ajattelin, että tuon voisi poistaa kokonaan pois. Siellä, kun on vielä nuo kaikki luottokortti jne. tiedot tallessa niin sitä vain ajattelin.

Toinen vaihtoehto tietysti odottaa, että ostaa uuden/saa uuden ja sitä kautta sitten poistaa sen.

E: Suuret kiitokset TT-2k. Todellinen johtaja tajuaa asian vaikka jäisi sanoja välistä! ;)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Voiko tuota nykyistä Playstation Network-tunnusta jotenkin netin kautta?
Tästä jäi se oleellinen verbi välistä, mutta täällä pääset käsiksi Account Managementiin ja sitä kautta esimerkiksi poistamaan luottokorttitiedot.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Itse tein sen nimenomaan siksi että sain tallennukset takaisin, koska viime tallennusten varmuuskopiointi oli jo muutama kuukausi takaperin.

Kokeilin jo tosiaan ihan mielenkiinnosta vaihtaa alkuperäisen kovalevyn tuohon vanhaan Pleikkaan (ei herännyt henkiin), joten ne tietyt lukitut savet ovat sitä myöten mennyttä (muut siis oli ulkoisella koviksella tai muistitikulla). Siinä mielessä en henkiin herättämisestä kauheasti hyödy (paitsi, että nyt täytyy hankkia Jenkki Blu-ray tietyille aluekoodatuille leffoille..).

Missään nimessä ei riitä into eikä varmaan edes tieto-taito tuohon lämpöpuhallin-projektiin, mutta katsotaan jos joskus kokeilisi hiukan osaavamman kaverin kanssa. Uusi Slim jo hankittu ja projekti "ladatut matskut takaisin" menossa loppusuoralla. Olen aika tyytyväinen, että Slim hiukan "hurisee", muttei "puhise" kuten vanha.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Tänään hajos ärsyttävästi vähän reilu vuoden(1 v 3kk) 80 gb pleikkari joten takuukin on mennyt. Käynnistäessä tulee punainen ruutu jossa lukee ''Vakava virhe, ottakaa yhteyttä..blaa blaa''

Pitäis viedä kai sitten roskikseen kunhan jaksaa. En kyllä uutta hanki. Jäi katkera olo :(. On siinäkin laite joka kestää yhden vuoden. Ja mitä kauhutarinoita täälläkin lukenut että jollakin 3 mennyt 2 vuoden sisällä rikki. En jaksa vuoden välein ostaa uutta laitetta. Kalliiksi tulee.
 
Ylös Bottom