Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

20.10.2007 käynnistetty 60gb EU malli. Vielä rokkaa!

Eilen päätti paukahtaa sitten ilmeisesti koko asemakoneista bd-asemasta. Kone vielä toimii ja korjaukseenhan tämä laitetaan kun en tahdo luopua 60gb mallistani. Kai se on viikkoa keskettävä ilman PS3 :sad

EDIT: Taisi sitten kyllä koko konsoli ottaa itseensä. Tyttöystävä soitti juuri kun PS3 pitää ihme "sähkörätinää" itsestään vaikka edes päävirrat eivät ole päällä. Luojan kiitos mä sain varmuuskopiot eilen tehtyä...Uutta konsolia tänään hakemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Uusi 320gb käynnistetty tänään 16.9.2010. Toivotaan pitkää eloa! Hummmmmmmmm!
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Voi saatanan saatana. Vähän aikaa sitten 40GB sammui kesken MW2, ja näytti sen jälkeen tuota "Yellow light of deathiä". Nyt ei lähde käyntiin enää. Takuu meni myös aikoja sitten.
Koneelle tuli ikää vissiin noin 2 vuotta.
Kannattaako tota korjata enää, vai satsata vaan uuteen? :(

EDIT: Tää oli jo toka PS3. Ensimmäisestä meni disc reader, mutta vaihtoivat uuden Pleikan tilalle.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kannattaako tota korjata enää, vai satsata vaan uuteen? :(
Jos kantti tai kukkaro kestää, ja PS3:n kiintolevylle nalkkiin jääneet datat ovat sinulle tärkeitä, korjausyritys on suositeltava. Tosin sen lisäksi kannattaa myös suosiolla jo vähintään valmistautua ostamaan uusi Slim-PS3.

Jos saat vanhan 40-gigaisesi tekohengitettyä YLODin julmasta kirouksesta, voit tiedonkuljetustyökalulla siirtää datat uuteen Pleikkariin. Muussa tapauksessa voit sanoa niille hyvästit.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tosin sen lisäksi kannattaa myös suosiolla jo vähintään valmistautua ostamaan uusi Slim-PS3.

Okei. Oon kuullut että ton vanhan saisi myytyä Sonylle. Totta vai tarua, ja millainen summa olis kyseessä?
 
ellei kyseessä ole takuun ulkopuolinen vaihto. saa uuden slimin 195 . eikä tarvi kuittia.
Kysyttiin myynnistä saatavaa summaa. Sellaista mahdollisuutta ei ole, että voisi *myydä* rikkinäisen konsolinsa Sonylle ja saada siitä itse rahaa. Ihan eri asia kuin maksullinen takuun jälkeinen vaihto. :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

All right. Eli Sonylle?
Siis jos PS3-järjestelmäsi takuu on päättynyt ja haluat tehdaskorjatun PS3:n tilalle, maksaa se sinulle 195 euroa. Lue ongelma-FAQista, kuinka operaatio tapahtuu. Itse et risaa konsoliasi Sonylle tietystikään lähetä, vaan vaihto tapahtuu joko PlayStation-jälleenmyyjä tai maahantuojan kautta.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Äsken tapahtui muuten eriskummallinen asia kun yritin saada juuttunutta levyä pois Plekestä. Luin että jos on-off switchiä (koneen takana) rämpyttää noin 10 kertaa ja yrittää sen jälkeen poistaa levyn niin se saattaa onnistua. Mulla onnistui! Olin koittanut kymmeniä kertoja aiemmin ilman tuota rämppäämissysteemiä.

Kuitenkin Pleikka jäi päälle ja vihreä valo paloi mutta tuuletin alkoi puhaltaa aivan hervottomasti. Eli voisiko tää koko systeemi johtua tuuletinongelmasta?

EDIT: Kun äsken yritin laittaa normaalisti päälle niin eipä lähtenyt käyntiin...
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

24.8.2007 perheeseemme tullut PS3 60GB menehtyi YLOD:iin 4.9.2010. Pelitalletuksiaan jäi kaipaamaan erityisesti Kalle 5v.

Virhevastuuvaihtokone saapui 24.9.2010. Tämän yksilön voinee lisätä seurantaan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itse et risaa konsoliasi Sonylle tietystikään lähetä, vaan vaihto tapahtuu joko PlayStation-jälleenmyyjä tai maahantuojan kautta.

Laitoin viestiä Discshoppiin, mutta sanoivat ettei ole mitään hyvitysjärjestelmää.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Laitoin viestiä Discshoppiin, mutta sanoivat ettei ole mitään hyvitysjärjestelmää.
Onhan Discshop varmasti virallinen PlayStation-jälleenmyyjä? Jos on, ovat sitten aika kujalla takuuasioistaan. Pyydä, että ottavat Nordisk Filmiin yhteyttä. Jälleenmyyjillä on oma numeronsa, josta NF:n tavoittaa nopeasti. Sieltä kyllä voidaan muistuttaa, miten nämä asiat taas menikään.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

EU julkaisussa ostettu 60 GB (sittemmin päivitetty HD 320GB) nukkui pois 24.9.2010.
YLOD
PS3 Slim hankittu 25.9.2010
PS3 Fat nousi (herätettiin) viidentenä päivänä (29.9.2010) ylös kuolleista, laskettiin alas lattialle ja on sieltä käsin tuleva siirtämään pelejä ja tallennuksia tiedonsiirtotyökalun avulla kunnes jää ansaittuun lepoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt tuli kyllä naurettavaa tekstiä Discshopilta. Välitin Nordisk Filmin lähettämän viestin heille jossa kerrottiin miten tulee toimia. Laittoivat sitten viestiä Discshopista että tämä menetelmä koskee toki jos on Playstation 3 konsoli, mutta että mulla olis Playstation 2 konsoli, niinkun olin kuulemma aiemmin maininnut. Wtf? Ettei olis pientä kusettamisen makua tossa. :P
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Pitää viimein tähänkin viestiketjuun vastailla... :(

8.1.2008 40GB malli ostettu
28.8.2010 ei suostunu enää lukemaan levyjä
22.9.2010 viimein sain reklamaation tehtyä
27.9.2010 tuli käsky laittaa kone Nordiskille
8.10.2010 (toinen) kone saapui huollosta

En tullut ajatelleeks että kone antaa ongelmia 320gb kovon kanssa. Piti asentaa järjestelmä päivitys uusiksi, samalla meni kaikki tallennukset jne...

Noh, onhan sentään toimiva kone taas kotona.. :)
 
Ylös Bottom