Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Katsotaan miten käy.
Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Alle kaksi vuotta vanha laite ja "tuttu" vika.

(En tiedä, miksi joissain paikoissa myyjät ovat niin nihkeitä hoitamaan ilmiselviä tapauksia - tai jopa kehtaavat ehdottaa törkeän hintaista "korjausta".)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Joo kyllä oli myyjä yllättävän aggressiivisella "mitään ei ilmaiseksi anneta" -asenteella liikkeellä.

Jos en olisi tätä palstaa lukenut, en olisi tuosta virhevastuusta ja koko palautusprosessista mitään kuullutkaan. Mutta outoa oli kyllä ettei ko. myyjä tuohon virhevastuu-taikasanaan varsinaisesti tuntunut reagoivan, tuntui pitävän sitä jonkinsortin valittavan asiakkaan luomana myyttinä. Vasta kun kerroin että vastaavia tapauksia on useita, ja että maahantuoja on vaihtanut useita samasta viasta kärsiviä koneita, niin silloin tuo myyjä alkoi vasta lämpenemään. Ihan kuin olisi pelännyt että joutuu koneen mukamas omasta pussistaan korvaamaan.

Kumma kun asiakkaan pitää olla valmis kaikenlaisiin selityksiin näinkin vesiselvissä, ennakkotapauksia tulvivissa asioissa.
 
Amazon.co.uk:lle pisteitä täältä! :)

Jahas, kestipä oikein 3 kk 1. ps3:seni bluraylinssi... (2.70 version kun asensin niin sen jälkeen ei mitään levyjä lukenut, vai taisiko tuo kerran gh3:n levyn tunnistaa. Tiedä sitten voiko tuolla päivityksellä olla mitään osaa tuohon asiaan, mutta ihmeellisen samaan aikaan tuo vika tuli.)

Vaan eipä mitään, pistin heti samana iltana kymmenen aikoihin sitten tuonne nordiskille mailia, että miten takuuhommat hoidetaan kun on amazon.uk:sta tilattu tuo vehje. Samaan syssyyn pistin sitten amazon.uk:n customer careen postia. Olin mökkireissulle lähdössä ja ajattelin että josko maanantaina jo olisi jostain päin jotain vastailtu.

Amazonista vastattiin jo 2 tunnin(!) kuluttua postin lähettämisestä (aikavyöhykekin vain 2 tuntia läntisempi eli n. klo 20.30 siellä). Postissa pahoilteltiin asiaa ja kerrottiin että lähettävät minulle uuden konsolin samantien. (wtf...?!) :D
Olin kyllä aikaisemminkin jostain lueskellut että Amazonin takuuhommat hoituu mallikkaasti, mutta ei sitä nyt ihan tällaista asiakaspalvelua osannut odottaa. :)
Postissa pyydettiin myös toimittamaan viallinen laite amazonille omakustanteisesti 30 päivän sisällä, toimituskulut luvattiin hyvittää.

Paketti oli lähtenyt DHL Deutsche Postin kautta, mutta ei ole vielä ainakaan saapunut mihinkään ainakaan seurannan mukaan. Arvioitu toimituspäivä näyttää olevan 2.6.

Vaan eipä paljon ahdista, kun ottaa huomioon että nordiskilta ei tähän päivään mennessä ole ensimmäistäkään vastausta kuulunut ja kun on seuraillut noita muiden avautumisia maahantuojan "huoltoajoista".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Amazon.co.uk:lle pisteitä täältä! :)

Jahas, kestipä oikein 3 kk 1. ps3:seni bluraylinssi... (2.70 version kun asensin niin sen jälkeen ei mitään levyjä lukenut, vai taisiko tuo kerran gh3:n levyn tunnistaa. Tiedä sitten voiko tuolla päivityksellä olla mitään osaa tuohon asiaan, mutta ihmeellisen samaan aikaan tuo vika tuli.)
Sanoisin silkaksi sattumaksi.

Vaan eipä paljon ahdista, kun ottaa huomioon että nordiskilta ei tähän päivään mennessä ole ensimmäistäkään vastausta kuulunut ja kun on seuraillut noita Suomen maahantuojan "huoltoaikoja".
Siis lähetit eilen illalla kymmeneltä mailia? Tietääkseni Nordiskilla ei ole mitään 24/7-päivystystä, vaan työaika loppuu iltayhdeksältä. Ja Amazonin asiakaspalvelussa työskentelee varmasti monta kertaa enemmän porukkaa kuin NF:n Suomen osastossa yhteensä - vaikka laskisi vaikka PR-tyypitkin mukaan. :)

Mutta hyvä homma, että hoitui noin nopeasti ja näppärästi.
 
Vastaus: Amazon.co.uk:lle pisteitä täältä! :)

"Siis lähetit eilen illalla kymmeneltä mailia?"

Siis jo viime viikolla (taisi olla ke tai to) olen nuo spostit lähettänyt, kun olin tosiaan mökkireissulla tuon koko loppuviikon. :)
 
Vastaus: Amazon.co.uk:lle pisteitä täältä! :)

Siis jo viime viikolla (taisi olla ke tai to) olen nuo spostit lähettänyt, kun olin tosiaan mökkireissulla tuon koko loppuviikon. :)
Ah, tosiaan. Silmät jotenkin skippasivat tuon osuuden. Jos olisit viestin pe-iltana lähettänyt, olisi vastaamattomuuteen löytynyt selvä syykin; NF:n helpparin työaika kun alkaa klo 15, eli eivät ole tälle päivälle vielä ehtineet olla töissäkään kuin tunnin.

Mutta se tästä Off-hyönteismyrkystä. :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

No niin, nyt sitten hajosi jo kolmas 60GB malli. Ensimmäinen ostettu marraskuussa 2007 ja siitä hajosi BR-asema muutaman kuukauden jälkeen. Seuraava ei enää ottanut yhteyttä ohjaimiin eikä WLANiin ja se vaihdettiin juuri takuun umpeutuessa. Nyt tämä kolmas vilauttaa käynnistettäessä keltaista ja jää vilkuttamaan punaista eli taas on suunnattava Verkkokaupan huoltotiskille. En ole koskaan ollut mikään Hannu Hanhi, mutta olisi kiva viimein saada kestävä yksilö, kun niitäkin kuulemma on olemassa. En myöskään ole mikään heavy useri vaan pelailen muutaman kerran viikossa tunnin pari kerrallaan eli ei nämä liikaan rasitukseen ole hajonneet. Harmittaa kyllä isolla V:llä...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

No niin, nyt sitten hajosi jo kolmas 60GB malli. Ensimmäinen ostettu marraskuussa 2007 ja siitä hajosi BR-asema muutaman kuukauden jälkeen. Seuraava ei enää ottanut yhteyttä ohjaimiin eikä WLANiin ja se vaihdettiin juuri takuun umpeutuessa. Nyt tämä kolmas vilauttaa käynnistettäessä keltaista ja jää vilkuttamaan punaista eli taas on suunnattava Verkkokaupan huoltotiskille. En ole koskaan ollut mikään Hannu Hanhi, mutta olisi kiva viimein saada kestävä yksilö, kun niitäkin kuulemma on olemassa. En myöskään ole mikään heavy useri vaan pelailen muutaman kerran viikossa tunnin pari kerrallaan eli ei nämä liikaan rasitukseen ole hajonneet. Harmittaa kyllä isolla V:llä...
Nyt teki saman mulle julkkarissa ostettu kone. Kesken pelin vaan kuulu "piip" ja punanen valo jäi vilkkumaan. Kun yrittää laittaa käyntiin niin keltanen vilahtaa kerran ja sitte taas punasta vilkutusta. Peliki jäi sisään, eikä tule ulos. Onko kellään tietoa, että missä voisi olla vika? Nordisk Film ei suostu enää takuuseen laittaan, mikä hieman kyrsii sillä pitäis kai näitten oikeesti kestää yli kaks vuotta. Ei ole pölyinen tai mitään muutakaan ei ole sattunut. Korjaus maksais 260 euroa, elikkä ei ollu menossa korjaukseen. Aattelin ite korjata ku elektroniikka-asentajaksi valmistuin (ei tietenkään onnistu jos joku isompi osa on kärähtänyt) ,mutta jos kellään ois mitään kokemuksia asiasta niin kertokaa ihmeessä. Jos ei onnistu niin ei auta ku ostaa uus ja vaihtaa kovoja :(
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Nyt teki saman mulle julkkarissa ostettu kone. Kesken pelin vaan kuulu "piip" ja punanen valo jäi vilkkumaan. Kun yrittää laittaa käyntiin niin keltanen vilahtaa kerran ja sitte taas punasta vilkutusta. Peliki jäi sisään, eikä tule ulos. Onko kellään tietoa, että missä voisi olla vika?
Oiskohan meillä jokin ongelma-FAQ, jossa kerrotaan näin?
Q: Pleikkari ei enää käynnisty, vaan näyttää vain nopeasti keltaista valoa ja jää sen jälkeen vilkuttamaan punaista valoa. Mitä on tapahtunut?
A: Keltainen valo on merkki määrittelemättömästä rautatason ongelmasta. Ainoa vaihtoehto on lähettää laite huoltoon.
Ja koska kyseessä on tosiaan määrittelemätön ongelma, sitä on kotikonstein lähes mahdotonta pystyä korjaamaan.

Sisään jääneen levyn saa pois vain avaamalla koko konsolin.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Oiskohan meillä jokin ongelma-FAQ, jossa kerrotaan näin?

Ja koska kyseessä on tosiaan määrittelemätön ongelma, sitä on kotikonstein lähes mahdotonta pystyä korjaamaan.
Vähän hullulta tuntuu että yli kaks vuotta kestänyt simahtaa. Luulis ettei ole valmistusvirhe, mutta mikä muukaan??
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Vähän hullulta tuntuu että yli kaks vuotta kestänyt simahtaa. Luulis ettei ole valmistusvirhe, mutta mikä muukaan??

No samalla lailla mulla meni. Ja sen jälkeen mitä oon 3 kpl näitä tehdas"korjattuja" saanut on niiden elinikä ollut sellasta 2-3kk. Että suosiolla kauppaan ostamaan uutta jos haluaa päänsäryiltä välttyä. Aina ei voita, elektroniikkaa ostaessa ei koskaan!
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Vähän hullulta tuntuu että yli kaks vuotta kestänyt simahtaa. Luulis ettei ole valmistusvirhe, mutta mikä muukaan??
Nostan kädet pystyyn tässä kohtaa. Todennäköisesti jokin oleellinen komponentti on vaan lakannut toimimasta. Syytä hajoamiseen voi silti vain arvailla.

Julmaahan tuo on, siitä ei pääse mihinkään. Koska mitä tahansa voi sattua, olen ottanut n. kerran kuussa täyden backupin ihan siltä varalta, että jos esim. keltainen valo jonain päivänä vilkahtaa, ei ehkä hatuta niin raskaasti. Se lienee kuitenkin ihan varmaa, että jos julkaisupäivän Pleikkani hajoaa, eikä Sony sitä ilmaiseksi suostu korjaamaan, täytynee sitten tyytyä ostamaan kokonaan uusi laite - sekä mahdollisesti myös uusi PS2.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Nostan kädet pystyyn tässä kohtaa. Todennäköisesti jokin oleellinen komponentti on vaan lakannut toimimasta. Syytä hajoamiseen voi silti vain arvailla.

Julmaahan tuo on, siitä ei pääse mihinkään. Koska mitä tahansa voi sattua, olen ottanut n. kerran kuussa täyden backupin ihan siltä varalta, että jos esim. keltainen valo jonain päivänä vilkahtaa, ei ehkä hatuta niin raskaasti. Se lienee kuitenkin ihan varmaa, että jos julkaisupäivän Pleikkani hajoaa, eikä Sony sitä ilmaiseksi suostu korjaamaan, täytynee sitten tyytyä ostamaan kokonaan uusi laite - sekä mahdollisesti myös uusi PS2.
Joo, olette oikeassa. Tänään töitten jälkeen aukasen koneen ja katon näkyykö mitään ihmeellistä ja otan ainakin sen levyn ulos. Jos ja kun ei tule kuntoon haen kaupasta uuden. Mutta pitäiskö toimia jos lykkään uuden koneen sisään hajonneesta kovalevyn? Olis kaikki savet tallessa eikä tarttis ladata kaikkea uudestaan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Mutta pitäiskö toimia jos lykkään uuden koneen sisään hajonneesta kovalevyn? Olis kaikki savet tallessa eikä tarttis ladata kaikkea uudestaan.
Valitan, ei toimi. Pleikan kiintolevyt on "paritettu" toimimaan vain yhdessä tietyssä laitteessa. Jos kiintolevyn laittaa toiseen PS3-konsoliin, levy on pakko alustaa (jolloin kaikki tietokin menetetään).
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Pelottavaa lukea näitä kommentteja, kun on konsolista sen 679 maksanut, mutta ehkä tästä saa motivaatiota tuuletusaukkojen imurointiin. Yksi asia myös mitä itse teen on se, että pidemmän pelisession jälkeen annan PS3:n hetken olla XMB:ssä, jotta konsoli hieman jäähtyisi ennen kuin sammutan sen.
Onko muuten huhua, että konsolia ei kannattaisi varsinkaan päävirtakytkimestä sammuttaa heti normaalin sammutuksen jälkeen, sillä tuulettimet pyörivät vielä jonkin aikaa, vaikka konsoli onkin valmiustilassa/sammunut?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Pitääkö minun lähettää Amazon.co.uk:sta tilattu pleikka sinne? Katoin Ongelma Faqin. Voisiko sen lähettää jonnekkin muualle? Ja sitten se vielä, että voiko backupin laittaa useammalle muistitikulle?
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Onko muuten huhua, että konsolia ei kannattaisi varsinkaan päävirtakytkimestä sammuttaa heti normaalin sammutuksen jälkeen, sillä tuulettimet pyörivät vielä jonkin aikaa, vaikka konsoli onkin valmiustilassa/sammunut?
En ole kuullut moisesta, mutta ylipäätään tuota päävirtakytkemisestä sammuttamista ei normaaliolosuhteissa kai kannattaisi tehdä. Ja missään nimessä sitä ei ole syytä tehdä, kun Pleikkari on vielä käynnissä. Käytännössä pahinkin juntturatilanne laukeaa, kun pitää sormea Power-hipaisukytkimellä riittävän pitkään (10+ sekuntia). Vain jos sekään ei auta, silloin konsoli täytyy tietysti sammuttaa päävirtakytkimestään.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Pitääkö minun lähettää Amazon.co.uk:sta tilattu pleikka sinne? Katoin Ongelma Faqin. Voisiko sen lähettää jonnekkin muualle? Ja sitten se vielä, että voiko backupin laittaa useammalle muistitikulle?
Katsoit ongelma-FAQin ja silti kysyt? Mikä siinä jäi epäselväksi?

Amazonin kautta ostetut kannattaa vaihdattaa nimenomaan sen kautta. Palautusprosessi on ollut todella nopea (lue: nopeampi kuin jos kiikutat suomalaiselle jälleenmyyjälle).

Backupia ei voi hajauttaa useammalle tallennusvälineelle.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Jos ei ole enää mitään menetettävää ja tuntee olonsa mukavaksi purkaessaan hienoja laitteita, voi toki kokeilla seurata Yellow Light of Death Repair Guidea. Linkin takaa löytyy niin pelkkä tekstiversio kuin kuvitettu pdf:kin, jossa on kuvia vähän joka vaiheesta.

HUOM! Moinen tee-se-itse-korjaus(yritys) vie viimeisetkin mahdollisuudet takuuhuoltoon, joten teet kaiken IHAN OMALLA VASTUULLA.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti

Pitäsikö sinne Amazoniin soittaa tms? Ei tekis mieli rupee sopertamaan englantia puhelimessa. Ja eikös Nordisk Films hoida kans noita, kun EU:ssa ollaan?
 
Ylös Bottom