Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

tukholma: FAQien lukemattomuus voi tosiaan tulla kalliiksi. Takuun päättyminen kun ei Suomessa todellakaan tarkoita sitä, että sen jälkeen ilmenevät ongelmat menevät kuluttajan kukkarosta. Vain reilun vuoden ikäinen PS3 menee virhevastuuseen todennäköisesti ilman reklamaatiotakin.

Tsemppaa siis sen verran, että olet yhteydessä Pleikkarin tekniseen tukeen ja kysyt ohjeita jatkotoimista. Olen käytännössä satavarma, että konsolisi takuuvaihdetaan ilmaiseksi
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

tukholma: FAQien lukemattomuus voi tosiaan tulla kalliiksi. Takuun päättyminen kun ei Suomessa todellakaan tarkoita sitä, että sen jälkeen ilmenevät ongelmat menevät kuluttajan kukkarosta. Vain reilun vuoden ikäinen PS3 menee virhevastuuseen todennäköisesti ilman reklamaatiotakin.

Tsemppaa siis sen verran, että olet yhteydessä Pleikkarin tekniseen tukeen ja kysyt ohjeita jatkotoimista. Olen käytännössä satavarma, että konsolisi takuuvaihdetaan ilmaiseksi
Hei! Kiitos vastauksesta!

Luin tuon Faqin nyt kokonaan. Siis tekniseen tukeen tarkoitat kauppaa mistä pleikkari on ostettu? Eli kun kerran giganttista olen ostanut niin sinne vien huomenna laitteen kuitin kera?

Ohjain vissiin myös pitää palauttaa konsolin mukana ostopaikkaan vaikka se on toimiva vieläkin?(Faqissa luki että vaan että ''Pelkkä konsoli riittää''). Sori tyhmä kysymys varmaan..:eek:

Olisi hiton kova joululahja jos saisin toimivan pleikkarin taas. Kiitti vielä vastauskesta:)

Edit: no voi paska, ei löydy kuttia sieltä missä pidän kuitteja, tuskin löytyy sitten muualtakaan:( Onko ilman kuittia ihan mahdotonta saada uusi tilalle takuun umpeutumisen jälkeen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

tukholma: Gigantti tallentaa tiedot ostoksista järjestelmäänsä, joten nimellä ja osoitteella pitäisi löytyä. Ainakin meikäläiseltä aina kysyvät rahan vaihtaessa omistajaa:
"Millä nimellä ja osoite ?".

Voihan se olla pärstävärkistäkin kiinni, epäilevät että kortilla ei ole katetta tai käytän väärennettyjä kuuden euron seteleitä...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

tukholma: Gigantti tallentaa tiedot ostoksista järjestelmäänsä, joten nimellä ja osoitteella pitäisi löytyä. Ainakin meikäläiseltä aina kysyvät rahan vaihtaessa omistajaa:
"Millä nimellä ja osoite ?".

Voihan se olla pärstävärkistäkin kiinni, epäilevät että kortilla ei ole katetta tai käytän väärennettyjä kuuden euron seteleitä...
Hehe:D

Jes!! Niiinhän se menee että ne ottaa isommissa ostoksissa unohdin koko asian. Eli asia varmaan onnistuu?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Siis tekniseen tukeen tarkoitat kauppaa mistä pleikkari on ostettu? Eli kun kerran giganttista olen ostanut niin sinne vien huomenna laitteen kuitin kera?
Voit toki viedä kauppaankin, mutta tarkoitin teknisellä tuella tätä:

Q: Miten voin ottaa yhteyttä Nordisk Filmiin?
A: Lähetä sähköpostia osoitteeseen fi-hotline <ät> nordiskfilm.com. Asiakastuen numero on 0600 - 411 911 (arkisin klo 12-18). Puhelu maksaa 0,79 /min + pvm.

Ohjain vissiin myös pitää palauttaa konsolin mukana ostopaikkaan vaikka se on toimiva vieläkin?(Faqissa luki että vaan että ''Pelkkä konsoli riittää'').
Pelkkä konsoli tarkoittaa pelkkää konsolia, ei ohjainta, kaapeleita, ohjekirjoja tai mitään muutakaan. Vain itse konsoli (ja sen sisällä oleva alkuperäinen kiintolevy).

Eli asia varmaan onnistuu?
Jos kuittia ei löydy, pitää jonkinlainen ostotodistus olla. Toivottavasti siis onnistuu noinkin. Mutta sehän ei selviä kuin kokeilemalla.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

TT-2kk: Joo kiitos, huomenna soittelen tuonne ja kyselen että miten kannattaa toimia:)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

PS3 60GB Fattymalli otti ja polkaisi tyhjää. Kuolinsyynä YLOD.
R.I.P 2.8.07 - 27.11.10. Jäämme kaipaamaan <3
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

RIP PS3 80GB fätti 24.12.2008 - 2.12.2010 :(

Tosin uus slimi jo tilalla :D
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Dodiin! Tuossa tuo "uusi" 40gb PS3 hyrrää ja asentelee tuota uutta 3.55 järjestelmäpäivitystä. Alkukuulemalla hieman edellistä äänekkäämpi versio, mutta tarkastellaan lisää. Nordisk Filmille ja Sonylle iso peukku ja tietysti iso kiitos sinne minne se kuuluu eli MuugiManille. Olin jo itse välittömästi luovuttanut, kun tuo YLOD tuli. Ajattelin vain, että jaahas 3v konsoli, ei muutakuin slimmiä ostamaan, mutta onneksi tulin selvittämään asiaa ja MuugiMan oli juuri saanut uuden tilalle ja kertonut asiastaan. Säästyipä 300€ ainakin toistaiseksi :)

Tasan 2vko meni eli 2vko sitten Perjantaina lähetin PS3:n postissa.'

Aah. Nyt sitten Gran Turismo 5 kimppuun... VIHDOIN!
 
Vastaus: PS3:n huoltoajat

Onks kellään kokemuksia huoltoon lähettämisestä ilman kuittia? Kone on pari vuotta vanha ja kuitti katosi muutossa varmaan. Kannattaako yrittää edes?
Suorilta käsin ei kannata lähteä ilman kuittia lähettelemään, koska kuitti tai muu uskottava ostotodistus PITÄÄ olla takuuajan jälkeistä takuuvaihtoa varten. Kannattaa olla ensin yhteydessä liikkeeseen, josta konsolin ostit ja kysellä mahdollisuutta saada jonkinlainen kuittikopio sitä kautta.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Onks kellään kokemuksia huoltoon lähettämisestä ilman kuittia? Kone on pari vuotta vanha ja kuitti katosi muutossa varmaan. No varmaan soittamalla Nordisk Filmille selviää, mutta vasta maanantaina voi soitella.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Onks kellään kokemuksia huoltoon lähettämisestä ilman kuittia? Kone on pari vuotta vanha ja kuitti katosi muutossa varmaan. No varmaan soittamalla Nordisk Filmille selviää, mutta vasta maanantaina voi soitella.

Ota yhteys ostopaikkaan ja pyydä kuittikopio. Itse olin myös kuitin hävittänyt ja 3 vuoden jälkeen soitin ostopaikkaan ja pyysin lähettämään kuitista kopion sähköpostiin. Viidessä minuutissä oli mailia tullut. Jos ei muuten onnistu niin käy paikanpäällä pyytämässä kopio ja ota mielellään tuplat, niin on sitten varalla toinen :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Tuossa ylempänä kerroinkin et oma meni rikki ja kuitti oli kadoksissa. Menin siis gigantiin kyselemään kuttia kun kuitti pitäisi olla mukana jos lähettää nordiskfilmille ja samalla ohimennen kysyin että voinko jättää tähän vaikka takuu on mennyt pari kuukautta sitten. Yllätykseni sanoivat että voit ja lähettävät huoltoon joten niin tein miettimättä asiaa sen kummemmin. En siis ottanut ollenkaan yhteyttä nordiskfilmiin itse.

Eilen kävin hakemassa huollosta gigantista ja toimiihan tämä. 2 viikoa siis meni yhteensä.

Ei siinä muuta mut vähän ihmeissään olen että sainko mun vanhan pleikan korjattuna, jonkun toisen korjatun pleikan vai peräti uuden. Uudelta näyttää mutta kun katsoin että paljon on vapaa tilaa kovalevyllä niin näytti 67 gt/74gt, mihin on 7 gt hävinnyt ja en oo muutenkaan nähnyt kaupoissa ainakaan 74 gt pleikkoja ja omassa oli 50gt/80gt kun se hajos.

Loppujen lopuksi aivan sama jos tämä vaan toimii nyt vähän pidempään kun entinen mutta ihmetyttää että minkä pleikan minä sain sieltä takaisin:confused::confused: Osaako kukaan veikata?

Juu ja kiitoksi TT-2k:lle ja muugimanille. Olisi vanha mennyt roskikseen ilman teidän neuvoja. Nyt säästyi rahaa ja toivottavasti tämä toimii sitten:)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Loppujen lopuksi aivan sama jos tämä vaan toimii nyt vähän pidempään kun entinen mutta ihmetyttää että minkä pleikan minä sain sieltä takaisin:confused::confused: Osaako kukaan veikata?
Se on tehdaskorjattu 80-gigainen, eli päältä näyttää uudelta, koska kuoret on vaihdettu. Voit tietysti vielä varmistaa asian laitteen takapuolella olevasta tarrasta, jossa tarkka malli kerrotaan. Ihan valmistusajankohdasta riippuen malli on joko CECHK-04 tai CECHL-04.

Kiintolevyn tiedot puolestaan selittyvät ihan tällä:

Q: Miksi kiintolevyni koko näkyy "väärin"?
A: Kiintolevyn kapasiteetti on laskettu PS3:ssa 10-kantaisella järjestelmällä (1 Gt = 1 000 000 000 tavua). Toisaalta "oikeasti" kilotavu on 1024 tavua, megatavua 1024 kilotavua ja sitä rataa. Lukemien ero ei tarkoita, että tilaa on todellisuudessa eri määrä. Lisäksi kannattaa huomioida, että n. 10 prosenttia kiintolevyn kapasiteetista on varattu järjestelmän hallinnan, ylläpidon ja muiden ominaisuuksien käyttöön. Esimerkiksi vasta alustettu 320 gigan kiintolevyn kooksi PS3 ilmoittaa 298 gigatavua ja vapaan tilan määräksi 263 gigatavua.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Nordisk Filmille ja Sonylle iso peukku ja tietysti iso kiitos sinne minne se kuuluu eli MuugiManille. Olin jo itse välittömästi luovuttanut, kun tuo YLOD tuli. Ajattelin vain, että jaahas 3v konsoli, ei muutakuin slimmiä ostamaan, mutta onneksi tulin selvittämään asiaa ja MuugiMan oli juuri saanut uuden tilalle ja kertonut asiastaan. Säästyipä 300€ ainakin toistaiseksi :)

Kyllä ne kiitokset meiltä kaikilta apua saaneilta kuuluvat tälle foorumille ja TT-2k:lle, joka jaksaa neuvoa ja ohjailla meitä eksyneitä faqqien suuntaan. Itsekin olisin (melko todennäköisesti) 3 saturaista köyhempi ilman tätä ketjua ja siihen kirjattuja korjauskokemuksia.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

TT-2k sori jos kyselen tosi tyhmiä mutta mitä tarkoittaa tehdaskorjattu? Siis tajuan että se on mennyt rikki ja korjattu tehtaalla mutta siis tarkoittaako tuo sitä että tuo jonka sain vanhan tilalle on ollut joskus jollakin ja mennyt rikki ja sitä on korjattu ja nyt sain sen vai sitä että mun oma pleikka korjattiin tehtaalla? Onkohan ne korjautut miten kestäviä yleensä? Miksi on uudet kuoret vaihdettu?:eek:

Näyttää olevan CECHL-04-mallia. Mitä tuo tarkoittaa?

Mistä muuten päättelit että sain nimenomaan tehdaskorjatun eikä esim. uuden tilalle?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Siis tajuan että se on mennyt rikki ja korjattu tehtaalla mutta siis tarkoittaako tuo sitä että tuo jonka sain vanhan tilalle on ollut joskus jollakin ja mennyt rikki ja sitä on korjattu ja nyt sain sen vai sitä että mun oma pleikka korjattiin tehtaalla?
Pleikkarit vaihdetaan AINA, eli koskaan sieltä ei palaudu sitä omaa konsolia takaisin.

Onkohan ne korjautut miten kestäviä yleensä?
Kestävyyttä on täysin mahdotonta ennustaa. Joillain on toki käynyt niinkin huono tuuri, että juuri takuuvaihdosta saatu uusi Pleikkari on hajonnut päivän pari käytön jälkeen. Takuuvaihdetuilla on 3 kuukauden jatkotakuu, mutta se ei tarkoita sitä, että oletettu elinaika olisi esimerkiksi vain 3+ kk.

Miksi on uudet kuoret vaihdettu?:eek:
Varsinaista syytä käytäntöön en tiedä. Olisiko ihan vain esteetiikan vuoksi? Eli käyttäjälle tulee parempi mieli saadessaan takaisin täysin uudelta vaikuttavan laitteen sen sijaan, että siinä olisi edellisen omistajan sormenjälkiä, naarmuja ja ties mitä.

Näyttää olevan CECHL-04-mallia. Mitä tuo tarkoittaa?
Että se on CECHL-mallisarjaa. Niitä ei-Slim-malleja on yhteensä 12 erilaista, eli aikojen saatossa sisuskaluja on hieman uusittu. 04 siinä perässä on vain aluekoodi ja tarkoittaa Eurooppaa, Lähi-itää ja Afrikkaa.

Tietoa eri mallien eroista löytyy täältä.

Mistä muuten päättelit että sain nimenomaan tehdaskorjatun eikä esim. uuden tilalle?
Se on tietysti vain olettamukseni. Vaikka nuo CECHL-sarjalaiset olivat melko lailla viimeisiä "läskimalleja", tuskin SCEE:llä niitä uusina varastoissaan enää lojuu. Niinpä realistisempaa on olettaa, että siellä pyörii enää vain tehdaskorjattuja yksilöitä.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

Kiitos TT-2k vastauksesta. Mukavaa kun joku vastaa:)

Yksi viimeinen kysymys vielä. Niin jos nyt ajatellaan että tämä vaihdossa tullut menisi rikki vaikkapa 4 kuukauden jälkeen (koputan puuta tässä samalla) niin pystynkö samalla tavalla sen vaihtamaan taas uuteen? Eikös se virhevastuu ole sen 2 vuotta? Vai koskeeko se enää noita vaihdossa tulleita laitteita?
 
Eikös se virhevastuu ole sen 2 vuotta? Vai koskeeko se enää noita vaihdossa tulleita laitteita?
Virhevastuun pituutta ei ole missään täsmällisesti määritelty, mutta ihan KFIN-käyttäjäkokemuksien perusteella on turvallista sanoa, että jopa yli 3 vuoden ikäiset PS3:t vaihdetaan asiallista reklamaatiota vastaan.

Nuo takuuvaihdetut ovatkin sitten paljon kinkkisempi tapaus, ja niiden suhteen ei ole kertynyt juurikaan tietoa. Ainoa selkeä aika on tuo 3 kuukautta, mutta sen jälkeen ollaan tuntemattomilla vesillä. Menee varmaan täysin tapauskohtaisesti. Itse ottaisin tuollaisessa tapauksessa suoraan Nordisk Filmiin yhteyttä ja kyselisin, mitä vaihtoehtoja tässä kuluttajana on. Ehkä uusi reklamaatio auttaa?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitä

60gb Starterpack jonka olen ilmoittanut joskus aiemmin tänne hajosi olikohan 5.12.2010



(edit. Munasin ja ilmoitin uuden slimin vahingossa tänne)
 
Ylös Bottom